Reis Mrvanilla: 4 weken Noordwest & Canada

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1416
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: 4 weken Noordwest & Canada

Bericht door AnnInBC »

Toch geen Vancouver? :cry: :cry: Ge zult dan nog eens terug moeten komen vrees ik! :mrgreen: :mrgreen: :wink:

Cape Disappointment is zeker geen disappoinment. Ben er zelf ook geweest en vond het daar heeeel mooi, je rijdt over de lange Astoria Bridge terug naar Washington State naar Cape Disappointment State Park en verderop heb ook Long Beach, ook mooi als je toch daar bent. Bij Cape Disappointment heb je zelfs het mooie Waikiki Beach met een zicht op de lichttoren! :thumbup: http://i23.photobucket.com/albums/b398/ ... C00082.jpg (met mijn 1.3 mp point en shoot genomen vele jaren geleden).

Groetjes,
Ann
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis Mrvanilla: 4 weken Noordwest & Canada

Bericht door Hinko »

ja Ann daar heb ik ook nog gestaan! :) :thumbup:
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: 4 weken Noordwest & Canada

Bericht door Mrvanilla »

AnnInBC schreef:Toch geen Vancouver?
Haha, ja, met pijn in het hart hoor en misschien komt het weer terug in de planning. We hebben nog een of twee dagen extra die we zouden kunnen gebruiken. Misschien komt het er nog in dus :thumbup:

Thanks voor de info over Cape Disappointment, slecht gekozen naam dus!
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Mrvanilla: 4 weken Noordwest & Canada

Bericht door Almere vak V »

Nog wat meer stof tot nadenken. Kijk maar of je er wat mee kunt.

Oregon:
- Columbia River Gorge. Absolute must. Dan kom je ook meteen langs Multnomah Falls. Neem even de tijd om het verhaal over de trouwerij te lezen. Rij vandaaruit door naar John Day Fossil Beds.
- Als je echt door wilt rijden kan je ook nog naar Hells Canyon rijden. Ligt wel tegen de grens van Idaho aan. Diepste canyon van de US.
- Mocht je een boekenwurm zijn. Of gewoon belachelijk veel boeken willen zien. Powells Bookstore in Portland. Grootste boekenwinkel ter wereld.
- Mocht je hiervan honger krijgen. Je breekt je nek over de Foodtrucks in Portland. Top om er een paar te proberen. Kleine hapjes voor een paar dollar. Je blijft proberen en dus eten...
- Ook in Portland, de Japanse tuinen. Erg mooi om te zien.
- De Pacific kust in Oregon is adembenemend. Rij gewoon langs de US101 naar beneden. De Cost trail. Stadjes als Depoe Bay en Newport geven je het gevoel terug in de tijd te gaan. Als je van vis of krab houdt met je hier zijn. Bizar lekker en onvoorstelbaar groot.
- Ook kan je hier opstappen voor walvissafari's. Bizar om te zien hoe groot die beesten zijn.
- Mocht je de 101 doen, dan zijn er diverse parkeerplaatsen voor een adembenemend uitzocht. Maar vaak staan er ook vrijwillgers om walvissen te tellen. Zij weten je precies uit te leggen waar je op moet letten. Ook killerwhales en zeeleeuwen kun je zo zien.
- Mocht je naar een strand willen, Cannon Beach!! Vergaap je aan Haystack Rock. En mocht het laat worden geniet van de ondergaande zon en maak een kampvuur op het strand.
- Mocht je bij Lincoln City in de buurt komen. In augustus en september houden ze daar met grote regelmaat vliegerfestivals. Klink heel kinderachtig. Maar de "vliegertjes" zijn zeker niet van dat formaat.
- Mount Hood National park ook erg leuk om te doen. Zoals ze zelf zeggen, je kunt hier 11 maanden per jaar skiën. Alleen in augustus is het wat papperig.
- Silver Falls Parc. Parc wat bijna niemand kent. Maar je kunt hier uren dwalen van de ene naar de andere waterval zonder iemand tegen te komen.
- Oregon wordt de Green State genoemd. Neem een kijkje bij de Oregon Dunes en je staat toch echt aan het begin van een woestijn.
- Crater lake hoef ik niks over te vertelen. Fantastisch plek waar je jezelf dagen kunt vergapen aan het uitzicht en aan de kleur blauw.
- Oregon Prehistoric Gardens. Leuk om te doen met de dino's. Mijn jongste dacht dat ze in Jurassic Parc terecht was gekomen.
- Ook leuk voor kinderen, Shaniko. Een soort van Wild West Gohst town.
- Eugene, echt universiteits stadje. Lijkt één grote campus. Zeker als de Ducks spelen één groot feest.
- Mocht je van shoppen houden. Rondom Portland breek je je nek over shopping malls. Wil je van je geld af dan moet je op Washington Square zijn of in het Clackamass Town Centre. Ben je iets zuiniger op je centjes. Rijd dan over de I5 naar het zuiden en bij Woodburn vind je een belachelijk grote Outletmall.

Washington State:
- Seattle is een geweldige stad. Heeft een aparte vibe die ik in geen enkele andere stad in de US ben tegen gekomen. Muziekscene is er heel groot en je kan er fantastisch eten.
- Maar je hebt ook gewoon leuke uitjes. Pike Place Market is erg grappig om een keer te doen. Net als de Space Needle.
- Als je nog niet lang genoeg in het vliegtuig hebt gezeten is het Boeing Museum wellicht iets voor je.
- Maar wat voor mij Seattle echt speciaal maakt zijn de Seahawks. Mocht je geld te veel hebben en een paar oordopjes (geen geintje...) vanaf tweede week september begint het NFL seizoen. Je weet niet wat je overkomt. Mocht je iets minder te besteden hebben en wat relaxter naar een wedstrijdje willen kijken. Dan zijn de Mariners een aanrader. Relaxed een beetje honkbal kijken, hapje eten en beetje ouwehoeren. Niet voor niets de favourite pass time in de US.
- Ook kan je naar een collegewedstrijd gaan. Vergis je hier niet in. Zowel in Oregon als in Washington beschikken ze over de beste teams van het land. Stadions zijn standaard uitverkocht. Prijzen van kaartjes gaan daar al vlug over de 4100.
- Olympic National Parc is ook een aanrader, net als het Hoh Rain Forest.
- Een mooie route om te rijden is de North Cascades Highway. Al moet ik zeggen er zijn zoveel mooie routes.
- Hetzelfde geldt voor de bergen Mount Rainier is geweldig. Maar zo zijn er wel meer bergen die top zijn.
- Wel apart vind ik Mount St Helens. Blijft een bizar gezicht dat je gewoon echt kunt zien dat de top er finaal is afgerukt.
- Ook mooi Shoqualmie Falls. Bekend van Twin Peaks.

En zo kan ik nog wel ff doorgaan. Er zijn zoveel mooie plekken in Washington en Oregon. Al die keren dat ik er nu al geweest ben verveel ik me nooit. Vergis je niet in de afstanden. Sommige plekken zijn echt heel erg afgelegen en niet altijd veen goed bereikbaar. Het is niet dat je er even met de Highway naartoe zoeft en weer terug. Oftwel, Take your time, enjoy, and come back...
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: 4 weken Noordwest & Canada

Bericht door Mrvanilla »

Wow, hartstikke bedankt voor deze berg aan info! Ik ben net terug van vakantie dus vandaar de wat late reactie, maar ik ga er zeker induiken :thumbup: :clap:
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Symbolio
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 06 jun 2011, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Reis Mrvanilla: 4 weken Noordwest & Canada

Bericht door Symbolio »

Ik maak schaamteloos een TVP omdat wij aan het zoeken zijn naar dezelfde hoek in 2018 ;). Informatie vandaag eens doorlezen hier verslag zal t.z.t. hier wel komen te staan ;)
El Paso '86
El Paso '97
Cleveland '11
Southwest '13
Denver '16
Pacific Northwest ‘19
Florida ‘22
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: 4 weken Noordwest & Canada

Bericht door Mrvanilla »

:thumbup:
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: 4 weken Noordwest & Canada

Bericht door Mrvanilla »

Iemand ooit met 4th of July in Seattle geweest? Of elders in the States? Heb wel wat rond gezocht op internet maar was benieuwd of er mensen waren met tips voor deze nationale feestdag.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Mrvanilla: 4 weken Noordwest & Canada

Bericht door Almere vak V »

Mrvanilla schreef:Iemand ooit met 4th of July in Seattle geweest? Of elders in the States? Heb wel wat rond gezocht op internet maar was benieuwd of er mensen waren met tips voor deze nationale feestdag.
Jip, ben ik geweest. Twee keer in Seattle, een keer in Portland, een keer in Silverton, Oregon en de laatste keer in Estacada, Oregon.

Je kan de 4th of july het beste vergelijken met onze Koningsdag. Inclusief optochten, braderie, natuurlijk een BBQ en er wordt afgesloten met vuurwerk. Hoe groter de stad, des te groter de poppenkast. Vooral de optochten zijn dan in de grote steden een lust voor het oog. Super georganiseerd. Alles is rood, wit en blauw. En je ziet letterlijk aan het eind van de dag sterretjes. Zowel Seattle als Portland zijn beide superrelaxte steden. En weten goed eten en drinken te waarderen. Met name de foodtrucks in Portland en de heuse bierscene (als je daar van houdt...) zijn een aanrader. En zeker een keer de moeite waard om mee te maken.

Ik geef de voorkeur aan kleinere plaatsen. Laatste twee keer met onze vrienden dan ook gevierd in Silverton en Estacada. De kneuterigheid straalt er aan alle kanten af. Maar het is des te vermakelijker. Iedereen doet mee, van klein tot oud. Er gaat van alles mis. Maar dat is wel degelijk de charme die, vind ik, bij de 4th of july hoort.

Groot voordeel ten opzichte van onze Koningsdag is de datum. Negen van de tien keer geweldig weer. Iedereen in goed humeur, uitgelaten stemming. En zeker in kleinere plaatsen bij uitstek het moment om nieuwe vrienden te maken. En zeker als ze horen dat je uit Nederland komt heb je voordat je het in de gaten hebt in je ene hand wat te drinken en in je andere hand wat te eten.
Gebruikersavatar
Symbolio
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 06 jun 2011, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Reis Mrvanilla: 4 weken Noordwest & Canada

Bericht door Symbolio »

Mrvanilla schreef:Iemand ooit met 4th of July in Seattle geweest? Of elders in the States? Heb wel wat rond gezocht op internet maar was benieuwd of er mensen waren met tips voor deze nationale feestdag.
Yes in El Paso en Cleveland geweest. Dag zelf merkten wij niet zo heel veel spectaculairs al waren er downtown wel optochten. In de avond in beide steden groots vuurwerk in elk geval!
El Paso '86
El Paso '97
Cleveland '11
Southwest '13
Denver '16
Pacific Northwest ‘19
Florida ‘22
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: 4 weken Noordwest & Canada

Bericht door Mrvanilla »

Thanks beide. We zullen het die dag zelf dan wel zien, ik las ook dat kleine(re) plaatsjes vaak ook leuk zijn. Misschien dat we naar Olympia gaan, dat is kleiner dan Seattle en er is ook een hoop te doen.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Beaver
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 04 okt 2014, 19:40
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: 4 weken Noordwest & Canada

Bericht door Beaver »

Wij waren in 2015 de 4e juli in port Angeles. Leuke sfeer tijdens de optocht , het stadhuis was prachtig versierd. Iedereen die je sprak wenste je een" happy 4th".
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: 4 weken Noordwest & Canada

Bericht door Mrvanilla »

Door een baanwissel van Karin krijgen we nu geen 4 weken vrij en moeten we eerder vakantie opnemen....financieel leuk, maar voor de vakantie natuurlijk balen. Betekent dan ook dat we deze reis niet doorlaten gaan. Te kort en te vroeg voor deze reis, aangezien dit al krap was qua tijd van het jaar. We hebben wel al meteen vier weken vastgelegd voor volgens jaar, dan willen we van Denver naar Seattle via Canada. Balen, maar het is niet anders. We hebben wel tickets geboekt voor een andere reis, deze is hier te vinden.

Allen nogmaals dank voor de tips, deze gaan zeker niet verloren, ik heb de route nu voor volgend jaar voor een groot deel klaar!
Groetjes,
Daniel
ajh67
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2015, 01:01

Re: Reis Mrvanilla: 4 weken Noordwest & Canada

Bericht door ajh67 »

Jammer dat het niet mogelijk was om jullie oorspronkelijke reis te maken door Oregon, Washington en Canada. Ik heb met veel plezier dit topic gelezen en weet niet of er nog mensen aktief zijn hier. Wij hebben namelijk voor komend jaar 2018 bijna exact dezelfde route in gedachten die jullie oorspronkelijk ook in gedachten hadden. Dus grofweg de ronde; Seattle, Vancouver, Vancouver Island, Whistler, Jasper, Banff, Glacier, Crater Lake,Eureka, Oregon Coast Hwy 101, Portland, Seattle.

We willen dat echter met een camper gaan doen waarbij we dan 4 weken de tijd zouden hebben, periode maand juni of eventueel half juni tm half juli.

Weet één van jullie of deze ronde haalbaar zou zijn met een camper zodat we genoeg tijd hebben met de aanvulling dat wij geen "die hard" hikers zijn die grote afstanden (lees elke dag grote afstanden) zullen lopen, maar zeker ook willen ontspannen en genieten. Volgens google maps zou het een 4700 km zijn.

ben benieuwd naar jullie reacties/tips

gr

AJ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer