Reis Mrvanilla: 4 weken Noordwest & Canada

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: 4 weken Noordwest & Canada

Bericht door michelly »

Ik zag in het verslag van Hans & Henriëtte op 2 juli van dit jaar een mooie stop tussen Glacier en Mt Rainier: Steptoe Butte.
De foto's zagen er fantastisch uit dus dat ga ik zeker inplannen. Misschien iets voor jullie?
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: 4 weken Noordwest & Canada

Bericht door Mrvanilla »

Oke, Mitchell zal ik eens naar kijken.
Old Faithful schreef: Die tijd kun je terugwinnen door niet in Medford te overnachten maar in Union Creek,
Ik begrijp alleen niet zo goed waarom Union Creek mij tijd zou doen opleveren? Ik zit dan toch net zo ver, zo niet verder, van Redwood NP af dan vanuit Medford?

Steptoe Butte ziet er leuk uit, goede tip! :thumbup:
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: 4 weken Noordwest & Canada

Bericht door Mrvanilla »

Old Faithful schreef: Ik weet niet of het strookt met je plannen in Glacier maar als je op dag 16 tweeënhalf uur verder rijdt tot St Regis (
Ik weet dat jullie allemaal van die papieren kaarten gebruiken, maar mijn moderne digitale kaart zegt dat St Regis twee uur vóór Spokane ligt. In dat geval zou ik dus nog veel later in Mt Rainier arriveren. Of bedoel je misschien dat ik op dag 15 al naar St Regis rijd (dat denk ik), ipv Kalispell?
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Mrvanilla: 4 weken Noordwest & Canada

Bericht door Old Faithful »

Dat was inderdaad een foutje van mij. :oops: Ik bedoel overnachten in St Regis i.p.v. in Kalispell; natuurlijk alleen als je plannen in Glacier het toelaat.
Ik begrijp alleen niet zo goed waarom Union Creek mij tijd zou doen opleveren? Ik zit dan toch net zo ver, zo niet verder, van Redwood NP af dan vanuit Medford?
Dat geldt voor dag 22. Mitchell - Crater Lake - Union Creek is ongeveer net zo lang rijden als Redmond - Crater Lake - Medford, jouw oorspronkelijke route. Dus de extra tijd voor het stuk Mitchell - Redmond win je terug omdat je Union Creek - Medford die dag niet hoeft te rijden. Mijn idee was dat je geen tijd voor Crater Lake hoeft in te leveren. De volgende dag rijd je wel een uur langer. Daar heb je gelijk in.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: 4 weken Noordwest & Canada

Bericht door Mrvanilla »

Helder! :thumbup:
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Mrvanilla: 4 weken Noordwest & Canada

Bericht door ingrid14 »

Voor onze vorige reis had ik ook geprobeerd om in Mitchell (Oregon Hotel) te boeken. Ze namen pas vanaf 1 januari reservaties aan.
Ik boekte al een hotel in Prineville wat ik nog gratis kon annuleren. Toen ik op 2 januari probeerde te reserveren in het Oregon Hotel was alles al volzet !

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
A3
Amerikakenner
Berichten: 679
Lid geworden op: 06 aug 2007, 16:58
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Heesch

Re: Reis Mrvanilla: 4 weken Noordwest & Canada

Bericht door A3 »

Op jullie herziene planning zie ik een hele goede keuze staan (naar mijn idee), waar ik zeker wat extra tijd voor uit zou trekken. Zeker in de periode dat jullie gaan - wij waren er vorig jaar in dezelfde tijd - is het daar wildlife galore! Beren! Vossen! Herten! Bisons! Etc.: Waterton Lakes National Park: erg klein, maar erg fijn!

Veel plezier!

A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: 4 weken Noordwest & Canada

Bericht door Mrvanilla »

@Ingrid; ik zag dat jullie voor jullie bezoek aan Mt Rainier in de Crest Trail Lodge sliepen...ik heb hier nu ook een reservering gedaan. Hoe was deze accommodatie?

@A3: Ah, kijk, dat is fijn te horen, want als er bij mij nog ergens geen duidelijkheid over was dan was het wel Waterton Lakes National Park. Heb je nog speciale tips (hikes bijvoorbeeld)?
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: 4 weken Noordwest & Canada

Bericht door markro »

Hierbij de link naar mijn beoordeling (uit 2010) van de Crest Trail Lodge in Packwood:
http://beoordelingen.allesamerika.com/2 ... ackwood-WA

En over ons bezoek aan het Waterton Lakes NP kan je iets lezen en zien in ons reisverslag 2009 en dan vanaf dag 13,
klik hier voor het verslag.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Mrvanilla: 4 weken Noordwest & Canada

Bericht door ingrid14 »

Wij hadden een heerlijk verblijf in de Crest Trail Lodge.
(Alleen even moeten zoeken want de GPS gaf hem aan de rechterkant in het 'centrum' en de lodge ligt aan de linkerkant een eindje voor het centrum)

De kamer was erg ruim en had alle comfort. Erg proper ook. En heerlijk comfortabele bedden.
Het ontbijt is ook mooi verzorgd.
Geen GSM bereik maar wel wifi (en redelijk snel vond ik)

's Nachts is er wel niemand aan de balie maar als je iets nodig hebt, kan je aanbellen (hebben wij overigens niet nodig gehad). De deur van de lodge is dan ook gesloten, maar met je kamersleutel kan je deze openen (dus vergeet je kamersleutel niet mee te nemen als je na 22u nog iets uit de auto gaat halen).
Forrest en Donna zijn aangename mensen, steeds met de glimlach geholpen.

's Avonds bieden ze een glaasje wijn aan on the house. Er zijn toch wel redelijk veel gasten die op deze uitnodiging ingaan.
Wij zaten buiten, daar hebben ze een grote picknick tafel staan.
Al snel werden er reisverhalen en tips uitgewisseld. Het was een gezellige avond.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Edit: ik zie net markro zijn review, had ik die maar eerder gelezen dan had ik de lodge dadelijk gevonden.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: 4 weken Noordwest & Canada

Bericht door Mrvanilla »

Thanks!
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Mrvanilla: 4 weken Noordwest & Canada

Bericht door Old Faithful »

ingrid14 schreef: (Alleen even moeten zoeken want de GPS gaf hem aan de rechterkant in het 'centrum' en de lodge ligt aan de linkerkant een eindje voor het centrum)
Gelukkig zet je centrum tussen aanhalingstekens. :lol: De Crest Trail Lodge ligt inderdaad een stukje ten zuiden van Packwood.

Beetje :offtopic: maar misschien toch relevant voor Mrvanilla: Waar hebben jullie gegeten? In 2008 was er nog Peters Inn. Dat was okay maar in 2012 kwamen we daar aan de gesloten deur. We hebben toen in Cruisers Pizza gegeten en dat vond ik meer een "vreetschuur" dan een restaurant. Gezellig was het in mijn ogen allerminst. De spaghetti met meatballs deed me spontaan aan kauwgomballen denken. De sandwich van de dag erna kon wel door de beugel evenals de pizza - waar ik geen liefhebber van ben - van mijn echtgenote. Verder was er in 2012 nog een Mexicaans restaurant en dan heb je het aanbod van eetgelegenheden in Packwood wel zo'n beetje gehad, dacht ik.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: 4 weken Noordwest & Canada

Bericht door Martin & Marianne »

Ik moest ons verslag er op naslaan, maar ik zie nu dat wij ook in de Crest Trail Lodge hebben overnacht. De picknicktafel herken ik, maar het glaasje wijn hebben wij gemist. :sadcry:
De eerste avond hebben we volgens mij prima gegeten, maar ik heb de naam van het restaurant niet genoteerd. Over de tweede avond - bij Cruisers - alleen de opmerking dat de pizza heel erg groot was.

Marianne
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Mrvanilla: 4 weken Noordwest & Canada

Bericht door ingrid14 »

Cruisers is inderdaad niet zo gezellig. Maar voor ons maakte de pizza veel goed.

De volgende avond zijn we bij Cliff Droppers gaan eten. Een kleine hamburgertent met erg lekkere burgers.
Nadeel is wel dat ze redelijk vroeg sluiten. (maar doordat we bij Paradise in de mist zaten, waren we er voor sluitingstijd)

@Marianne: aan de wijn op zich heb je niet veel gemist, een gewoon doorsnee wijntje, maar het socializen was erg fijn.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: 4 weken Noordwest & Canada

Bericht door Mrvanilla »

Wij zijn niet de meest kieskeurige eters, dus meestal kunnen we prima wat vinden. Maar dank voor het meedenken, leuk te lezen allemaal. Met betrekking tot de route zijn we tot een simpel maar oh zo logisch inzicht gekomen: we draaien de route om. Zodoende zijn we wat later in de Canadian Rockies en Glacier, toch wel de heikele plekjes zo in juni. Al moet ik zeggen dat, hoe meer ik erover lees, ik ook wel bemoedigd raak. Vooral qua wildlife schijnt juni in canada een topmaand te zijn. We willen met name op 'jacht' gaan naar elanden. En een bald eagle (tips?), die ontbreekt nog.

Route ziet er nu zo uit, inclusief wat activiteiten (vanzelfsprekend zover het weer het toelaat):

02-6-2017 Amsterdam - Seattle (vroege aankomst bij tickets die ik op het oog heb, 1330 uur)
03-6-2017 Seattle - Port Angeles (Inkopen doen, Premium Outlet en whale watch)
04-6-2017 Port Angeles - Forks (Hurricane Ridge, Crescent Lake, Sol Duc Falls Trail, Second Beach)
05-6-2017 Forks (South Shore Road, The Worlds Largest Spouce Tree, North Shore Road, Hoh Rain Forest, Hall of Mosses Trail en The Spruce Trail)
06-6-2017 Forks - Astoria (Wat te doen nog in Olympic NP?))
07-6-2017 Astoria - Coos Bay (Cannon Beach, Hug Point State Park)
08-6-2017 Coos Bay - Crescent City (Redwood NP, wat te doen hier?)
09-6-2017 Crescent City - Crater Lake (ochtend eventueel Redwood NP)
10-6-2017 Crater Lake - Mitchell (Smith Rock SP - kort bezoek - John Day Fossil NM)
11-6-2017 Mitchell - Cascade Locks (Columbia River Gorge)
12-6-2017 Cascades Lockes - Portland (Columbia River Gorge en Portland)
13-6-2017 Portland - Mt Rainier NP (via Mt Helens)
14-6-2017 Mt Rainier NP (Skyline Trail, Nisqually Vista Trail, Trail of the Shadows, Grove of the Patriarchs Trail)
15-6-2017 Mt Rainier NP - ??? (Gros van de dag Mt Rainier NP, Mather Memorial Parkway, Tipsoo Lake, Naches Peak Loop, Sunrise)
16-6-2017 ??? - Kalispell (Steptoe Butte State Park, Palouse Falls State Park)
17-6-2017 Kalispell - Glacier NP
18-6-2017 Glacier NP
19-6-2017 Glacier NP - Waterton NP (Wall Lake Trail)
20-6-2017 Waterton NP - Banff (Grassi Lakes)
21-6-2017 Banff (Bow Falls, Vermillion Lakes, Lake Minnewanka, Sulphur Mountain, Johnson Lake, Cave and Basin, the Banff Hotsprings)
22-6-2017 Banff - Yoho (Johnston Canyon (tot aan watervallen), Castle Mountain Viewpoint, Baker Creek, Morant’s Curve, Bow Valley Parkway)
23-6-2017 Yoho (The Natural Bridge, Emerald Lake, Lake Louise, Moraine Lake)
24-6-2017 Yoho (Hike naar Lake O'Hara)
25-6-2017 Yoho - Jasper (Icefields Parkway)
26-6-2017 Jasper (Mt Edith Cavell, Cavell Lake, Path of the Glacier Loop, Cavell Meadows Loop)
27-6-2017 Jasper - Clearwater (Mount Robson Provincial Park)
28-6-2017 Clearwater - Kamloops (Wells Gray)
29-6-2017 Kamloops - Vancouver (Joffrey Lakes, Brandywine Falls PP, Shannon Falls PP, Porteau Cove PP)
30-6-2017 Vancouver (Supension Bridge)
01-7-2017 Vancouver - Seattle
02-7-2017 Seattle - Amsterdam
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Mrvanilla: 4 weken Noordwest & Canada

Bericht door ingrid14 »

Bald eagles zagen wij bij La Push - Rialto Beach.

Dag 06-6-2017: Ruby Beach (en hopen op beter weer dan wij er hadden) en Lake Quinault

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: 4 weken Noordwest & Canada

Bericht door Mrvanilla »

Ik zie het op je blog inderdaad. Mooi!
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: 4 weken Noordwest & Canada

Bericht door markro »

Tussen Port Angeles en Forks kan je de (vrij korte) wandeling naar de Marymere Falls maken ( http://www.wta.org/go-hiking/hikes/marymere-falls ).

Aan de kust zijn Ruby Beach en Rialto Beach met veel aangespoelde boomstammen en rotsen op het strand (sea stacks) de moeite van een bezoek waard. Wij hebben goede herinneringen aan een pizza laten maken in Forks, deze met iets te drinken meenemen en gezeten op een aangespoelde boomstam op Rialto Beach opeten tijdens zonsondergang.

In het Yoho National Park kan je een bezoek brengen aan de hoge Takakkaw Falls en de brede Wapta Falls.

In Jasper is een wandeling door de Maligne Canyon ook erg de moeite waard. Verder heb je er nog het Medicine Lake en het Maligne Lake (boottocht).

Kijk voor Bald Eagles ook langs de oevers van de rivieren als je daar langs rijdt. Daar zagen wij ze regelmatig, o.a. in de buurt van Clearwater.

Ik begrijp dat je keuzes moet maken, maar het zal een prachtige reis gaan worden. :thumbup:
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: 4 weken Noordwest & Canada

Bericht door Mrvanilla »

Thanks Marco, ziet er goed uit allemaal. Mooie tips. Ik had je blog ook alweer doorgenomen, fijne bron van info :clap:

Heeft er iemand nog tips qua accommodatie dichtbij of in Glacier NP (oostkant)? We wilden eigenlijk in het Many Glacier Hotel overnachten maar die is nu al vol :o

Ik heb nu de Swiftcurrent Motor Inn and Cabins op het oog, maar dat ziet er ook allemaal wat treurig uit.
Groetjes,
Daniel
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Mrvanilla: 4 weken Noordwest & Canada

Bericht door M Kactus »

Voor de oostkant stond de Swiftcurrent ook op ons lijstje. Vond het nog wel meevallen? Uiteindelijk zijn we er door autopech niet gekomen, en hebben we het bij de westkant moeten houden, dus ik heb er geen ervaring mee. Alleen dat we het wel van plan waren :)
En ik geloof dat ook het Summit Mountain Lodge in Summit en het Halfway Hotel in Essex hoog aangeschreven stonden, maar die waren wel wat duurder. De GTSR was niet meer open toen wij gingen, dus we moesten wel onderlangs naar de westkant. Vandaar een hotel op weg daarheen.

Het enige hotel in de buurt waar ik ervaring mee heb, is het Belton Chalet, aan de westkant. En dat is een dikke aanrader.

Tot zover deze post van beperkte bruikbaarheid :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer