Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Seattle Space Needle: wanneer bezoeken?
Seattle Space Needle: wanneer bezoeken?
Het is bijna zo ver. Ik kan bijna niet meer wachten tot mijn roadtrip gaat beginnen. Nog maar 3.5 week aftellen.
Nu vroeg ik mij alleen af of het de moeite waard is om de Space Needle zowel bij ochtendlicht als bij avondlicht te bezoeken? Iemand ervaring mee?
Gaby
Nu vroeg ik mij alleen af of het de moeite waard is om de Space Needle zowel bij ochtendlicht als bij avondlicht te bezoeken? Iemand ervaring mee?
Gaby
Laatst gewijzigd door markro op 10 jul 2016, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.
2004 Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas
2013 Oregon en Mnt St Helens
2014 Florida
2016 GT, Yellowstone, Oregon en Washington State
2019 Alaska & Yukon
2014 Florida
2019 Alaska & Yukon
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Re: Seattle Space Needle
's Morgens is minder dan 's avonds (ik spreek uit ervaring). In de ochtend en begin vd middag kijk je voor het mooiste deel van Seattle (vanuit de Space Needle naar het zuiden/zuid oosten kijkend) pal in de zon. Als het helder is heb je dan ook nog de zon schuin achter Mount Rainier dus tegenlicht.
Ik vind sowieso een zonsondergang de beste periode; mooie beelden van diezelfde Mount Rainier in de avondzon en daarna als het donker wordt de verlichting in de stad.
Ik vind sowieso een zonsondergang de beste periode; mooie beelden van diezelfde Mount Rainier in de avondzon en daarna als het donker wordt de verlichting in de stad.
Re: Seattle Space Needle: wanneer bezoeken?
Je hebt ook nog het Columbia Center, aan de andere kant van de stad.
Daar heb je een observation deck op de 76e verdieping, ook best de moeite!
Ik geef het maar mee voor moest je het een overdag en het ander 's avonds willen doen
.
Bij het Columbia Center mag je trouwens zoveel naar boven als je wil op 1 dag eens je een ticketje hebt.
Daar heb je een observation deck op de 76e verdieping, ook best de moeite!
Ik geef het maar mee voor moest je het een overdag en het ander 's avonds willen doen
Bij het Columbia Center mag je trouwens zoveel naar boven als je wil op 1 dag eens je een ticketje hebt.
NYC & ZW 2014: http://mjusa2014.wordpress.com
NW USA & ZW Canada 2016: https://mjusacan2016.wordpress.com
NW USA & ZW Canada 2016: https://mjusacan2016.wordpress.com
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Wij zijn om 19u naar boven gegaan. Het was bewolkt en we konden Mount Rainier niet zien. Er was dus ook geen zonsondergang te zien.
Om ongeveer 20 u waren we terug beneden.
Heb je een auto ter beschikking? Dan zou je naar Kerry Park kunnen gaan als Mount Rainier te zien is. Dan zie je de stad met Space Needle voor je en in de achtergrond Mount Rainier. Wij zagen maar een stukje van de berg door bewolking.
(zie mijn blog dag 3)
Groetjes,
Ingrid
Om ongeveer 20 u waren we terug beneden.
Heb je een auto ter beschikking? Dan zou je naar Kerry Park kunnen gaan als Mount Rainier te zien is. Dan zie je de stad met Space Needle voor je en in de achtergrond Mount Rainier. Wij zagen maar een stukje van de berg door bewolking.
(zie mijn blog dag 3)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Wij gingen op 2 juli in de late namiddag, het was overwegend zonnig met weinig wolken en het uitzicht was fantastisch mooi.
Daarna wandelden we naar Kerry Park en weer terug. Absoluut de moeite. Ik vond het uitzicht daar zo mogelijk nog mooier. Wel een fikse wandeling
.
Daarna wandelden we naar Kerry Park en weer terug. Absoluut de moeite. Ik vond het uitzicht daar zo mogelijk nog mooier. Wel een fikse wandeling
Op dit moment zit ik te denken om rond 19 uur te gaan. In september hebt je rond die tijd het "blauwe uurtje" voor fotografie. Hopelijk dan wel met een beetje helder weer, anders.... naja regenwolken zijn ook goed
. Gelukkig heb ik 2,5 dag om de juiste avond te kiezen.
@ Jantien; goed idee om misschien vanuit een ander uitzicht de stad overdag te fotograferen. Colombia Center ga ik op mijn lijstje zetten!
@ Elmo: Nee, helaas lever ik mijn auto in de dag dat ik aankom in Seattle. Maar ik heb de busroute van de Space Needle naar Kerry park al uitgezocht en eventueel pak ik de fiets. Kerry Park is een hoge must do op mijn lijstje. Zeker wanneer het donker is. En misschien overdag wanneer ik Seattle inrij...ach je weet maar nooit.
Nu had ik ook Alchi Beach/ Anchor Harbor op het lijstje staan voor de skyline uitzicht op Seattle. Nu lijkt me dit alleen wat minder goed te doen met het OV (uur met het OV). Is het uitzicht overdag de moeite waard (lees bij goed weer) om er twee uur met het OV onderweg te zijn? Of toch maar hier langs voordat ik de auto inlever.
Gaby
@ Jantien; goed idee om misschien vanuit een ander uitzicht de stad overdag te fotograferen. Colombia Center ga ik op mijn lijstje zetten!
@ Elmo: Nee, helaas lever ik mijn auto in de dag dat ik aankom in Seattle. Maar ik heb de busroute van de Space Needle naar Kerry park al uitgezocht en eventueel pak ik de fiets. Kerry Park is een hoge must do op mijn lijstje. Zeker wanneer het donker is. En misschien overdag wanneer ik Seattle inrij...ach je weet maar nooit.
Nu had ik ook Alchi Beach/ Anchor Harbor op het lijstje staan voor de skyline uitzicht op Seattle. Nu lijkt me dit alleen wat minder goed te doen met het OV (uur met het OV). Is het uitzicht overdag de moeite waard (lees bij goed weer) om er twee uur met het OV onderweg te zijn? Of toch maar hier langs voordat ik de auto inlever.
Gaby
2004 Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas
2014 Florida
2019 Alaska & Yukon
2014 Florida
2019 Alaska & Yukon
- cookiemon100
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij zijn ook naar de Columbia Tower geweest naar het sky view observatory. Vanaf daar mooi uitzicht over de hele stad. Helaas was het bewolkt dus Mount Rainier was niet te zien.
Zie ook mijn verslag : http://thepacificnorthwest2016.blogspot ... attle.html
Wij zijn maar 1 dag in Seattle geweest.
Veel plezier in ieder geval !!
Zie ook mijn verslag : http://thepacificnorthwest2016.blogspot ... attle.html
Wij zijn maar 1 dag in Seattle geweest.
Veel plezier in ieder geval !!
2010 New York City
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
Onze trips : http://estherenrob.blogspot.nl/
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
Onze trips : http://estherenrob.blogspot.nl/
Wij zijn daar ook geweest. Prima en mooi uitzicht en lekker rustig toen wij er waren.
Bij ons was het helaas ook bewolkt en hebben daarom ook niet de Space Needle bezocht.
Bij ons was het helaas ook bewolkt en hebben daarom ook niet de Space Needle bezocht.
-
pascal1109
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ben er ook geweest eind juni dit jaar.
Wij hadden er een plaatsje in het restaurant weten te reserveren en dan mag je "gratis" naar het observation deck (complimentary toegang vanuit het restaurant).
We konden rond 6.45 PM naar boven (en dus even op het deck rond gelopen) om rond 7.00 PM te gaan eten.
Het restaurant draait in 48 minuten een rondje en we hebben 2 rondjes gezien.
Daarna nog even terug het deck op.
Het was een redelijk bewolkte dag, maar omdat we daar toch langere tijd in de toren waren, hadden we genoeg tijd om mooie plaatjes te schieten en natuurlijk gewoon te genieten van het wijdse uitzicht.
Wij hadden er een plaatsje in het restaurant weten te reserveren en dan mag je "gratis" naar het observation deck (complimentary toegang vanuit het restaurant).
We konden rond 6.45 PM naar boven (en dus even op het deck rond gelopen) om rond 7.00 PM te gaan eten.
Het restaurant draait in 48 minuten een rondje en we hebben 2 rondjes gezien.
Daarna nog even terug het deck op.
Het was een redelijk bewolkte dag, maar omdat we daar toch langere tijd in de toren waren, hadden we genoeg tijd om mooie plaatjes te schieten en natuurlijk gewoon te genieten van het wijdse uitzicht.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2537 Weergaves
-
Laatste bericht door nwolf
-
- 11 Reacties