Reis dickdale: Salt Lake City >>> Salt Lake City

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
dickdale
Amerikafan
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 feb 2011, 19:51
Aantal x V.S. bezocht: 8

Reis dickdale: Salt Lake City >>> Salt Lake City

Bericht door dickdale »

Na eigenlijk besloten te hebben om dit jaar NIET op vakantie te gaan, konden we het toch niet laten en hebben we vorige week geboekt. We gaan in september.

We hebben alleen de vliegtickets geboekt en het eerste hotel. Auto moeten we nog regelen maar dat gaan we doen via alamo.co.uk/brits, wat nu gezien de lage pond nog interessanter is geworden.

We zijn ons aan het oriënteren op een noord-/westelijke route, waarbij we niet naar Canada hoeven. Yellowstone hebben we al een keer gezien, maar willen we nogmaals bezoeken. Daarnaast lijkt ons National Glacier Park de moeite waard en Seattle ook. Alles staat echter nog open.

dag 1 Amsterdam - Salt Lake City
dag 2 Salt Lake City
dag 3 Salt Lake City -
dag 4
dag 5
dag 6
dag 7
dag 8
dag 9
dag 10
dag 11
dag 12
dag 13
dag 14
dag 15
dag 16
dag 17
dag 18
dag 19
dag 20
dag 21 Salt Lake City - Amsterdam
dag 22 Amsterdam

We hadden zoiets in gedachte:

Afbeelding

Normaal gesproken komen we ogen te kort en plannen we (te)veel en zijn we na een roadtrip wel toe aan een weekje rust, aar nu willen we dat anders gaan doen.

Iemand nog tips???
2009: NY en rondje FL
2011: Rondje LAX, SFO, LAX
2014: Rondje Denver
2015: Rondje Washington DC-Niagara Falls-Manhattan-Philidelphia-Washington DC
2016: Rondje Salt Lake City
2019: Rondje Nashville en Strandvakantie Daytona Beach
2021: NY met de nichtjes
Anneke_88
Amerikafan
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 jul 2009, 18:54
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis dickdale: Salt Lake City >>> Salt Lake City

Bericht door Anneke_88 »

Craters of the moon meenemen tussen twin falls en idaho Falls?
Eventueel relaxen in las vegas?
2009: rondreis noordoosten + Florida
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
dickdale
Amerikafan
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 feb 2011, 19:51
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis dickdale: Salt Lake City >>> Salt Lake City

Bericht door dickdale »

Bedankt voor de tip, Anneke!

Is het verstandiger om voor deze rondreis voor een fullsize te gaan of een SUV? Dit omdat je dan ook de wat lastigere wegen kan rijden. Iemand?
2009: NY en rondje FL
2011: Rondje LAX, SFO, LAX
2014: Rondje Denver
2015: Rondje Washington DC-Niagara Falls-Manhattan-Philidelphia-Washington DC
2016: Rondje Salt Lake City
2019: Rondje Nashville en Strandvakantie Daytona Beach
2021: NY met de nichtjes
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis dickdale: Salt Lake City >>> Salt Lake City

Bericht door Hinko »

Volgens mij maakt het allemaal niet zoveel uit welke auto je neemt. Fullsize of Suv beide kunnen het vast aan.
Offroad zul je wel niet gaan neem ik aan?
dickdale
Amerikafan
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 feb 2011, 19:51
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis dickdale: Salt Lake City >>> Salt Lake City

Bericht door dickdale »

Hoi Hinko,

Dank voor je reactie. Het is zeker niet de bedoeling om offroad te gaan rijden. Tevens omdat je dan niet verzekerd bent.

Bij onze rondreis in Monument Valley, kan je dichterbij komen over een onverharde weg. Dit was met een fullsizer niet te doen, omdat er stenen lagen die de bodem van de auto raakten. Met (midsize) SUV heb je net wat meer clearance waardoor je wel makkelijker over deze paden kunt rijden. Net als overigens bij Capitol Reef.
2009: NY en rondje FL
2011: Rondje LAX, SFO, LAX
2014: Rondje Denver
2015: Rondje Washington DC-Niagara Falls-Manhattan-Philidelphia-Washington DC
2016: Rondje Salt Lake City
2019: Rondje Nashville en Strandvakantie Daytona Beach
2021: NY met de nichtjes
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis dickdale: Salt Lake City >>> Salt Lake City

Bericht door PSVwally »

Je moet bij het ophalen van je auto gewoon even goed kijken of je auto high clearance heeft, dwz wat hoger staat. Niet alle auto's hebben dat. Als het al een tijdje prima weer is geweest kan je met een fullsize ook prima de valley drive doen. Hou ook even voor ogen dat er geen spraakverwarring is tussen een fullsize, midsize SUV en fullsize SUV.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis dickdale: Salt Lake City >>> Salt Lake City

Bericht door Hinko »

ja maar jouw route nu kom je weinig off road tegen volgens mij. Dus dan is de keuze aan jou.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis dickdale: Salt Lake City >>> Salt Lake City

Bericht door Martin & Marianne »

Voor Yellowstone, Grand Teton, Craters of the Moon en het stuk naar Oregon kun je eens ons 2015-verslag bekijken.
Schrijf de route eens helemaal uit om te zien of je voldoende tijd hebt voor alles. Dan kun je ook zien wanneer je in Yellowstone bent en alvast eens kijken naar accommodatie

Marianne
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis dickdale: Salt Lake City >>> Salt Lake City

Bericht door Lennartc »

suv is niet persee nodig. rijdt natuurlijk wel lekker, maar dat doet een fullsize ook. Al verschillende de auto's her en der nog wel is mijn beleving. In San Francisco kregen we als mid-size een Dodge charger en in Denver wilden ze als fullsize een Ford Fusion meegeven, dat werd uiteindelijk een Ford Edge (ter meerprijs). Wij hebben de genoemde monument valley 17 mile drive met de Dodge gedaan. Wel redelijk gespannen of de auto niet ergens zou vastlopen.

Je route ziet er erg leuk en herkenbaar uit. Houdt er wel rekening mee dat tussen Seattle en coeur d'alene (en nog wat verder zelfs) niet zoveel is. Dat zijn echt rij-dagen waarbij het voornamelijk kilometers maken is. Spokane heeft wel een aardig mall. Voor ons was doorslaggevend dat we verder niet zo snel in de buurt zouden komen van Seattle en die stad stond wel hoog op ons lijstje.

Je opmerking helemaal onderaan over het niet teveel rijden/zien is herkenbaar. Je wilt zoveel mogelijk zien en doen ik beperkte tijd. Dit maal was ik af en toe het autorijden echt spuugzat.
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
dickdale
Amerikafan
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 feb 2011, 19:51
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis dickdale: Salt Lake City >>> Salt Lake City

Bericht door dickdale »

Bedankt allemaal voor de reacties!

We zijn in 2014 al eens eerder in Yellowstone geweest en hoeven niet het hele park te zien. We gaan dan ook via West Yellowstone het park in en via Bear tooth Highway er weer uit. Reisdagen in de states verbazen met niet en vinden we ook niet erg. Alles is groter in de USA, dus daar ontkom je toch niet aan. We zijn al een stukje verder met het invullen van de route, zal hem ook even hier op zetten.

We willen via National Glacier Park naar Seattle en daar naar de Boeing fabriek is dat de moeite waard? Daarnaast zouden we Crater Lake willen bekijken in Oregon.
2009: NY en rondje FL
2011: Rondje LAX, SFO, LAX
2014: Rondje Denver
2015: Rondje Washington DC-Niagara Falls-Manhattan-Philidelphia-Washington DC
2016: Rondje Salt Lake City
2019: Rondje Nashville en Strandvakantie Daytona Beach
2021: NY met de nichtjes
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis dickdale: Salt Lake City >>> Salt Lake City

Bericht door GJ »

Boeing is heel leuk om te zien! Crater Lake is ook mooi, maar ik zou het persoonlijk de flinke omweg niet zo waard vinden, denk ik. Je zou in plaats daarvan bijvoorbeeld via de Columbia River Gorge en eventueel de omgeving van Bend terug naar SLC kunnen gaan.

Heb je al overwogen om Olympic NP mee te pakken? Vooral de regenwouden en de stranden zijn daar fantastisch!
Gebruikersavatar
Moniquemichiel
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 01 feb 2009, 11:07
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis dickdale: Salt Lake City >>> Salt Lake City

Bericht door Moniquemichiel »

Craters of the moon meenemen tussen twin falls en idaho Falls?
Eventueel relaxen in las vegas?
Ik zou bij dit rondje niet gelijk denken aan Las Vegas. We wat uit de route.
http://stargazersvs2013.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://stargazers-vs-2011-noordoost.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://stargazers-reizen.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
dickdale
Amerikafan
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 feb 2011, 19:51
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis dickdale: Salt Lake City >>> Salt Lake City

Bericht door dickdale »

Hier der route zoals we hem nu hebben ingevuld.

dag 1 Amsterdam =>Salt Lake City
dag 2 Salt Lake City =>Salt Lake City
dag 3 Salt Lake City =>Idaho Falls
dag 4 Idaho Falls =>West Yellowstone
dag 5 West Yellowstone=>Yellowstone National Park
dag 6 Yellowstone National Park=>Beartooth Highway/Laurel
dag 7 Beartooth Highway/Laurel=>Helena
dag 8 Helena
dag 9 Helena=>Lake McDonald
dag 10 Lake McDonald=>Lake McDonald
dag 11 Lake McDonald=>Spokedane
dag 12 Spokedane =>Seattle
dag 13 Seattle=>Seattle
dag 14 Seattle=>Bonneville Dam/Portland
dag 15 Portland=>Portland
dag 16 Portland=>Craters Lake
dag 17 Craters Lake=>Craters Lake
dag 18 Craters Lake=>Adel
dag 19 Adel=>Elko
dag 20 Elko=>Salt Lake City
dag 21 Salt Lake City=> Amsterdam
dag 22 Amsterdam
2009: NY en rondje FL
2011: Rondje LAX, SFO, LAX
2014: Rondje Denver
2015: Rondje Washington DC-Niagara Falls-Manhattan-Philidelphia-Washington DC
2016: Rondje Salt Lake City
2019: Rondje Nashville en Strandvakantie Daytona Beach
2021: NY met de nichtjes
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis dickdale: Salt Lake City >>> Salt Lake City

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien kun je wat keuzes toelichten? Waarom bijvoorbeeld een volle dag Helena? En geen tijd aan de (mooiere) oostkant van Glacier NP?
En wil je niet naar Grand Teton? De stop in Idaho Falls is vanwege Craters of the Moon? Je zou dat ook in 1 dag kunnen doen, op weg van SLC naar West Yellowstone.
Een volle dag Crater Lake lijkt mij wat veel, wat zijn je plannen daar? heb je ons 2015-verslag bekeken voor Crater Lake? En wat wil je doen tussen Crater Lake en Adel? Ik zou tussen Crater Lake en SLC 1 stop wel voldoende vinden, dat is geen interessante route lijkt mij (maar ik kan het mis hebben :wink: ). Mooier is het denk ik om via Boise te rijden. Dan zou je ook via Grand teton naar Yellowstone kunnen rijden, en Craters of the Moon op de terugweg mee kunnen nemen.

Marianne
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis dickdale: Salt Lake City >>> Salt Lake City

Bericht door Felicitas »

Even snel een reactie. Ik ben nu zelf op vakantie in Amerika, dus niet veel tijd om te internetten :P
Ik zie Adel staan in jullie route en daar zijn we vorig jaar doorheen gereden. Adel is een gehucht van drie huizen. Lijkt me niet dat er logeermogelijheden zijn. Wij sliepen in Lakeview, vlakbij. Als je houdt van grote leegtes, western sfeer en de middle of nowhere is die hoek beslist leuk om te bezoeken. Je zou misschien ook een bezoek aan Alvord Desert en Steens Mountain kunnen inpassen in je route. Dan heb je wel een dag extra daar nodig. Dat vonden wij bijzonder mooi en indrukwekkend vorig jaar. Voor meer info, zie ons verslag.
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis dickdale: Salt Lake City >>> Salt Lake City

Bericht door M Kactus »

Ik weet niet of het lukt met je dagen, maar als het mijn reis zou zijn, zou ik misschien proberen om na Seattle via de kust naar beneden te rijden. Cannon Beach, dan door het binnenland van Oregon naar Crater Lake, eventueel weer even langs Redwood SP, en dan Lassen Volcanic, en SLC. Dat zou mijn idee zijn, maar ik weet niet of je dat ziet zitten, natuurlijk.

dag 1 Amsterdam - Salt Lake City
dag 2 Salt Lake City - Jackson, Wy (Grand Teton NP)
dag 3 Jackson - West Yellowstone
dag 4 West Yellowstone (of een andere plek in het park)
dag 5 West Yellowstone - Bozeman
dag 6 Bozeman - St Mary (East Glacier): Best wel een rit, dus niet veel tijd om nog iets te bekijken.
dag 7 St. Mary
dag 8 St. Mary
dag 9 St. Mary - West Glacier (Belton Chalet is hier een aanrader). Je kunt over de GTTS Road, als die open is. Anders onderlangs.
dag 10 West Glacier - Spokane (pure rijdag)
dag 11 Spokane -Seattle: Langs Boeingmuseum, of Snoqualmi Falls (van Twin Peaks)
dag 12 Seattle
dag 13 Seattle
dag 14 Seattle - Portland (over Astoria Bridge, langs de kust, Cannon Beach)
dag 15 Portland - Bend (via Columbia River Gorge en eventueel John Day Fossil Beds)
dag 16 Bend - Klamath Falls (of Medford, iets in die buurt, via Crater Lake): Crater Lake is echt iets om in 1 dag te doen.
dag 17 Klamath Falls - Eureka (via Crescent City en Redwood SP)
dag 18 Eureka - Lassen Volcanic (geen idee waar hier in de buurt een handige plek zou zijn om te overnachten, maar die vind je vast wel :))
dag 19 Lassen - Elko
dag 20 Elko - Salt Lake City
dag 21 Salt Lake City - Amsterdam
dag 22 Amsterdam

In deze planning ga je wel niet langs Craters of the Moon, maar Grand Teton is ook wel heel mooi. Ik denk dat ik het zo zou doen, of nog waarschijnlijker zou ik er Redwood uit laten, en vanuit Klamath via Lassen al naar Salt Lake City trekken. Dan heb je daar ook ietsjes meer tijd. Het is ook best lang in Seattle, en misschien ook in St Mary, daar heb je op z'n minst nog wat speling.

Het is wel wat anders ten opzichte van jouw idee, maar in het slechtste geval kun je er nog wat tips uithalen voor onderweg.
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis dickdale: Salt Lake City >>> Salt Lake City

Bericht door Q-BiC »

dickdale schreef:Hier der route zoals we hem nu hebben ingevuld.

dag 1 Amsterdam =>Salt Lake City
dag 2 Salt Lake City =>Salt Lake City
dag 3 Salt Lake City =>Idaho Falls
dag 4 Idaho Falls =>West Yellowstone
dag 5 West Yellowstone=>Yellowstone National Park
dag 6 Yellowstone National Park=>Beartooth Highway/Laurel
dag 7 Beartooth Highway/Laurel=>Helena
dag 8 Helena
dag 9 Helena=>Lake McDonald
dag 10 Lake McDonald=>Lake McDonald
dag 11 Lake McDonald=>Spokedane
dag 12 Spokedane =>Seattle
dag 13 Seattle=>Seattle
dag 14 Seattle=>Bonneville Dam/Portland
dag 15 Portland=>Portland
dag 16 Portland=>Craters Lake
dag 17 Craters Lake=>Craters Lake
dag 18 Craters Lake=>Adel
dag 19 Adel=>Elko
dag 20 Elko=>Salt Lake City
dag 21 Salt Lake City=> Amsterdam
dag 22 Amsterdam
Misschien kan je ook eens tussen haakjes erbij vermelden wat je onderweg plant te doen, dan zien we wat je al weet en wat je misschien nog vergeet.

- SLC => West Yellowstone kan perfect op 1 dag, maar ik weet niet wat je onderweg nog wil doen.
- Grand Teton ook al bezocht?
- Waarom 2x Lake McDonald? Ik zou verwachten dat je na YELL via de oostkant Glacier binnenrijdt en uiteindelijk pas 1 of 2 dagen later via Lake Mcdonald (de westkant) Glacier verlaat. Als ik 2x Lake Mcdonald zie staan, lijkt het mij alsof je de Going to the Sun Road 2x wil rijden op dag 10; dat raad ik niet aan.
- Bedenk dat de Going to the Sun Road sluit ergens in september (misschien daarom dat je gewoon 2x Lake McDonald neemt). Dat kan je op de website terugvinden.
- Bedenk dat de kans quasi nihil is als je nu nog in Yellowstone een overnachting wil versieren. Je 2e nacht zal dus opnieuw West Yellowstone worden, of beter Gardiner.
- Kan je bv niet vanuit SLC naar Jackson rijden, dag nadien YELL binnenrijden tot aan Canyon Village, dag nadien rondje YELL, dag nadien via de east exit naar Cody, en dan tenslotte vandaar via Red Lodge de Beartooth Highway op tot in Gardiner. Daarna volgt een rijdag rechtstreeks tot in Many Glacier waar je 2 nachten blijft, en dan naar Kalispell opschuift. Krijg je zoiets: google maps.
- Wat je daarna doet, weet ik niet goed. Je kan via North Cascades NP Seattle binnenrijden. Je kan naar Yakima rijden en Mt Rainier NP eerst nog bezoeken. Je kan via Kennewick de Columbia River Highway Scenic Byway afrijden naar Portland.
De verdere regio is mij minder bekend.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer