Daar vorig jaar onze eerste Amerikaanse roadtrip (zuidwesten) een overweldigend succes en ervaring was, hebben we besloten om dit jaar terug te gaan.
Deze keer gaan we een rondje noord / midwesten doen en starten en stoppen we vanuit Denver. We slapen bijna altijd in B&B's omdat we vorig jaar in hotels sliepen en we toch wat meer contact zouden hebben met de lokale mensen. En dit lijkt me een leuke manier en het voordeel dat je nog es een lekker ontbijt erbij krijgt

Hierbij het eerste deel van mijn programma:
Dag 1: Brussel - Denver
Brussel 12u vertrekken richting Denver, landen op 17u35. Enkel auto gaan oppikken bij Alamo en dan naar de B&B rijden op een klein half uurtje.
Dag 2: Denver - Rocky Mountain NP - Fort Collins
Via Boulder rijden we naar Nederland, onderweg even stoppen aan de Boulder Falls en dan via de Peak-to-peak Scenic Byway rijden we naar Rocky Mountain NP.
Op de PTP heb ik 2 stops voorzien, namelijk Wid Basin en Lily Lake.
RMNP rijden we binnen via Beaver Meadows entrance station en van daaruit rijden we naar Horseshoe park waar we Endovalley road zouden nemen om vervolgens te beginnen aan de Old Fall River Road. Deze rijden we op tot aan Alpine visitor center en zo keren we terug via Trail Ridge Road. Ondertussen stoppen we uiteraard aan de nodige viewpoints en eventueel korte trail om even te picknikken. Om te eindigen zou ik nog graag rijden tot aan Bear Lake en daar nog een korte trail meepikken.
We verlaten dan terug RMNP via Estes Park en rijden we naar Fort Collins waar we zullen overnachten.
Dag 3: Fort Collins – Cheyenne – Black Hills
Vandaag willen we in de voormiddag even een bezoek gaan brengen naar de Cheyenne Frontier Days, daar trek ik ongeveer een 2 tal uurkes voor uit zodanig we ten laatste om 13u na een hapje kunnen vertrekkken richting de Black Hills.
Ik voorzien 2 stops onderweg, namelijk Scottsbluff National Monument en Carhenge in Alliance. We rijden de Black Hills binnen via Hot Springs. We slapen in de Black Forest Inn B&B.
Dag 4: Black Hills – Badlands – Black Hills
Drukke dag vermoed ik, … ik zou graag via de Needles Highway rijden naar Custer State park en daar de Wildlife Loop afrijden en dan terug via de Iron Mountain Road naar Mount Rushmore gaan kijken.
Dit zou ik tegen de middag gedaan willen krijgen omdat ook de meeste dieren het actiefst zijn in de voormiddag.
Daarna vertrekken naar Badlands, eerst wel onderweg iets eten in Rapid City. Ik zou wel rijden via de scenic 44 weg naar Badlands en via de Interior entrance de loop afrijden en de nodige stops inlassen.
Hierna vial Wall het park terug verlaten en hier nog even stoppen. Dan via Rapid City terug naar de Black Forest Inn B&B.
Dag 5: Black Hills - Sheridan
We laten de Black Hills achter ons en verlaten South Dakota via Deadwood, Cheyenne Crossing en zo via de Scenic Byway naar Spearfish. Onze volgende stop is Devil’s tower, hier even de trail afwandelen en dan plan ik nog 2 stops namelijk in Gilette en Buffalo om even wet rond te kijken, hier niks specifiek gepland. We komen aan in Sheridan en slapen hier in de Residence Hill B&B.
Dag 6: Sheridan - Cody
Rijden naar Cody via de Scenic Byway door Bighorn richting Devil Canyon, onderweg stoppen we wel nog om te gaan kijken naar Medicine wheel. Na bezoek aan Devil Canyon rijden we Cody om even rond te kuieren en dan rijden we naar de Bill Cody Ranch waar we 2 nachten verblijven. Savonds BBQ op de ranch ...
Dag 7: Cody
Vandaag een rustige dag want het is al een drukke week geweest. Ik plan om eventueel een rustig paardritje te maken met de mensen van de ranch en savonds gaan kijken naar een rodeo in Cody.
Dag 8: Cody – West Yellowstone
Na de nodige rust gaan we er terug een pittige rit van maken. We verlaten Cody en we rijden naar Yellowstone NP via de Bear Tooth Pass Highway. Ondertussen plannen we de nodige stops in. We komen dan Yellowstone binnen via de NE entrance en we bezoeken daar de Mammoth Hot springs. We rijden via de Grand Loop road naar West Yellowstone waar we 2 nachten verblijven in de Moose Creek inn.
Dag 9: Yellowstone NP
We staan vroeg op en we verkennen vandaag de hele dag Yellowstone NP. Ik wil een groot stuk van de Loop afrijden en de mooiste stops nemen.