Reis Ina: Rondje Seattle met Glacier National park

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Reis Ina: Rondje Seattle met Glacier National park

Bericht door ina »

Na een tip op dit geweldige forum hebben we tickets geboekt naar Seattle. We zijn nog nooit deze kant op geweest. We vertrekken vrijdag 27 mei en komen rond 12.00u in Seattle aan, mits het niet veranderd. We vertrekken Zondag 12 juni om 14.00 u weer naar huis.
Ik zou graag een rondje doen in de richting van Glacier National park, stukje Canada miscchien. Iemand tips over deze voor ons onbekende streek en evt. een opzetje voor de route?
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Rondje Seattle met Glacier National park

Bericht door michelly »

Wat een geweldige deal Ina :thumbup:
Wij waren in mei 2013 in Glacier en het westen van Canada.
Misschien heb je iets aan ons verslag?
Er zal nog wel sneeuw liggen maar dat maakt het ook wel erg mooi :D
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Rondje Seattle met Glacier National park

Bericht door ina »

Haha, net al jullie foto's van toen bekeken, ziet er heel mooi uit!
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Ina: Rondje Seattle met Glacier National park

Bericht door kalaman »

Schitterende streek is dat, maar misschien net iets te vroeg om er volop te kunnen van genieten. Veel plaatsen zullen nog niet toegankelijk zijn omwille van de sneeuw, net zoals de Going-to-the-Sun Road wellicht nog zal afgesloten zijn. Maar niet getreurd, jullie zullen hoe dan ook een fantastische reis hebben. En die sneeuw kan het ook net heel speciaal maken.
Onze blog van juni/juli 2014 is een rondje Seattle-Glacier-Canada-Seattle.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reis Ina: Rondje Seattle met Glacier National park

Bericht door ina »

IK had al even snel gekeken, jullie waren toen 3 weken dacht ik, misschien een gedeelte ervan.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Ina: Rondje Seattle met Glacier National park

Bericht door kalaman »

Was inderdaad 3 weken, maar we hebben er ook nog Olympic NP bijgenomen, dat scheelt al enkele dagen.
Ik weet niet of jullie hikers zijn als wij. Daardoor bleven we ook soms enkele dagen ter plaatse. Dit was bvb het geval in Glacier, maar in die periode zullen daar nog niet veel trails open zijn.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reis Ina: Rondje Seattle met Glacier National park

Bericht door ina »

Wij wandelen veel alleen niet die lange + 20 km die jullie doen hoor, dat red ik niet :wink:
twentefan
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 jan 2013, 21:20
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Ina: Rondje Seattle met Glacier National park

Bericht door twentefan »

Van de reis die wij in 2008 deden heb ik geen blog bijgehouden, maar we hebben grotendeels Canada bezichtigd.
Denk b.v aan Oympic, Vancouver Island, Vancouver, Jasper, Banf, Glacier, Yellowstone en Mout Reinier.
Hikes vallen wat tegen in de regio Jasper/Banf omdat er nog heel veel sneeuw ligt.
http://floridarond2011.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://denver2013.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://twentefan2015.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reis Ina: Rondje Seattle met Glacier National park

Bericht door ina »

Stukje Canada lijkt me ook heel mooi, ik wil ook graag beren zien, op een afstandje :wink: en ander wildlife. Whale wat hing hebben we al eens gedaan in het oosten bij Cape cod.
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: Reis Ina: Rondje Seattle met Glacier National park

Bericht door lyan »

Je kan ons reisverslag van 2013 ook nog even lezen, wij deden eerst vanaf Las Vegas de kust van Oregon en Washington, en reden toen door via Seattle naar Canada, Wells Gray, Jasper, Banff en via Glacier naar Yellowstone: http://sijbring.waarbenjij.nu/reisversl ... tie-2013/2 Helaas staan de foto's er niet meer op, maar die kan je altijd een keer komen bekijken :) genoeg beren daar trouwens...
twentefan
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 jan 2013, 21:20
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Ina: Rondje Seattle met Glacier National park

Bericht door twentefan »

Beren genoeg gezien op Vancouver Island, waarvan 1 op minder dan 10 meter, maar toen zaten we gelukkig in de auto.
In de VS hebben we de laatste 3 keer dat geluk niet gehad.
http://floridarond2011.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://denver2013.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://twentefan2015.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reis Ina: Rondje Seattle met Glacier National park

Bericht door ina »

kalaman schreef:Was inderdaad 3 weken, maar we hebben er ook nog Olympic NP bijgenomen, dat scheelt al enkele dagen.
Ik weet niet of jullie hikers zijn als wij. Daardoor bleven we ook soms enkele dagen ter plaatse. Dit was bvb het geval in Glacier, maar in die periode zullen daar nog niet veel trails open zijn.
Net even jullie wandeling terug gelezen, Wauw!! Maar grote kans dat deze niet te lopen valt in juni denk ik.
http://kalaman0032jul2014.blogspot.nl/2 ... acier.html
Travelkitty
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 27 feb 2012, 15:54
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Ina: Rondje Seattle met Glacier National park

Bericht door Travelkitty »

Héle leuke tichets hè Ina :clap:
Ik lees hier gezellig even mee, gezien de tickets naar Seattle die waarschijnlijk ook gekocht gaan worden. Ben benieuwd wat je route (ongeveer) gaat worden :)
Explore. Dream. Discover.

Travel 2017
Januari: Cuba+ Florida
April/Mei: Singapore,Vietnam,Cambodja
Aug: Japan
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reis Ina: Rondje Seattle met Glacier National park

Bericht door ina »

Na het lezen en genieten van een aantal reisverslagen +foto's(dank Ruud, Elly, Lyan) heb ik een aantal points of interest, in ieder geval een begin. :D
Sowieso een dagje Seattle, een dag Olympic park, Sea to sky highway, Banff, Waterton lakes/Glacier NP, Many Glacier road. Is er hier een leuk rondje van te maken?
We zijn met z'n 2 en vinden het niet erg wat langer te rijden, mei/juni zijn de dagen ook wat langer dat is dus een voordeel.
Is Vancouver een leuke stad, of kan je die wel voorbij rijden, onze voorkeur ligt toch meer in de natuur. Zijn er op deze route ook leuke blokhutten met open haard te huren, tips welkom
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Ina: Rondje Seattle met Glacier National park

Bericht door michelly »

Ik zou ook zeker Jasper niet vergeten en de mooiste weg ever: de Icefields Parkway.
Zeker in die tijd van het jaar prachtig!
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reis Ina: Rondje Seattle met Glacier National park

Bericht door ina »

Ook toevallig, ik zat net dat stukje van jullie verslag te lezen :lol: ik zie nu al dat we tijd te kort komen :roll:
Van Seattle naar Whistler, dan richting Jasper voor de Icefields parkway richting Banff, Glacier NP en dan weer terug naar Seattle, Hoe kan ik daar een doenbaar rondje van maken in 15 dagen??? Iemand dergelijk rondje al gemaakt???
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Ina: Rondje Seattle met Glacier National park

Bericht door michelly »

Je moet ook eerst een route maken voordat je tickets boekt :mrgreen: :lol:
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Ina: Rondje Seattle met Glacier National park

Bericht door kalaman »

Ik zou, in dat korte tijdsbestek, zeker en vast Olympic NP laten vallen. In 1 dag kan je daar toch niets gaan doen, plus dat je toch al minstens 3 dagen moet rekenen vooraleer je dan terug in Seattle bent.
Vancouver is een heel mooie stad en werd niet voor niets al meermaals verkozen tot "meest leefbare stad ter wereld". Maar of je daar tijd zal voor hebben is iets anders.
Gewoon de afstand Seattle-Many Glacier-Jasper-Whistler-Vancouver-Seattle is al zo'n 3.000km...
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reis Ina: Rondje Seattle met Glacier National park

Bericht door ina »

Idd zoals altijd keuzes maken, ik zal met een opzetje beginnen in grote lijnen, ik hoop op de nodige op en aanmerkingen, we wandelen graag maar korte wandelingen onderweg vinden we ook prettig, een paar langere ritten waar we onderweg een paar uitstapjes hebben ook leuk, ik begreep dat je vanaf Glacier-Spokane-Seattle wel wat km kan maken, dat daar niet heel veel spectaculairs is?? De route kan ook andersom, vertrek vr. 27 mei, aankomst 12.00 SEA, terugreis zo 12 juni, 14.00u
Kan je deze periode ook op de bonnefooi of een dag van tevoren hotels/cabins boeken of beter op voorhand??

vr- Ams-Seattle
za- Seattle
zo- Seattle-Whistler(sky to sea)
ma- Whistler-Clearwater?
di- Clearwater- begin Icefields parkway
wo- Icefields-Banff
do- Banff-Waterton lakes
vr- Waterton Lakes- Glacier
za-
zo-
ma-
di-
wo-
do- Spokane-Seattle
vr-
za-
zo- Seattle-Ams
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: Reis Ina: Rondje Seattle met Glacier National park

Bericht door jetusa »

Dit wordt wel een heel snel rondje, ook als niet alle trails open zijn en je niet de langere wandelingen wilt doen.

Misschien is dit wat:
vr- Ams-Seattle - gezien je aankomst om 12.00 uur tijd genoeg om naar Vancouver te rijden
za- Vancouver - is echt een leuke stad en door ligging aan water heb je niet een grote stad gevoel
zo- Vancouver -Whistler(sky to sea) - onderweg aantal mogelijke stops, Shannen Falls, Squamish gondola, Brandywine Falls, Olympic Park, middag mogelijk nog Whistler gondola (check summer hours later: http://www.whistlerblackcomb.com, naar Lost Lake, of wandeling in Garibaldi park
(zie diverse opties: http://www.whistlerhiatus.com/parks.html) Hier heb je in de Valley geen last meer van sneeuw, boven op Whistler/Blackcomb Mnt ligt nog wel sneeuw, je kunt omhoog, maar niet wandeleen (even checken welke liften open zijn, aantal stoeltjes liften mag ook als wandelaar)
ma- Whistler-Clearwater - onderweg vlak buiten Whistler Nairns Falls, blik op Joffre Lakes, wandeling naar upper Joffre Lakes zal nog wel te slippery zijn denk ik.
di- Clearwater- bezoek Wells Gray PP, evt in namiddag nog naar Jasper
wo- Jasper
do - Jasper - Icefields Parkway - Lake Louise
do- Lake Louise, stukje Yoho en via Bow Valley Parkway naar Banff
vr. - Banff
za - Banff-Waterton lakes
zo- Waterton Lakes - Glacier (east side)
za- Glacier via Going to the Sun naar west side of indien gesloten via de 2 onderlangs naar de westkant
zo- Westside/Kalispel - Spokane of nog wat verder gas geven over de 90 of over de 2,
ma- Spokane/verder - Everett,
bezoek aan Boeing Factory (als dat je interesseert), outlet factory shopping (Seattle Premium) of gewoon shopping (ik noem het maar even als suggestie, dit is een uitgelezen plek daarvoor op de route, overnachting Everett.
Als dit je niet interesseert zou je vanaf Spokane via de Coulee Dam door Cascades park kunnen rijden, je komt dan iets noordelijker uit, namelijk bij Mnt Vernon. Overigens kom je dan alsnog langs de outlet, shopping en Everett, dus kan ook als extra dag
di- Everett - bezoek Seattle stad, na bezoek overnachting ten zuiden van de stad/bij de airport/federal way
wo-
do-
vr-
za-
zo- Seattle-Ams

De 4 dagen die je "over" hebt, kan je op diverse manier invullen.
Her en der een extra dag in bovenstaande route:
*Extra dag Vancouver - Whistler zou goed kunnen, daar kan je in die periode zeker wandelen.
*1 dag Jasper is wat weinig.
*Een dag bij Waterton/Glacier
*1 dag extra als je Spokane via Coulee Dam - Cascade park naar Everett wilt en Boeing Factory en shopping wil doen.

Andere optie is om Mnt Rainier er nog aan te plakken.
Voor Mnt Rainier zou ik zeggen:
dag 1 : van hotel - naar zuidelijke ingang bij Longmuire, wandeling/punten zuidkant, overnachten Paradise,
dag 2 : via oostkant (indien open) naar noordkant (sunrise), overnachting daar ergens (zijn cabins in die buurt te huur bij Crystal Mnt)
dag 3: van Crystal naar Seatac airport, vlucht naar huis
In plaats van via noordelijk kant terug kan je ook Mnt St Helen toevoegen.
dag 1 als hierboven, overnachten Paradis of Packwood
dag 2 Packwood naar Mnt St Helens, terug naar I-5 daar ergens overnachten
dag 3 naar de airport en terugvlucht

Of Olympic:
dag 1: van zuidkant Seattle naar Port Angeles en bezoek Hurricane Ridge, overnachten Port Angeles
dag 2: Port Angeles - Forks, stops onderweg en Mora Beach
dag 3: Forks - Hoh Rain Forest
dag 4: Forks - airport en terugvlucht (af uiteraard hoe laat)

Olympic kan je ook doen na Everett, dan via Anacortes en Widbey Island naar Port Townsend - Port Angeles
Na Olympic kan je dan een hotel bij de airport/zuidelijk Seattle nemen
dan 1 dag Seattle bezoeken
dan terugvlucht.

Genoeg opties nog om er een mooi rondje van te maken.
En best haalbaar, hoewel dat natuurlijk helemaal ligt aan hoe vroeg jullie dagelijks vertrekken, hoeveel tijd je uittrekt voor wandelingen etc.
Ik zou in die periode dat jullie gaan op de bonnefooi reizen, dan ben je ook wat flexibeler, kan je ergens meer of minder wandelen kan je langer blijven/eerder doortrekken of als het weer tegenzit.
Alleen voor Vancouver is het wel handig als je dat van tevoren boekt, zeker na een lange reisdag.
En als je helemaal op de bonnefooi niet prettig vind dan boek je steeds een dag vooruit of tijdens de dag.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer