3 dagen Yellowstone

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Dat vind ik zeker interessant Carola. Leuk zo´n meeting! Ik ben heel benieuwd naar alle ervaringen! Ook die hiking guide van Bart40 wil ik wel ´ns inkijken!
Het duurt nog een hele poos voordat we gaan maar de voorpret is ook al leuk :wink:

Elly
Chi Sin X
Amerika-expert
Berichten: 1541
Lid geworden op: 06 jun 2006, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Antwerpen

Bericht door Chi Sin X »

Ik was net aan het kijken naar de mogelijkheden om met een ranger een bepaalde tour te doen. Maar als ik op de site van Yellowstone kijk, dan zijn er alleen maar zulke programma's van juni tot eind augustus, en in het putteke van de winter. Maar niet meer in september.

Klopt dit? Of zit er een foutje in de site?
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

We zitten er nu toch aan te denken om in het Yellowstone Park te overnachten met onze tent. We dachten aan Madison Campground. Wat ik er van gezien heb ligt het vlak aan een riviertje. Kun je hier ook zwemmen (voor de kinderen misschien leuk om even te doen, is het hier diep of is het een klein stroompje?) Er zijn hier geen douches. Zijn die wel ergens in de buurt tegen betaling beschikbaar? Heeft iemand ervaring met deze camping? Of raden jullie een andere aan?

Groetjes Elly
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

michelly schreef:We zitten er nu toch aan te denken om in het Yellowstone Park te overnachten met onze tent. We dachten aan Madison Campground. Wat ik er van gezien heb ligt het vlak aan een riviertje. Kun je hier ook zwemmen (voor de kinderen misschien leuk om even te doen, is het hier diep of is het een klein stroompje?) Er zijn hier geen douches. Zijn die wel ergens in de buurt tegen betaling beschikbaar? Heeft iemand ervaring met deze camping? Of raden jullie een andere aan?

Groetjes Elly
Hoi Elly,

Wij hebben er dit jaar gestaan.
Ter plaatse mag je bij mijn weten niet zwemmen, er is dacht ik maar 1 plek in Yellowstoen NP waar je mag zwemmen in de rivier en dat is in de buurt van Firehole Falls langs de Firehole Canyon Drive.
Let op dit is een one-way road die je alleen vanuit de richting Madison in mag.
Campgrounds met payshowers vind je bij Grant Village en Canyon Village.

Rob
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Bedankt Rob,
kun je van die payshowers ook gebruik maken als je op een andere campground staat? En was jullie de Madison campground goed bevallen?

Elly
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

michelly schreef:Bedankt Rob,
kun je van die payshowers ook gebruik maken als je op een andere campground staat?
Ja ze liggen net buiten de campground aan de toegangsweg, er is in hetzelfde gebouw ook een laundry.
De showers kosten dit jaar $ 2,00 voor 5 minuten warm water.

En was jullie de Madison campground goed bevallen?
Wij stonden er met een camper, hoe de tentsites zijn weet ik dus niet maar het is een nette (grote) cg die meestal niet helemaal vol is dus een goede uitwijkplek als de rest van het park vol is.
Kosten voor een (camper)site $ 18,00 en Madison is de enige cg die hier geen tax meer bijdoet.
Op Canyon en Grant hebben we dit jaar ook gestaan en daar kwam er nog tax bij (blijf je nog onder de $ 19,00 dus veel maakt het niet uit)

Elly
Een ander mogelijkheid is Norris campground (hebben we dit jaar ook gestaan) hier kan je alleen niet reserveren, is wat meer basic dan de andere maar wij vinden het een mooiere cg, ''s morgen even langs gaan om een site vast te leggen. Kosten $ 14,00 per nacht.
's Morgens kan je zo uit de slaapzak het Norris Geyser Basin bezoeken dat ligt aan de ander kant van de weg, op het open veld voor de cg zie je heel vaak een grote kudde Elk grazen.
Rob
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

We willen toch wel reserveren omdat we op vrijdag aankomen en dan het hele weekend daar zijn. Qua prijs maakt het ook allemaal niet zoveel uit. 1 van deze 3 zal het dan wel worden denk ik. Kun je die nu al boeken? Volgens mij alleen maar telefonisch als ik op de site van nps.gov kijk.
Nogmaals bedankt!

Groetjes Elly
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

michelly schreef:We willen toch wel reserveren omdat we op vrijdag aankomen en dan het hele weekend daar zijn.
Omdat jullie met kinderen reizen ga ik er vanuit dat je in het hoogseizoen gaan dan zal je zeker moeten reserveren.
Qua prijs maakt het ook allemaal niet zoveel uit. 1 van deze 3 zal het dan wel worden denk ik. Kun je die nu al boeken?
Denk het niet, dacht dat het maar een 1/2 jaar van te voren kon
Volgens mij alleen maar telefonisch als ik op de site van nps.gov kijk.
Klopt, via de website kan je alleen de hotels reserveren wij wilden het dit jaar ook doen maar zijn toch maar zo op stap gegaan, de nacht op canyon cg waren we 's morgens al vroeg ter plaatsen om een site vast te leggen, we moesten een 1/2 uur wachten en toen nogmaals proberen gelukkig was er toen een afmelding (zie reisverslag 2006).
Nogmaals bedankt!

Groetjes Elly
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben bij jaren geleden bij Bridge Bay gekampeerd. We maakten toen gebruik van de douches bij Fishing Bridge, die waren toen voor iedereen toegankelijk. Als ik me niet vergis is er ook een laundry daar, kun je het combineren :wink: .

Marianne
Bart40
Amerikakenner
Berichten: 1111
Lid geworden op: 31 mar 2004, 19:48
Locatie: Bussum

Bericht door Bart40 »

Zwemmen in Yellowstone mag alleen bij de Boiling river als het geopend is.
Rij je langs het Lake Yellowstone op een warme dag en denk je lekker even een duik te nemen kom je er wel achter.
Steen en steen koud, er zijn mensen verdronken 200 m van de kust toen hun boot omsloeg, ze haalden de kant doordat ze bevangen werden door de kou.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

Bart40 schreef:Zwemmen in Yellowstone mag alleen bij de Boiling river als het geopend is.
Rij je langs het Lake Yellowstone op een warme dag en denk je lekker even een duik te nemen kom je er wel achter.
Steen en steen koud, er zijn mensen verdronken 200 m van de kust toen hun boot omsloeg, ze haalden de kant niet doordat ze bevangen werden door de kou.
te vlug getypt Bart :?: :wink:
enthusiast
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 05 apr 2006, 16:34
Locatie: Haarlem

Bericht door enthusiast »

Ter plaatse mag je bij mijn weten niet zwemmen, er is dacht ik maar 1 plek in Yellowstoen NP waar je mag zwemmen in de rivier en dat is in de buurt van Firehole Falls langs de Firehole Canyon Drive.
Let op dit is een one-way road die je alleen vanuit de richting Madison in mag.
Wij hebben hier ook gezwommen en vonden het heerlijk! Er staat een stroming, waarop je-als je over de rotsen klautert en een stukje stroomopwaarts in het water stapt-jezelf mee kunt laten voeren. Heel erg leuk om te doen. Wij waren er net na Laborday en toen was het heel rustig en het water had een goede temperatuur. WIj zijn 2 dagen achter elkaar aan het einde van de middag gegaan na flinke wandelingen en waren weer helemaal opgefrist.

Echt een aanrader en de moeite van de omweg waard.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

enthusiast schreef:
Ter plaatse mag je bij mijn weten niet zwemmen, er is dacht ik maar 1 plek in Yellowstoen NP waar je mag zwemmen in de rivier en dat is in de buurt van Firehole Falls langs de Firehole Canyon Drive.
Let op dit is een one-way road die je alleen vanuit de richting Madison in mag.
Wij hebben hier ook gezwommen en vonden het heerlijk! Er staat een stroming, waarop je-als je over de rotsen klautert en een stukje stroomopwaarts in het water stapt-jezelf mee kunt laten voeren. Heel erg leuk om te doen. Wij waren er net na Laborday en toen was het heel rustig en het water had een goede temperatuur. WIj zijn 2 dagen achter elkaar aan het einde van de middag gegaan na flinke wandelingen en waren weer helemaal opgefrist.

Echt een aanrader en de moeite van de omweg waard.
Klinkt goed! Als ik op de kaart kijk dan is dat volgens mij vlak bij de Madison campground.
Maar als ik het goed begrijp (Bart40) mag je daar eigenlijk niet zwemmen.
Maar volgens dit citaat van Martin en Marianne uit een ander topic weer wel
De plaats waar wij geweest zijn is de Boiling River, de andere is in de Firehole River, in Geyser Country. Te breiken via de one-way Firehole Canyon Drive (ten zuiden van Madison Juntion). "There's a toilet here but very limited parking".
We zullen het ter plekke tegen die tijd 'ns gaan bekijken.

Groetjes Elly
enthusiast
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 05 apr 2006, 16:34
Locatie: Haarlem

Bericht door enthusiast »

Maar als ik het goed begrijp (Bart40) mag je daar eigenlijk niet zwemmen.
Er staat een bord bij dat zwemmen getolereerd wordt. Er is ook geen toezicht en dan is het voor de Amerikanen al snel lastig, he?! Je kunt hier op eigen risico dus gewoon zwemmen. Overigens zijn wij er alleen maar Europeanen tegen gekomen. De Amerikanen stoppen alleen om een foto te maken. Van die gekke drijvende Europeanen, denk ik :D .

Skanda
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

enthusiast schreef: Er is ook geen toezicht en dan is het voor de Amerikanen al snel lastig, he?! Je kunt hier op eigen risico dus gewoon zwemmen.
Skanda
Dat staat in alle zwembaden bij de campgrounds en hotels ook aangegeven, zo kan je niemand aansprakelijk stellen als er iets gebeurt
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

michelly schreef: Klinkt goed! Als ik op de kaart kijk dan is dat volgens mij vlak bij de Madison campground.
Maar als ik het goed begrijp (Bart40) mag je daar eigenlijk niet zwemmen.
Maar volgens dit citaat van Martin en Marianne uit een ander topic weer wel

Groetjes Elly
Kwam uit de Lonely Planet. Zal ik die ook meenemen naar de meeting?

Marianne
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ja, graag!
Gebruikersavatar
Inge
Amerikakenner
Berichten: 1469
Lid geworden op: 13 sep 2004, 11:22
Contacteer:

Bericht door Inge »

vana schreef:
Je hoeft niet bang te zijn dat je beren tegen komt onderweg. Die horen jou eerder e zorgen wel dat ze weg zijn, hoor!


Zeg dat maar niet zo hard. Wij kwamen op de terugweg van Inspiration Point een Black Bear met jong tegen.
En die gingen er niet vandoor maar begonnen heerlijk met elkaar te stoeien terwijl wij toekeken.
Mazzel gehad Marjon!
Ons berenavontuur begon vorig jaar in Glacier met de melding dat ongeveer een week eerder een stel zwaar gewond was geraakt door een aanval van een grizzly met jong. Het wandelende stel was de beer op een pad tegengekomen en die heeft ze van de berg geveegd. Er stond ook de waarschuwing bij dat beren ook graag gebruik maken van paden (scheelt ook hun een hoop energie i.p.v. rechtstreeks over een rotsige berg te klimmen).

Na dat gelezen te hebben toch maar steeds het zekere voor het onzekere genomen, en gewoon proberen veel geluid te maken tijdens het wandelen. Wij deden dat door liedjes te zingen. En tja, het heeft gewerkt... geen beer gezien :wink: :P
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

Ja daar zou ik ook niet vrolijk van worden als ik een grizly tegenkwam :shock:.
Maar dit was een Black Bear en die zijn een stuk kleiner. Daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat die niet gevaarlijk kunnen zijn.
Toch waren wij eigenlijk helemaal niet bang, het was alleen maar een geweldig moment en iedereen die het met ons meebeleefde was diep onder de indruk.
Twee dagen eerder stonden we in Yellowstone ook bijna oog in oog met een Black Bear en ook toen waren we helemaal niet bang.

Marjon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer