Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis SteffenV: Denver - Grand Teton - Yellowstone - Denver
-
SteffenV
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Reis SteffenV: Denver - Grand Teton - Yellowstone - Denver
Hoi!
Ik wil graag in augustus/september van dit jaar een rondje Denver - Yellowstone - Denver gaan maken. Na een hoop lezen en onderzoek ben ik op het volgende gekomen. Ik ben al 3x eerder in de States geweest dus weet onderhand wel een beetje dat je de afstanden niet moet onderschatten.
Dinsdag 23 augustus 2016
Vlucht Amsterdam – Denver (CO)
Woensdag 24 augustus 2016
Dagje Denver en rit Denver - Estes Park (CO) 64 mijl = 102 km
Winkelen in Denver: Colorado Mills.
Donderdag 25 en vrijdag 26 augustus 2016
Rocky Mountains NP
Zaterdag 27 augustus 2016
Rit Estes Park (CO) – Dillon (CO) 109 mijl = 174 km
En Mount Evans Scenic Driveway
Winkelen in Silverthorne: Outlets at Silverthorne
Zondag 28 augustus 2016
Rit Dillon (CO) – Grand Junction (CO) 177 mijl = 283 km
En Grand Mesa National Forest
Misschien ook Rifle Falls State Park?
Maandag 29 augustus 2016
Rit Grand Junction (CO) – Vernal (UT) 142 mijl = 227 km
En Dinosaur National Monument
Dinsdag 30 augustus 2016
Rit Vernal (UT) – Jackson (WY) 284 mijl = 454 km
Via Flaming Gorge National Recreation Area
Woensdag 31 augustus en donderdag 1 september 2016
Grand Teton NP (o.a. 42 mile scenic drive, Moulton Barn aan Mormon Rd bij ingang NP)
Vrijdag 2 september 2016
Rit Jackson (WY) – West Yellowstone (MT)
Inclusief een deel Yellowstone NP zuid?
Zaterdag 3 tot en met dinsdag 6 september 2016
Yellowstone NP
Woensdag 7 september 2016
Rit Yellowstone West (MT) – Cody (WY) 132 mijl = 211 km
Via US 89 e US 212 (Beartooth Highway) daarna US-72, 308 en 120 tot Cody.
Donderdag 8 september 2016
Rit Cody (WY) – Buffalo (WY) 249 mijl = 398 km
Vrijdag 9 september 2016
Rit Buffalo (WY) – Sundance (WY) 158 mijl = 254 km
Bezoek Devils Tower NM
Zaterdag 10 september 2016
Rit Sundance (WY) – Hill City (SD) 89 mijl – 142 km
Via Mount Rushmore NM
Zondag 11 september 2016
Custer State Park
Maandag 12 september 2016
Rit Hill City (SD) – Rapid City (SD) met bezoek Badlands NP.
Op tijd weg, park via het noorden verlaten en west (I-90 West) naar Rapid City.
Dinsdag 13 september 2016
Rit Rapid City (SD) – Cheyenne (WY) 289 mijl = 462 km
Woensdag 14 september 2016
Rit Cheyenne (WY) – Denver (CO) 102 mijl = 163 km
Laatste keer winkelen? Loveland.
Donderdag 15 september 2016
Vlucht Denver (CO) - Amsterdam
Ik twijfel een beetje over de afstanden op 30-8, 8-9, 12-9 en/of 13-9. Kunnen de experts aangeven of ik een goede inschatting heb gemaakt?
Zitten er nog onlogische routes bij en zou ik e.e.a. beter op kunnen splitsen?
Ik wil graag in augustus/september van dit jaar een rondje Denver - Yellowstone - Denver gaan maken. Na een hoop lezen en onderzoek ben ik op het volgende gekomen. Ik ben al 3x eerder in de States geweest dus weet onderhand wel een beetje dat je de afstanden niet moet onderschatten.
Dinsdag 23 augustus 2016
Vlucht Amsterdam – Denver (CO)
Woensdag 24 augustus 2016
Dagje Denver en rit Denver - Estes Park (CO) 64 mijl = 102 km
Winkelen in Denver: Colorado Mills.
Donderdag 25 en vrijdag 26 augustus 2016
Rocky Mountains NP
Zaterdag 27 augustus 2016
Rit Estes Park (CO) – Dillon (CO) 109 mijl = 174 km
En Mount Evans Scenic Driveway
Winkelen in Silverthorne: Outlets at Silverthorne
Zondag 28 augustus 2016
Rit Dillon (CO) – Grand Junction (CO) 177 mijl = 283 km
En Grand Mesa National Forest
Misschien ook Rifle Falls State Park?
Maandag 29 augustus 2016
Rit Grand Junction (CO) – Vernal (UT) 142 mijl = 227 km
En Dinosaur National Monument
Dinsdag 30 augustus 2016
Rit Vernal (UT) – Jackson (WY) 284 mijl = 454 km
Via Flaming Gorge National Recreation Area
Woensdag 31 augustus en donderdag 1 september 2016
Grand Teton NP (o.a. 42 mile scenic drive, Moulton Barn aan Mormon Rd bij ingang NP)
Vrijdag 2 september 2016
Rit Jackson (WY) – West Yellowstone (MT)
Inclusief een deel Yellowstone NP zuid?
Zaterdag 3 tot en met dinsdag 6 september 2016
Yellowstone NP
Woensdag 7 september 2016
Rit Yellowstone West (MT) – Cody (WY) 132 mijl = 211 km
Via US 89 e US 212 (Beartooth Highway) daarna US-72, 308 en 120 tot Cody.
Donderdag 8 september 2016
Rit Cody (WY) – Buffalo (WY) 249 mijl = 398 km
Vrijdag 9 september 2016
Rit Buffalo (WY) – Sundance (WY) 158 mijl = 254 km
Bezoek Devils Tower NM
Zaterdag 10 september 2016
Rit Sundance (WY) – Hill City (SD) 89 mijl – 142 km
Via Mount Rushmore NM
Zondag 11 september 2016
Custer State Park
Maandag 12 september 2016
Rit Hill City (SD) – Rapid City (SD) met bezoek Badlands NP.
Op tijd weg, park via het noorden verlaten en west (I-90 West) naar Rapid City.
Dinsdag 13 september 2016
Rit Rapid City (SD) – Cheyenne (WY) 289 mijl = 462 km
Woensdag 14 september 2016
Rit Cheyenne (WY) – Denver (CO) 102 mijl = 163 km
Laatste keer winkelen? Loveland.
Donderdag 15 september 2016
Vlucht Denver (CO) - Amsterdam
Ik twijfel een beetje over de afstanden op 30-8, 8-9, 12-9 en/of 13-9. Kunnen de experts aangeven of ik een goede inschatting heb gemaakt?
Zitten er nog onlogische routes bij en zou ik e.e.a. beter op kunnen splitsen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis SteffenV - Denver - Grand Teton - Yellowstone - Denver
Mooie route! Er zitten wat lange ritten tussen maar het lijkt me goed te doen allemaal. Misschien niet tot Buffalo rijden maar tot Sheridan; je hebt de dag erna voldoende tijd. Voor Devils Tower hoef je niet heel veel tijd uit te trekken. Wij reden in 2004 van Hill city naar Sheridan via Devils Tower.
Ik zou niet alle nachten in West Yellowstone gaan zitten, je rijdt zo erg veel op en neer. Zeker de laatste nacht zou bijvoorbeeld Gardiner of Cooke City ook een mogelijkheid zijn, maar je zou ook naar iets in het park kunnen kijken.
Ik mis bij Grand Junction het Colorado NM, wij vonden dat zeker de moeite waard.
Marianne
Ik zou niet alle nachten in West Yellowstone gaan zitten, je rijdt zo erg veel op en neer. Zeker de laatste nacht zou bijvoorbeeld Gardiner of Cooke City ook een mogelijkheid zijn, maar je zou ook naar iets in het park kunnen kijken.
Ik mis bij Grand Junction het Colorado NM, wij vonden dat zeker de moeite waard.
Marianne
je zit wel met het Labor day weekend in Yellowstone. Dus waarschijnlijk zeer druk.
Heb je al overnachtingen geboekt?
Heb je al overnachtingen geboekt?
-
SteffenV
- Amerika-ontdekker
Dank voor de snelle reactie. De rit van Cody naar Sheridan is niet erg lang. Ik heb op de kaart zo snel geen mooie tussenstops kunnen ontdekken, heb je nog tips? Is Buffalo City te doen samen met Devils Tower en Mount Rushmore wanneer je van Sheridan naar Hill City rijdt? Dat is best een stuk rijden en lijkt mij wat gehaast wanneer je alles op 1 dag wilt doen.Martin & Marianne schreef:Mooie route! Er zitten wat lange ritten tussen maar het lijkt me goed te doen allemaal. Misschien niet tot Buffalo rijden maar tot Sheridan; je hebt de dag erna voldoende tijd. Voor Devils Tower hoef je niet heel veel tijd uit te trekken. Wij reden in 2004 van Hill city naar Sheridan via Devils Tower.
Marianne
Het zou ook een optie kunnen zijn Mount Rushmore op de dag te doen dat je van Rapid City naar Cheyenne rijdt, of is dat om?
@ Hinko: nog niets geboekt, wilde eerst feedback op het reisplan.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Reis SteffenV: Denver - Grand Teton - Yellowstone - Denver
Tussen Cody en Sheridan kun je een bezoek brengen aan Bighorn Canyon.
Hier onze ervaringen.
Hier onze ervaringen.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Wij zijn in 2006 vanaf Cody eerst naar Medicine Wheel & de Bighorn Canyon gereden en hebben daarna overnacht in Sheridan.
Hier staat ook het Historic Hotel Sheridan Inn. Is ooit beheert door Buffalo Bill
Vanaf Sheridan zijn we via Devils Tower ( wat overigens prachtig is) & via Sturgis naar Deadwood gereden voor een overnachting. Leuk gokstadje voor een nacht. Tevens ligt hier het prachtige Mt Moriah Cemetery met het graf van Wild Bill Hickok & Calamity Jane.
Daarna 3 dagen vanuit Keystone de highlights van South Dakota bezocht ( Mount Rushmore, Crazy Horse, Custer SP, Sylvan Lake, Wall & Badlans NP)
Deze trip in dit gebied is werkelijk een van de mooiste trips die wij ooit in de states hebben gedaan. Het heeft van alles wat, geschiedenis, een werkelijk fenomenaal mooi divers landschap, aardige mensen, en gelukkig nog niet zo extreem veel toeristen.
Hier staat ook het Historic Hotel Sheridan Inn. Is ooit beheert door Buffalo Bill
Vanaf Sheridan zijn we via Devils Tower ( wat overigens prachtig is) & via Sturgis naar Deadwood gereden voor een overnachting. Leuk gokstadje voor een nacht. Tevens ligt hier het prachtige Mt Moriah Cemetery met het graf van Wild Bill Hickok & Calamity Jane.
Daarna 3 dagen vanuit Keystone de highlights van South Dakota bezocht ( Mount Rushmore, Crazy Horse, Custer SP, Sylvan Lake, Wall & Badlans NP)
Deze trip in dit gebied is werkelijk een van de mooiste trips die wij ooit in de states hebben gedaan. Het heeft van alles wat, geschiedenis, een werkelijk fenomenaal mooi divers landschap, aardige mensen, en gelukkig nog niet zo extreem veel toeristen.
1995 Cal-Nev
2004 Cal-Nev-UT-ARZ
2006 Cal-Nev-UT-ID-MT-SD-CO
2008 Cal-Nev-Org-Was-Can VI
2010 New York
2012 Canada BC
2013 Four Corners USA
2014 Deep South & Panhandle
2016 Ca-Nev-Ut-Co-Mt-Wy-CO
2004 Cal-Nev-UT-ARZ
2006 Cal-Nev-UT-ID-MT-SD-CO
2008 Cal-Nev-Org-Was-Can VI
2010 New York
2012 Canada BC
2013 Four Corners USA
2014 Deep South & Panhandle
2016 Ca-Nev-Ut-Co-Mt-Wy-CO
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Misschien was jij ons reisverslag al tegengekomen, zo niet, dan doe je daar misschien nog ideeën uit op.
Wij hebben ook tussen Cody en Sheridan de Bighorn Canyon bezocht. Bovendien nog meer bezienswaardigheden, die jij ook op je lijstje hebt staan.
Klik hier voor het verslag.
Wij hebben ook tussen Cody en Sheridan de Bighorn Canyon bezocht. Bovendien nog meer bezienswaardigheden, die jij ook op je lijstje hebt staan.
Klik hier voor het verslag.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Helemaal mee eens. Er is iig veel meer te beleven dan alleen Mt Rushmore en Custer SP. Ga ook eens kijken wij windcave np, rij de needles loop en stap onderweg ook uit. Crazy Horse Memorial is misschien qua sculptuur nog een beetje een tegenvaller, behalve zn gezicht is er weinig te zien, maar als je je interesseert in het verhaal en het museum is het zeer interessant. Zo ook Mt. Rushmore natuurlijk. In delen van Spearfish Canyon en bij Fort Hays net onder Rapid City zijn delen van Dances with Wolves opgenomen. Door heel de BH heb je wandel en fietsroutes.pckoek schreef:
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Mooie route.
Misschien kun je op weg naar Dillon op I-70 afrit 216 Loveland nemen. Je rijdt dan via Us-6 over de prachtige 3655m hoge Loveland Pass.
Wat zijn je plannen in Cody? Als je naar de vijf museums van het Buffalo Bill Center Of The West wilt, en in mijn ogen is dat een aanrader, zou ik daar voldoende tijd voor uittrekken. Als je op 7 september op tijd in Cody bent, ze sluiten om 18.00u, kun je dan gaan en eventueel de volgende morgen terug komen (de kaartjes zijn twee dagen geldig).
Op 8 september kun je overnachten in Sheridan of doorrijden naar Buffalo, dat scheelt maar een half uur. Wij bezochten in 2010 ook Bighorn Canyon. Wij hebben daar onder dezelfde boom geluncht als Michelly maar we hebben niet gezwommen.
Devil's Canyon Overlook is zeker een bezoekje waard.
Een stop bij Devil's Tower is naar mijn mening de moeite waard, maar dat hoeft niet lang te duren. Je zou die dag de overnachting bij Sundance weg kunnen laten en doorrijden naar de Black Hills. Je kunt die avond de avondceremonie bij Mt Rushmore bijwonen en/of de volgende dag daar een bezoek brengen.
Als je wat langer in Badlands N.P. wilt blijven, zou je in Wall i.p.v. in Rapid City kunnen overnachten. Dat is dichterbij.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Misschien kun je op weg naar Dillon op I-70 afrit 216 Loveland nemen. Je rijdt dan via Us-6 over de prachtige 3655m hoge Loveland Pass.
Wat zijn je plannen in Cody? Als je naar de vijf museums van het Buffalo Bill Center Of The West wilt, en in mijn ogen is dat een aanrader, zou ik daar voldoende tijd voor uittrekken. Als je op 7 september op tijd in Cody bent, ze sluiten om 18.00u, kun je dan gaan en eventueel de volgende morgen terug komen (de kaartjes zijn twee dagen geldig).
Op 8 september kun je overnachten in Sheridan of doorrijden naar Buffalo, dat scheelt maar een half uur. Wij bezochten in 2010 ook Bighorn Canyon. Wij hebben daar onder dezelfde boom geluncht als Michelly maar we hebben niet gezwommen.
Een stop bij Devil's Tower is naar mijn mening de moeite waard, maar dat hoeft niet lang te duren. Je zou die dag de overnachting bij Sundance weg kunnen laten en doorrijden naar de Black Hills. Je kunt die avond de avondceremonie bij Mt Rushmore bijwonen en/of de volgende dag daar een bezoek brengen.
Als je wat langer in Badlands N.P. wilt blijven, zou je in Wall i.p.v. in Rapid City kunnen overnachten. Dat is dichterbij.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
SteffenV
- Amerika-ontdekker
michelly schreef:Tussen Cody en Sheridan kun je een bezoek brengen aan Bighorn Canyon.
Hier onze ervaringen.
Leuk verslag! Ik zie Garden of the Gods erbij staan, erg verleidelijk om er nog een dagje aan te plakken!
-
SteffenV
- Amerika-ontdekker
Dank voor de reactie, heb er een dagje bij geplakt om zo wat meer te kunnen zien in South Dakota. Ik wil op een extra dag Custer State Park doen met aanvullen de rit naar Wall. De dag erna hebben we voldoende tijd om Badlands te bezoeken.PSVwally schreef:Helemaal mee eens. Er is iig veel meer te beleven dan alleen Mt Rushmore en Custer SP. Ga ook eens kijken wij windcave np, rij de needles loop en stap onderweg ook uit. Crazy Horse Memorial is misschien qua sculptuur nog een beetje een tegenvaller, behalve zn gezicht is er weinig te zien, maar als je je interesseert in het verhaal en het museum is het zeer interessant. Zo ook Mt. Rushmore natuurlijk. In delen van Spearfish Canyon en bij Fort Hays net onder Rapid City zijn delen van Dances with Wolves opgenomen. Door heel de BH heb je wandel en fietsroutes.pckoek schreef:
De dag erna wil ik naar Cheyenne rijden, wordt echter wel een lange rit waardoor ik geneigd ben tot Scotsbluff te gaan en de dag erna naar Colorado Springs. De daaropvolgende dag dan Garden of the Gods en terugrit naar Denver. Kom ik op totaal 2 dagen extra.
-
SteffenV
- Amerika-ontdekker
De Loveland Pass is bij deze toegevoegd, mooie aanvulling! Wat ik in Cody wil gaan zien weet ik nog niet.Old Faithful schreef:Mooie route.![]()
Op 8 september kun je overnachten in Sheridan of doorrijden naar Buffalo, dat scheelt maar een half uur. Wij bezochten in 2010 ook Bighorn Canyon. Wij hebben daar onder dezelfde boom geluncht als Michelly maar we hebben niet gezwommen.Devil's Canyon Overlook is zeker een bezoekje waard.
Op 6 september eventueel naar Gardiner i.p.v. West Yellowstone zoals gesuggereerd geeft iets meer tijd aan het einde van de dag in Cody.
Het stuk naar Buffalo geeft je ook wat minder tijd in Cody vrees ik.
-
SteffenV
- Amerika-ontdekker
Ook Colorado NM is toegevoegd, dank voor de tip.Martin & Marianne schreef:Mooie route! Er zitten wat lange ritten tussen maar het lijkt me goed te doen allemaal. Misschien niet tot Buffalo rijden maar tot Sheridan; je hebt de dag erna voldoende tijd. Voor Devils Tower hoef je niet heel veel tijd uit te trekken. Wij reden in 2004 van Hill city naar Sheridan via Devils Tower.
Marianne
Gardiner voor de laatste nacht is een optie. Las op andere plekken dat je vanuit West Yellowstone, mits voldoende tijd, je een hoop kunt zien. De laatste nacht zou voor wat betreft de US-212 een betere keus zijn, zeker gelet de tijd.
2009: FL / 2010: FL / 2013: NYC - CA - NV / 2016: UT - NV - CA - MT - WY
2018: CO - UT - NV - CA / 2019: West Canada - MT- OR - WA / 2022: NH - MS - MA -NY - DC - GA
2023: West Canada / 2023: OR - CA / 2024: West Canada - WY - MT
2018: CO - UT - NV - CA / 2019: West Canada - MT- OR - WA / 2022: NH - MS - MA -NY - DC - GA
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je bedoelt in ons verslag van 2014? Dat is ook mooi inderdaad maar wel erg druk. Als je dan toch die kant op gaat kan ik je de Calhan Paint Mines ook aanbevelenSteffenV schreef:michelly schreef:Tussen Cody en Sheridan kun je een bezoek brengen aan Bighorn Canyon.
Hier onze ervaringen.
Leuk verslag! Ik zie Garden of the Gods erbij staan, erg verleidelijk om er nog een dagje aan te plakken!
Maar ja, zo blijf je natuurlijk aan het uitbreiden
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je gaat in Yellowstone hoe dan ook veel kilometers maken maar vanuit 1 locatie rij je wel veel meer. Wij zaten in 2015 op verschillende locaties en toch waren we nog erg veel tijd kwijt met rijden, ook door de vele files.SteffenV schreef: Las op andere plekken dat je vanuit West Yellowstone, mits voldoende tijd, je een hoop kunt zien. De laatste nacht zou voor wat betreft de US-212 een betere keus zijn, zeker gelet de tijd.
Heb je de kaart van het park al eens bekeken en weet je welke delen je wilt bezoeken?
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
Ik heb het even in een korter overzicht geschreven (volgens jouw eerste post)
23-08-2016 Amsterdam - Denver
24-08-2016 Denver - Estes Park
25-08-2016 Estes Park - Estes Park
26-08-2016 Estes Park - Estes Park (je zou hier in Grand Lake kunnen overnachten aan de westingang van het park)
27-08-2016 Estes Park - Dillon
28-08-2016 Dillon - Grand Junction
29-08-2016 Grand Junction - Vernal
30-08-2016 Vernal - Jackson
31-08-2016 Jackson - Jackson
01-09-2016 Jackson - Jackson (je hebt ruim de tijd voor Grand Teton, als je ergens dagen tekort komt zou er hier 1 weg kunnen)
02-09-2016 Jackson - Yellowstone
03-09-2016 Yellowstone - Yellowstone
04-09-2016 Yellowstone - Yellowstone
05-09-2016 Yellowstone - Yellowstone
06-09-2016 Yellowstone - Yellowstone
07-09-2016 Yellowstone - Cody
08-09-2016 Cody - Buffalo (Buffalo kan, maar Sheridan ook en dan heb je wat meer tijd voor Big Horn)
09-09-2016 Buffalo - Sundance (na het bezoek aan Devils Tower zou ik hier doorrijden naar Deadwood, leuk stadje voor 's avonds)
10-09-2016 Sundance - Hill City
11-09-2016 Hill City - Hill City
12-09-2016 Hill City - Rapid City (RC vond ik niet echt een leuke/gezellige stad, ik zou hier eerder voor Interior kiezen)
13-09-2016 Rapid City - Cheyenne
14-09-2016 Cheyenne - Denver
15-09-2016 Denver - Amsterdam
of met jouw toevoegingen (waarbij ik dan wel vanaf Interior zou vertrekken)
13-09-2016 Interior - Scottsbluff (onderweg vb langs het zuidelijke deel van Badlands bij White River visitor center en Wounded Knee)
14-09-2016 Scottsbluf - Colorado Springs
15-09-2016 Colorado Springs - Denver
16-09-2016 Denver - Amsterdam
Wij deden in 2011 een rondje Denver met RMNP, Yellowstone en South Dakota. Misschien heb je iets aan ons verslag.
Groetjes,
Ingrid
23-08-2016 Amsterdam - Denver
24-08-2016 Denver - Estes Park
25-08-2016 Estes Park - Estes Park
26-08-2016 Estes Park - Estes Park (je zou hier in Grand Lake kunnen overnachten aan de westingang van het park)
27-08-2016 Estes Park - Dillon
28-08-2016 Dillon - Grand Junction
29-08-2016 Grand Junction - Vernal
30-08-2016 Vernal - Jackson
31-08-2016 Jackson - Jackson
01-09-2016 Jackson - Jackson (je hebt ruim de tijd voor Grand Teton, als je ergens dagen tekort komt zou er hier 1 weg kunnen)
02-09-2016 Jackson - Yellowstone
03-09-2016 Yellowstone - Yellowstone
04-09-2016 Yellowstone - Yellowstone
05-09-2016 Yellowstone - Yellowstone
06-09-2016 Yellowstone - Yellowstone
07-09-2016 Yellowstone - Cody
08-09-2016 Cody - Buffalo (Buffalo kan, maar Sheridan ook en dan heb je wat meer tijd voor Big Horn)
09-09-2016 Buffalo - Sundance (na het bezoek aan Devils Tower zou ik hier doorrijden naar Deadwood, leuk stadje voor 's avonds)
10-09-2016 Sundance - Hill City
11-09-2016 Hill City - Hill City
12-09-2016 Hill City - Rapid City (RC vond ik niet echt een leuke/gezellige stad, ik zou hier eerder voor Interior kiezen)
13-09-2016 Rapid City - Cheyenne
14-09-2016 Cheyenne - Denver
15-09-2016 Denver - Amsterdam
of met jouw toevoegingen (waarbij ik dan wel vanaf Interior zou vertrekken)
13-09-2016 Interior - Scottsbluff (onderweg vb langs het zuidelijke deel van Badlands bij White River visitor center en Wounded Knee)
14-09-2016 Scottsbluf - Colorado Springs
15-09-2016 Colorado Springs - Denver
16-09-2016 Denver - Amsterdam
Wij deden in 2011 een rondje Denver met RMNP, Yellowstone en South Dakota. Misschien heb je iets aan ons verslag.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
-
SteffenV
- Amerika-ontdekker
Ik zie dat ik me qua afstand en reistijd ietwat heb vergist, maar eens onderzoeken wat beter is en wat nog te boeken is.Martin & Marianne schreef:Je gaat in Yellowstone hoe dan ook veel kilometers maken maar vanuit 1 locatie rij je wel veel meer. Wij zaten in 2015 op verschillende locaties en toch waren we nog erg veel tijd kwijt met rijden, ook door de vele files.SteffenV schreef: Las op andere plekken dat je vanuit West Yellowstone, mits voldoende tijd, je een hoop kunt zien. De laatste nacht zou voor wat betreft de US-212 een betere keus zijn, zeker gelet de tijd.
Heb je de kaart van het park al eens bekeken en weet je welke delen je wilt bezoeken?
Marianne
-
SteffenV
- Amerika-ontdekker
Dank voor de aanvullingen, heb al wat leuke dingen in het reisverslag gezien, maar even aanpassen!ingrid14 schreef:Ik heb het even in een korter overzicht geschreven (volgens jouw eerste post)
-
SteffenV
- Amerika-ontdekker
Nou, het " even aanpassen" heeft weer een totaal ander resultaat opgeleverd. Even gek gedaan en wel een aardig schema uitgekomen. Aangezien ik iets heb met een Zuid-Westen reis heb ik e.e.a. gecombineerd. Met dank aan Martin en Marianne met uitgebreide blogs, inspiratie resulteert in:
23-8: Amsterdam - Salt Lake City
24-8: Salt Lake City - Jackson
25-8: Grand Teton NP
26-8: Grand Teton NP
27-8: Jackson - Yellowstone NP (overnachting bij OF)
28-8: Yellowstone NP OF, Geyser Basin (overnachting Lake Lodge)
29-8:Yellowstone NP Lake gebied
30-8: Yellowstone NP Hayden - canyon (overnachting Canyon Lodge, Mammoth kan niet meer)
31-8 Yellowstone NP - Gardiner Mammoth Springs
1-9: Gardiner - Cody (inclusief Beartooth Highway en Chief Joseph Highway)
2-9: Cody
3-9: Cody - Rock Springs
4-9: Rock Springs - Richfield
5-9: Richfield - Panguitch (deeltje Bryce Canyon NP einde van de dag)
6-9: Bryce Canyon NP
7-9: Bryce Canyon NP
8-9: Panguitch - Springfield (deeltje Zion NP einde van de dag)
9-9: Zion NP
10-9: Zion NP
11-9 Springfield - Las Vegas
12-9: Las Vegas
13-9 Las Vegas - Furnace Creek (iets van Death Valley NP einde van de dag)
14-9: Death Valley NP
15-9: Furnace Creek - Bridgeport
16-9: Bridgeport - Yosemite NP (overnachtingen Curry Village
17-9: Yosemite NP
18-9: Yosemite NP
19-9: Yosemite NP
20-9: Curry Village - San Francisco
21-9: San Francisco
22-9: San Francisco - Amsterdam
Ik heb niet het idee te moeten haasten maar toch even een check hier.
Las Vegas en San Francisco hebben we eerder al een paar dagen gezien, vandaar even kort.
Nog tips en/of ideeen - aanmerkingen?
23-8: Amsterdam - Salt Lake City
24-8: Salt Lake City - Jackson
25-8: Grand Teton NP
26-8: Grand Teton NP
27-8: Jackson - Yellowstone NP (overnachting bij OF)
28-8: Yellowstone NP OF, Geyser Basin (overnachting Lake Lodge)
29-8:Yellowstone NP Lake gebied
30-8: Yellowstone NP Hayden - canyon (overnachting Canyon Lodge, Mammoth kan niet meer)
31-8 Yellowstone NP - Gardiner Mammoth Springs
1-9: Gardiner - Cody (inclusief Beartooth Highway en Chief Joseph Highway)
2-9: Cody
3-9: Cody - Rock Springs
4-9: Rock Springs - Richfield
5-9: Richfield - Panguitch (deeltje Bryce Canyon NP einde van de dag)
6-9: Bryce Canyon NP
7-9: Bryce Canyon NP
8-9: Panguitch - Springfield (deeltje Zion NP einde van de dag)
9-9: Zion NP
10-9: Zion NP
11-9 Springfield - Las Vegas
12-9: Las Vegas
13-9 Las Vegas - Furnace Creek (iets van Death Valley NP einde van de dag)
14-9: Death Valley NP
15-9: Furnace Creek - Bridgeport
16-9: Bridgeport - Yosemite NP (overnachtingen Curry Village
17-9: Yosemite NP
18-9: Yosemite NP
19-9: Yosemite NP
20-9: Curry Village - San Francisco
21-9: San Francisco
22-9: San Francisco - Amsterdam
Ik heb niet het idee te moeten haasten maar toch even een check hier.
Las Vegas en San Francisco hebben we eerder al een paar dagen gezien, vandaar even kort.
Nog tips en/of ideeen - aanmerkingen?
- ingrid14
- Amerika-expert
De route is zeker te doen.
Tussen Rock Springs en Richfield kunnen jullie Dinosaur bezoeken bij Vernal.
Jullie trekken erg veel tijd uit voor Bryce. Als je hier een dag weghaalt, zou je tussen SLC en Jackson langs Craters of the Moon kunnen rijden. (mits een extra stop op dit stuk)
Death Valley een volle dag : in september kan het daar nog behoorlijk heet zijn.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 33 Reacties
- 8217 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-