Na eerder al reizen naar het Zuidwesten van de verenigde staten, Yellowstone en het westen van Canada is het in juni 2016 de beurt aan het laatste onontgonnen gebied in het Westen (namelijk het Noordwesten). De route ligt al min of meer vast, maar er zijn nog enkele twijfelpunten. Mijn grote probleem is doorgaans dat ik te veel wil op te korte tijd en dus moeten er hier en daar wat dingen tussenuit natuurlijk.
Wij wandelen graag, dus zouden zeker veel mooie wandelingen willen maken.
Momenteel ziet de route er zo uit:
Dag 1: Brussel - San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco - Mariposa (via big sur naar beneden om dan oostwaarts te rijden)
Dag 5: Mariposa - Yosemite (hele dag Yosemite voorzien)
Dag 6: Yosemite (verblijf in Curry Village)
Dag 7: Yosemite - Bridgeport (normaal blijven we nog een hele dag in Yosemite en hopelijk is de Tioga Pass vrij tegen dan)
Dag 8: Bridgeport - Susanville (via Lake Tahoe)
Dag 9: Susanville - Redding (dag in Lassen NP als de sneeuw het toelaat)
Dag 10: Redding - Eureka (via avenue of the Giants)
Dag 11: Eureka (uitvalsbasis om Redwood NP te bezoeken)
Dag 12: Eureka - Yachats (kustlijn van Oregon verkennen)
Dag 13: Yachats (heen en terug langs de noordkust van Oregon)
Dag 14: Yachats - Crater Lake
Dag 15: Crater Lake - Bend
Dag 16: Bend - The Dalles (via painted hills)
Dag 17: The Dalles - Portland (hele dag in de Columbia River Gorge)
Dag 18: Portland
Dag 19: Portland - ? (via Mount St. Helens?)
Dag 20: ? - Forks
Dag 21: Forks (Olympic NP)
Dag 22: Forks (Olympic NP)
Dag 23: Forks - Seattle
Dag 24: Seattle
Dag 25: Seattle - Brussel
Het is een beetje een zigzagroute, maar ik zag niet hoe ik beter Yosemite, Redwood NP, Crater Lake NP, de kustlijn van Oregon, Columbia River Gorge en Olympic NP met elkaar kon verbinden.
Zijn er bepaalde dingen die jullie zouden schrappen of via een andere weg zouden rijden?
Ik vraag me ook af wat we als alternatief kunnen doen als Tioga pass nog gesloten zou zijn. De kustlijn van Californië misschien?
Zijn er nog andere regio's op mijn route die weergevoelig zijn in de maand juni?
Iemand ervaring met Curry village? Leuke overnachtingsplaats?
Wat is er te doen in steden als Portland en Seattle?
Is Mount St. Helens een aanrader? en waar kan je best overnachten tussen Portland en Forks?
Zijn er bepaalde wandelingen die aan te raden zijn in Yosemite, Olympic, Redwoods, Columbia River Gorge of ergens anders op onze route?
Welk State Parks of plaatsen zijn aanraders langs de kustlijn van Oregon (ik heb momenteel enkel the oregon dunes)?
Wat kan je best doen in de omgeving van Bend?
Dat zijn denk ik de meest voorname vragen die ik momenteel heb
Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Alvast bedankt voor de suggesties!
Jeroen