Vraag over Yellowstone (3e en laatste nacht)

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Raymon1985
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 jul 2015, 15:30
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Vraag over Yellowstone (3e en laatste nacht)

Bericht door Raymon1985 »

Hallo allemaal,

Midden juli volgend jaar zullen wij naar Amerika vertrekken voor een rondreis van 3 weken.
In een eerdere post is de route al verwerkt. Nu zit ik echter te puzzelen met Yellowstone en hopelijk kan iemand mij helpen.
Wij zullen vanuit Cody of dorpje in de buurt (want AIRBNB) Yellowstone binnenrijden op dag 7, en 2x overnachten in de Lake Lodge Cabins (7 op 8 en 8 op 9) Ik weet dat deze cabins niet hoogstaand zijn maar ze zitten wel op een fijne plek, toch?

Op dag 9 rijden we zuidwaarts maar verblijven we nog wel in het park om daarna op dag 10 richting Grand Teton te rijden. Wat is de beste plek om te overnachten? Als het mij niet lukt om bij Old Faithful iets te vinden, wat is dan een goede plek, aangezien we de volgende dag zuidwaarts gaan.
Alvast bedankt voor de hulp.

Raymon
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Vraag over Yellowstone (3e en laatste nacht)

Bericht door PSVwally »

Old faithful, Lake of Grant Village lijken me dan de keuzes? Dat ligt allemaal redelijk in het zuiden van Yellowstone
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42056
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vraag over Yellowstone (3e en laatste nacht)

Bericht door Martin & Marianne »

De cabins bij Lake Lodge liggen prima. Er zijn verschillende soorten cabins, afhankelijk van welke je hebt is het meer of minder luxe. Wij hadden dit jaar een frontier cabin, dat was een ruime cabin.
Voor de laatste nacht zou een overnachting bij Old Faithful (Inn, lodge, of Snowlodge) mooi zijn. In Lake zit je ook goed voor nog een nacht. Eigenlijk zou het wel mooi zijn als je de eerste nacht in het noordelijke deel zou zitten, en dan twee nachten Lake.
Het hangt er ook een beetje van af hoeveel tijd je voor GT hebt uitgetrokken. als je daar 2 nachten hebt is het niet zo erg om nog wat tijd in Yellowstone door te brengen, maar met maar 1 nacht GT is een overnachting in een van de accommodaties die Paul ook noemde het handigste.
Kijk eens in ons 2015-verslag voor verschillende mogeljkheden in het park, er staat ook een aparte pagina met hotels en een pagina met een planning voor Yellwostone.

En kijk ook eens in het noordwestenforum voor vergelijkbare vragen.

@moderator: Misschien handig om dit topic daarnaartoe te verplaatsen?

Marianne

* Note mod (Marco): topic verplaatst naar het Noordwesten-subforum.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Vraag over Yellowstone (3e en laatste nacht)

Bericht door markro »

Raymon1985 schreef:Op dag 9 rijden we zuidwaarts maar verblijven we nog wel in het park om daarna op dag 10 richting Grand Teton te rijden. Wat is de beste plek om te overnachten? Als het mij niet lukt om bij Old Faithful iets te vinden, wat is dan een goede plek, aangezien we de volgende dag zuidwaarts gaan.
Pdf-bestand landkaart Yellowstone NP: http://d1njyp8tsu122i.cloudfront.net/wp ... Map-11.pdf

Tussen de zuidingang van het Yellowstone NP en de noordingang van het Grand Teton NP ligt in de John D. Rockefeller, Jr. Memorial Parkway de Headwaters Lodge & Cabins at Flagg Ranch. Misschien is dat nog een idee.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Vraag over Yellowstone (3e en laatste nacht)

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

Grant Village ligt ideaal, en zit je vlakbij west thumb basin dat bij zonsopgang wondermooi is. ook old faithful is natuurlijk prima, je hebt dan als de dagjesmensen weg zijn 's avonds en 's morgens de geysers (bijna) voor u alleen.

Jacques
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer