Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Seattle met auto of OV

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
GabyK
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Seattle met auto of OV

Bericht door GabyK »

Hoi allemaal,

Ik heb besloten om er toch maar een apart onderwerp van te maken. Ik wil namelijk heel graag te weten komen of het mogelijk is om in Seattle alleen met het openbaar vervoer te reizen naar alle bezienswaardigheden (o.a. Kerry Park) of dat een auto toch erg handig is. Zijn er forumleden die al eens in Seattle zijn geweest en ervaring met het OV hebben (of de auto)?

Groeten,
Gaby
2004 Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas
2013 Oregon en Mnt St Helens
2014 Florida
2016 GT, Yellowstone, Oregon en Washington State
2019 Alaska & Yukon
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Seattle met auto of OV

Bericht door Hinko »

We sliepen in Tukwilla en zijn met de Sounder naar Seattle gegaan. 15 minuten later ongeveer reden we Seattle binnen.
Deze trein rijd wel beperkt! Je hebt ook nog de Link Light Rail.
We hadden ook maar 1 volle dag in Seattle, en vonden het prima om met de Sounder te reizen. Dag ervoor stond het verkeer ook helemaal vast in Seattle door een ongeluk met een Ducks auto/boot.

Kerry park stond in de planning maar zijn we niet geweest, omdat donderdag dus alles vast stond in Seattle en vrijdag - onze volle dag in Seattle - het bewolkt was, en volgens mij heeft het dan weinig zin.
Noortje89
Amerika-ontdekker

Bericht door Noortje89 »

Beste Gaby,

Ik verblijf momenteel 3 maanden in Seattle. Het hangt er een beetje vanaf waar je verblijft of je een auto nodig hebt, maar als je van plan bent in of vlakbij downtown te verblijven raad ik absoluut aan om van het OV gebruik te maken. Het verkeer is over het algemeen mega druk en vrij chaotisch. Bovendien is parkeren heel duur, in downtown al gauw minimaal 30 dollar per dag!

Het OV is naar mijn mening uitstekend geregeld, een stuk beter dan in de meeste andere Amerikaanse steden. Als je zorgt dat je verblijft in de buurt van bijvoorbeeld een bus station, kun je gemakkelijk overal heen (je kan research doen op google maps, voer je verblijf adres in en dan je bestemming, als je dan kiest voor OV optie zie je de mogelijkheden). Ik verblijf momenteel in de West Seattle Junction, en elke 10 minuten kan ik met de C Line die om de hoek vertrekt in 15 minuten naar allerlei bestemmingen in downtown rijden voor 2,50 dollar (en dat ticket is 3 uur geldig). En mocht je er een keer niet uit komen met het OV of 's nachts ergens heen moeten kun je ook altijd een Taxi of Uber nemen.

Overigens kun je downtown ook redelijk te voet verkennen, bijvoorbeeld van de Space Needle naar Pike Place Market is ongeveer 20 minuten lopen.

Hoop dat je hier wat aan hebt!
GabyK
Amerikafan

Bericht door GabyK »

Ik had bedacht om te verblijven in de Green Tortoise aan Pike street. Dat is een mooie locatie om vanuit Seattle te bezoeken begrijp ik.

Stom dat ik niet eerder aan Google-maps heb gedacht om het OV te bekijken. Snel even gedaan, want om heel eerlijk te zijn heb ik me nog onvoldoende voorbereidt op Seattle zelf. Uiteraard staat het Convention Center op de lijst, Pike's Market, De uitkijktorens, Kerry Park, Lake Union en ik zag in het verslag van Marianne en Martin nog een uitkijkpunt vanaf een kadegebouw op de stad en misschien nog een Ferry-tochtje voor de uitzichten.

@ Noortje: Heb jij nog andere tips voor Seattle? Zoals restaurantjes en leuke plekken om naartoe te gaan?

Oh, en uiteraard wil ik naar het "Muziek museum".

Andere tips en trics?
2014 Florida
2019 Alaska & Yukon
Noortje89
Amerika-ontdekker

Bericht door Noortje89 »

Ik denk dat je vanuit die locatie best veel te voet kan doen! Ik kom eigenlijk vrij weinig in Downtown, maar hier een aantal tips:

- Als je van antiek houdt is Pacific Galleries een aanrader. Gigantische winkel, kun je uren rondkijken
- Een open deur, maar de Space Needle vond ik echt de moeite waard. Zou het wel alleen op een heldere dag doen
- Heb het zelf nog niet gedaan, maar ik hoor goeie verhalen over de 'Underground Tour' op Pioneer Square
- Als je een snelle goedkope lunch zoekt rond Pike's Market, Michou Deli heeft heerlijke sandwiches!

Als me nog meer te binnen schiet laat ik het weten :)
miccie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door miccie »

Hierbij heb ik ook een vraag..... De Boeingfabriek, heb je echt een auto nodig om daar te komen?
Of is er een mogelijkheid om dat met het openbaar vervoer te doen?

In de nabije toekomst wil ik ook naar Seattle, dus vandaar mijn vraag.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

De Boeing fabriek ligt in Everett, een plaatsje ten noorden van Seattle. Ik denk dat je met het ov er erg lang over gaat doen om er te komen. (Kijk maar eens bij google maps en plan een route van downtown Seattle naar de Boeing fabriek. Ik ben in het verleden regelmatig in Seattle geweest, in de stad zelf is het ov prima te gebruiken en het verkeer is druk, heel druk. Maar zo dra je wat verder weg wilt is een auto toch wel handig.
Laatst gewijzigd door Hinko op 09 nov 2015, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

In 2013 zijn we in Seattle geweest, zie ons reisverslag. Hotel down town en veel is lopend te doen. Bij het hotel waren fietsen en we hebben veel op de fiets gedaan. Ging super. Miichien kun je ook fietsen huren. Bezoek aan de Boeing fabriek zul je per auto moeten doen, dus eventueel een auto huren. Volgens mij zal openbaar vervoer er heen heel moeilijk worden. Anders daar bij het vvv even vragen of er mogelijkheden zijn. Succes met de voorbereiding. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
GabyK
Amerikafan

Bericht door GabyK »

@ Klaas: Wat een top idee om een fiets te huren. Die zullen ze bij de hostel vast wel hebben en anders in de buurt. Ik ga me daar maar eens in verdiepen.
2014 Florida
2019 Alaska & Yukon
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Noortje89 schreef: - Heb het zelf nog niet gedaan, maar ik hoor goeie verhalen over de 'Underground Tour' op Pioneer Square
Het is alweer jaren geleden, maar die Underground Tour vonden wij inderdaad heel leuk!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
chippie777
Amerikakenner
Contacteer:

Voor mij is het al zeker 10 jaar geleden. Ik vond het wel interesant maar de tour was wel gevuld met typische Amerikaanse humor die ik niet altijd kon volgen. (veel onbekende namen/personen) Maar de tour op zich was zeker leuk en bijzonder.
Laatst gewijzigd door Hinko op 15 nov 2015, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Valckske
Amerikafan

Bericht door Valckske »

GabyK schreef: ik zag in het verslag van Marianne en Martin nog een uitkijkpunt vanaf een kadegebouw op de stad
Kan je deze plaats duidelijker beschrijven?
2010: Florida
2013: The West
2016: Northwest & Canada
2017: New York
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Valckske schreef:
GabyK schreef: ik zag in het verslag van Marianne en Martin nog een uitkijkpunt vanaf een kadegebouw op de stad
Kan je deze plaats duidelijker beschrijven?
Ze doelt waarschijnlijk op Smith Tower. Je hebt ook prima uitzicht vanaf de watertoren in Volunteer Park, en dat helemaal gratis en voor naks! Kerry Park blijft natuurlijk ook een mooi uitkijkpunt.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

chippie777 schreef:De Boeing fabriek ligt in Everett, een plaatsje ten noorden van Seattle.
*Plaatsje*? Meer dan 100,000 inwoners, hoor!
Ook een erg leuk kindermuseum daar trouwens.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
chippie777
Amerikakenner
Contacteer:

Voor Amerikaanse begrippen is dat een “plaatsje” :D

Note mod: Let even op met het compleet quoten van bovenstaande berichten. Dat is niet nodig. Voor meer info lees de forumregels.
Hierbij willen wij jullie aandacht vragen voor de manier van quoten/citeren van berichten.

Om topics aantrekkelijk leesbaar en rustig te houden verzoeken wij jullie om niet onnodig en ruimteverspillend te quoten. Houd het volgende in gedachte bij het quoten:

1. Probeer alleen de relevante informatie mee te nemen in een quote.
2. Quote alleen als je wilt refereren aan een berichtje eerder in het draadje, en niet direct op het laatste bericht.
3. Quote geen foto’s.
Mapi
Amerika-ontdekker

Bericht door Mapi »

Net buiten het centrum verblijven en dan met openbaar vervoer naar downtown is goed te doen en niet duur. Eenmaal in downtown Seattle is alles inderdaad prima te voet te doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer