Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Ruud&Dominique: Portland - Denver September 2016

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Ruud&Dominique
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis Ruud&Dominique: Portland - Denver September 2016

Bericht door Ruud&Dominique »

Hallo,

Volgend jaar gaan we eindelijk weer nog ons favoriet vakantieland.
Na in 2009 het noordoosten te hebben aangedaan, in 2011 een roadtrip van San Francisco naar New York te hebben volbracht en vorig jaar in het zonnige Florida te hebben vertoefd, zijn we nu van plan om het noordwesten een bezoekje van drie weken te volbrengen.

onze planning is als volgt

dag1 Dusseldorf - Portland (oregon)
dag2 Portland
dag3 Portland - Seattle
dag4 Seattle
dag5 Seattle - Spokane
dag6 Spokane - Glacier NP
dag7 Glacier NP
dag8 Glacier NP - Helena
dag9 Helana - Island Park ( Yellowstone NP )
dag10 Island park - Gardiner - Cody (Yellowstone NP )
dag11 Yellowstone NP
dag12 Cody - Jackson (Yellowstone NP)
dag13 grand teton
dag14 Jackson - Salt lake city
dag15 Salt lake city - lake powell
dag16 Lake powel - arches NP
dag17 Arches NP ( Moab)
dag18 Moab - Denver
dag19 Denver
dag20 Denver - Dusseldorf

overnachtingen in Yellowstone heb ik nu al ( een jaar van te voren ) geboekt.

tips en aanvullingen zijn van harte welkom op dit fantastische forum !!

Ruud&Dominique
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Ruud&Dominique: Portland - Denver September 2016

Bericht door PSVwally »

Het eerste deel kan ik niet beoordelen omdat ik daar nooit geweest ben. Vanaf Yellowstone wel.

Je hebt maar 1 overnachting IN Yellowstone wat ik zo zie. De rest ligt er allemaal buiten. Het is wel ruim 2u op en neer rijden van zeg maar het westen van Yellowstone naar Island Park en ook Cody ligt toch wel al meer dan 1.5u buiten het park. Door de indeling van de overnachtingen bekt dit stuk niet zo lekker vind ik. Ik weet niet of je die overnachtingen nog wilt aanpassen? Nu weet ik niet wanneer in September je er bent, maar zeg grofweg halverwege September sluiten er al diverse accommodaties en dergelijke in Yellowstone. Vergis je niet in de rijuren in het park, dat zijn er ook vrij veel. En er kan vanaf midden September ook al sneeuw vallen.

Salt Lake City - Page is toch ook al zeker een uur of 6 rijden. Al win je wel een uur ivm een tijdzone. Die verlies je de dag erop weer, waardoor Page - Arches ook weer ruim 5.5u rijden is. Het is wel zonde om als je toch bij Moab bent Canyonlands NP Island in the sky over te slaan. Ik zou van SLC naar Moab rijden en in dit geval Page (lake powell) overslaan. Je hebt erg weinig tijd voor de omgeving van Page en ook op de route naar Moab heb je weinig tijd voor de bezienswaardigheden onderweg.

Ik denk over het algemeen dat heel de trip eigenlijk net iets te veel is in te weinig tijd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Eens met Paul, je hebt erg weinig tijd overal. De vluchten liggen al vast?
En overnacht je nu meerdere nachten in Cody, of hoe moet ik dat lezen? Je zit in al je overnachtingsplaatsen bij Yellowstone erg ver buiten het park. En als je niet in het park wilt overnachten waarom dan niet West Yellowstone of Cooke City? Maar ik zou zeker ook een of meerdere overnachtingen in het park doen. Kijk daarvoor op http://www.yellowstonenationalparklodges.com. Wij hebben afgelopen juni op meerdere plaatsen in het park overnacht, misschien heb je iets aan ons verslag.
Voor Grand Teton trek je relatief veel tijd uit.
Page zou ik vergeten, dat is wel een grote omweg. Mooier lijkt me om dan Capitol reef mee te nemen. Misschien SLC overslaan?

Marianne
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

dag9 Helena - Island Park ( Yellowstone NP )
dag10 Island park - Gardiner - Cody (Yellowstone NP )
dag11 Yellowstone NP
dag12 Cody - Jackson (Yellowstone NP)
dag13 grand teton
dag14 Jackson - Salt lake city
Dit ziet er in mijn ogen nogal vreemd uit. :roll: Veel heen en weer rijden weinig echte tijd voor iets ?? Maar wellicht zit er een plan achter dat ik nog niet zo goed snap :)
Dag 12 lijkt me erg optimistisch; het zijn bergen en smalle wegen. Heb je google maps geraadpleegd over de tijdsduur?
Er zal een reden zijn voor Cody... het dorp is leuk maar vooral als je er toch al langskomt ik zou er geen uren voor omrijden.
Waarom Island Park???? dat ligt onlogisch tov Gardiner.

Logischerwijs zou ik gaan voor
9 Helena- Gardiner
10 Gardiner - Cody (Door Yellowstone en kijken bij Mammoth Hot Springs
11 Cody - Yellowstone(wellicht maar tot Cooke City om in vroege ochtend dag 11 de Lamar Valley in te rijden)
12 Yellowstone
13 Yellowstone - Grand Teton (lodge)
14 Grand Teton - Jackson

Beter zou wellicht zijn om meer rust te geven aan je reis. Maar ja dat is mijn idee. :)
9 Helena - Gardiner
10 Gardiner -Yellowstone (Mammoth Hot Springs, Norris Geyser Basin enzo)
11 Yellowstone (Lamar Valley en Grand Canyon of the Y river en Y Lake...)
12 Yellowstone -( Upper en Middel Geyser Basin)
13 Yellowstone - Grand Teton (lodge)
14 Grand Teton (varen op Jenny lake en wandelen)- Jackson
dag15 Salt lake city - lake powell
dag16 Lake powel - arches NP
dag17 Arches NP ( Moab)
dag18 Moab - Denver
Ook hier zou ik in schrappen en een less is more nemen.
15 SLC - Moab (je hebt eigenlijk ook geen tijd voor SLC zelf... maar dat kan keuze zijn.
16 Moab Arches
17 Moab Canyonlands Of stuk naar Denver rijden en ook onderweg genieten en mooie stop maken in de bergen 3uur van Denver
18 Moab -Denver (niks ertussen helaas... er is zoveel te zien en doen)

Ons verslag van 2012 heeft deze delen aangedaan en je kunt zien wat er te doen en zien is. Natuurlijk moet je zelf je keuzen maken. Dit zijn alleen mijn ideeën over hoe het eruit zou moeten zien... dus zelf kiezen. Wil je veel rijden ook prima. :thumbup: :D
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer