Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zonsondergang Grand Teton NP
Zonsondergang Grand Teton NP
In juni verblijven we 1 nacht in Grand Teton NP (Signal Mountain Lodge). De zonsopgang willen we gaan kijken bij de Snake River Overlook maar voor de zonsondergang ben ik nog op zoek naar een mooie locatie.
Tips?
Tips?
2010 : SC, NC & Washington DC
2010 : NY & FL
2011 : NV, AZ, NM, CO, UT & CA foto's 2011
2013 : AR, MS & TN
2014 : GA
2015 : CO, NE, SD, WY, MO, ID & UT
2018 : BC & AB (CA), MT, ID & WA
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Zonsondergang Grand Teton NP
Ik heb geen idee of dat per definitie mooier is met zonsondergang, maar Jackson Lake overlook vond ik echt fantastisch.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
hallo,
de grand tetons liggen noord-zuid, de zon verdwijnt achter de bergen : de mooiste zonsondergangen heb je indien er boven de silhouetten van de bergen ( tegenlicht) mooi gekleurde wolken zijn. Niet te kort bij de bergen gaan ( niet park road dus) maar bv oxbow bend of de weg jackson-moran.
ook voor zonsopgang is oxbow bend natuurlijk gekend, en mormon row. mits enkele slierten lage mist is mormon row natuurljk fantastisch.
voor
de grand tetons liggen noord-zuid, de zon verdwijnt achter de bergen : de mooiste zonsondergangen heb je indien er boven de silhouetten van de bergen ( tegenlicht) mooi gekleurde wolken zijn. Niet te kort bij de bergen gaan ( niet park road dus) maar bv oxbow bend of de weg jackson-moran.
ook voor zonsopgang is oxbow bend natuurlijk gekend, en mormon row. mits enkele slierten lage mist is mormon row natuurljk fantastisch.
voor
Het moet zowat een van de bekendste natuurfoto's ooit zijn: Snake River van Ansel Adams, vanop de Snake River Overlook. Als ik me niet vergis nam Adams deze foto in de late namiddag.

2004: W-CAN / 2009: ZW-USA / 2011: CHI, WY, OR, WA / 2012: NYC, CO, SD / 2013: MA, NH, ME, NB, PEI, NS / 2014: AUS / 2015: DC,TX,NM
Mooie tips alvast. Bedankt!
Snake River Overlook is inderdaad prachtig bij zonsopkomst, maar persoonlijk heeft Swabacher Landing mijn voorkeur. Google er maar op, ook dan zul je veel bekende plaatjes zien. Vanaf de hoofdweg is de Swabacher Landing Road een korte onverharde weg die naar een prachtige plek leidt waar de Tetons reflecteren in het water. Daar aangekomen zul je bij zonsopkomst mogelijk een leger fotografen aantreffen:)
-
- Amerikakenner
Staat zeker op mijn programma voor binnen 3 weken. Vorig jaar gemist wegens wegenwerken, was toen gesloten.vanaf de hoofdweg is de Swabacher Landing Road een korte onverharde weg die naar een prachtige plek
Jacques
Als je vroeg naar Schwabacher Landing gaat heb je ook een verhoogde kans om elanden en bevers te spotten. En als het water niet beweegt spiegelen de Tetons daar prachtig in het water. Was echt een van mijn favoriete plekken van dat park!
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is de Schwabachter Landing road goed te rijden? Ik begrijp dat het vrij steil is.
Marianne
Marianne
Ja dat stelt echt niets voor en hij is maar heel kort. Zit een klein steil stukje in, maar niets waarvan je schrikt. Ik geloof zelfs dat ze de weg vorig jaar verhard (geasfalteerd) hebben.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan staat hij op de planning! Jammer van het gratis ontbijt in de ranch Inn, maar dat slaan we dan maar over.
Marianne

Marianne
Mijn voorkeur gaat uit naar de Mormon Row voor zons-opkomst: https://goo.gl/maps/cW18w" onclick="window.open(this.href);return false;

De 'Snake River overlook' is volgens mij ook meer een plek voor zons-ondergang.
Ik sta deze zomer in ieder geval bij de Mormon Row, en ga daarna door naar de 'Schwabacher Landing':

De 'Snake River overlook' is volgens mij ook meer een plek voor zons-ondergang.
Ik sta deze zomer in ieder geval bij de Mormon Row, en ga daarna door naar de 'Schwabacher Landing':

2009: Kerst:New York
2011: Las Vegas
2012: LA-JoshuaTree-Grand Canyon-MV-Bryce-Zion-LV-DV-Sequoia-Yosemite-SF-SD-LA
2015: LV-Zion-Bryce-NorthRim-MV-Arches-Canyonlands-CapitolReef-Grand Teton-Yellowstone-Glacier-Banff/Yoho/Japser NP- Seattle- Mount Rainier
2011: Las Vegas
2012: LA-JoshuaTree-Grand Canyon-MV-Bryce-Zion-LV-DV-Sequoia-Yosemite-SF-SD-LA
2015: LV-Zion-Bryce-NorthRim-MV-Arches-Canyonlands-CapitolReef-Grand Teton-Yellowstone-Glacier-Banff/Yoho/Japser NP- Seattle- Mount Rainier
-
- Amerikakenner
inderdaad, vorig jaar in juni was schwabacher landing hiervoor gesloten.Ik geloof zelfs dat ze de weg vorig jaar verhard (geasfalteerd) hebben.
jacques
-
- Amerikakenner
hallo,
dit jaar voor zonsopgang eerst naar schwabacher landing, daarna naar mormon row. Voor wie de komende weken naar mormon row gaat : er is weer, net als vorig jaar, een coyote met pups, daardoor gebiedje afgesloten.
Jacques
dit jaar voor zonsopgang eerst naar schwabacher landing, daarna naar mormon row. Voor wie de komende weken naar mormon row gaat : er is weer, net als vorig jaar, een coyote met pups, daardoor gebiedje afgesloten.
Jacques
Bedankt voor de tip!ingrid1955 schreef:hallo,
Jacques
- Baksteen666
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Super zeg! Genoeg inspiratie voor je locaties haha. 

States visited: WA, ID, MT, ND, MN, WI, MI, NY, VT, NH, ME, MA, OR, CA
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Wat een prachtige foto's allemaal, wat mij betreft.....blijf maar posten 

Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Ja. Bedankt voor de tips!Baksteen666 schreef:Super zeg! Genoeg inspiratie voor je locaties haha.
Zonsondergang heb ik uiteindelijk gezien vanaf Oxbow Bend en zonsopgang ben ik gaan kijken bij Schwabachers Landing Road.
Beide prima locaties.