Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Ferdi: hulp gevraagd

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Ferdi
Amerika-ontdekker

Reis Ferdi: hulp gevraagd

Bericht door Ferdi »

hallo allemaal,

Ik ga samen met mijn vriendin 3 weken naar Amerika, 28-06/18-07- 2015. We willen naar het Noordwesten. Ik ben nu zelf al in 25 staten geweest, alleen deze hoek trekt mij het meest. Ik zit alleen met een klein probleempje, althans een "luxe" probleem.

Mijn gedachte ging uit naar 3 mogelijkheden:
Amsterdam naar Salt Lake City, van daaruit richting Jackson, Grand Teton, Yellowstone, via Montana, Idaho, Washington. Seattle terug naar Amsterdam.
Amsterdam Seattle, Seattle Amsterdam en dan een grote cirkel met de bovengenoemde plaatsen.
Amsterdam Denver. Zo van daaruit omhoog rijden naar de eerder genoemde plaatsen en dan Seattle terug naar Amsterdam.

Welke plekken kan ik in deze regio's nog meer bezoeken? We houden beide van de natuur/avontuur.

Ik hoop dat jullie wat leuke ervaringen hebben die ook wat voor ons zouden kunnen zijn.

Alvast bedankt.

Ferdi
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hulp gevraagd

Bericht door M Kactus »

Misschien handig om te weten wat je al bezocht hebt in die regio ? Want het is natuurlijk een hele hoek, met héél veel om te zien.

Ik zie ook in 1 van je opties dat je zou landen op SLC om dan meteen naar Jackson te rijden. Waarom niet landen in Jackson ? Is een leuke luchthaven, met autoverhuurders in, en je wint automatisch een dag als je naar Yellowstone gaat. Tenzij je SLC natuurlijk wilt bezoeken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Een one way lijkt mij het mooiste; van Seattle een rondje maken betekent veel rijden en relatief saaie stukken. Dat denk ik tenminste, wij hebben het - vanwege dat idee - nog nooit zo gedaan. :wink:
Voor Washington kun je eens in ons 2006-verlag kijken. Voor een route vanaf Denver zie ons 2004-verslag.

Marianne
Ferdi
Amerika-ontdekker

Bericht door Ferdi »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Is idd een goed idee om via Jackson te vliegen. Ik heb hier op gevlogen. Alleen ik weet niet de prijs van een one-way toeslag voor de auto.
Maar dit zou dan ongeveer de route moeten zijn. Als jullie nou zeggen van je kan beter wat zuidelijker of juis wat noordelijker rijden dan is dat geen probleem.
Ik zal gelijk even in jullie verslag kijken. Wat ik bezocht heb zijn zoiezo de parken en het stadje Jackson Hole, grand Teton en Yellow. maar verder montana idaho Washinton daar gewoon door heen gereden omdat ik er van houd om rond te rijden maar daar niet specifiek iets opgezocht wat eigenlijk heel leuk zou kunnen zijn.
Seattle ben ik ook geweest, Alleen ik vond dat zo'n super stad dat ik daar graag nog een keer naar toe ga om het mijn vriendin te laten zien.
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Als je vanuit Denver zou rijden, zou ik alvast wel Cody aanraden net voor Yellowstone. Maar zo héél veel ligt er daar niet tussen.

Als je begint in Yellowstone, kun je altijd naar boven om Glacier NP mee te nemen, en dan via Idaho te gaan. Wij hebben ongeveer zo'n route gereden en wij hebben het toen gedaan via:
- Yellowstone
- Glacier (vanaf hier zowat zuidwaarts)
- Hells Canyon
- Bend (Newberry Volcanic Monument)
- Crater Lake
- Lassen Volcanic Ntl Monument
- Spookstadjes in het binnenland van Oregon, en de Journey Through Time Scenic Byway
- Redwood Ntl Forest (hierna weer noordwaarts)
- Via de kust van Oregon (Dunes, Cannon Beach)
- Mt Hood en Timberline Lodge
- Olympic NP
- Seattle

Daarbij moet ik wel zeggen dat het eigenlijk net te veel was op 3 weken tijd, ik zou misschien iets meer laten vallen. Het probleem is dat het vooral in Oregon en Idaho lang rijden is tussen alle bezienswaardigheden, vond ik.

Wat we nog gemist hebben in die buurt:
- Mt Saint Helens
- Columbia River Gorge
- Portland
- North Cascades NP
- San Juan Islands
- Vancouver
- Craters of the Moon NM (naast Yellowstone)

Dus zoals je ziet is er nog meer dan genoeg te zien :)
lynn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Ferdi: hulp gevraagd

Bericht door lynn »

Wij hebben in 2011 wel een rondje seattle gedaan. Vanaf seattle zijn we naar canada gereden, naar jasper en banff.
Van daaruit naar montana, wyoming en yellowstone bezocht. Toen via idaho weer terug naar seattle.
Vond het een supermooie reis, veel gezien en prachtige natuur!
lynn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door lynn »

En rechtstreeks vliegen naar Seattle is natuurlijk ook ideaal!
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Ferdi zou je aanraden eens reisverslagen van anderen te lezen en een lijstje te maken wat jullie wat lijkt. Aan de hand van het lijstje een realistische reisroute te maken.
Het is voor ons nu moeilijk omdat we niet weten wat je graag wilt en wat je al gezien hebt. Met one way zie je vaak het meest. In 2013 hebben wij Seattle, Glacier en Olympic NP bezocht. In 2009 Yellowstone en Grad Teton. Alles zeer zeker de moeite waard. Misschien heb je ook iets aan onze reisverslagen. Succes met het plannen. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ferdi
Amerika-ontdekker

Bericht door Ferdi »

Dank je wel allemaal voor jullie hulp.
ik ga zeker de verslagen lezen en daar uit een lijstje maken van wat ik wel en niet gezien heb en ook wat ons leuk lijkt om te doen.

Groetjes

Ferdi
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer