Reis tklapgat: Denver, Yellowstone, Denver

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
tklapgat
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 mei 2009, 17:44

Reis tklapgat: Denver, Yellowstone, Denver

Bericht door tklapgat »

Voor onze zesde reis naar Amerika hebben we geboekt met Icelandair van 5 tot 24 juli.
Hoofddoel is Yellowstone, het belangrijkste nationale park dat we nog niet gezien hadden (zie onderaan).

Nu heb ik al het vliegtuig, een midsize SUV en de vorige dagen heb ik al heel wat vastgelegd. Voor de tweede helft zit ik nu een beetje vast. Ik heb na Yellowstone nog niets vastgelegd.
We willen wel eens in een grote stad rondlopen, en zijn niet sportief genoeg om lange wandelingen te maken, we genieten van de steeds wisselende landschappen maar rijden geen 200 mijl rond om één buffel te zien.

Juli:
5 aankomst Denver hotel vastgelegd voor 2 nachten
6 Denver
7 naar Custer hotel vastgelegd
8 Wind Cave, Mount Rushmore en naar Badlands, verblijf in Cedar Pass Lodge
9 richting Buffalo, WY via Devils Tower?, hotel vastgelegd
10 naar Cody door Bighorn National Forrest, B&B vastgelegd, 's avonds rodeo?
11 Yellowstone, verblijf in Mammoth Hot Springs ( 2 nachten vastgelegd)
12 Yellowstone
13 Yellowstone, verblijf in Grant Village
14 Jackson, ten zuiden van Teton Park (in park zelf niets gevonden aan redelijke prijs)
15 Salt Lake City
16 nog eens Salt Lake City of iets beters in de buurt
17 in de buurt van Capitol Reef
18 Moab met Canyonlands NP en Arches NP
19 Durango (ik heb daar contact met een steengoede B&B en wil er twee dagen blijven, dus 19 en 20 of eventueel ook 20 en 21)
20 Durango met een rondrit naar Ridgway via scenic wegen
21 ?
22 Rocky Mountains NP ?
23 Denver ? nog eens?
24 namiddag terugvlucht

Hoewel een grote stad noodzakelijk is (shopping, outlet, walmart, mooie gebouwen, de typische sfeer...) vraag ik mij af of wij na de eerste twee nachten in Denver nog eens terugmoeten; en of we in SLC een dag kunnen vullen; en of we Colorado Springs ook eens moeten gezien hebben)
We waren ooit in Bryce, verbleven daarna in de beste B&B ooit in Page en reden dan naar Monument Valley, wat al in de buurt is van Durango. Dit willen we nog wel eens gedaan hebben (iets voor 16 en 17?), hoewel het toch wel een omweg is, en misschien zijn er nu zaken binnen onze route die ik niet zie.


Bedankt voor al de tips.

Peter

De vorige reizen van bijna 3 weken waren:
New York met een toer naar Toronto, Quebec, walvissen bij Boston, Washington
San Francisco met onder meer Yosemite, Grand Canyon, Monument Valley, Death Valley en Las Vegas
Phoenix met San Diego, Los Angeles en Joshua Tree (slechts 11 dagen)
Vancouver met Rocky Mountains Canada (één beer!), Calgary (de Stampede!), de staat Washington (Mount Rainier, Olympic) en Seattle (Boeing)
Miami tot Key West, de Everglades, richting Nashville (Grand Ole Opry) en opnieuw Washington en New York.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis tklapgat: Denver, Yellowstone, Denver

Bericht door PSVwally »

Ook al wil je geen lange wandelingen maken, je bent op een aantal plaatsen echt te kort.

De Black Hills en Badlands op 1 dag is niet te doen. Je moet daar echt een dag meer voor uittrekken. De 2 dagen die je uittrekt om van Badlands naar Yellowstone te komen is niets mis mee. Ik zou de volle dag Denver op het einde hierbij zetten.

Van Capitol Reef naar Moab is al zo'n 2.5 a 3u rijden. Om dan nog Arches en Canyonlands te gaan bekijken ga je niet redden op die dag. Zet dan iig de volle dag SLC voor Moab in.

En dan zit je nog met de Rocky Moutains. Als je dag 21 nog in je B&B in Durango overnacht dan kun je dit park wel vergeten. Het is meer dan 8u vanuit Durango via Granby en de trail ridge road naar Estes park.
en reden dan naar Monument Valley, wat al in de buurt is van Durango
Monument Valley - Durango is 270km, dat is van Eindhoven tot bijna in Delfzijl... het is maar wat je in de buurt noemt natuurlijk :lol:
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis tklapgat: Denver, Yellowstone, Denver

Bericht door ingrid14 »

Persoonlijk zou ik al op dag 6 gaan rijden naar Custer.
Waarschijnlijk ben je door de jetlag vroeg wakker en het is wel een hele rit.
Dag 8 is erg veel en dan mis ik nog Custer State Park. Hier zou je eigenlijk een dag moeten toevoegen.
Dag 9 : zeker via Devils Tower, het is mooi en speciaal
Dag 15: SLC vonden wij niet zo veel aan, 1 nacht zou voor mij voldoende zijn
Dag 17: Torrey of Hanksville liggen goed voor Capitol Reef, waarbij Torrey mijn voorkeur heeft
Dag 18: Arches en Canyonlands is te veel voor 1 dag. Eigenlijk zou er best een dag toegevoegd worden.
En dan zal je moeten kiezen of lijkt me: of Durango of Rocky Mountains

Juli:
5 aankomst Denver hotel vastgelegd voor 2 nachten
6 Denver - Custer
7 Custer: Mt Rushmore, Custer State Park, Wind Cave
8 Custer - Badlands - Interior (verblijf in Cedar Pass Lodge)
9 Interior - Devils Tower - Buffalo, hotel vastgelegd
10 Buffalo - Bighorn National Forrest - Cody (B&B vastgelegd) 's avonds rodeo? NATUURLIJK, is erg leuk
11 Cody - Yellowstone, verblijf in Mammoth Hot Springs ( 2 nachten vastgelegd)
12 Yellowstone
13 Yellowstone, verblijf in Grant Village
14 Yellowstone - Jackson, ten zuiden van Teton Park (in park zelf niets gevonden aan redelijke prijs)
15 Jackson - Salt Lake City
16 SLC - Capitol Reef - Torrey
17 Torrey - Goblin Valley - eventueel Canyonlands - Moab
18 Moab : Arches NP + Dead Horse Point
19 Moab - Durango (ik heb daar contact met een steengoede B&B en wil er twee dagen blijven, dus 19 en 20 of eventueel ook 20 en 21)
20 Durango met een rondrit naar Ridgway via scenic wegen - Montrose
21 Montrose - Black Canyon of the Gunnison - Grand Lake (vb route https://goo.gl/maps/AGMTh)
22 Grand Lake - Rocky Mountains NP - Estes Park
23 Estes Park - Denver
24 namiddag terugvlucht

Maar hier is dus geen tijd voor shopping en Denver
19 Moab - via de prachtige Utah 128 - Colorado NM - Grand Junction
20 Grand Junction - Grand Lake
21 Grand Lake - Rocky Mountains NP - Estes Park
22 Estes Park - Denver
23 Denver + shopping (http://www.simon.com/mall/colorado-mills)
24 namiddag terugvlucht

In 2011 deed ik ook een rondje Denver met South Dakota en Yellowstone, misschien heb je iets aan ons verslag.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
tklapgat
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 mei 2009, 17:44

Re: Reis tklapgat: Denver, Yellowstone, Denver

Bericht door tklapgat »

ingrid14 schreef:In 2011 deed ik ook een rondje Denver met South Dakota en Yellowstone, misschien heb je iets aan ons verslag.
Ik had het gisteren al gevonden, en ik ga het zeker gebruiken om uit te zoeken wat de meest interessante zaken én wandelingen zijn in Yellowstone.

We blijven wel om te beginnen twee dagen in Denver, en dit na een slechte ervaring.
Toen we naar SF vlogen, is één van de 4 grote valiezen in Londen blijven steken. Alle kleren van ons dochter en haar echtgenoot nu waren achtergebleven. En wij zijn onmiddellijk doorgereisd naar Yosemite en verder.
Pas toen we op dag 11 voor 2 nachten in Las Vegas verbleven, hebben ze die valies doorgezonden met een binnenlandse vlucht en met een koerier bij het hotel afgeleverd. Terwijl die valies wellicht al de volgende dag in SFO was aangekomen.
BA heeft dat verder mooi opgelost, met een onmiddellijke schadevergoeding, én de complete terugbetaling van 480 euro aan kledij die wij in die 11 dagen hebben gekocht. (dit werd na de reis aangevraagd en stond binnen de 3 dagen op de rekening) Maar we hebben toch uren verloren aan getelefoneer en zorgen voor die valies. Dus blijven we nu de eerste dag in de buurt.
Want shoppen, en inderdaad de Outlet, moeten we toch, vindt mijn vrouw.
Daarom ook dat ik het niet meer nodig vind om de laatste dag nog eens Denver te doen. Behalve misschien nog eens een paar uur de outlet.

En PSVwally, het is inderdaad 8 uur van Durango via de Trail Ridge Road, maar die laatste drie uur zou ik 's anderendaags doen.
Gebruikersavatar
K&N
Amerikakenner
Berichten: 556
Lid geworden op: 29 sep 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis tklapgat: Denver, Yellowstone, Denver

Bericht door K&N »

Denk dat het iets teveel van het goede is. Zoals de andere forum leden al aangeven ben je op sommige plekken echt te kort.
Misschien iets schrappen. Maak een paar schema's naast elkaar of bepaal eerst wat jullie beslist willen doen. Salt Lake nog een extra dag zou je kunnen laten vallen.
Misschien ook Durango dan heb je meer tijd voor de andere locaties. Het is keuzes maken en dat is niet altijd makkelijk. In 2009 zijn we in Moab en Yellowstone geweest. Misschien heb je ook iets aan ons reisverslag. Succes met de voorbereiding. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis tklapgat: Denver, Yellowstone, Denver

Bericht door PSVwally »

@tklapgat. Ik had vorig jaar ook geen koffer toen ik landde op LAX en die kwam ik op dag 5 in Las Vegas pas weer tegen. Ik snap dat je wat huiverig bent, maar wat is de kans dat het een 2e keer gebeurd?
Overigens heb ik altijd een tablet/laptop en telefoon bij me. Ik heb op het vliegveld een formulier ingevuld, daar wat info gekregen. En die avond op Internet wat gegevens ingevuld. Ik heb zowel KLM en DeltaAssist op twitter en via DM's met die 2 hulpdesks (een soort priveberichten als je niet met twitter bekend bent) het opgelost. Ik heb verder uit voorzorg 1 telefoontje met KLM gepleegd, wat achteraf niet eens nodig was, want alles wees zichzelf. Het is heel vervelend, vooral als je met veel mensen staat, maar laat het niet het begin van je vakantie overheersen.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis tklapgat: Denver, Yellowstone, Denver

Bericht door ingrid14 »

2 tips voor bagage:
1 setje hoogst noodzakelijke items in de handbagage
nooit 1 koffer met bagage van 1 persoon, doe half van 1 en half van de andere, ter plekke kan je nog alles terug in 1 tas per persoon doen

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis tklapgat: Denver, Yellowstone, Denver

Bericht door Martin & Marianne »

17 in de buurt van Capitol Reef
18 Moab met Canyonlands NP en Arches NP
19 Durango (ik heb daar contact met een steengoede B&B en wil er twee dagen blijven, dus 19 en 20 of eventueel ook 20 en 21)
Je hebt zo erg weinig tijd voor Moab. Rij je op dag 18 naar Moab of al op dag 17?
Je zou een dag minder SLS kunnen doen en die nacht bij Moab doen.
Wat wil je allemaal in Yellowstone doen? Ik vind 2 nachten Mammoth Hot Springs wel mooi voor het noordelijke deel maar hoe wil je de rest bekijken? Kijk eens of er in Canyon iets vrij is/komt, daar zit je veel centraler.
Je geeft aan dat Yellowstone het hoofddoel is van je reis maar je trekt er niet veel tijd voor uit.
Misschien heb je iets aan ons 2004-verslag (Denver - Yellowstone) en 2008-verslag (Yellowstone - Moab)

Marianne
eaglelgae
Amerikakenner
Berichten: 508
Lid geworden op: 16 sep 2003, 16:08
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: almere
Contacteer:

Re: Reis tklapgat: Denver, Yellowstone, Denver

Bericht door eaglelgae »

Dag TKlapgat,

Eens met de anderen over Canyonlands en Arches. Dat is echt veel voor 1 dag. Maar daarnaast zie ik Mesa Verde niet staan op weg naar of vanuit Durango. Ik ben er nu twee keer geweest en vind het nog steeds fantastisch. Maar ook dat kost tijd. Het wordt keuzes maken.
Denver vond ik een leuke stad, maar niet om heel lang te blijven. Naast veel andere Amerikaanse steden doet het meer provinciaals aan. Dat is de charme, maar het gezellige centrum kan je snel belopen. Paar leuke brouwerijen trouwens, ook om lekker te eten.

Groetjes,
Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
tklapgat
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 mei 2009, 17:44

Re: Reis tklapgat: Denver, Yellowstone, Denver

Bericht door tklapgat »

Dat we de bagage moeten mixen, hebben we ondertussen wel geleerd.
Overigens op 5 Amerikareizen hadden we 3 op de 10 vluchten toch een probleem.
Eén keer hebben we ook een valies pas 's anderendaags thuis gekregen, en dat is niet zo erg natuurlijk maar het geeft een beeld.

De laatste heenvlucht waren we met 4, en 4 grote valiezen dus, en op het einde van het inchecken werd de dame aan de balie in BRU lijkbleek, want ze had een label over. Ze had dus een valies op de band weggestuurd zonder label. Na haar eerste paniek en een paar hulplijnen bleek het wel in orde te zullen komen.
In London, waar we moesten overstappen, werd ik bij het inchecken apart geroepen, want ze wilden iets controleren.
Ik moest door het raam kijken of die zwarte valies naast de B747 van VirginAtlantic toch wel die van ons was. Dat was wel een mooi beeld.
3VSMINANY062.jpg
3VSMINANY062.jpg (42 KiB) 2698 keer bekeken
Overigens kwam deze valies met voorsprong eerst aan op de band in Miami, samen met de bagage van de crew.

Onze verblijven in Yellowstone heb ik gekozen omdat het de enige waren die nog vrij waren op die data.
En 3 dagen Yellowstone kan weinig lijken, maar voor ons zal dat wel volstaan. Er is zo veel meer, ook qua landschappen, qua sferen. Het is prettig te horen dat er mooie eethuisjes zijn in Denver. Daar doen we het ook voor.

2 dagen Moab lijkt ook een goede keuze nu. We waren ook in Bryce en Zion telkens één dag, en ik had zo'n zin om daar te gaan wandelen maar er was te weinig tijd.

Mesa Verde ligt zo'n 40 mijl west van Durango, toch?
En we moeten niet noodzakelijk naar Durango, maar ik had daar zo'n 'lekker adresje' gevonden.

Is het niet heerlijk al zes maanden op voorhand te kunnen dromen van wat komen kan? En dan nog geholpen worden ook met goede raad! Meer moet dat niet zijn.
tklapgat
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 mei 2009, 17:44

Re: Reis tklapgat: Denver, Yellowstone, Denver

Bericht door tklapgat »

Ondertussen al wat meer zicht op de reis, en alweer een aantal zaken vastgelegd.

5 aankomst Denver hotel vastgelegd voor 2 nachten
6 Denver
7 naar Custer hotel vastgelegd
8 Wind Cave, Mount Rushmore en naar Badlands, verblijf in Cedar Pass Lodge
9 richting Buffalo, WY via Devils Tower?, hotel vastgelegd
10 naar Cody door Bighorn National Forrest, B&B vastgelegd, 's avonds rodeo?
11 Yellowstone, verblijf in Mammoth Hot Springs ( 2 nachten vastgelegd)
12 Yellowstone
13 Yellowstone, verblijf in Grant Village
14 Alpine, ten zuiden van Jackson en dus van Teton Park (in park zelf niets gevonden aan redelijke prijs)
15 Salt Lake City
16 nog eens Salt Lake City, toch ook een beetje citytrippen
17 een heel raar maar mooi soort lodge in Blanding, ten zuiden van Canyonland
18 uitstap vanuit Blanding naar Canyonlands NP en Arches NP
19 Canyonlands Needles, Mesa Verde naar Durango

En hier weet ik het even niet. Is na al dat natuurgeweld de Rocky Mountains NP niet te veel van het goede? En kunnen we nog eens 2 dagen Denver zien?
Of is er daar ongeveer tussenin nog iets wat je moet gezien hebben? Gunnison? Salida? Colorado Springs? Mount Evans?
20 ? tussen Durango en Idaho Springs
21 Idaho Springs naar Mount Evans of Trail Ridge Road?
22 ?
23 Denver?
24 namiddag terugvlucht

Alle ideeën zijn welkom
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis tklapgat: Denver, Yellowstone, Denver

Bericht door Martin & Marianne »

Blanding echt niet handig als uitbvalsbasis voor Canyonlands (Island in the Sky) en Arches. En dan ook nog op 1 dag? Waarom zoek je niet iets in Moab?
En Needles en Mesa verde op 1 dag lijkt me ook te veel.

Alpine ken ik niet, je zou ook Jackson kunnen proberen. Grand Teton zelf is inderdaad verschrikkelijk duur. In Jackson hebben wij in de Ranch Inn gezeten, heel centraal gelegen en niet te duur.

Zie voor Mesa verde ons 2008-verslag, en voor Needles en Black Canyon of the Gunnison etc ons 2013-verslag.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis tklapgat: Denver, Yellowstone, Denver

Bericht door PSVwally »

Blanding ligt welgeteld 172km van de ingang van Canyonlands af..... Arches ingang 125km. Ik denk eerlijk gezegd dat je in Blanding er toch te ver vanaf zit hoor. Pak iig 1 van de parken al mee op de dag dat je van SLC komt (Canyonlands is wel kleiner qua park dan Arches). Ik vind Moab overigens ook duur, maar met de kosten en tijd voor het op en neer rijden naar en van Blanding lijkt dat me toch een betere keuze.

Verder niet dat er niets te doen is in Denver, maar 3 dagen is denk ik toch wat overdreven. Ik zou het lekker bij dag 2 en de dag voor vertrek houden als maximum. Misschien Pikes Peak? Je hebt overigens een aantal staddagen erin zitten, dus ik zou niet weten wat er mis zou zijn met RMNP toch nog toe te voegen hoor. En dan via Nederland naar Denver rijden.

Tussen Durango en Montrose heb je de million dollar highway. Dat is ook een prachtige weg om te rijden.
Valckske
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 sep 2011, 17:34
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis tklapgat: Denver, Yellowstone, Denver

Bericht door Valckske »

ingrid14 schreef: In 2011 deed ik ook een rondje Denver met South Dakota en Yellowstone, misschien heb je iets aan ons verslag.
Ingrid
Spijtig dat de link naar jullie roadbook het niet meer doet.
2010: Florida
2013: The West
2016: Northwest & Canada
2017: New York
Frans H
Amerikakenner
Berichten: 741
Lid geworden op: 03 okt 2011, 16:14
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Reis tklapgat: Denver, Yellowstone, Denver

Bericht door Frans H »

Ik zou voor Grand Teton niet in Alpine gaan zitten. Dat vind ik te ver van GT. Ik zou als Jackson vol zit of te duur is ook naar Teton Village kijken en anders Driggs.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis tklapgat: Denver, Yellowstone, Denver

Bericht door ingrid14 »

@Valckske
Hm :? ik heb het gecheckt en vanaf hier lijkt het wel te werken.
Ook in het forum gedeelte 'Andere regio's/interregionaal/Canada' bij roadbooks en reisverslagen staat een link naar mijn roadbook.

@tklapgat
Ik zou ook niet voor Blanding kiezen voor een bezoek aan Arches en Canyonlands.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Valckske
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 sep 2011, 17:34
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis tklapgat: Denver, Yellowstone, Denver

Bericht door Valckske »

ingrid14 schreef:@Valckske
Hm :? ik heb het gecheckt en vanaf hier lijkt het wel te werken.
Ook in het forum gedeelte 'Andere regio's/interregionaal/Canada' bij roadbooks en reisverslagen staat een link naar mijn roadbook.
Thanks. Via die link doet hij het wel. :thumbup:
2010: Florida
2013: The West
2016: Northwest & Canada
2017: New York
tklapgat
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 mei 2009, 17:44

Re: Reis tklapgat: Denver, Yellowstone, Denver

Bericht door tklapgat »

Alpine is voor ons op de terugweg van Grand Teton; het ligt op een dik uur rijden van Moose (zuid-Teton) en daar kunnen we tegen het avondeten aankomen.

Ik had gedacht op 17/7 naar Blanding te rijden vanuit SLC via de weg die door Capitol Reef NP gaat; dank zij jullie heb ik begrepen dat ik beter via Moab rijd om toch al enkele uren te besteden in Arches NP.
En dan doen we de volgende dag 18/7 de 2 wegen van het zuidoosten (de Needles) van Canyonlands.
En dan is er tijd op 19/7 om Mesa Verde te doen.
En op 20/7 de million dollar highway; ik had die al gezien maar wist niet dat ze die naam had.
Gebruikersavatar
Arianne1
Amerikafan
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 nov 2013, 14:30
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis tklapgat: Denver, Yellowstone, Denver

Bericht door Arianne1 »

De reisdag van Cody naar Momoth Hotsprings zeker de route nemen over Beartooth highway. Hebben wij vorig jaar ook gedaan. Super mooi had ik zeker niet willen missen. Wel de weersvoorspelling in de gaten houden.
Wij hadden de zelfde verdeling in het NP en overnachtingen in de zelfde hotels. Beide leuke hotels. Al wel beide vast gelegd toch?
Wij hebben in Jackson Hole zelf geslapen. Een erg leuke plaats. Hotels idd niet goedkoop. De onze lag aan de winkelstraat en gezellig plein. Onze rondreis eindigde daar vanuit Jackson Hole zijn we naar Orlando gevlogen.
wij zijn begonnen in Rapid City. Hier ons verslag als je het leuk vindt.
http://usafungoesnorthwest.blogspot.nl/
Wat ik me wel afvraag als je gelijk van Denver naar Custer rijdt waarom je dan ook niet gestart bent in Rapid City?

Succes met de planning.
Status plannen voor vakantie 2019 Oostkust USA/Canada
vakantie Mei/juni 2018; 4 weken relaxen in Florida
via face book: Van Bilsen goes USA
geef een like en je blijft op de hoogte van onze avonturen
tklapgat
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 mei 2009, 17:44

Re: Reis tklapgat: Denver, Yellowstone, Denver

Bericht door tklapgat »

Arianne1 schreef:De reisdag van Cody naar Momoth Hotsprings zeker de route nemen over Beartooth highway. Hebben wij vorig jaar ook gedaan. Super mooi had ik zeker niet willen missen. Wel de weersvoorspelling in de gaten houden.
Al wel beide vast gelegd toch?
Als je gelijk van Denver naar Custer rijdt waarom je dan ook niet gestart bent in Rapid City?
Bedankt voor de tip Beartooth Highway. Ziet er prachtig uit; doen we zeker.
Jackson Hole ziet er zo'n beetje uit als Banff, Alberta aan het Canadian Rocky Mountains: veel hotels maar niet echt een ziel in de stad. Dus zijn we al wat verderop gereden.
Het is net omdat er nog zo weinig keuze was in Yellowstone dat we dit geboekt hebben. En vandaar ook de lange trip van Denver naar Custer. Want we wilden wel die buurt ook nog zien.
En Denver was van in het begin ons reisdoel omdat we toch ook een grote stad willen zien én omdat Icelandair een mooie prijs had.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer