Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Indeling Yellowstone
Indeling Yellowstone
We gaan 4 nachten overnachten in Yellowstone in juli. We hebben in West Yellowtone en op de site van Xanterra enkele hotels kunnen vastleggen en twijfelen nu over welke hiervan we best zullen kiezen. Handigst om te overnachten (om niet elke dag te moeten inchecken e.d.) is 2 x 2 nachten (eerst WY en dan Roosevelt bv.), maar dan rijden we waarschijnlijk veel heen en weer. Kids willen graag wildlife zien, vandaar de keuze voor Roosevelt.
dag 1: SLC - West Yellowstone: overnachten in West Yellowstone
dag 2: Yellowstone: overnachten in West Yellowstone (ook mogelijk: Mammoth Springs of Canyon)
dag 3: Yellowstone: overnachten in Roosevelt ( ook mogelijk: Mammoth Springs of Canyon)
dag 4: Yellowstone: overnachten in Old Faithful Lodge (ook mogelijk: Canyon of Roosevelt)
dag 5: Yellowstone - Jackson
Voorlopige planning:
Dag 1: aankomst West - Yellowstone: overnachten in West - Yellowstone: geen bezoek meer aan het park
Dag 2: Norris & Canyon: overnachten in West Yellowstone 10/7
Dag 3: Raften in Gardiner (Wild West Rafting) en bezoek Mammoth Springs: overnachten in Roosevelt + cookout ?
Dag 4: Lamar Valley en daarna via Lake naar Old Faithful: overnachten in Old Faithful Lodge
Dag 5: Geysers + West Thumb en dan naar Jackson
Heeft er iemand suggesties om het beter, logischer te doen?
dag 1: SLC - West Yellowstone: overnachten in West Yellowstone
dag 2: Yellowstone: overnachten in West Yellowstone (ook mogelijk: Mammoth Springs of Canyon)
dag 3: Yellowstone: overnachten in Roosevelt ( ook mogelijk: Mammoth Springs of Canyon)
dag 4: Yellowstone: overnachten in Old Faithful Lodge (ook mogelijk: Canyon of Roosevelt)
dag 5: Yellowstone - Jackson
Voorlopige planning:
Dag 1: aankomst West - Yellowstone: overnachten in West - Yellowstone: geen bezoek meer aan het park
Dag 2: Norris & Canyon: overnachten in West Yellowstone 10/7
Dag 3: Raften in Gardiner (Wild West Rafting) en bezoek Mammoth Springs: overnachten in Roosevelt + cookout ?
Dag 4: Lamar Valley en daarna via Lake naar Old Faithful: overnachten in Old Faithful Lodge
Dag 5: Geysers + West Thumb en dan naar Jackson
Heeft er iemand suggesties om het beter, logischer te doen?
Re: Indeling Yellowstone
Als jullie willen raften in Gardiner zou ik denk ik voor de eerste nacht doorrijden naar Gardiner (Misschien Norris nog doen. Mooi in de late namiddag!)
Dag 2: Raften, Mammoth Springs en weer slapen in Gardiner (of Roosevelt + cookout?).
Dag 3: Lamar Valley, Canyon en Hayden Valley. Overnachten Canyon.
Dag 4: Geysers aan west zijde (onderste loop). Overnachten Canyon of Old Faithful
Dag 5: West Thumb en door naar Jackson.
Dag 2: Raften, Mammoth Springs en weer slapen in Gardiner (of Roosevelt + cookout?).
Dag 3: Lamar Valley, Canyon en Hayden Valley. Overnachten Canyon.
Dag 4: Geysers aan west zijde (onderste loop). Overnachten Canyon of Old Faithful
Dag 5: West Thumb en door naar Jackson.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik volg met belangstelling dit draadje mee, omdat ik ook nog steeds bezig ben met onze 4 nachten in Yellowstone in juli 2015.
Ook wij willen raften, maar ik had dit eigenlijk gepland te doen in Grand Teton (scenic raft). Ik heb ergens hier op het forum een keer gelezen dat deze heel erg mooi is.
Maar Gardiner is natuurlijk ook een optie, aangezien we daar ook een overnachting hebben.
Ik zou graag van forumleden horen hoe de ervaringen zijn met deze raft mogelijkheden!
Ook wij willen raften, maar ik had dit eigenlijk gepland te doen in Grand Teton (scenic raft). Ik heb ergens hier op het forum een keer gelezen dat deze heel erg mooi is.
Maar Gardiner is natuurlijk ook een optie, aangezien we daar ook een overnachting hebben.
Ik zou graag van forumleden horen hoe de ervaringen zijn met deze raft mogelijkheden!

Voorlopig hebben we er dit van gemaakt. We willen zo weinig mogelijk heen en weer rijden, raften en wildlife zien...
De eerste dag doorrijden naar Gardiner lijkt me wat ver, aangezien we pas rond de middag in Salt Lake City willen vertrekken en we de dag voordien laat zijn aangekomen met een vlucht uit Düsseldorf.
Dag 1: SLC - West Yellowstone (BW Weston Inn)
Dag 2: West Yellowstone - Norris Geyser Bassin - Roaring Mt. - Mammoth Hot Springs - Gardiner (BW Plus by Mammoth Hot Springs )
Dag 3: Gardiner - Raften - Tower Roosevelt - Lamar Valley - Yellowstone Canyon - overnachten Canyon Village, Roosevelt of Cooke City
Dag4: Canyon Village - Mud Volcano - Fishing Bridge - Lake Yellowstone - geyservelden zuidwesten - overnachten Old Faithfull Lodge
Dag 5: Old Faithfull Lodge - overige geyservelden zuidwesten- West Thumb - Grand Teton - Jackson
In dit schema slapen we wel elke nacht ergens anders, maar vermijden we dan weer heen en weer rijden. Ik weet niet wat het aangenaamst is.
Reacties zijn welkom!
@Moon29: Op welke website heb je rafting in Teton gevonden? Dat is voor ons misschien ook nog een optie namelijk. Dan verandert de planning voor Yellowstone natuurlijk ook weer
De eerste dag doorrijden naar Gardiner lijkt me wat ver, aangezien we pas rond de middag in Salt Lake City willen vertrekken en we de dag voordien laat zijn aangekomen met een vlucht uit Düsseldorf.
Dag 2: West Yellowstone - Norris Geyser Bassin - Roaring Mt. - Mammoth Hot Springs - Gardiner (BW Plus by Mammoth Hot Springs )
Dag 3: Gardiner - Raften - Tower Roosevelt - Lamar Valley - Yellowstone Canyon - overnachten Canyon Village, Roosevelt of Cooke City
Dag4: Canyon Village - Mud Volcano - Fishing Bridge - Lake Yellowstone - geyservelden zuidwesten - overnachten Old Faithfull Lodge
Dag 5: Old Faithfull Lodge - overige geyservelden zuidwesten- West Thumb - Grand Teton - Jackson
In dit schema slapen we wel elke nacht ergens anders, maar vermijden we dan weer heen en weer rijden. Ik weet niet wat het aangenaamst is.
Reacties zijn welkom!
@Moon29: Op welke website heb je rafting in Teton gevonden? Dat is voor ons misschien ook nog een optie namelijk. Dan verandert de planning voor Yellowstone natuurlijk ook weer

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik had het gelezen op het forum en kwam na googlen hierop uit: http://www.gtlc.com/activities/outdoor-fun-floats.aspxlithola schreef: @Moon29: Op welke website heb je rafting in Teton gevonden? Dat is voor ons misschien ook nog een optie namelijk. Dan verandert de planning voor Yellowstone natuurlijk ook weer
Welke website heb jij gevonden voor het raften in Gardiner?
Wij hebben voor West Yellowstone hetzelfde hotel!

Weer een kleine wijziging:
Dag 2: West Yellowstone - Firehole River (zwemmen) - Norris Geyser Bassin - Roaring Mt. - Mammoth Hot Springs - Gardiner (BW Plus by Mammoth Hot Springs )
Dag 3: Gardiner - Raften - Boiling River (zwemmen) - Tower Roosevelt - Lamar Valley - Yellowstone Canyon - overnachten Roosevelt Lodge (+ evt. cookout?)
Dag4: Roosevelt Lodge - Mud Volcano - Fishing Bridge - Lake Yellowstone - geyservelden zuidwesten - overnachten Old Faithfull Lodge
Dag 5: Old Faithfull Lodge - overige geyservelden zuidwesten- West Thumb - Grand Teton - Jackson (Virginian Lodge)
Hebben we op deze manier tijd genoeg voor de geyservelden in het zuidwesten?
Dag 2: West Yellowstone - Firehole River (zwemmen) - Norris Geyser Bassin - Roaring Mt. - Mammoth Hot Springs - Gardiner (BW Plus by Mammoth Hot Springs )
Dag 3: Gardiner - Raften - Boiling River (zwemmen) - Tower Roosevelt - Lamar Valley - Yellowstone Canyon - overnachten Roosevelt Lodge (+ evt. cookout?)
Dag4: Roosevelt Lodge - Mud Volcano - Fishing Bridge - Lake Yellowstone - geyservelden zuidwesten - overnachten Old Faithfull Lodge
Dag 5: Old Faithfull Lodge - overige geyservelden zuidwesten- West Thumb - Grand Teton - Jackson (Virginian Lodge)
Hebben we op deze manier tijd genoeg voor de geyservelden in het zuidwesten?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Denk wel dat je genoeg tijd hebt voor de geiservelden. Vond zelf dat de parkeerplaatsen niet al te groot zijn dus . Midden op de dag zullen die dan wel vol staan. Als je wildlife wilt gaan kijken kun je de ochtend dat je in Roosevelt Lodge logeert vroeg naar Lamar Valley rijden.
Ziet er goed uit. Je zou op dag 2 ook het Lower Geyser Basin al kunnen bezoeken. Daar zijn veel mud pots (Fountain Paint Pots). Die zijn vermakelijk om te zien en vooral om te horen.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij waren hier eind juli dit van dit jaar en de parkeerplaatsen liepen inderdaad snel vol, dat was natuurlijk ook wel te verwachten in het hoogseizoen! We hebben daardoor sommige bezienswaardigheden links moeten laten liggen, maar hebben dan gewoon andere dingen gedaan, ook al omdat we geen vastomlijnde planning hadden - behalve dan de slaapplekken. Die hebben we van te voren ook een aantal keren gewijzigd, omdat er (iets) betere plekken in het Park zelf beschikbaar kwamen.
Twee nachten hebben we in West Yellowstone geslapen en daardoor hebben we wel wat heen en weer moeten rijden, maar dat vonden we niet zo vervelend, want de rit was toch elke keer weer anders door dingen die we zagen, of door het weer.
Lower geyser basis vonden we zeker ook een aanrader, zoals Felicitas al zegt.
Voor het gebied rond Old Faithful hebben we een middag/avond en een ruime ochtend uitgetrokken, wat in ons geval voldoende was.
We hebben lang niet alles kunnen zien, dus als ik de kans krijg wil ik zeker nog een keer terug!
Als je onze dagen hier wilt zien, kijk dan op de laatste dagen van juli in ons verslag (het archief staat helemaal onderaan)!
Twee nachten hebben we in West Yellowstone geslapen en daardoor hebben we wel wat heen en weer moeten rijden, maar dat vonden we niet zo vervelend, want de rit was toch elke keer weer anders door dingen die we zagen, of door het weer.
Lower geyser basis vonden we zeker ook een aanrader, zoals Felicitas al zegt.
Voor het gebied rond Old Faithful hebben we een middag/avond en een ruime ochtend uitgetrokken, wat in ons geval voldoende was.
We hebben lang niet alles kunnen zien, dus als ik de kans krijg wil ik zeker nog een keer terug!
Als je onze dagen hier wilt zien, kijk dan op de laatste dagen van juli in ons verslag (het archief staat helemaal onderaan)!
https://riakock.blogspot.nl/
Door Arizona en New Mexico: https://riakockalsreiziger1.blogspot.nl/
Noord-west USA en Canada: https://riakockalsreiziger2.blogspot.nl/
Door Arizona en New Mexico: https://riakockalsreiziger1.blogspot.nl/
Noord-west USA en Canada: https://riakockalsreiziger2.blogspot.nl/
Dank voor jullie reacties allemaal! Het ziet ernaar uit dat het allemaal goed komt met onze planning.
Alleen een beetje lastig om iedere nacht ergens anders te slapen, maar het is dat of heen en weer rijden uiteraad...

Alleen een beetje lastig om iedere nacht ergens anders te slapen, maar het is dat of heen en weer rijden uiteraad...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 911 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote
-
- 2 Reacties