Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis annelies: juni 2015 Denver-Las Vegas

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
anneliesbossaert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis annelies: juni 2015 Denver-Las Vegas

Bericht door anneliesbossaert »

Beste Forum leden,

Na 2 jaar geleden West Canada & 4 jaar geleden Zuid West Amerika ben ik nu aan het plannen om volgend jaar in juni een route Denver- Las Vegas te doen.
Nu heb ik omwille van het werk, maar 16 dagen de tijd, wat inderdaad niet zo veel is.

Ik ben aan het denken om volgende route te volgen:

5/jun Brussel - denver
6/jun Denver - Custer/Hill City
7/jun Custer/Hill City
8/jun Custer/Hill City - cody
9/jun cody - Yellowstone
10/jun Yellowstone
11/jun Yellowstone
12/jun Yellowstone
13/jun Yellowstone - Grand teton
14/jun Grand teton - ?
15/jun ? - Moab
16/jun Moab
17/jun Moab
18/jun Moab - Capitol Reef - bryce
19/jun Bryce - Zion - Las Vegas
20/jun Las Vegas
21/jun Las Vegas - brussel
22/jun Brussel

Bryce, Zion heb ik reeds bezocht, vandaar dat we er niet veel tijd zullen spenderen.
Er zitten ook een paar lange rijdagen in, maar mij lijkt het te doen. Wat denken jullie?

Nu, zit ik ook met het volgende probleem...Waarschijnlijk zullen we pas in december kunnen boeken. Is dit nog te doen om accommodatie te vinden in Yellowstone & Moab?

Alvast bedankt voor jullie opmerkingen.

Groetjes,
Annelies
Afbeelding
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis annelies juni 2015 Denver-Las Vegas

Bericht door Marcopstal »

Ik kan begrijpen dat je pas in december kan boeken, maar de hoofdvraag is hier of er nog data gaan veranderen. Als je zeker bent van de data kan je reeds hotels boeken en mocht je moeten afzeggen annuleren. Als de data niet vast liggen wordt het wat moeilijker. Je kan natuurlijk de hotels met marge reserveren, doch ik weet niet of je een reservering zomaar kan aanpassen (een nacht annuleren en de rest behouden - misschien kunnen anderen hierover raad geven).

Als je dit niet doet wordt het soms op bepaalde locaties inderdaad moeilijk. (of duur)

Op 14 juni zie ik twee overnachtingsmogelijkheden: Salt Lake City of Provo
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Marcopstal schreef:Je kan natuurlijk de hotels met marge reserveren, doch ik weet niet of je een reservering zomaar kan aanpassen (een nacht annuleren en de rest behouden - misschien kunnen anderen hierover raad geven).
Vermits wij meestal met de Paasvakantie in Moab zijn en er dan altijd de Moab 4x4 Eastern Jeep Safari Week is, en dus alles volzet is, leg ik altijd bijna 2 weken vast, zelfs als we nog niet 100% zeker zijn dat we in Moab zullen verblijven. Eens het programma vast ligt (meestal maar heel kort vóór afreis) pas ik de reservaties aan. Dat gaat perfect, op voorwaarde uiteraard dat het hotels met mogelijkheid tot annulering tot 16u00 de vooravond van aankomst.
Andere optie als je denkt dat het "moeilijk" wordt om voor een bepaald verblijf de reservatie aan te passen (inkorten of langer maken) is gewoon dag per dag te reserveren. Op die manier kan je de overbodige dagen makkelijk annuleren. Hou er echter wel rekening mee dat bepaalde hotels direct 1 nacht reserveren op je CC. Deze optie zou dus inhouden dat alle nachten reeds, voorlopig, aangerekend worden op je CC. Bij annulering worden ze uiteraard teruggestort, maar je houdt er toch best rekening mee :wink: .

Een ander punt waar je best rekening mee houdt is dat, zo vroeg op het jaar, nog bepaalde wegen in en rond Yellowstone kunnen afgesloten zijn. Wij waren er ooit op 30 juni en pas die dag ging de Beartooth Highway open. We reden zelfs toen nog langs metershoge sneeuwmuren. Heel mooi, maar je hebt dus best ook een plan B, in geval dat.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route, lijkt voor een groot deel op onze 2004-reis. Zie daarvoor ons reisverslag.
Wij hebben wel eens meerdere dagen gereserveerd en een eerste of laatste nacht daarvan geannuleerd. Als je niet direct ziet of dat online mogelijk is, kun je meastal wel bellen voor de annulering.
In Yellowstone zou je per dag of per 2 dagen kunnen reserveren, het is daar wel prettig om op verschillende plaatsen te overnachten.
@Kalaman: als je per dag reserveert, loop je dan niet het risico dat je elke dag een andere kamer krijgt?

Marianne
anneliesbossaert
Amerikafan

Bedankt voor je jullie reacties :-)

In principe zouden de data niet meer veranderen.
De route wil ik nu al volledig vastleggen. Had er inderdaad zelf nog niet aangedacht om alles reeds te boeken en indien het niet zou lukken opnieuw te annuleren...Tjah, blond zeker ;-)

Lijkt de route jullie te doen? Of zouden jullie bepaalde dingen anders inplannen?
Afbeelding
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Martin & Marianne schreef:@Kalaman: als je per dag reserveert, loop je dan niet het risico dat je elke dag een andere kamer krijgt?Marianne
Inderdaad, maar nu had ik dat bvb ook gedaan voor de Swiftcurrent Motor Inn in Glacier NP. Eens we zeker waren van onze nachten heb ik gebeld om alles onder 1 reservatie te zetten en dat was direct geregeld...al vrees ik dat dit misschien niet altijd zo vlot verloopt (een beetje afhankelijk van de motivatie van persoon aan de andere kant van de lijn...).
Maar deze optie is eigenlijk ook enkel maar van toepassing als er duidelijk staat dat de reservaties niet kunnen gewijzigd worden (verlengen/verkorten). Ik heb het ook ooit eens voorgehad bij Hotels.com, maar vermits dit voor een reservering buiten het hoogseizoen was, heb ik gewoon de reservering geannuleerd en een nieuwe gemaakt met de juiste data. Uiteraard was de kamerprijs op dit ogenblik al hoger, maar Hotels.com heeft toch de eerste prijs gehandhaafd (ook weer na een telefoontje, want via mail maken ze er zich sneller/makkelijker van af).
Marcopstal
Amerika-expert

Tjah, blond zeker ;-)
sorry :lol: :lol:
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

anneliesbossaert schreef: Er zitten ook een paar lange rijdagen in, maar mij lijkt het te doen. Wat denken jullie?
Het lijkt mij inderdaad wel te doen.
Denver - Custer is een kleine 600km maar waarschijnlijk ben je op de eerste dag sowieso vroeg wakker vanwege het tijdverschil. Wij reden in 2010 zo op de dag na aankomst van Denver naar Custer.
Ook Custer Cody is een lange rit. Ik betwijfel of je tijd zult hebben voor Devils Tower, Bighorn Canyon en het Buffalo Bill Center Of The west. Wij deden dit stuk in 2010 met een stop in Buffalo.
Tussen Grand Teton en Moab wordt meestal gekozen voor een overnachting in Salt Lake City of Vernal, afhankelijk van interesse.
Het stuk Moab - Las Vegas wordt inderdaad afgeraffeld, maar dat is een bewuste keuze.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Op 14 juni zie ik twee overnachtingsmogelijkheden: Salt Lake City of Provo
Nummer 3 is Vernal, je zou dan een korte stop bij Dinosaur NM en dan specifiek het quarrydeel kunnen maken. Dan de 139 ongeveer naar Grand Junction en vanaf Cisco de UT128 pakken naar Moab, prachtige weg.
anneliesbossaert
Amerikafan

super, bedankt voor de info.

Zal dan eens beginnen kijken naar verblijfplaatsen in Yellowstone en Moab, want dit zullen de belangrijkste zijn.
Naar wat ik al heb gelezen is het het best om 2 verschillende plaatsen te nemen.
Wat raden jullie aan? Eerst Mammoth Hot Springs en dan Lake Yellowstone? Of zijn er betere combinaties mogelijk?
Afbeelding
anneliesbossaert
Amerikafan

Na nog heel wat te lezen op dit forum begin ik nu te twijfelen aan het eerste deel van men reis, nl. het stuk van Denver tot Cody.
Ik ben bang dat de rit van Denver naar Custer en van Custer naar Cody hele saaie ritten zullen worden.
Ook had ik ondertussen beslist om een nachtje Zion bij te nemen, omdat ik er graag de Angels Landing wil gaan wandelen.

Nu zit ik dus met 3 mogelijkheden in men hoofd, die ik hieronder even genoteerd heb...Wat denken jullie dat de beste optie is?

OPTIE 1:
5/jun Brussel - denver
6/jun Denver - Custer/Hill City/Keystone
7/jun Custer/Hill City/Keystone
8/jun Custer/Hill City - cody
9/jun cody - Yellowstone / Gardiner
10/jun West Yellowstone
11/jun West Yellowstone
12/jun Yellowstone - Grand teton / Jackson
13/jun Grand teton - Provo/SLC/vernal
14/jun Provo - Moab
15/jun Moab
16/jun Moab
17/jun Moab - Capitol Reef - bryce
18/jun Bryce - Zion
19/jun Zion - Las Vegas
20/jun Las Vegas
22/jun Brussel

OPTIE 2:
5/jun Brussel - denver
6/jun Denver (RMNP)
7/jun Denver - Moab
8/jun Moab
9/jun Moab
10/jun Moab - Provo
11/jun Provo - Jackson
12/jun Jackson - Yellowstone
13/jun Yellowstone
14/jun Yellowstone
15/jun Yellowstone
16/jun Yellowstone - salt lake city
17/jun Salt Lake city - Bruce
18/jun Bryce - zion
19/jun Zion - Las Vegas
20/jun Las Vegas
22/jun Brussel

OPTIE 3:
5/jun Brussel - Salt lake city
6/jun Salt Lake city - cody
7/jun Cody - Yellowstone
8/jun Yellowstone
9/jun Yellowstone
10/jun Yellowstone
11/jun Yellowstone - Grand teton
12/jun Grand Teton - Provo
13/jun Provo - Moab
14/jun Moab
15/jun Moab
16/jun Moab - canyonlands - Bryce
17/jun Bryce - Zion
18/jun Zion - Las Vegas
19/jun Las Vegas
20/jun Las Vegas - Brussel
21/jun Brussel
22/jun

Optie 2 geeft als voordeel dat we eerst naar Moab gaan en dan pas naar Yellowstone, wat misschien wat interessanter is qua weer. Maar als nadeel dat we een groot stuk ook 2 keer moeten rijden nu en dat ik de canyonlands niet zal kunnen bezoeken. Wel heb ik hier een extra dagje voor Yellowstone NP te bezoeken, maar valt Cody weg, wat me wel een leuk stadje leek, zeker om daar ook een Rodeo mee te maken.

Optie 3 is dan weer onmiddellijk Yellowstone ( Slechter weer?) en alle parken (Moab, Bryce, Zion) onmiddellijk na elkaar. Hier kan ik ook nog ergens een extra dagje kwijt...Waar zouden jullie dit nemen?

Zoals jullie merken ben ik er totaal nog niet uit en zouden wat tips welkom zijn :-)

Bedankt!
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Lastig! Naar SD en van SD naar Yellowstone zijn inderdaad lange ritten. Ik vond SD zeker de moeite waard en wij hebebn die rijdagen niet als vervelend ervaren.
In optie 3 vind ik de rit naar Cody niet handig. Als je rechtstreeks rijdt heb je geen mooie route dnek ik, maar door Yellowstone en GT kost het je erg veel tijd. Waarom dan niet vanuit Yellwostone op en neer rijden naar Cody? Is het de bedoeling om in West Yellowstone te overnachten? Ik zou dan vanuit SLC eerst naar West Yellowstone gaan - of via WY het park binnen rijden en daar overnachten. Je kunt dan vanuit West YS of vanuit het park via de NE entrance naar Cody rijden, daar overnachten en dan weer naar YS rijden. Dan naar grand Teton en dan via Vernal of via de I70 naar Moab rijden (wij vonden de I70 erg mooi, zie daarvoor ons 2008-verslag). Met 2 volle dagen Moab zou ik niet Canoynlands nog op de derde dag doen, je hebt zonder Canyonlands al een volle dag nodig voor de rit naar Bryce als je via Capitol Reef rijdt. Of hebben jullie nog veel meer in Moab gepland? Op zich is optie 2 ook prima wat Moab betreft, die optie is ook niet gek.
Ik denk dat vliegen op SLC duurder is dan op Denver. En zou het qua drop off kosten nog wat uitmaken?

Marianne
anneliesbossaert
Amerikafan

Ondertussen hebben wij onze vakantie kunnen vastleggen en ben ik druk bezig geweest met alle hotels te boeken.

Dit is het voorlopig geworden:

13/jun Brussel - denver Hyatt Place denver airport (78€)
14/jun Denver - Keystone Powder House lodge (192€)
15/jun Keystone
16/jun Keystone - cody Kings Inn Cody (104€)
17/jun cody - Gardiner Super 8 Gardiner (124€)
18/jun Gardiner - West Yellowstone Moose Creek Inn (264€)
19/jun West Yellowstone
20/jun Yellowstone - Grand teton Anvil motel (108€)
21/jun Grand teton - vernal Towneplace suites Marriott Vernal (88€)
22/jun Vernal - Moab Sunflower Hill B & B (640€)
23/jun Moab
24/jun Moab
25/jun Moab - Capitol Reef - bryce Best Western Plus Ruby's Inn (104€)
26/jun Bryce - Zion Quality Inn & Suites Montclair (80€)
27/jun Zion - Las Vegas Palms Place Las Vegas (164€)
28/jun Las Vegas
29/jun Las Vegas - brussel
30/jun Brussel

De meeste kan ik nog kosteloos annuleren, dus als jullie andere voorstellen hebben...Deze zijn meer dan welkom.
Ik heb er ook even de prijzen bij vermeld, telkens per kamer en voor de aantal nachten dat we er verblijven.

De huurwagen is ondertussen ook geboekt, een standaard SUV en we vliegen met British Airways.

Nu kan ik beginnen aan het maken van een dagindeling.
Wat is het toch leuk om reisjes naar Amerika te plannen ;-)
Afbeelding
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Ziet er allemaal goed uit. Met de overnachtingen kunnen we je niet helpen. Wij hebben steeds met een camper gereisd. Nu reisverslagen lezen en kijken wat er in de parken die jullie gaan bezoeken te beleven is. Misschien heb je ook iets aan ons reisverslag van 2009. Succes met de verdere voorbereiding. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Marcopstal
Amerika-expert

Re: Reis annelies: juni 2015 Denver-Las Vegas

Waarom de Palms Place in Vegas ? Voor die prijs kan je op de strip ook wel iets vinden, nu zit je er een kilometer vanaf.
anneliesbossaert
Amerikafan

@ Marcopstal, De reden waarom ik gekozen heb voor het Palms Place hotel is vooral de prijs en kwaliteit. Je hebt er super grote moderne kamers, goede bedden en het hotel krijgt zeer goede beoordelingen.
Ons doel voor Las Vegas is vooral uitrusten, wat aan het zwembad liggen en outlit stores bezoeken. Uiteraard ook nog eens de strip, maar er rijdt een gratis shuttle busje heb ik gezien.

De hotels op de strip in dezelfde prijsklasse waren bv. Het Luxor hotel, maar daar leken de kamers wat ouder en muffer. Niets mis mee waarschijnlijk, maar had wel zin om af te sluiten in een nieuw, modern hotel :-)

Uiteraard hou ik het nog in de gaten en kan ik indien nodig nog veranderen van hotel.
Afbeelding
anneliesbossaert
Amerikafan

Na, heel wat gelezen te hebben op het forum en in reisverslagen ben ik nu bezig aan de dagindeling.
Ik hoop dat jullie hiervoor nog wat tips kunnen geven.

Dag 1(Denver - Keystone) is een lange rijdag, zijn er volgens jullie leuke stops op de baan? Of zou ik gewoon doorrijden en dan 's avonds eventueel nog naar de avond ceremonie bij Mt Rushmore gaan? Al begint deze pas om 21u...
Als we te moe zijn, kunnen we nog altijd de volgende ochtend gaan.

Qua stops had ik Guersney, Fort Laramie & Hot springs gevonden, zijn dit leuke plaatsen om even halt te houden?
Afbeelding
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Wij hadden in 2010 via Scotts Bluff N.M. willen rijden. Omdat we door omstandigheden wat later uit Denver vertrokken, hebben we dat toen niet gedaan.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

scottsbluff is idd een mogelijke tussenstop. Wij zijn vorig jaar vanuit estes vertrokken en zijn toen in een ruk doorgereden. was een vrij saaie rit :D Enigste wat we gedaan hadden was dat we via Torrington gereden waren en zo een paar km verder richting scotsbluff zijn gereden om toch eens in nebraska geweest te zijn ;)
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
anneliesbossaert
Amerikafan

Oké, super, Scotts bluff noteer ik. We kunnen de dag zelf nog beslissen of we al dan niet via Nebraska rijden.
Al lijkt het me wel leuk om een extra staat te kunnen meepikken.

Wat is volgens jullie de beste manier om Custer SP te bezoeken?
Eerst Needles rijden, daarna de Wild life loop om dan via de Iron Mountain Road terug te keren? Of zouden jullie het omgekeerd doen?
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer