Reis Gaby: Wyoming - Washington 2016

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
GabyK
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Gaby: Wyoming - Washington 2016

Bericht door GabyK » 16 aug 2014, 19:51

Eind september toch nog een uitstapje geboekt naar Florida. Lekker goedkoop geboekt bij Arke. Dit kwam als een kleine opwelling/ verrassing tussendoor terwijl ik bezig was met mijn reisplannen voor half aug- begin okt 2015. In deze periode ga ik voor 7 weken rondreizen van Jackson Hole naar Portland via GT, Yellowstone, Glacier NP, Seattle, San Juan Islands, Olympic NP en Mnt Rainier. 16-aug-15 Amsterdam - Jackson Hole

17-aug-15 Jackson Hole
18-aug-15 Jackson Hole
19-aug-15 West Yellowstone
20-aug-15 West Yellowstone
21-aug-15 West Yellowstone
22-aug-15 West Yellowstone
23-aug-15 Yellowstone
24-aug-15 Yellowstone
25-aug-15 Yellowstone
26-aug-15 Yellowstone - Missoula
27-aug-15 Missoula - Swiftcurrent Motor Inn
28-aug-15 Swiftcurrent Motor Inn
29-aug-15 Swiftcurrent Motor Inn
30-aug-15 4 day backpacking trip met Glacier Guides
31-aug-15 4 day backpacking trip met Glacier Guides
1-sep-15 4 day backpacking trip met Glacier Guides
2-sep-15 West Glacier - Kalispell
3-sep-15 Kalispell - Spokane
4-sep-15 Spokane - Seattle
5-sep-15 Seattle
6-sep-15 Seattle
7-sep-15 Seattle
8-sep-15 Seattle - San Juan Islands, orcas island
9-sep-15 San Juan Isalands, Orcas island
10-sep-15 San Juan Isalands, Friday Harbor
11-sep-15 San Juan Isalands, Friday Harbor
12-sep-15 Friday Harbor - Seattle
13-sep-15 Seattle - Port Angeles
14-sep-15 Port Angeles
15-sep-15 Port Angeles - Neah Bay
16-sep-15 Forks
17-sep-15 Rainforrest Hostel
18-sep-15 Rainforrest Hostel
19-sep-15 Rainforrest Hostel
20-sep-15 Olympia
21-sep-15 Mnt Rainier
22-sep-15 Mnt Rainier
23-sep-15 Mnt Rainier
24-sep-15 Mnt Rainier
25-sep-15 Mnt Rainier
26-sep-15 Portland of The Dalles

De laatste week staat nog vrij om te plannen met mijn familie die in Oregon woont.

Nu ben ik eigenlijk al best specifiek in de locaties die ik wil bekijken. Ik reis in mijn eentje en daar heb ik geprobeerd rekening mee te houden in de planning, naast dat ik graag langer stil sta in de parken om te wandelen.

Hebben jullie misschien nog ideeen wat te doen met de tussenliggende dagen dat ik op doortocht ben. Met name het gedeelte van Yellowstone naar Glacier NP aan de kant van de Swiftcurrent Motor Inn. Ik vind het zelf zonde om twee maal de Going to the sun road te rijden. En het gedeelte van West Glacier naar Seattle. Wat zijn jullie gedachten en ervaringen?

Groetjes
Gaby
2004 Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas
2013 Oregon en Mnt St Helens
2014 Florida
2016 GT, Yellowstone, Oregon en Washington State
2019 Alaska & Yukon

ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Gaby: Wyoming - Oregon 2015

Bericht door ingrid14 » 16 aug 2014, 23:33

Lekker veel tijd voor Grand Teton NP en Yellowstone.
Voor de rest van de route kan ik je niet helpen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia 20, AK 19, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 15+14, CA 13, AZ+UT 12,
NW Denver+Yellowstone 11, CA 10
Tips - reizen met tieners - West USA : AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY

GabyK
Amerikafan

Bericht door GabyK » 21 aug 2014, 12:37

Bedankt Ingrid, voor een eerste keer moet dat meer dan voldoende tijd zijn toch :D

Ik denk dat ik mijn vraag iets specifieker moet stellen dan dat ik hem heb opgeschreven. Ik kan soms best warrig zijn. Voor de route tussen Mammoth Hot Spings en Swiftcurrent Motor Inn denk ik erover om via de US-89-N te rijden. Is er iemand bekend met deze route? Ik huur ws een compact/ intermediate auto. Kan deze auto de route aan en zijn er leuke bezienswaardigheden onderweg.

Gr Gaby
2014 Florida
2019 Alaska & Yukon

thebruins
Amerikafan

Bericht door thebruins » 21 aug 2014, 12:51

Heb de route vorig jaar gereden en ben onderweg nergens uitgestapt o.i.d. Je rijdt feitelijk door een mooi, uitgestrekt gebied waar niet veel is, kan zo snel geen bezienswaardigheden bedenken. Is gewoon asfalt dus moet je auto gewoon aankunnen.

liekem83
Amerika-ontdekker

Bericht door liekem83 » 21 aug 2014, 17:49

Hey,
Wat een gave reis zeg :) En heerlijk dat je zoveel tijd hebt!
Ben vorig jaar in Yellowstone geweest en volgende maand naar Glacier NP.
We zijn vorig jaar vanuit het noorden van Yellowstone richting Missoula gereden, wat wel een gezellig plaatsje al is het niet heel groot.
Daarna zijn wij naar het westen afgeweken op de 12, wat overigens een leuke route is om te rijden.
Voor Missoula hebben wij de Lewis and Clark caverns bezocht, dat was een leuke tussenstop en een bijzondere wandeling in de grot van een paar uur. Misschien lijkt dat je wat?!
Op internet had ik eerder ook gevonden dat er in de buurt van Missoula een National Bison Range ligt, misschien ook leuk, al ben ik er zelf nog niet geweest.
Hoop dat dit je vraag was.. anders heb ik je verkeerd begrepen ;)
Veel plezier met plannen!
Ciao Lieke

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 21 aug 2014, 18:52

GabyK schreef: Hebben jullie misschien nog ideeen wat te doen met de tussenliggende dagen dat ik op doortocht ben. Met name het gedeelte van Yellowstone naar Glacier NP aan de kant van de Swiftcurrent Motor Inn. Ik vind het zelf zonde om twee maal de Going to the sun road te rijden. En het gedeelte van West Glacier naar Seattle. Wat zijn jullie gedachten en ervaringen?
Ik denk dat het geen straf is om twee keer de GttS Road te rijden. Voor het stuk vanaf Yellowstone zou je eens naar het verslag van Sakia kunnen kijken (http://bertensaskia.blogspot.nl/). Zij deden het dit jaar, maar ook al eens eerder denk ik. Wij hebben het ook al eens gedaan, maar daar is weinig van blijven hangen (zie ons 1991-verslag). Kijk ook eens naar het 2013-verslag van Felicitas.
In ons topic staan wat suggesties voor het stuk naar Seattle.

Marianne

GabyK
Amerikafan

Bericht door GabyK » 09 okt 2015, 21:18

Ondertussen zijn we een jaar verder, maar gaat de reis nu toch echt plaatsvinden. Begin augustus 2016 ga ik voor bijna 7 weken naar de US. De staten die ik bezoek zijn Montana, Wyoming, Idaho, Oregon en Washington.

1 Amsterdam - Jackson Hole
2 Jackson Hole
3 Jackson Hole
4 Jackson Hole - West Yellowstone
5 West Yellowstone - Yellowstone Old Faithfull Inn
6 Yellowstone Old Faithfull Inn
7 Yellowstone Old Faithfull Inn - Yellowstone Lake
8 Yellowstone Lake - Cody - Yellowstone Roosevelt Cabins
9 Yellowstone Roosevelt Cabins
10 Yellowstone Roosevelt Cabins - Bozeman
11 t/m 15 Bozeman - Backpackingtrip Yellowstone - West Yellowstone
16 West Yellowstone - Arco
17 Arco - Ontario of Baker City
18 Baker City - Mitchell
19 Mitchell - Bend
20 t/m 24 Bend
25 Bend - Portland
26 + 27 Portland
28 Portland - Packwood
29 t/m 31 Packwood
32 Packwood - Hoquaim
32 Hoquaim - Rain Forrest Hostel
33 Rain forrest Hostel
34 Rainforrest Hostel - Sekui
35 Sekui
36 Sekui - Port Angeles
37 Port Angeles
38 Port Angeles - Widbey Island
39 Widbey Island - San Juan Island
40 + 41 San Juan Island
42 San juan Island - Widbey Island
43 Widbey ISland - Seatlle
44 + 45 Seattle
46 Seattle - Amsterdam

Zo, dat was nog eens iets om op te schrijven. Maar om het plaatje nog completer te maken stuur ik een bijlage mee met daarin mijn planning zoals die nu vorm heeft. Inmiddels is de Backpackingtrip betaald en zijn alle overnachtingen in en rondom Yellowstone geboekt. Beter safe than sorry door te laat te boeken. Een van de lastige punten in mijn planning vindt ik de Wild Mustang Tour in Cody. Deze wil ik echt heel erg graag doen, maar ik vraag me af of dit wel haalbaar is. Daarbij twijfel ik de trails die ik heb geselecteerd in Lamar Valley wel zo verstandig zijn. Voor mijn gevoel lopen er daar teweinig mensen om veilig in mijn uppie rond te wandelen. Hoewel ik natuurlijk kan kijken of mensen met mij mee willen wandelen dmv een van de messageboards. Iemand hier ideeen over?

Daarnaast twijfel ik nog een beetje over Orcas Island en San Juan Island. de lonely planet zegt: Orcas Island; doen! , maar forums zeggen niet wanneer je jong bent. Te saai. Ik vindt het moeilijk inschatten. Maron Park schijnt wel een aantrekkelijke wandellocatie te zijn. Ervaringen?

Groetjes
Gaby

:sadcry: HET LUKT ME NIET OM EEN DOCX BESTAND TOE TE VOEGEN IN DE BIJLAGEN. IEMAND SUGGESTIES?
2014 Florida
2019 Alaska & Yukon

ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 » 09 okt 2015, 22:37

GabyK schreef:HET LUKT ME NIET OM EEN DOCX BESTAND TOE TE VOEGEN IN DE BIJLAGEN. IEMAND SUGGESTIES?
Je zou bv Google Drive kunnen gebruiken. Je docx document uploaden in Google Drive. Het document 'publiek' maken (iedereen selecteren). De link om het document te delen opvragen. De link in je topic zetten.

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia 20, AK 19, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 15+14, CA 13, AZ+UT 12,

GabyK
Amerikafan

Bericht door GabyK » 09 okt 2015, 23:13

Bedankt voor de tip Ingrid. Ik ga me er meteen eens in verdiepen en het uitproberen.

Groetjes
Gaby
2014 Florida
2019 Alaska & Yukon

GabyK
Amerikafan

Bericht door GabyK » 09 okt 2015, 23:23

Eens kijken of dit werkt. Ik heb OneDrive op mijn computer staan en dacht dat dit vast hetzelfde is. Bestand hierin gezet en een koppeling gemaakt.

Mijn tripplanning:
https://onedrive.live.com/redir?resid=E ... ile%2cdocx

:D Jeeeh, de koppeling werkt. Geinig, weer wat nieuws ontdekt. Ik ben echt een computeranalfabeet :lol:
2014 Florida
2019 Alaska & Yukon

ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 » 10 okt 2015, 00:22

Inderdaad, de link werkt.

Je dag 8 is in mijn ogen wel te doen, maar het wordt een drukke dag en je zal erg vroeg uit Lake moeten vertrekken want het is toch een stuk rijden naar Cody.

Als je het erg graag wilt, zou ik het zeker doen, anders krijg je er later spijt van.

Groetjes,

Ingrid

Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Gaby: Wyoming - Washington 2016

Bericht door Isis » 14 okt 2015, 12:05

Als je naar Cody rijdt vanuit Yellowstone zou ik kiezen voor de prachtige Beartooth Pass een scenic byway die geweldig mooi is. Of er sneeuw ligt durf ik niet te zeggen.
San Juan Islands, heb ik iemand gehoord die er was geweest FerryM. Moet ff zoeken. Anders is er ook genoeg te doen en zien op Vancouver Island of Sunshine Coast. Dit is wat hij in mijn topic schreef... niet alles is voor jouw van belang.
FerryM schreef:Vancouver en Seattle met daartussen VI is zoals wij dit jaar deden.

Route wat wij deden en wat je mogelijk zou kunnen doen:
dag 1) rit North Vancouver - Nanaimo - Campbell River
dag 2) orka-tour of naar Strathcona Provincial Park
dag 3) rit naar Ucluelet of Tofino, onderweg veel te zien
dag 4) Long Beach, stukje wandelen van de Wild Pacific Trail of een walvistour
dag 5) rit naar Victoria, onderweg is Chemainus leuke plaats. 's Middags en 's avonds Victoria.
dag 6) overtocht naar USA via San Juan Islands en rit naar Seattle. Mooi hoor, reserveren is hier verplicht.

Niet te missen op VI: Long Beach (Pacific Rim NP), orka-tocht, wildlife-tocht, plaatsen als Victoria en Ucluelet of Tofino. Strathcona Provincial park is heel mooi. Maar mooiste is toch het noorden van VI, met Telegraph Cove of Port McNeill. Dat red je alleen als je hier de tijd voor neemt om erheen te rijden; VI is 450 km lang, dus best een eind. Hier is het rust, ruige natuur en heel veel orka's en beren kijken. Was voor ons dit jaar ook net wat uit de route.

En ja, East Sooke is echt geweldig, prachtige plek.
http://home.kpn.nl/marqu042/index.html

Groet,
Ferry

GabyK
Amerikafan

Bericht door GabyK » 17 okt 2015, 09:43

@ Isis, bedankt voor de tips. Ik ga het verslag van FerryM straks even lezen.

Ik heb wel al gekeken waar de Beartooth Hihgway ligt omdat ik vanuit Yellowstone Lake naar Cody zal rijden. De heenweg via Beartooth is niet handig, maar ik zat te kijken naar de terugweg. Dan rijdt ik namelijk naar de Roosevelt Cabins.

Twee vragen die bij mij opkomen:
1) Is het misschien handiger om in Cody te overnachten ipv Yellowstone Lake zodat ik al vroeg in Cody ben voor de Mustang Tour? Of lever ik dan teveel tijd in voor het bezoeken van Hayden Valley?

2) Google Maps geeft aan dat het 3 uur rijden is van Cody naar de Roosevelt Cabins wanneer je via de Beartooth Highway rijdt. Omdat ik dan via de Lamar Valley rijdt kan ik kijken om daar al wat trails te bekijken. Maar als ik dezelfde wandelingen wil invullen, ben ik dan teveel heen en weer aan het rijden de volgende dag? Wat zouden jullie dan veranderen in mijn programma zodat ik niet teveel heen en weer rijdt?

Of zal ik de Beartooth toch overslaan tot een volgende trip?

Groetjes
Gaby
2014 Florida
2019 Alaska & Yukon

GabyK
Amerikafan

Bericht door GabyK » 17 okt 2015, 09:54

Voordat ik het opnieuw vergeet te vragen. Is een auto een Must voor het verplaatsen in Seattle? Ik wilde namelijk de auto droppen wanneer ik Seattle binnenkom om kosten te besparen. Is dat verstandig of kan ik de auto beter houden?

Groetjes
2014 Florida
2019 Alaska & Yukon

ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 » 17 okt 2015, 11:54

Op dag 7 heb je nu 's avonds Hayden Valley en dan overnachten in Lake. Dat is te doen. Maar als je op dag 7 in Cody wilt overnachten dan doe je in mijn ogen best niet nog eerst 's avonds Hayden Valley want dan moet je in het donker de pas over richting Cody. De weg na de pas loopt door bossen dus daar ook veel gevaar voor wildlife.
Het bezoek aan Hayden Valley valt ook weg op dag 8 als je in Cody overnacht, je hebt dan wel Lamar Valley in de plaats.
Zoals je dag 9 nu hebt, denk ik dat het niet gaat: zowel Lamar als Hayden Valley in de avond, die liggen toch redelijk ver uit elkaar. Je zou hier dan voor Hayden Valley kunnen kiezen (als je op dag 7 in Cody overnacht).
Ook zoals je dag 10 nu hebt, lijkt het me ver omrijden om langs Hayden Valley te gaan.

Ik weet niet als je nog iets aan je overnachtingen in Yellowstone kan veranderen maar als je zowel Hayden als Lamar Valley eens in de ochtend en in de avond wilt doen, dan zou je misschien op dag 8 beter in Lake overnachten ipv Roosevelt.
5 West Yellowstone - Yellowstone Old Faithfull Inn
6 Yellowstone Old Faithfull Inn
7 Yellowstone Old Faithfull Inn - Cody
8 Cody - Beartooth Highway - Lamar Valley (niet in de avond) - Hayden Valley (in de avond) - Lake
9 Lake - Hayden (in de ochtend) - Lamar Valley (in de avond) - Yellowstone Roosevelt Cabins
10 Yellowstone Roosevelt Cabins - Lamar Valley (in de ochtend) - Bozeman

Zelf nog geen ervaring met Seattle dus met die vraag over de auto kan ik je niet helpen. Wij hebben wel een auto in Seattle.

Groetjes,

Ingrid

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 17 okt 2015, 12:30

Het is wel een lastige puzzel. Op zich in overnachten in Cody niet gek. En voor de Beartooth Highway heb je mooi de gelegenheid als je van Cody naar Roosevelt rijdt. Je kunt dan ook nog ter plekke kijken hoe je rijdt, rechtstreeks of via de Beartooth Hwy. Hoe laat is die Tour in Cody en hoeveel tijd kost dat?
Je kutn eens kijken of er iets te schuiven valt in de overnachtingen in Yellowstone. Je hebt nu relatief veel tijd voor het westelijke deel van het park; in plaats van West Yellowstone zou je ook eens naar Lake of Canyon kunnen kijken voor die eerste nacht. Maar je zult hoe dan ook veel heen en weer rijden en wegwerkzaamheden en bizons kunnen je planning altijd in de war gooien.
Welk deel bezoek je met de backpack trip?

Volgens mij is Seattle heel goed te doen zonder auto. Wij zijn er een dag geweest en hadden wel meteen de auto opgehaald maar die is bij het hotel blijven staan. Wij hadden een goede busverbinding met het centrum, en ik dacht dat in het centrum de bussen gratis zijn.

Marianne

GabyK
Amerikafan

Bericht door GabyK » 17 okt 2015, 13:42

@ Marianne: De Wild Mustang tour in Cody start om 8.30 uur en duurt 2,5 uur. Daarna dacht ik nog vroeg te gaan lunchen in Cody zodat ik niet uitgehongerd lang in de auto zal zitten.

Met de backpacktrip bezoek ik het gebied tussen Snake River en Yellowstone Lake. We lopen via Heart Lake naar Snake River en bewandelen Mnt Sheridan. Dit gebied heb ik in mijn planning weggelaten zodat ik niet teveel overlap krijg. Hier kijk ik wel echt ontzettend naar uit omdat ik in dit tijdens deze dagen niet alleen wandel, maar in een groep. Alhoewel Yellowstone nooit echt rustig is tijdens de zomer.

De eerste nacht niet overnachten in West Yellowstone kan ik overdenken. Het zou wel betekenen dat ik het paardrijden weg zou moeten laten. Deze tour begint namelijk al om 8 uur en start op een ranch nabij West Yellowstone. Er is ook een optie om die van 10 uur te maken, maar dat neemt weer zo veel tijd weg in de rest van de dag. Dat is nog iets ter overweging.

@Ingrid: Jouw voorgestelde schema lijkt me een handige indeling. Ik denk zelf dat wanneer ik de Lake overnachting weg zou laten het ook misschien wel te doen is.

Tijd om weer eens te gaan puzzelen.

P.s. Als iemand nog Tips heeft voor het vervoer in Seattle dan zijn ze meer dan welkom :D

Groetjes,
Gaby
2014 Florida
2019 Alaska & Yukon

GabyK
Amerikafan

Bericht door GabyK » 24 jan 2016, 16:55

Alweer een aantal maanden verder en inmiddels zijn de vlucht, de auto's en de hotels geboekt. Nog een hotel te boeken, maar deze boeking moet ws wachten tot het maart is. Tot nu toe wordt de telefoon niet opgenomen en in het gebied zijn de meeste hotels gesloten tot maart. Nog even wachten dus.

Inmiddels besloten de Mustang Tour in Cody niet te doen. Er is al zoveel te doen in het park. Op en neer naar Cody is toch misschien iets teveel van het goede wat rijden betreft. Maar het is wel een goede reden om in de toekomst zeker nog een keer terug te gaan :D .

Gaby
2014 Florida
2019 Alaska & Yukon

ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 » 24 jan 2016, 23:20

Goed plan om nog iets voor een volgende keer uit te houden.

Cody vonden wij wel leuk maar ja, je moet ergens een lijn trekken hé.

Ben benieuwd om je ervaringen met de backpack trip te horen.

Groetjes,

Ingrid

Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas » 25 jan 2016, 08:53

Alhoewel Yellowstone nooit echt rustig is tijdens de zomer...
Verkijk je daar niet op. We zijn twee keer in de zomer in Yellowstone geweest en als je langere wandelingen maakt kom je vrijwel niemand tegen. Die ervaring hadden wij op de Mary Mountain Trail, Wapiti Lake Trail, in Pelican Valley en op de Slough Creek Trail (voorbij de eerste meadow). Gek genoeg kwamen we veel meer mensen tegen op de trails in bijvoorbeeld Glacier NP dan in Yellowstone NP. Spannend zo'n backpack trip! Lijkt me heel leuk.
Bij Packwood kun je ook nog prachtig wandelen in de Goat Rocks Wilderness. Mooie uitzichten daar op Mount Adams. Zie ons verslag. Veel voorpret gewenst.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer