Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Namiddag in Seattle (Renton)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Namiddag in Seattle (Renton)
We vliegen dit jaar op Seattle en komen daar toe rond de middag. We rijden van daaruit naar ons hotel in Renton.
Om te vermijden dat we om 6 of 7 uur al in bed kruipen, willen we nog iets ondernemen die eerste namiddag.
Heeft er iemand een goede suggestie (dicht bij het hotel in Renton) om onze eerst namiddag op te vullen? O ja, we reizen met twee kinderen (5 en 8 jaar).
Om te vermijden dat we om 6 of 7 uur al in bed kruipen, willen we nog iets ondernemen die eerste namiddag.
Heeft er iemand een goede suggestie (dicht bij het hotel in Renton) om onze eerst namiddag op te vullen? O ja, we reizen met twee kinderen (5 en 8 jaar).
- gyatso
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Namiddag in Seattle (Renton)
Als je op tijd bent, zou je nog even kunnen overwegen om naar Seattle te gaan. Maar wij hadden na zo'n lange vlucht icm tijdsverschil hier niet zo'n behoefte aan. Renton zelf is niet spectaculair, op ongeveer 15 minuten van het vliegveld, eenvoudig en goed te bereiken. Wij kwamen aan, aan het einde van de middag en hebben nadat we hadden ingecheckt in het hotel de eerste benodigde boodschappen gedaan. In Renton zit een redelijk grote Walmart en naar ik nog weet zaten er winkels in de buurt. Hierna wat gegeten en zijn toen rond 20.00 uur retour hotel gegaan. Volgens Streets and Trips, is Seattle ongeveer 14 mile en 17 minuten rijden (gezien de drukte om Seattle, lijken mij die 17 minuten wel heel erg positief)
Laatst gewijzigd door gyatso op 15 apr 2014, 15:31, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
In 2011 zijn wij om 13:00 uur geland in Seattle. Voordat je door de douane bent, je auto hebt gehaald en bent ingecheckt in je hotel ben je zo een paar uur verder. De avondspits is erg druk, daar moet je dus rekening mee houden. Wij hebben in het hotel het adres gevraagd van een shoppingmall en hebben daar een paar uurtjes doorgebracht, gegeten op de foodcourt en daarna naar de Wallmarkt voor een koelbox en wat andere spulletjes. Je middag is dan zo om en de volgende dag kan je dan gelijk gaan rijden. Seatlle is een erg leuke stad om op je gemak te gaan bekijken. Bijna alles is op loopafstand te doen. Het voordeel van de volgende dag vroeg wakker is dat je ook vroeg weg rijdt, je hebt dan ruim de tijd om onderweg alles op je gemak te bekijken. Geloof me maar je bent kapot als je aankomt, slapen doe je niet op een dag vlucht.
Als je wilt weten wat wij gedaan hebben kijk dan maar even in ons verslag van 2011 Noord Amerika.
Als je wilt weten wat wij gedaan hebben kijk dan maar even in ons verslag van 2011 Noord Amerika.
Hoi. Neem aan dat jullie de auto huren bij het vliegveld. Denk wat anderen al schreven eerst afwachten hoe laat je klaar bent met douane en huren auto.
Dan maar eens kijken of je dan nog trek en tijd hebt. Vorig jaar waren wij ook in Seattle en het is een prachtige stad. Wat je zou kunnen doen is met de light railway nemen bij het vliegveld en naar de stad, down town, gaan. http://www.soundtransit.org/schedules/c ... light-rail Reistijd iets meer dan een half uur, kosten 1,80 dollar per persoon. Even een paar uurtjes in de stad en dan met de light rail weer terug naar het vliegveld en de auto weer halen en dan door naar het hotel. Kijk maar eens hoe het allemaal uitkomt en als jullie dit zien zitten. Succes met de planning. Trouwens wat voor reis gaan jullie maken, waar gaan jullie allemaal heen? Klaas
Dan maar eens kijken of je dan nog trek en tijd hebt. Vorig jaar waren wij ook in Seattle en het is een prachtige stad. Wat je zou kunnen doen is met de light railway nemen bij het vliegveld en naar de stad, down town, gaan. http://www.soundtransit.org/schedules/c ... light-rail Reistijd iets meer dan een half uur, kosten 1,80 dollar per persoon. Even een paar uurtjes in de stad en dan met de light rail weer terug naar het vliegveld en de auto weer halen en dan door naar het hotel. Kijk maar eens hoe het allemaal uitkomt en als jullie dit zien zitten. Succes met de planning. Trouwens wat voor reis gaan jullie maken, waar gaan jullie allemaal heen? Klaas

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
Alvast bedankt voor de reacties allemaal! We hadden al een tripje naar Walmart in gedachten. Dus leuk te lezen dat er eentje in de buurt is (had hem ook al gegoogled).
Misschien is de light railway een goed idee. Nog tips zijn welkom. Ervaring leert ons dat in het hotel blijven hangen resulteert in vroeg slapen ...
Klaas, we reizen van Seattle naar San Francisco in ongeveer 4 weken. We trekken rond met een auto en nemen ons tentje mee.
we waren al in Seattle en San Francisco, dus de steden zelf zijn niet zo belangrijk. We waren ook al in Olympic NP en Yosemite, dus dat slaan we deze keer over
we gaan in grote lijnen naar:
Mount Rainier
Mount Saint Helens National Volcanic Monument,
Columbia River Gorge,
tillamook (of een ander stadje aan de kust),
Coos Bay,
Crater Lake National Park,
Lassen Volcanic,
Redwood National Park,
Fort Bragg,
San Francisco
We houden vooral van natuur en wandelen (tot 10 km kan wel met onze kinderen - ze wandelden vorig jaar tot Nevada Falls in Yosemite, dus ze kunnen wel wat aan)
alle tips zijn welkom!
Misschien is de light railway een goed idee. Nog tips zijn welkom. Ervaring leert ons dat in het hotel blijven hangen resulteert in vroeg slapen ...
Klaas, we reizen van Seattle naar San Francisco in ongeveer 4 weken. We trekken rond met een auto en nemen ons tentje mee.
we waren al in Seattle en San Francisco, dus de steden zelf zijn niet zo belangrijk. We waren ook al in Olympic NP en Yosemite, dus dat slaan we deze keer over
we gaan in grote lijnen naar:
Mount Rainier
Mount Saint Helens National Volcanic Monument,
Columbia River Gorge,
tillamook (of een ander stadje aan de kust),
Coos Bay,
Crater Lake National Park,
Lassen Volcanic,
Redwood National Park,
Fort Bragg,
San Francisco
We houden vooral van natuur en wandelen (tot 10 km kan wel met onze kinderen - ze wandelden vorig jaar tot Nevada Falls in Yosemite, dus ze kunnen wel wat aan)
alle tips zijn welkom!
Hallo. Mooie reis. Wij hebben het omgekeerd gedaan, van San Francisco naar Seattle. Via Yosemite, Lassen Vulcanic, Redwoods SP, Oregon Coast, Crater Lake, Mt. Rainier en St. Helens, Columbia River Gorge en Olympic NP. Misschien voor de kids leuk Bandon Safari Game Park, http://www.westcoastgameparksafari.com mag je jonge wilde dieren aaien. Wel wat zielig maar wel leuk om mee te maken. Ook heel mooi is met een trike of quat scheuren op de Oregon Sand Dunes. Zeker aan te bevelen. Als jij je email adres doorgeeft mail ik je wel stukken van ons reisverslag. Misschien heb je er iets aan. Klaas

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
Ik stuurde je een PM met mijn mailadres erin. Zou graag stukken van je verslag lezen.
FYI: de walmart in Renton is nou niet de meest gezellige/vrolijke/welgestelde plaats.....
Wel eens van 'the people of walmart' gehoord? dat zijn extremen, maar de vestiging in Renton heeft een redelijk aandeel in dat slag volk.
Als supermarkt dient het zijn doel, maar ik zou het niet als uitje beschouwen...
Wel eens van 'the people of walmart' gehoord? dat zijn extremen, maar de vestiging in Renton heeft een redelijk aandeel in dat slag volk.
Als supermarkt dient het zijn doel, maar ik zou het niet als uitje beschouwen...
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
- girliecathy
- Amerikakenner
Je kan de laatste rust plaats van Jimi Hendrix gaan bekijken.
Tillamook heeft geweldige kaas maar die fabriek hadden we in 30 minuten gezien. Nou ja, iets langer kan ook wel. En hun ijs was ook goed!
Ach dan denk ik ook weer hoe prachtig het allemaal is.
Wat ik kan zeggen is, als je een bezoekerscentrum belangrijk vind dat Mt St Helens aan de westkant boeiend is, wil je meer van de omvang van de explosie voelen en spirit lake bekijken/bezoeken, neem dan de oostkant. De oostkant vond ik mooier. Ook de aansluitende route richting Portland is dan mooier.
Lassen NP lees je niet veel over, maar ik vond het echt prachtig. Zou er graag weer heen gaan. Mooi mooi en ook nog hier en daar actief vulcanisme. Natuurlijk wel de Bumpass Hell lopen he
had ik al gezegd hoe mooi Lassen peak is?
Als je van het Crater Lake NP weer naar Highway 5 gaat, dan is de 89 richting Susanville en dan de 44 naar Lassen Peak een erg mooie route.
Redwood NP ligt in de vroege ochtend vaak in de mist. Dat maakt bijvoorbeeld de Lady Bird Johnson Trail heel bijzonder. Je waant je in een heus sprookjesbos. O ja, en de Elk, de rendieren, kun je overal tegenkomen, dus ogen open
Ik zou eerst ook naar Coos bay, maar heb uiteindelijk overnacht in het Tablerock Motel in Bandon. Zeer mooie ligging aan de kust. Erg mooie kust ook, heel goed toegankelijk. Vriendelijk klein centrum waar je lekker kunt eten.
O ja, in Oregon moet je je blijkbaar aan de pomp verplicht laten bedienen. Niet zelf doen dus.
Van mijn reizen in de VS was die in het NW, ongeveer jullie route, met afstand de mooiste!

Wat ik kan zeggen is, als je een bezoekerscentrum belangrijk vind dat Mt St Helens aan de westkant boeiend is, wil je meer van de omvang van de explosie voelen en spirit lake bekijken/bezoeken, neem dan de oostkant. De oostkant vond ik mooier. Ook de aansluitende route richting Portland is dan mooier.
Lassen NP lees je niet veel over, maar ik vond het echt prachtig. Zou er graag weer heen gaan. Mooi mooi en ook nog hier en daar actief vulcanisme. Natuurlijk wel de Bumpass Hell lopen he

Als je van het Crater Lake NP weer naar Highway 5 gaat, dan is de 89 richting Susanville en dan de 44 naar Lassen Peak een erg mooie route.
Redwood NP ligt in de vroege ochtend vaak in de mist. Dat maakt bijvoorbeeld de Lady Bird Johnson Trail heel bijzonder. Je waant je in een heus sprookjesbos. O ja, en de Elk, de rendieren, kun je overal tegenkomen, dus ogen open

Ik zou eerst ook naar Coos bay, maar heb uiteindelijk overnacht in het Tablerock Motel in Bandon. Zeer mooie ligging aan de kust. Erg mooie kust ook, heel goed toegankelijk. Vriendelijk klein centrum waar je lekker kunt eten.
O ja, in Oregon moet je je blijkbaar aan de pomp verplicht laten bedienen. Niet zelf doen dus.
Van mijn reizen in de VS was die in het NW, ongeveer jullie route, met afstand de mooiste!

- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Misschien kunnen jullie John Day Fossil Beds N.M. in de route opnemen. Wij reden van The Dalles via de Clarno Unit naar Mitchell. De Painted Hills tegen het vallen van de avond waren heel mooi. Wij vonden de Sheep Rock Unit minder, het bezoekerscentrum daar was wel de moeite waard.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-ontdekker
Leuk dat dit onderwerp toch weer even naar boven komt!
We nemen jullie suggesties zeker mee in onze voorbereiding!
John Day Fossil Beds houden we in het achterhoofd omdat dit meer in het binnenland ligt en we niet van plan zijn zover te rijden. Maar mocht het weer echt tegenvallen in de kuststreek is het misschien een alternatief...
We nemen jullie suggesties zeker mee in onze voorbereiding!
John Day Fossil Beds houden we in het achterhoofd omdat dit meer in het binnenland ligt en we niet van plan zijn zover te rijden. Maar mocht het weer echt tegenvallen in de kuststreek is het misschien een alternatief...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 5717 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V
-
- 12 Reacties