Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
dagindeling Glacier NP
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
dagindeling Glacier NP
Graag had ik wat tips gehad ivm de dagindeling en overnachting bij Glacier NP in augustus.
Onze planning ziet er als volgt uit:
Dag 1: vertrek 's morgens in Spokane naar Glacier
Dag 2: volledige dag Glacier
Dag 3: Glacier en 's avonds overnachting Butte
In het park overnachten is veel te duur dus denken we aan overnachtingen in Kalispell, Browning of Babb.
Maar hoe delen we onze dagen en overnachtingen het beste in?
Op dag 1 zullen we pas in de vroege namiddag aankomen aan Glacier dus om dan heel Gong to the sun road + enkele wandelingen nog te doen en daarna overnachting in vb Browning is misschien wat veel?
Ofwel een deel van Going to the sun en overnachting in Kalispell? of een deel van Going to the sun wandelingen en dan gewoon doorrijden naar Browning en de dag erna eventueel nog enkele wandeling in het oostelijk deel van going to the sun?
We willen zo weinig mogelijk op en af rijden en dezelfde trajecten opnieuw doen uiteraard.
Alle tips zijn welkom!
Onze planning ziet er als volgt uit:
Dag 1: vertrek 's morgens in Spokane naar Glacier
Dag 2: volledige dag Glacier
Dag 3: Glacier en 's avonds overnachting Butte
In het park overnachten is veel te duur dus denken we aan overnachtingen in Kalispell, Browning of Babb.
Maar hoe delen we onze dagen en overnachtingen het beste in?
Op dag 1 zullen we pas in de vroege namiddag aankomen aan Glacier dus om dan heel Gong to the sun road + enkele wandelingen nog te doen en daarna overnachting in vb Browning is misschien wat veel?
Ofwel een deel van Going to the sun en overnachting in Kalispell? of een deel van Going to the sun wandelingen en dan gewoon doorrijden naar Browning en de dag erna eventueel nog enkele wandeling in het oostelijk deel van going to the sun?
We willen zo weinig mogelijk op en af rijden en dezelfde trajecten opnieuw doen uiteraard.
Alle tips zijn welkom!
* 2013: CA, NV, UT, AZ, CA
* 2014: WA, MT, WY, UT, NV
- Baksteen666
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: dagindeling Glacier NP
Ik ben vorig jaar door de Glaciers gereden. Misschien is Browning wel leuk, maar toen ik er was, was het een troosteloze bedoeling. Het regende ook flink die dag. Bij goed weer zal het aanzienlijk beter zijn vermoed ik.
Ik heb overnacht in Columbia falls, is minder ver rijden dan Kalispell.
Ik heb overnacht in Columbia falls, is minder ver rijden dan Kalispell.
States visited: WA, ID, MT, ND, MN, WI, MI, NY, VT, NH, ME, MA, OR, CA
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk eens wat je zou willen doen in het park. Overnachten in Kalispell betekent dat je die eerst dag alleen maar de westkant kunt doen en dat je nog een aardig eind terug moet rijden naar Kalispell. Stukken dubbel rijden zal wel onvermijdelijk zijn.
Als je vroeg vertrekt uit Spokane kun je wel doorrijden naar Babb en toch nog wat highlights langs de GttS road meenemen.
Wij hebben 2 nacht aan de westkant en 2 nachten aan de oostkant gepland. Erg duur inderdaad, en vooral erg vol in augustus. We gaan waarschijnlijk een tent kopen, dat haal je er in 1 of 2 nachten al uit.
Misschien heb je iets aan ons topic over Glacier.
Marianne
Als je vroeg vertrekt uit Spokane kun je wel doorrijden naar Babb en toch nog wat highlights langs de GttS road meenemen.
Wij hebben 2 nacht aan de westkant en 2 nachten aan de oostkant gepland. Erg duur inderdaad, en vooral erg vol in augustus. We gaan waarschijnlijk een tent kopen, dat haal je er in 1 of 2 nachten al uit.
Misschien heb je iets aan ons topic over Glacier.
Marianne
-
- Amerikafan
Bedankt voor de tips.
We hebben nu geboekt in East Glacier Park. Dat gaat beter lukken om onze dagen in te delen. En het is ook nog eens een beter motel
We hebben nu geboekt in East Glacier Park. Dat gaat beter lukken om onze dagen in te delen. En het is ook nog eens een beter motel

Hoi. Mooi dat jullie in East Glacier wat hebben kunnen boeken. Dan zit je redelijk centraal en dicht bij het park. Glacier NP is een prachtig park. Vorig jaar zijn we daar een paar dagen geweest. We willen nog wel een keer.
Je kunt er prachtig lopen en er zijn prachtige routes. De shuttle dienst is ook makkelijk. Kun je rustig om je heen kijken en je laten rijden. Heb het concept reisverslag van Glacier klaar als je het wilt lezen dan stuur ik het wel. Geef je email dan maar door. Succes met de verdere voorbereiding. Groeten Klaas
Je kunt er prachtig lopen en er zijn prachtige routes. De shuttle dienst is ook makkelijk. Kun je rustig om je heen kijken en je laten rijden. Heb het concept reisverslag van Glacier klaar als je het wilt lezen dan stuur ik het wel. Geef je email dan maar door. Succes met de verdere voorbereiding. Groeten Klaas

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Aanrader, dat verslag!
Komt er geen online-versie Klaas?
Marianne

Komt er geen online-versie Klaas?
Marianne
Hoi. Ja Marrianne er komt wel een on line verslag maar ben nog niet helemaal klaar. Druk met andere zaken.
Als ik het klaar heb is het knippen en plakken en foto's uploaden. Klaas
Als ik het klaar heb is het knippen en plakken en foto's uploaden. Klaas

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikafan
terug thuis ondertussen.
Ik ben blij dat we in East Glacier Park geboekt hebben!
Kallispell had idd veel te ver geweest. We hebben de eerste dag toen we van Spokane kwamen de going to the sun road gedaan. wegens slechts weer hebben we daar spijtig genoeg geen wandelingen kunnen doen.
Dag 2 hebben we volledig doorgebracht in Many Glacier en dit was maar een 40 minuten rijden van ons motel.
Dag 3 zijn we in de ochtend nog naar Two Medicine geweest (15 minuten rijden) en hier hebben we nog gewandeld en gerust tot kort nademiddag.
Ik ben ook blij dat we niets in Browning geboekt hebben. Wat een schrale bedoening is me dat
Toen ik hoorde dat daar vooral 'native americans' woonde dacht ik 'leuk'. Is wel de moeite om eens langs te rijden (we moesten toch naar een supermarkt). Maar dat viel dus dik tegen. Alleen ongure types op straat, geen deftig restaurant en zeker 3 patrouillewagens zien rondrijden in het centrum...
het Dancing Bears Inn in East Glacier Park is trouwens een aanrader. super gezellige kamer (alles in hout) en de uitbaters waren het meest vriendelijke gastvrije koppel die we op onze twee amerikareizen zijn tegengekomen. 2 dagen gebruik mogen maken van hun bearspray en de man van het koppel was de grappigste kerel die je je maar kan voorstellen
Top!
Ik ben blij dat we in East Glacier Park geboekt hebben!
Kallispell had idd veel te ver geweest. We hebben de eerste dag toen we van Spokane kwamen de going to the sun road gedaan. wegens slechts weer hebben we daar spijtig genoeg geen wandelingen kunnen doen.
Dag 2 hebben we volledig doorgebracht in Many Glacier en dit was maar een 40 minuten rijden van ons motel.
Dag 3 zijn we in de ochtend nog naar Two Medicine geweest (15 minuten rijden) en hier hebben we nog gewandeld en gerust tot kort nademiddag.
Ik ben ook blij dat we niets in Browning geboekt hebben. Wat een schrale bedoening is me dat

Toen ik hoorde dat daar vooral 'native americans' woonde dacht ik 'leuk'. Is wel de moeite om eens langs te rijden (we moesten toch naar een supermarkt). Maar dat viel dus dik tegen. Alleen ongure types op straat, geen deftig restaurant en zeker 3 patrouillewagens zien rondrijden in het centrum...
het Dancing Bears Inn in East Glacier Park is trouwens een aanrader. super gezellige kamer (alles in hout) en de uitbaters waren het meest vriendelijke gastvrije koppel die we op onze twee amerikareizen zijn tegengekomen. 2 dagen gebruik mogen maken van hun bearspray en de man van het koppel was de grappigste kerel die je je maar kan voorstellen

Top!

-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Afelopen zomer ook enkele dagen in Dancing Bears Inn verbleven, zeker een aanrader. Ideaal om Two Medicine te bezoeken. De eigenaar van het plaatselijke mexicaans restaurantje in East Glacier, spreekt trouwens Nederlands. Overblijfsel van zijn studie in Nederland.
2004 New York
2006 Zuid-Westen
2007 Las Vegas
2008 New York
2009 Route 66
2013 New York - Washington DC
2014 Noord-Westen
2015 New York
2018 West-Canada
2006 Zuid-Westen
2007 Las Vegas
2008 New York
2009 Route 66
2013 New York - Washington DC
2014 Noord-Westen
2015 New York
2018 West-Canada
-
- Amerikafan
Daar zijn we nog gaan eten. Had ik dat geweten...Weyns schreef:Afelopen zomer ook enkele dagen in Dancing Bears Inn verbleven, zeker een aanrader. Ideaal om Two Medicine te bezoeken. De eigenaar van het plaatselijke mexicaans restaurantje in East Glacier, spreekt trouwens Nederlands. Overblijfsel van zijn studie in Nederland.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1465 Weergaves
-