Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Patmanzzz: Seattle - San Francisco 2014

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Patmanzzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Reis Patmanzzz: Seattle - San Francisco 2014

Bericht door Patmanzzz »

Vorige week dan toch maar de knoop doorgehakt en ons opnieuw tickets richting de USA geboekt ... niettegenstaande de dollar (zowel de Amerikaanse als de Canadese) voordeliger staat dan de vorige jaren had ik de indruk dat de vluchten veel duurder waren dan in het verleden en we waren al bij al tevreden dat we nog net iets vonden dat redelijk was: 879€ - rechtstreeks op KLM; aankomst in Seattle - terug vanuit San Francisco (van 23/6 - 16/7)
Nu het moeilijkste; een route bijeenpuzzelen :)
Ik heb reeds wat rondgeneusd op het forum en op ontdek Amerika en heb al wat ideetjes

ma 23/6: aankomst in Seattle (18u30) - ik zoek nog een hotel aan een redelijke prijs mét parking in de buurt van Kerry Park (tips welkom): sunset Kerry Park
di 24/6: Seattle - Forks (Olympic NP): ferry naar Bainsbridge Island nadien Port Townsend lighthouse, Hurricane ridge, Port Angeles (Madisson Falls), Lake Crescent (Marymere Falls) en ergens een sunset aan één van de beaches (second beach wellicht)
wo 25/6: Forks - Ruby beach - Maple Glade Rain Forest Trail - ???? - Forks
do 26/6: Forks - Paradise (Mt. Rainier NP)
vr27/6: Paradise (Mt. Rainier NP)
za 28/6: Paradise - Mt. Saint Helens
zo 29/6: Mt. Saint Helens - Columbia River Gorge
ma 30/6: Columbia River Gorge
di 1/07:
wo 2/07:
do 3/07:
vr 4/07:
za 5/07:
zo 6/07:
ma 7/07:
di 8/07:
wo 9/07:
do 10/07:
vr 11/07:
za 12/07:
zo 13/07:
ma 14/07:
di 15/07:
wo 16/07: San Francisco - Brussel

nu de concrete vragen die ik tot nu heb:

- ik wil mijn eerste avond een hotel dichtbij de ferry en Kerry Park (zonsondergang of nachtshot) maar ik meen links en rechts gelezen te hebben dat je zou moeten betalen voor de parking bij de hotels als er al parking zou zijn - de websites van hotels die ik tot nu toe bezocht maakten geen gewag van eventuele parking issues: hoeveel vragen ze voor parking en mocht er iemand een killertip hebben betreffende een hotel: steeds welkom
- de ferry naar Bainsbridge Island kan die op voorhand gereserveerd worden of is het first come, first go voor iedereen? ik zou de ferry van rond 7u 's morgens nemen)
- hoeveel dagen trek ik uit voor Columbia River Gorge?
- zoals jullie merken zit er nog een klein gat tussen het eerste deel van mijn trip en het laatste deel :), aangezien ik maar laat beslist heb om te boeken en in tegenstelling tot alle vorige keren juni-juli als periode heb ipv aug/sep heb ik nog niet veel voorbereiding kunnen doen vandaar dat ik graag wat hulp gehad voor een logische route vanaf Columbia River Gorge tot Yosemite (met inbegrip van wellicht Lassen Volcanic, Crater Lake, Smith Rock SP, John Day Fossil Beds NM)
- ik weet niet of het in deze tijdspanne mogelijk is om ook het noorden van SF te bezoeken met Redwood NP en eventueel zelfs kuststreek Oregon en Washington want het lijkt alsof je een keuze moet maken tussen de kustroute en een route langs het binnenland
- eventuele links naar blogs met reisverhalen van soortgelijke routes zijn zeer welkom
aanvullend wil ik vertellen dat ik graag wel wandel en dit niet alles langs de baan moet liggen (ik deed vorig jaar de panorama trail in Yosemite - ik vind de trail persoonlijk wat overroepen, het is te zeggen de mooiste zichten heb je ook op de top aan Glacier Point - alleen is het wel beter om de watervallen op die manier te bezoeken dan vanuit de vallei naar boven - dus ik doe in dat geval liever 4 hikes genre degene naar Taft point dan 1 lange hike waar het hoogtepunt in het begin van de trail ligt)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Patmanzzz: Seattle - San Francisco 2014

Bericht door Martin & Marianne »

Wij deden iets vergelijkbaars in 2006. Misschien kun je wat tips uit ons reisverslag halen.
Wij hadden niet de ferry bij Bainbridge maar iets noordelijker. Daar konden we zo oprijden.
Ik vind de ticketprijs niet gek, een maand later kom je niet onder de 1100 euro (tot nu toe niet gezien).

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Misschien brengt deze site je verder.
Wij reden in 2012 in één dag van Newport,Or naar The Dalles,Or via de Columbia River Gorge. Wij vonden dat we voldoende tijd hadden.

Ik heb geen reisverslag. Onze route in 2012 was: Seattle-North Cascades-Olympic N.P.-Mount Rainier N.P.-Oregon Coast-Columbia River Gorge-John Day Fossil Beds N.M.-Bend-Crater Lake-Redwood N.P.-Lassen Volcanic N.P.-Mono Lake-Yosemite N.P.-Seki N.P.-San Francisco.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

De ferry van Seattle naar Bainbridge hoef je niet te reserveren. Gaat via wie het eerst komt, maar toen wij er waren viel het reuze mee met de drukte en konden we nog op een ferry eerder mee dan verwacht. Je hebt met deze ferry een mooi uitzicht op de skyline van Seattle.

Je kunt inderdaad ook een ferry iets noordelijker nemen (ook een keer gedaan), maar kans is groter dat je dan onderweg in de file komt te staan (zoals ons toen overkwam) en het uitzicht is (iets) minder mooi.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
tineke57
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door tineke57 »

Ik ga dit onderwerp met grote belangstelling mee volgen want wij gaan een soortgelijke reis doen van Seattle naar San Francisco in september/oktober van dit jaar.
2007: NV–UT–CO–AZ–CA-NV - 2008: CO–WY–NE–SD–ND–MT–WY–CO - 2011: CA–NV–AZ–UT–NV–CA
2012: CO–UT–NM–CO - 2013: FL - 2014: WA-OR-CA - 2016: AZ-UT - 2017: Peru - 2018: CA-AZ-NV
Patmanzzz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

vraqgje betreffende Mt Rainier NP: is het mogelijk het park te doorkruisen van west naar oost, of anders gezegd van Paradise naar Tipsoo Lake via Stevens Canyon Road? (eind juni)
of moet je eigenlijk hiervoor buiten het park volledig rondrijden?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Op http://www.nps.gov/mora vind je een kaart van het park (zie de links aan de linkerkant, onder view park map. Je blijft net binnen de parkgrenzen.

Marianne
Patmanzzz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

Martin & Marianne schreef:Op http://www.nps.gov/mora vind je een kaart van het park (zie de links aan de linkerkant, onder view park map. Je blijft net binnen de parkgrenzen.

Marianne
ok bedankt - ik formuleerde mijn vraag verkeerd maar via de map weet ik intussen het antwoord ... google maps laat me volledig buiten het park geheel rondrijden alsof het niet mogelijk was via wegen binnen het park van west naar oost te rijden ... maar in de zomer is het perfect mogelijk ... gelukkig!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ah, nu begrijp ik het. Ja, dat is lastig met googlemaps. Op http://www.mapquest.com kun je zelf aangeven of er rekening moet worden gehouden met seasonally closed roads. Wel zo handig.

Marianne
Patmanzzz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

na een dagje lezen en routes bekijken/berekenen ben ik tot de volgende route gekomen
de (?) wil zeggen dat ik nog geen hotels heb, laat staan een dorp waar ik voor overnachting ga zoeken

iemand een leuke route - tips voor tussen Crater Lake en Humboldt Redwoods SP meteen eventuele stop ertussen?

ma 23/6: Seattle (aan komst 18u30)
di 24/6: Seattle - Forks (Olympic NP)
wo 25/6: Forks (Olympic NP)
za 28/6: Paradise - (?) Mt. Saint Helens
zo 29/6: (?) Mt. Saint Helens
ma 30/6: (?) Mt. Saint Helens - (?) Columbia River Gorge
di 1/07: (?) Columbia River Gorge
wo 2/07: (?) Columbia River Gorge - (?) John Day Fossil Beds NM
do 3/07: (?) John Day Fossil Beds National Monument - Smith Rock State Park - (?) Crater Lake NP
vr 4/07: (?) Crater Lake NP
za 5/07: (?) Crater Lake NP - (?)
zo 6/07: (?) - (?) Humboldt Redwoods State Park
ma 7/07: (?) Humboldt Redwoods State Park - Avenue of the Giants - (?) Lassen Volcanic NP
di 8/07: (?) Lassen Volcanic NP
wo 9/07: (?) Lassen Volcanic NP - (?) Bodie
do 10/07: (?) Bodie State Historic Park - Mono Lake
vr 11/07: (?) Bodie - Yosemite (Tioga Pass)
za 12/07: Yosemite
zo 13/07: Yosemite
ma 14/07: Yosemite - San Francisco
di 15/07: San Francisco
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor Mt St Helens heb je geen volle dag nodig, en voor Crater Lake ook niet denk ik.
Je zou tussen Seattle en Forks nog een stop in Port Angeles kunnen doen zodat je tijd hebt voor Hurricane Ridge en misschien ene kijkje in Port Townsend of meer tijd voor Seattle.
Jammer dat je net in het weekend in Yosemite zit. Je zou dat wat eerder kunnen doen als je minder tijd uittrekt op het eerste stuk en dan na Yosemite nog naar Sequoia of een stuk van de kust meenemen.
Vanuit Lee VIning/Mono Lake zou je ook nog naar het Ancient Bristlecone Pines forest kunnen gaan, zie daarvoor ons 2013-verslag.

Marianne
Patmanzzz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

ik heb de route wat aangepast aan de hand van de tips

ma 23/6: Seattle (aan komst 18u30)
di 24/6: Seattle - Forks (Olympic NP)
wo 25/6: Forks (Olympic NP)
za 28/6: Paradise - (?) Mt. Saint Helens
zo 29/6: (?) Mt. Saint Helens - (?) Columbia River Gorge
ma 30/6: (?) Columbia River Gorge
di 1/07: (?) Columbia River Gorge - (?) John Day Fossil Beds NM
wo 2/07: (?) John Day Fossil Beds National Monument - Smith Rock State Park - (?) Crater Lake NP
do 3/07: (?) Crater Lake NP - (?)
vr 4/07: (?) - (?) Humboldt Redwoods State Park
za 5/07: (?) Humboldt Redwoods State Park - Avenue of the Giants - (?) Lassen Volcanic NP
zo 6/07: (?) Lassen Volcanic NP
ma 7/07: (?) Lassen Volcanic NP - (?) Bodie
di 8/07: (?) Bodie State Historic Park - Mono Lake
wo 9/07: (?) Bodie - Yosemite (Tioga Pass)
do 10/07: Yosemite
vr 11/07:Yosemite
za 12/07:Yosemite - ergens ten N van San Francisco
zo 13/07: ergens ten N van San Francisco
ma 14/07: ergens ten N van San Francisco - San Francisco
di 15/07: San Francisco

ik heb al enkele hotels-cabins geboekt maar ik heb nog ruimte om hier en daar wat te schuiven vandaar mijn vraag:
zijn er aan de kust dingen die moeite zijn wanneer ik van Crater Lake via de kust naar Crescent City zou gaan en van daar naar Humboldt Redwoods State Park of zou ik beter rechtsstreeks naar Humboldt gaan en bijvoorbeeld 2 volle dagen in Lassen Volcanic Park doorbrengen?
alvast bedankt voor de input
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Ik lees dat je houdt van wandelen.
Aan de Columbia River Gorge is de hike Eagle Creek to Tunnel Falls een aanrader, afstand 19km h/t, onderweg veel watervallen en de 'vertigo mile', voor mensen met hoogtevrees redelijk indrukwekkend.
Aan Crater Lake kan je je met een bootje laten afzetten op Wizard's Island en daar naar de top van de vulkaankegel wandelen (toen wij er waren waren wij er bijna alleen, je hebt dan ongelooflijk mooie zichten op Crater Lake, dat er van bovenaf nog eens eens zo blauw uitziet. De eekhoorntjes moet je er wel bijnemen. :thumbup:

Volgende trails denk ik dat aanraders zijn, wij plannen ze alvast voor september '14:
Lassen: Bumpass hell trail en King's Creek trail
Yosemite: North Dome: 14 km en Clouds Rest: 23 km
Noorden SF: Stinson Beach to Mount Tamalpais: moeilijk, 28 km
Vooral de 3 laatste hikes zullen zwaar zijn, maar echt de moeite denk ik/ hoop ik.

Nog veel voorbereidingsplezier,

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Patmanzzz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

bedankt voor de tips betreffende de wandelingen maar +20km wandelingen is net iets te veel van het goede vrees ik...

iemand?
zijn er aan de kust dingen die moeite zijn wanneer ik van Crater Lake via de kust naar Crescent City zou gaan en van daar naar Humboldt Redwoods State Park of zou ik beter rechtsstreeks naar Humboldt gaan en bijvoorbeeld 2 volle dagen in Lassen Volcanic Park doorbrengen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik kan je niet helpen met die laatste vraag. Twee dagen Lassen is misschien wat veel, hoewel wij geen moeite hadden om er 1,5 dag te vullen en toen waren nog niet eens alle trails open. Je zou ook een tussenstop bij Lake Tahoe kunnen maken. Of je blijft iets westelijker en trekt tijd uit voor de goudzoekersroute. Je kunt ook via de Sonora Pass naar Bodie rijden. Je weet dat je niet in Bodie kunt overnachten?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer