Nu het moeilijkste; een route bijeenpuzzelen
Ik heb reeds wat rondgeneusd op het forum en op ontdek Amerika en heb al wat ideetjes
ma 23/6: aankomst in Seattle (18u30) - ik zoek nog een hotel aan een redelijke prijs mét parking in de buurt van Kerry Park (tips welkom): sunset Kerry Park
di 24/6: Seattle - Forks (Olympic NP): ferry naar Bainsbridge Island nadien Port Townsend lighthouse, Hurricane ridge, Port Angeles (Madisson Falls), Lake Crescent (Marymere Falls) en ergens een sunset aan één van de beaches (second beach wellicht)
wo 25/6: Forks - Ruby beach - Maple Glade Rain Forest Trail - ???? - Forks
do 26/6: Forks - Paradise (Mt. Rainier NP)
vr27/6: Paradise (Mt. Rainier NP)
za 28/6: Paradise - Mt. Saint Helens
zo 29/6: Mt. Saint Helens - Columbia River Gorge
ma 30/6: Columbia River Gorge
di 1/07:
wo 2/07:
do 3/07:
vr 4/07:
za 5/07:
zo 6/07:
ma 7/07:
di 8/07:
wo 9/07:
do 10/07:
vr 11/07:
za 12/07:
zo 13/07:
ma 14/07:
di 15/07:
wo 16/07: San Francisco - Brussel
nu de concrete vragen die ik tot nu heb:
- ik wil mijn eerste avond een hotel dichtbij de ferry en Kerry Park (zonsondergang of nachtshot) maar ik meen links en rechts gelezen te hebben dat je zou moeten betalen voor de parking bij de hotels als er al parking zou zijn - de websites van hotels die ik tot nu toe bezocht maakten geen gewag van eventuele parking issues: hoeveel vragen ze voor parking en mocht er iemand een killertip hebben betreffende een hotel: steeds welkom
- de ferry naar Bainsbridge Island kan die op voorhand gereserveerd worden of is het first come, first go voor iedereen? ik zou de ferry van rond 7u 's morgens nemen)
- hoeveel dagen trek ik uit voor Columbia River Gorge?
- zoals jullie merken zit er nog een klein gat tussen het eerste deel van mijn trip en het laatste deel
- ik weet niet of het in deze tijdspanne mogelijk is om ook het noorden van SF te bezoeken met Redwood NP en eventueel zelfs kuststreek Oregon en Washington want het lijkt alsof je een keuze moet maken tussen de kustroute en een route langs het binnenland
- eventuele links naar blogs met reisverhalen van soortgelijke routes zijn zeer welkom
aanvullend wil ik vertellen dat ik graag wel wandel en dit niet alles langs de baan moet liggen (ik deed vorig jaar de panorama trail in Yosemite - ik vind de trail persoonlijk wat overroepen, het is te zeggen de mooiste zichten heb je ook op de top aan Glacier Point - alleen is het wel beter om de watervallen op die manier te bezoeken dan vanuit de vallei naar boven - dus ik doe in dat geval liever 4 hikes genre degene naar Taft point dan 1 lange hike waar het hoogtepunt in het begin van de trail ligt)