Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Inges: rondreis Seattle -Canada- Yellowstone zomer 2014

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Reis Inges: rondreis Seattle -Canada- Yellowstone zomer 2014

Bericht door Inges »

Wat een geweldig forum is dit. Ik heb al heel erg veel gelezen en tips gevonden. Ik ben zelf net terug uit Cottage Grove, OR. Waar ik zelf voor de tweede keer bij mijn pleegbroertje en zijn gezin op bezoek was. Ik ben deze keer 10 dagen geweest samen met mijn pleegzusje en zijn bewust terug gevlogen vanaf Seattle om 2 dagen Mt Rainier in de sneeuw te bezoeken. Dat was geweldig. In de zomer van 2014 ga ik 4 weken met mijn gezin erheen om mijn virus voor dit mooie stuk Amerika op hun over te dragen :) Mijn man wil graag Canada erbij doen dus voorlopig (maar er zal nog wel wat veranderen) ziet onze reis er globaal zo uit. In eerste instantie 4 weken maar mijn man kan misschien 5 weken opnemen. Dan gaan we iets langer. We reizen met onze zonen van (dan) 16 en 14 jaar. Dus tips, ook voor opgroeiende jongens, zijn altijd welkom. Ze houden overigens ook erg van natuur maar iets avontuurlijks willen we zeker met ze doen. Het is tenslotte ook hun vakantie ;)

In Cottage Grove blijven we enkele dagen bij mijn broertje om vanuit daar dingen te ondernemen.

Reis Canada - United States 2014

Dag 1: Amsterdam - Seattle - Olympic NP
Dag 2: Olympic NP
Dag 3: Port Angeles - Victoria Vancouver Island
Dag 4: Vancouver Island
Dag 5: Vancouver Island
Dag 6: Namaimo - Banf
Dag 7: Namaimo - Banf (??)
Dag 8: Banf (??)
Dag 9: Calgary (??)
Dag 10: Calgary - Glacier NP Montana
Dag 11: Glacier NP - Yellowstone
Dag 12: Yellowstone
Dag 13: Yellowstone
Dag 14: Yellowstone - Craters of the moon - Boise
Dag 15: Boise (Raften)
Dag 16: Boise - Sumpter valley - Painted hills
Dag 17: Painted hills - Cottage Grove
Dag 18: Cottage Grove (Crater lake)
Dag 19: Cottage Grove (Kust)
Dag 20: Cottage Grove
Dag 21: Cottage Grove (Bend)
Dag 22: Cottage Grove (Eugene)
Dag 23: Cottage Grove - Lincoln city (??)
Dag 24: Lincoln city (??)
Dag 25: Mt. Rainier NP
Dag 26: Mt. Rainier NP (bezoek Mt St Helens)
Dag 27: Mt. Rainier NP
Dag 28: Seattle - Amsterdam

Ik twijfel nog wel of we Yellowstone erin houden, of dat we dat misschien een andere keer doen zodat we daar langer kunnen blijven dan die paar dagen die we nu hebben. We zouden dan meer tijd in Canada door kunnen brengen. Lastig hoor. Maar ik heb al veel plezier met de voorbereidingen. Alle tips zijn welkom.

Groeten, Inge
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Inges: rondreis Seattle -Canada- Yellowstone zomer

Bericht door Old Faithful »

Hoi Inge,

Vier overnachtingen in Yellowstone is zeker de moeite, ook al is het een groot park met veel bezienswaardigheden. Van de andere kant zijn een paar extra dagen in Canada ook nooit weg, denk bijvoorbeeld aan Columbia Icefield Parkway en Jasper. Voor Olympic N.P. heb je ook vrij weinig tijd. Ook dit is een groot park en er is geen weg door het hele park. Je moet behoorlijke afstanden rijden om via de diverse ingangen ook nog een eind naar de bezienswaardigheden te reizen. Die vijfde week zou dus goed van pas komen.
Ik zie dat jullie de Painted Hills ook in de route hebben opgenomen :thumbup: . Een bezoek tegen het vallen van de avond is ons goed bevallen. Mitchell,Or heeft met 146 inwoners weinig overnachtingsmogelijkheden en restaurants. Wij verbleven in http://theoregonhotel.net/ en hadden ons eigen eten bij ons.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

Dank je wel voor de tip! Daar ben ik erg blij mee. We hebben Olympic er eigenlijk tussen gezet omdat we niet meteen vanuit Seattle naar Vancouver Island wilde reizen. We willen eerst even overnachten en aan het tijdverschil wennen. Maar we kunnen er of een dag bij doen of op de terugweg nog de andere kant van het park doen. Er zit nog redelijk wat ruimte in ons programma.

Ik had al gehoord van iemand dat we zeker via Jasper moesten gaan reizen. Dus misschien wat extra tijd in Canada is niet zo'n slecht idee. Of Vancouver Island op de terugweg plannen. Ik voel er eigenlijk ook wel iets voor om eerst even wat spullen aan te schaffen zoals bijvoorbeeld een koelkastje in de auto. Hoe hebben jullie dat aangepakt? Wat doe je met dat ding als je weer terug vliegt? Ik wil hem niet meer meenemen daarna maar 4 weken zonder koelkastje in de auto (wij willen geen camper) lijkt mij toch ook geen feest.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Je kunt een koelkastje of koelbox kopen bij de Walmart, even googlen waar er één op de route zit, van Seattle naar Port Angeles zit er bijv een Walmart in Sequim.

Voor wat betreft de route, ik zou niet in één keer van Nanaimo naar Banff rijden, echt een heel eind! En zonde want Wells Gray en Jasper onderweg zijn ook erg de moeite waard. Calgary is echt niet veel te beleven, dus die nachten zou je kunnen schrappen ten gunste van meer tijd elders in Canada. Je kunt prima van Banff naar Waterton/Glacier NP rijden in een dag.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Hey Inge,

op 24 juni vertrekken we voor een reis die oa ook naar Jasper enz gaat. Misschien kan je nog iets uit onze blog halen...jullie hebben nog een beetje tijd hé :wink: .
De route kan je nu alvast al zien op de blog.
We waren eerder al in ganse regio rond Jasper en we kunnen alvast zeggen dat het één van de mooiste routes is die je kan rijden. Niet voor niets dat we er nu al opnieuw
naar teruggaan :thumbup: .
Jan & Wilma
Amerikafan

Bericht door Jan & Wilma »

Hoy Inges,
Misschien kun je info halen uit onze weblogs. Een aantal plekken die jullie in de planning hebben staan, hebben wij bezocht.
Groet, Wilma.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Inge,
Wij hebben het noordwesten in 2006 gedaan met onze kinderen, misschien heb je iets aan ons reisverslag. En Yellowstone hebben we in 2004 en 2008 bezocht.
Een koelbox kun je werkelijk overal kopen, daarvoor hoef je niet naar de Walmart. Je vult hem met ijs, wat je ook overal kunt kopen (winkels, benzinestations). Zo'n koelbox kost maar een paar tientjes, en je laat hem achter, of je neemt hem mee als extra koffer. Kost wel meer dan de waarde van de cooler, maar wel handig als je van plan bent om veel kleren te kopen daar of als je nog niet aan 1 stuks pp zit.

Marianne
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hebben Olympic en Vanciuver Island oo de terugweg vanuit Bend gedaan, dan hoefden we niet zo heen en weer te rijden.
Jasper en de Icefield Parkway zijn inderdaad prachtig, zie ons reisverslag 2008
In 2006 zijn we ook in Yellowstone geweest, ons verslag kun je hier vinden.
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

Hoe zit het eigenlijk als we beslissen om op Vancouver te vliegen? Omdat we een auto huren en geen Canada auto in de US in kunnen leveren, vliegen we dan ook terug van Vancouver. Hoe zijn jullie ervaringen met de grensovergang? Vliegen de US in vind ik altijd een heel gedoe maar moet je dat bij de grens ook als je met de auto bent?

Mijn oudste zoon gebruikt (zeer weinig) Ritalin. Ik weet ondertussen wat ik moet doen en meenemen om het mee te mogen nemen (http://thehague.usembassy.gov/faqs/u/am ... medicijnen) maar ergens ben ik bang dat ze ons bij de grens geen visum geven om de US binnen te komen. Ik heb al 2 maal een visum gehad maar mijn gezin is er nog nooit geweest. Ik zou graag weten hoe jullie ervaringen zijn.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
Jan & Wilma
Amerikafan

Bericht door Jan & Wilma »

Wij zijn in 2010 met de auto van de USA naar Canada gegaan en zo'n 2 weken later weer terug.
Ik vond het een heel gedoe. Je mag een heleboel levensmiddelen zoals fruit, zuivel etc niet meenemen Canada in. Dat werd erg zorgvuldig gecontroleerd.
De bagageruimte moest open en we kregen een aantal vragen die we moesten beantwoorden. Vóór ons stond een camper die doorzocht werd met een speurhond.
Ik bedoel maar......
Volgens mij is het huren van een auto in Canada duurder dan in de USA maar dat weet ik niet zeker. Ik vond alles in Canada wél een stuk duurder dan in de USA.
Nog even een tip voor de overtocht. Als je in het hoogseizoen gaat ,is het verstandig om te reserveren. Het zou jammer zijn als de boot vol is en je niet mee kunt.
Wilma.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hebben in 2008 een rondreis vanuit Vancouver gemaakt en zijn daarbij heen en terug de Amerikaanse grens overgegaan. Ik vond het vrij gemakkeljjk gaan, we moesten wel even een kantoortje in, maar onze auto werd niet doorzocht of zo. Van VS naar Canada was helemaal snel gebeurd, we hoefden alleen ons paspoort te laten zien. En dat je geen etenswaren mee mag nemen zie ik niet als een groot probleem, dat weet je van tevoren en zoveel eten sleep je toch ook niet mee in de auto.
Ik vond het aankomen en vertrekken op de luchthaven in Vancouver ook een verademing vergeleken met aankomen in de USA, wat een vriendelijke relaxte mensen bij immigrations, als het kon vloog ik altijd op Vancouver!
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

Ook geen problemen gehad of gezien deze maand, vond het allemaal relaxed.
vana schreef: Ik vond het aankomen en vertrekken op de luchthaven in Vancouver ook een verademing vergeleken met aankomen in de USA, wat een vriendelijke relaxte mensen bij immigrations, als het kon vloog ik altijd op Vancouver!
Dat was ook de reden dat wij dit jaar weer op Vancouver hebben gevlogen :thumbup: En terug via Calgary ging ook super raakte alleen mijn aanstekers kwijt omdat het hervulbare waren en dat mocht schijnbaar niet gewone wel. Mijn ma het er 1 in de handtas en in handbagage nadat dat was afgehandeld kwamen mijn tas en handbagage. Douanier begon al te lachen en vroeg wat wij met aanstekers hadden :lol: Op de heenweg met Camper van Vancouver naar Port Angels grensovergang Blaine was dat denk ik. een enkel probleem gekend even naar binnen lopen groene kaart invullen, vingerafdrukken, foto 12 dollar kon zelfs met CC en door. Geen moeilijkheden gekend en gezien waren meerdere campers, zelfs geen speurhonden gezien. Terug Canada in helemaal relaxed via Chief Mountain werd helemaal niks gevraagd qua eten, alleen wanneer gekomen en wanneer vertrek en of we de USA nog weer in wilde bij antwoord nee vroeg hij netjes of hij dan dat stukkie groene papier zou verwijderen :thumbup:
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

Ik denk toch dat wij onze planning iets omgooien en op Vancouver gaan vliegen. Wij huren echter geen camper maar een auto en volgens mij scheelt dat niet zo heel veel in de prijs. Ik vind het gedoe met immigrations op de luchthaven van Seattle echt een drama. Ik zal er aan denken geen fruit mee te nemen in de auto. Waarschijnlijk gaan we toch één van de laatste dagen terug de grens over naar Canada om terug te vliegen dus dat zal geen probleem zijn.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Olympic NP is nogal mijl op zeven als je een plek zoekt om te acclimatiseren. Wij zijn er net geweest en vonden het een prachtig park, maar de highlights vind je vooral aan de westkant van het park en dat hele stuk moet je dus ook weer terugrijden.

Verder snap ik niet helemaal waarom je dat retourtje naar Mount St. Helens er in hebt zitten. Ga je dan daarna weer terug naar Mt. Rainier? Je zou Olympic dan misschien beter aan het eind kunnen plakken en Mt. St. Helens op de weg van Mt. Rainier naar Olympic aan kunnen doen (of eventueel laten voor wat het is als het in de wolken ligt).
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

Voor wat je nu allemaal wilt zou 5 weken veel beter zijn :-) anders denk ik echt dat jullie keuzes moeten maken. Nanaimo - Banff in 2 dagen zonde wat je dan allemaal niet ziet wells gray - jasper - yoho - lake louise. En dan Calgary - Glacier niet door Waterton? Yellowstone - craters of the moon - boise 673 km? Niet langs Grand Teton en er blijft dan weinig tijd over voor Craters of the moon, wij hebben ons daar echt wel een tijdje vermaakt. Uitstapje naar mt helens snap ik ook niet helemaal zou die meepakken op de route naar Mt Rainier (als het helder is, wij hadden dat geluk wel)
Maar ik denk dat je nu te veel wilt. Lange afstanden is niet erg maar je moet natuurlijk wel tijd overhouden iets te bezichtigen. Denk dat je het beter even uit kunt schrijven met kilometers erbij, maar ik zou voor one way en dropoff kiezen ben je anders ook aan brandstof kwijt.

Dag 1: Amsterdam - Calgary
Dag 2: Calgary - Banff
Dag 3: Banff
Dag 4: Banff en omgeving (yoho - lake louise)
Dag 5: Banff - Wateron
Dag 6: Wateron - Glacier
Dag 7: Glacier
Dag 8: Glacier Yellowstone
Dag 9: Yellow stone
Dag 10: Yellow stone
Dag 11: Yellowstone - Grand Teton
Dag 12: Grand Teton - Craters of the moon - Boise
Dag 13: Boise (Raften)
Dag 14: Boise - Sumpter valley - Painted hills
Dag 15: Painted hills - Cottage Grove
Dag 16: Cottage Grove (Crater lake)
Dag 17: Cottage Grove (Kust)
Dag 18: Cottage Grove
Dag 19: Cottage Grove (Bend)
Dag 20: Cottage Grove (Eugene)
Dag 21: Cottage Grove - Mt Helens
Dag 22: Mt Helens - Mt. Rainier NP
Dag 23: Mt. Rainier NP
Dag 24: Mt Rainier - Olympic of Vancouver
Dag 25: Olympic of Vancouver Island
Dag 26: Olympic of Vancouver Island
Dag 27: Vancouver
Dag 28: vancouver - Amsterdam
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

Ik zie dat je wil raften in Boise. Wij zijn vorig jaar met Cascade raft and Kayak http://www.cascaderaft.com/ gegaan op de Payette river.
Het was echt fantastisch :thumbup:
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis Inges: rondreis Seattle -Canada- Yellowstone zomer 2014

Bericht door Inges »

De kogel is door de kerk. We gaan bijna 5 weken van 5 Juli t/m 7 Aug 2014

Tickets zijn nu net te boeken zag ik. Helaas zijn ze al erg duur en natuurlijk in die periode niet te boeken met de werelddeal weken. Is het echt het meest voordelig om zo vroeg mogelijk te boeken? Of om te wachten tot de volgende werelddeal weken? We vliegen (bij voorkeur) op Vancouver of Seattle en het liefst rechtstreeks. Ik zag al dat het goedkoper kon maar via IJsland met 17u overstaptijd zie ik niet zo zitten met 2 kinderen ;) Langer wachten maakt het alleen maar duurder zeker?
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

Voorlopig is dit de planning geworden. We hebben ruimte om korter of langer bij familie in Cottage Grove te blijven. Enkele locaties wil ik wel reserveren omdat ik er anders vast niet meer tussen kom met 4 personen (zoals Yellowstone). Nog meer tips die ik perse moet reserveren (Knight inlet lodge is al gereserveerd)

Dag 1 : Amsterdam-Vancouver
Dag 2 : Vancouver
Dag 3 : Vancouver - Whistler - Lillooet
Dag 4 : Lillooet - Clearwater
Dag 5 : Clearwater - Jasper
Dag 6 : Jasper - Banff (omgeving of langer over de route doen)
Dag 7 : Banff
Dag 8 : Banff - Waterton
Dag 9 : Waterton - Glacier NP
Dag 10 : Glacier NP
Dag 11: Glacier NP - Yellowstone
Dag 12: Yellowstone
Dag 13: Yellowstone - Grand Teton
Dag 14: Grand Teton - Jackson
Dag 15: Jackson - Craters of the Moon - Boise
Dag 16: Boise - Painted hills
Dag 17: Painted hills - Cottege Grove
Dag 18: Cottage Grove
Dag 19: Cottage Grove
Dag 20: Cottage Grove
Dag 21: Cottage Grove - Mt st Helens - Mt Rainier NP
Dag 22: Mt Rainier NP
Dag 23: Mt Rainier - Olymipic
Dag 24: Olympic
Dag 25: Olympic - Vancouver Island
Dag 26: Vancouver Island - Knight Inlet lodge
Dag 27: Knight Inlet Lodge
Dag 28: Knight Inlet lodge
Dag 29: Knight Inlet lodge
Dag 30: Knight Inlet lodge - Vancouver Island
Dag 31: Vancouver Island
Dag 32: Vancouver Island - Vancouver
Dag 33: Vancouver - Amsterdam
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind een dag Yellowstone veel te kort. Ik had al naar onze verslagen verwezen: ons 2008-verslag voor ons bezoek aan Yellowstone (niet heel lang omdat we er al eerder geweest waren) en ons 2006-verslag voor het noordwesten. Beide keren reisden we met onze dochters.

Marianne
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

Hoi Marianne,

bedankt voor je reactie. Ik had idd al in jullie verslagen zitten lezen. Bij het uitrekenen kom ik er ook achter dat de afstand Glacier NP - Yellowstone ook al behoorlijk is. Dat stukje van de reis moet ik zeker nog eens nader bekijken. Gelukkig hebben we nog wel wat ruimte. Bedankt voor de tip
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer