Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoeveel tijd 'nodig' in Yellowstone np?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Hoeveel tijd 'nodig' in Yellowstone np?
Hallo allemaal,
Het is natuurlijk voor een ieder anders, maar hoeveel tijd heb jezelf doorgebracht in Yellowstone NP/Grand Teton en was dat lang genoeg of had je langer/korter willen blijven? Zelf dacht ik eerst om 3 volle dagen te blijven, maar na dit forum wat door te kijken hebben we besloten langer bij Yellowstone en Grand Teton te verblijven.
Onze route hebben we aangepast,( tijd genoeg voor aangezien we pas in 2014 gaan). Ons plan Denver/mount rushmore is zo verandert dat we vliegen op Las Vegas en daar in die omgeving dus meer tijd hhebben, minder km's, meer natuurschoon.
Tips voor de parken zijn zeer welkom.
Groetjes,
Saskia
Het is natuurlijk voor een ieder anders, maar hoeveel tijd heb jezelf doorgebracht in Yellowstone NP/Grand Teton en was dat lang genoeg of had je langer/korter willen blijven? Zelf dacht ik eerst om 3 volle dagen te blijven, maar na dit forum wat door te kijken hebben we besloten langer bij Yellowstone en Grand Teton te verblijven.
Onze route hebben we aangepast,( tijd genoeg voor aangezien we pas in 2014 gaan). Ons plan Denver/mount rushmore is zo verandert dat we vliegen op Las Vegas en daar in die omgeving dus meer tijd hhebben, minder km's, meer natuurschoon.
Tips voor de parken zijn zeer welkom.
Groetjes,
Saskia
In 2010 voor het eerst naar de VS geweest, en in 2014 gaan we weer. We hebben er zin in!
Re: Hoeveel tijd 'nodig' in Yellowstone np?
1 hele dag Grand Teton & 3 hele dagen Yellowstone.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De allereerste keer dat we in Yellowstone waren hadden we niets gereserveerd. We zijn toen een week gebleven. Daarna nog een 4 dagen (2004) en 2 dagen (2008).
Het is heerlijk om voldoende tijd te hebben om alles op je gemak te bekijken en de gelegenheid te hebben om wild te spotten.
Als je eens zoekt op het forum en wat topics bekijkt zul je meer dan genoeg tips tegenkomen. Bekijk ook http://www.ontdek-amerika.nl en de NPS-site.
Ik vind zowel de Lonely Planet als de Rough Guide Yellowstone & Grand Teton erg prettig.
In welke tijd van het jaar willen jullie gaan?
Marianne
Het is heerlijk om voldoende tijd te hebben om alles op je gemak te bekijken en de gelegenheid te hebben om wild te spotten.
Als je eens zoekt op het forum en wat topics bekijkt zul je meer dan genoeg tips tegenkomen. Bekijk ook http://www.ontdek-amerika.nl en de NPS-site.
Ik vind zowel de Lonely Planet als de Rough Guide Yellowstone & Grand Teton erg prettig.
In welke tijd van het jaar willen jullie gaan?
Marianne
In 2009 verbleven wij zes nachten bij Yellowstone en 3 nachten bij Grand Teton. We konden zo alle highlights op ons gemak doen en hadden ook tijd voor wat langere wandelingen en ochtendjes winkelen in West Yellowstone en Jackson. Was het lang genoeg? Ja en nee. Ja, we hebben heel veel gezien en gedaan. Nee, er is nog zoveel meer te ontdekken en het is er zo mooi. Komende zomer hopen we Yellowstone weer te bezoeken. Dit keer vier overnachtingen, vooral om te wandelen (Lamar Valley, Hayden Valley en Pelican Valley).
- Wouter62
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
2 nachten in Jackson en vervolgens 6 nachten in Yellowstone verdeeld over 3 verschillende plaatsen: 3 nachten in een cabin bij Old Faithfull, 1 nacht Canyon Village en 2 nachten Mammoth. De 6 nachten in Yellowstone hadden we een half jaar van te voren gereserveerd en toen waren diverse overnachtingsmogelijkheden al helemaal volgeboekt. We waren er in september 2010.
Wouter
Wouter
Foto's vakanties: http://womo.jalbum.net" onclick="window.open(this.href);return false;
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Wij zijn 2 keer geweest en beide keren met 2 overnachtingen in Yellowstone en 1 overnachting in Jackson na het bezoek aan Grand Teton. Yellowstone staat bovenaan in mijn lijstje van NPs, maar ik vond dit toch genoeg om een goede indruk te krijgen, vanalles te doen en niet het gevoel te hebben dat je iets gemist hebt. Tuurlijk is er genoeg te zien en doen om nog veel langer in het park te verblijven, maar voor een goede eerste indruk is drie dagen voldoende. Het is dan wel handig om vooraf alvast te besluiten wat de musts zijn en welke dingen minder hoog op het lijstje staan.
Nou zijn we wel van het type waar het weer begint te kriebelen om verder te trekken als we een tijdje op 1 plek zijn geweest.
Nou zijn we wel van het type waar het weer begint te kriebelen om verder te trekken als we een tijdje op 1 plek zijn geweest.

Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt alvast voor de reacties. We willen half juni gaan. Totale reis 3 weken. De reisboeken ga ik zeker ook eens opzoeken. Vaak vind ik echter de verhalen van reizigers zelf erg leuk om te lezen.
In 2010 voor het eerst naar de VS geweest, en in 2014 gaan we weer. We hebben er zin in!
Wij hebben er 6 nachten gezetten. Wij kwamen er voor de natuur en werden daar behoorlijk voor beloond. We hadden allen pech dat we de vakntie moesten afblazen en met een rotgang naar nederland weer moesten. We hadden 2 volle weken gepland. We hebben de meeste tijd in noord oost yellowstone gezeten en voor ons was dat fantastisch!
Oost yellowstone waar we naar oldfaithfull gingen was een enorme terleustelling. Veel en veel te druk! Geen dier meer gezien. We gaan niet weer naar yellowstone ..... Het was een net niet park voor ons. Dat kwam vooral omdat het op verschillende plekken zo belachelijk druk was.
Oost yellowstone waar we naar oldfaithfull gingen was een enorme terleustelling. Veel en veel te druk! Geen dier meer gezien. We gaan niet weer naar yellowstone ..... Het was een net niet park voor ons. Dat kwam vooral omdat het op verschillende plekken zo belachelijk druk was.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
en wanneer zijn jullie dan in Yellowstone geweest Yarrah ?
Bedoel met Noord-Oost Yellowstone Lamar Valley ?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Inderdaad, dat is voor iedereen anders.
Wij waren in 2011 totaal 3 weken in Grand Teton en Yellowstone. Genoten van de bergwandelingen en het wildlife (veel wolven, grizzlies, zwarte beren, elanden, etc).
En over een aantal jaar gaan we het weer zo doen; prachtige parken en heel veel te doen.
Groet, Ferry
http://home.planet.nl/~marqu042/index.html
Wij waren in 2011 totaal 3 weken in Grand Teton en Yellowstone. Genoten van de bergwandelingen en het wildlife (veel wolven, grizzlies, zwarte beren, elanden, etc).
En over een aantal jaar gaan we het weer zo doen; prachtige parken en heel veel te doen.
Groet, Ferry
http://home.planet.nl/~marqu042/index.html
-
- Amerika-ontdekker
We willen inderdaad wel een paar bergwandelingen gaan maken, al lijkt het me best eng om een beer tegen te komen.
maar goed, met alle tips hier, een bearspray en gezond verstand moet dat ook wel heel bijzonder mooi zijn. Ik heb tijd genoeg nog om van alles erover te lezen. Lijkt me helemaal super wolven te zien.

Frans H schreef:en wanneer zijn jullie dan in Yellowstone geweest Yarrah ?
Inderdaad de Lamar Valley

Picknicken tussen de bizons, met in je nek een Sky lark die prachtig zong, en een wolf die in het valley in zijn eentje op zoek was naar een prooi. Die ochtend/middag vergeet ik nooit meer.
Go T@bbing!!!!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Kan ik me voorstellen. Hoop zelf ook wat mooie momenten mee te maken a.s. september.
Ik heb zelf 3 dagen Grand Teton en 5 dagen Yellowstone gepland staan en lees daarom ook regelmatig mee hier.
Ik heb zelf 3 dagen Grand Teton en 5 dagen Yellowstone gepland staan en lees daarom ook regelmatig mee hier.
Laatst gewijzigd door Frans H op 30 mar 2013, 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
zie blog.. 2012
5 dagen Yellowstone en 1,5 dag Teton. Kon best langer maar ja uiteindelijk heb je toch een 'schema' dat je weer terug moet naar NL. Wel alles gereserveerd in hoogseizoen; campings zaten zo goed als allemaal vol.
5 dagen Yellowstone en 1,5 dag Teton. Kon best langer maar ja uiteindelijk heb je toch een 'schema' dat je weer terug moet naar NL. Wel alles gereserveerd in hoogseizoen; campings zaten zo goed als allemaal vol.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
- Amerika-ontdekker
We zijn weer wat maanden verder en uiteindelijk hebben we 3 nachten Jackson ( Grand Teton), 2 nachten Cody (rodeo en museum en wellicht vanaf hier Lamar Valey tour) en daarna 5 nachten West Yellowstone. We hebben er zin in. Lijkt ons heerlijk om ons 3 weken in natuur en rust te storten.
Wie heeft er tips voor een rondtoer in 1 van deze parken met gids/ranger?
Saskia
Saskia
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Wij zijn één keer in Yellowstone geweest, in 2007. We hebben er toen meteen ruimschoots de tijd voor uitgetrokken, we hebben er 7 overnachtingen gehad. Om eerlijk te zijn, voor ons was dat achteraf gezien toch wat te veel. Dat heeft veel te maken met onze persoonlijke voorkeur: we zijn nu eenmaal gek op rode rotsen, badlands, slot canyons en eenzame dirtroads en tja, dat heb je in Yellowstone niet. Maar we hebben zeker wel genoten van ons bezoek aan Yellowstone hoor, het is een heel indrukwekkend park en ik ben blij dat we er zijn geweest. Ook al was het dan misschien iets te ruim genomen, qua tijdsindeling.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor je reactie. Ik kan amper wachten, maar ja, ik zal wel moeten.. veel voorpret dan maar.
Saskia
Saskia
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Misschien even vreemde vraag, maar van welke kant kom je af? Ik vind eerst Jackson, dan Cody en dan West Yellowstone wat vreemd. Ik ga uit van de route in je voorsteltopic overigens. Lekker de tijd daar overigens hoor, leuk.AmerikaEnzo schreef:We zijn weer wat maanden verder en uiteindelijk hebben we 3 nachten Jackson ( Grand Teton), 2 nachten Cody (rodeo en museum en wellicht vanaf hier Lamar Valey tour) en daarna 5 nachten West Yellowstone. We hebben er zin in. Lijkt ons heerlijk om ons 3 weken in natuur en rust te storten.
Saskia
De lamar valley tour ken ik niet, maar ga vooral vroeg en let dan behalve de wildlife ook op of je spotters ziet staan. Staan er meerderen, dan is er vaak wat te zien en wat ik geweldig vond is dat bijna al die mensen heel vriendelijk zijn en je door hun scopes laten kijken. Zelf een verrekijker meenemen is overigens echt een must.
-
- Amerika-ontdekker
We hebben het wat aangepast. De definitieve route is nu.
Salt Lake City (2n)
Marble Canyon (3n)
Monument Valley (1n)
Mancos (Durango in de buurt) (2n)
Vernal (1n)
Jackson (3n)
Cody (2n)
West Yellowstone 1(5n)
Salt Lake City (1n)
Vernal ligt ten zuiden van Jackson. van daaruit verder nasr het noorden en Yellowstone willen we aan het eind vd vakantie doen, vandaar.
Eerst zouden we met 3 personen gaan, nu met 2 ivm een examen van 3e persoon.
Groetjes, Sas
Salt Lake City (2n)
Marble Canyon (3n)
Monument Valley (1n)
Mancos (Durango in de buurt) (2n)
Vernal (1n)
Jackson (3n)
Cody (2n)
West Yellowstone 1(5n)
Salt Lake City (1n)
Vernal ligt ten zuiden van Jackson. van daaruit verder nasr het noorden en Yellowstone willen we aan het eind vd vakantie doen, vandaar.
Eerst zouden we met 3 personen gaan, nu met 2 ivm een examen van 3e persoon.
Groetjes, Sas
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Drie nachten Marble Canyon? Wat ga je daar doen?
Zou het niet handiger zijn om Yellowstone niet vanuit alleen maar West Yellowstone te doen? Vanuit Cody zou je bijvoorbeeld eerst naar Mammoth Hot springs of Gardiner kunnen gaan. Of naar Canyon. Je rijdt zo wel erg veel heen en weer.
Marianne
Zou het niet handiger zijn om Yellowstone niet vanuit alleen maar West Yellowstone te doen? Vanuit Cody zou je bijvoorbeeld eerst naar Mammoth Hot springs of Gardiner kunnen gaan. Of naar Canyon. Je rijdt zo wel erg veel heen en weer.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 3511 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-