In 2011 hebben we het standaard rondje zuid west gedaan, maar Yellowstone stond nog hoog op ons lijstje! Na lang nadenken en opzoeken hebben we ervoor gekozen om te starten in Seattle!
De tickets hebben we dit weekend geboekt, dus dat is reeds in orde!

We hebben al wat liggen denken op een mogelijke route en kwamen voorlopig op dit resultaat uit.
dag 1: 7/9/2013: Brussel - Seattle (Aankomst 12.55u)
dag 2: Seattle - Port Angeles/Olympic National Park
dag 3: Olympic National Park
dag 4: Olympic National Park (- eventueel savonds richting Mount Rainier)
dag 5: Mount Rainier
Dag 6: Columbia River gorge national scenic area
Dag 7: Columbia River Gorge - Twin Falls / Craters of the moon
dag 8: Craters of the moon - Yellowstone
dag 9: Yellowstone
Dag 10: Yellowstone
Dag 11: Yellowstone
Dag 12: Grand Teton
Dag 13: Grand Teton - Colorado National Monument
Dag 14: Colorado National Monument - Arches National Park
Dag 15: Arches
Dag 16: Arches
Dag 17: Arches - ??? ergens op de UT12?
Dag 18: ??? - langst cottonwood canyon road tot Zion ? (wegens slecht weer hebben we deze niet kunnen rijden in 2011)
Dag 19: Zion National Park - Via Valley Of Fire? - Las Vegas
Dag 20: Las Vegas
dag 21: Las Vegas
dag 22: Las Vegas - Los Angeles
Dag 23: Los Angeles - Brussel
Voila! Al de mogelijke tips zijn meer dan welkom! We maken de reis in september, en zullen weer kamperen met de tent. Dus enkel in Seattle en Las Vegas zullen we op hotel gaan.
We weten dat er een aantal lange rijdagen tussen zitten, zoals bijvoorbeeld om het stuk tussen Columbia river gorge en Yellowstone, en het stuk tussen grand teton en Colorado National Monument te overbruggen. Maar ik denk dat je hier bijna niet onderuit kunt als je yellowstone wilt zien eh

We reserveren graag al onze overnachtingen op voorhand zodat we daar gerust zijn dat we savonds ergens terecht kunnen. Als er onder jullie zijn die toffe tips hebben op vlak van campgrounds dan hoor ik het graag!

Ivm Yellowstone, ik heb gezien dat er in september al een aantal faciliteiten gesloten zijn. Madison campground is wel nog open en deze is reserveerbaar. Heeft iemand ervaring met deze campground? Een beetje gezellig? Mooie faciliteiten? Omdat we langst het westen yellowstone zullen binnen rijden leek deze campground mij wel handig, en dan kunnen we eventueel ook de ene dag de noordelijke en de andere dag de zuidelijke loop doen ofzo, zonder van plaats te veranderen...
We gaan ook weer mee doen aan de loterij voor the wave, dus als we dat zouden winnen dan moet dit ook nog ergens ingepland worden. (Hopelijk hebben we dit jaar wat meer geluk dan in 2011

Een tijdje terug heb ik ergens gelezen dat het weer bij Mount Rainier nogal wisselvallig kan zijn en dat een bezoek aan het park dan totaal niet de moeite is. Klopt dit? Is er een grote kans op slecht weer en veel mist enzo? Hoe lang kan je best uit trekken voor een bezoek aan Mount Rainier ?
We komen smiddags al in Seattle aan en zijn van plan om dan namiddag meteen de stad te verkennen. De volgende dag zouden we de Boeing fabriek willen bezoeken vooraleer we doorrijden naar Olympic national Park. In Seattle willen we uiteraard een bezoek brengen aan de space needle en pike place market,.. heb ook ergens gelezen dat je vanaf een bepaald punt een heel mooie zonsondergang kunt zien. Weet iemand toevallig waar dit is? Zijn er nog aanraders die een bezoekje waard zijn? Omwille van de beperkte tijd is het misschien interessant om met zo een hop on hop off bus mee te gaan ofzo. Iemand die hier ervaring mee heeft? Is dit de moeite? Ligt alles in Seattle op wandelafstand of heb je toch je auto nodig?
Waar kunnen we het best overnachten in Seattle? In de buurt van Space needle en pike place of? En hoe zit het met parkeren? Best bij het hotel? Of is openbaar geen probleem?
Al een hele brief om mee te starten!