Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Evelien. Sept 2013: Seattle - Yellowstone - Las vegas

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Evelien.
Amerikakenner

Reis Evelien. Sept 2013: Seattle - Yellowstone - Las vegas

Bericht door Evelien. »

Het is beslist! We gaan terug naar Amerika dit jaar!! :-D
In 2011 hebben we het standaard rondje zuid west gedaan, maar Yellowstone stond nog hoog op ons lijstje! Na lang nadenken en opzoeken hebben we ervoor gekozen om te starten in Seattle!

De tickets hebben we dit weekend geboekt, dus dat is reeds in orde! :-D We vliegen heen op seattle en terug vanaf Los Angeles, dit omwille van de drop off kosten van de auto, en de kostprijs van de tickets. Los Angeles willen we echter wel niet meer bezoeken, dus onze reis "eindigt" eigenlijk in Las Vegas! :-)

We hebben al wat liggen denken op een mogelijke route en kwamen voorlopig op dit resultaat uit.

dag 1: 7/9/2013: Brussel - Seattle (Aankomst 12.55u)
dag 2: Seattle - Port Angeles/Olympic National Park
dag 3: Olympic National Park
dag 4: Olympic National Park (- eventueel savonds richting Mount Rainier)
dag 5: Mount Rainier
Dag 6: Columbia River gorge national scenic area
Dag 7: Columbia River Gorge - Twin Falls / Craters of the moon
dag 8: Craters of the moon - Yellowstone
dag 9: Yellowstone
Dag 10: Yellowstone
Dag 11: Yellowstone
Dag 12: Grand Teton
Dag 13: Grand Teton - Colorado National Monument
Dag 14: Colorado National Monument - Arches National Park
Dag 15: Arches
Dag 16: Arches
Dag 17: Arches - ??? ergens op de UT12?
Dag 18: ??? - langst cottonwood canyon road tot Zion ? (wegens slecht weer hebben we deze niet kunnen rijden in 2011)
Dag 19: Zion National Park - Via Valley Of Fire? - Las Vegas
Dag 20: Las Vegas
dag 21: Las Vegas
dag 22: Las Vegas - Los Angeles
Dag 23: Los Angeles - Brussel

Voila! Al de mogelijke tips zijn meer dan welkom! We maken de reis in september, en zullen weer kamperen met de tent. Dus enkel in Seattle en Las Vegas zullen we op hotel gaan.
We weten dat er een aantal lange rijdagen tussen zitten, zoals bijvoorbeeld om het stuk tussen Columbia river gorge en Yellowstone, en het stuk tussen grand teton en Colorado National Monument te overbruggen. Maar ik denk dat je hier bijna niet onderuit kunt als je yellowstone wilt zien eh :-)

We reserveren graag al onze overnachtingen op voorhand zodat we daar gerust zijn dat we savonds ergens terecht kunnen. Als er onder jullie zijn die toffe tips hebben op vlak van campgrounds dan hoor ik het graag! :)

Ivm Yellowstone, ik heb gezien dat er in september al een aantal faciliteiten gesloten zijn. Madison campground is wel nog open en deze is reserveerbaar. Heeft iemand ervaring met deze campground? Een beetje gezellig? Mooie faciliteiten? Omdat we langst het westen yellowstone zullen binnen rijden leek deze campground mij wel handig, en dan kunnen we eventueel ook de ene dag de noordelijke en de andere dag de zuidelijke loop doen ofzo, zonder van plaats te veranderen...

We gaan ook weer mee doen aan de loterij voor the wave, dus als we dat zouden winnen dan moet dit ook nog ergens ingepland worden. (Hopelijk hebben we dit jaar wat meer geluk dan in 2011 :thumbup: )

Een tijdje terug heb ik ergens gelezen dat het weer bij Mount Rainier nogal wisselvallig kan zijn en dat een bezoek aan het park dan totaal niet de moeite is. Klopt dit? Is er een grote kans op slecht weer en veel mist enzo? Hoe lang kan je best uit trekken voor een bezoek aan Mount Rainier ?

We komen smiddags al in Seattle aan en zijn van plan om dan namiddag meteen de stad te verkennen. De volgende dag zouden we de Boeing fabriek willen bezoeken vooraleer we doorrijden naar Olympic national Park. In Seattle willen we uiteraard een bezoek brengen aan de space needle en pike place market,.. heb ook ergens gelezen dat je vanaf een bepaald punt een heel mooie zonsondergang kunt zien. Weet iemand toevallig waar dit is? Zijn er nog aanraders die een bezoekje waard zijn? Omwille van de beperkte tijd is het misschien interessant om met zo een hop on hop off bus mee te gaan ofzo. Iemand die hier ervaring mee heeft? Is dit de moeite? Ligt alles in Seattle op wandelafstand of heb je toch je auto nodig?

Waar kunnen we het best overnachten in Seattle? In de buurt van Space needle en pike place of? En hoe zit het met parkeren? Best bij het hotel? Of is openbaar geen probleem?

Al een hele brief om mee te starten! :D Alle tips zijn meer dan welkom, zowel op vlak van route, bezienswaardigheden, aan te raden wandelingen, overnachtingen, mooie scenic routes,... :-)
Afbeelding
KimDaanUSA
Amerikafan

Re: Reis Evelien. Sept 2013: Seattle - Yellowstone - Las veg

Bericht door KimDaanUSA »

Hoi Evelien,

Misschien heb je wat aan ons topic, wij gaan ongeveer dezelfde route rijden! http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=45531

Wij gaan midden/eind augustus, om even aan te haken op jouw vragen vroeg ik me af wat de temperaturen zijn overdag/s'nachts in Yellowstone i.v.m. kamperen :wink:
Onze reisverslagensite: http://kimendaan.wordpress.com
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

KimDaan, temperaturen liggen dan meestal net iets boven vriespunt is mijn ervaring de laatste x Yellowstone. Overdag warmt het snel op, maar de ochtenden zijn koud.

Evelien, mooie route zover ik kan zien! Je neemt overal lekker de tijd.
De dagen in Arches kan je ook besteden in Dead Horse Point SP en Canyonlands, ben je daar bekend mee?

Bryce sla je over? (reizen van Escalante Grand Staircase en dan door naar Zion? Is wel een pittige maar mooie route)

Vergeet de markt niet in Seattle!
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Bedankt voor de reacties!

In de regio van arches/canyonlands zijn we nog niet geweest, dus de tijd zal daar over gespreid worden. Hoeveel tijd moet je eig best uittrekken voor arches? We willen er indien mogelijk de fiery furnace wandeling doen..

Bryce hebben we al bezocht, dus daarom slaan we het over, net als Zion. Ik heb zion hierboven wel getijpt, maar dit wordt dan meer als overnachtingsplaats en misschien afhankelijk van de planning nog een kleine wandeling.

Welke dingen langst UT12 zijn de moeite? Ik ben al uitgekomen bij de lower calf creek falls, dus dit staat zoiezo al genoteerd!

Welke markt bedoel je in Seattle?
Afbeelding
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Ik zou minstens 1 volle dag voor Arches en 1 voor Canyonlands nemen. In Arches zijn de wandelingen naar Delicate Arch en Devils garden musts. Deze laatste combineert de mooiste bogen vh park (behalve Delicate, die staat apart). Ik vind Fiery Furnace minder dan Devils Garden, maar dat is mijn mening. In Canyonlands heb je aan een halve dag voor Island in the Sky wel genoeg, dit zijn eigenlijk allemaal uitkijkpunten soms met een heel klein wandelingetje gecombineerd. Voor 'het betere wandelwerk' moet je in the Needles zijn, is een ander deel van Canyonlands en absoluut aan te raden. Voor the needles moet je eigenlijk ook 1 dag rekenen. ER is ook nog Dead horse point SP, is eigenlijk maar 1 uitkijkpunt, maar wel waanzinnig mooi.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

bedankt lilo! super handige tips!
Afbeelding
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Ik ben aan het kijken voor een hotel in Seattle, ik ga waarsch een poging doen via priceline. Maar hoe zit het met parkeren in Seattle? Best zorgen dat dit gaat bij het hotel? Of is openbaar parkeren geen probleem?
Afbeelding
Bertus
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Bertus »

Beste Evelien
Wij hebben afgelopen jaar een paar dagen in het Paramount Hotel in Seattle Downtown gezeten was echt perfect gelegen alles op loopafstand ( wij hadden geen auto mee) vanaf Seatac zijn wij met de light rail in ongeveer 35 minuten van vliegveld naar het hotel gegaan.
Nadat wij onze rondreis hadden afgerond met de camper hebben wij nog een nacht geslapen in het Holliday inn Seatac dat ligt echt tegenover het vliegveld er is ook parkeergelegenheid en je loopt zo vanuit het hotel naar de lightrail .
Je zou er ook over na kunnen denken dit hotel te nemen de stad in te gaan en de volgende dag pas de huurauto op te halen en dan naar het Museum of Flight (Boeing) te rijden is maar een optie
Vr Gr. Bertus
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

bedankt!

Daar valt over na te denken! is zeker een interessante optie! En het openbaar vervoer in seattle is goed geregeld? Duur? Want als je de taxi vor alles moet nemen dan kan je evengoed al een auto huren vanaf dag 1..
Afbeelding
Bertus
Amerikafan

Bericht door Bertus »

Het openbaar vervoer is niet duur (in Nederland is het schofterig duur)light rail kost $7 retourtje van Seatac naar Downtown en meestal is in de maand september de bus in het centrum gratis.
Monorail naar Space needle is dan ook gratis volgens mij.Ga ook naar Music experience is vlakbij Space needle(als je van muziek houdt ook leuk voor kinderen ivm Avatar)
Pike place is ook leuk neem bij Pihorsky een salmon broodje echt geweldig.
Wij hebben in Seattle tijdens de Sale oa bij Macys ingeslagen spijkerbroeken kosten echt bijna niets.
Bertus
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

bedankt voor de handige tips! :) Als je er nog zo hebt hoor ik ze graag! :)

op de auto zouden we 50 euro uitsparen als we later huren, dus dan moeten we gewoon eens kijken wat het handigste is enzo! :)
Afbeelding
marga83
Amerika-ontdekker

Bericht door marga83 »

Madison campground in Yellowstone vonden wij een erg mooie campground. We zijn er vorig jaar geweest en gaan er dit jaar weer naartoe. Prachtig gelegen! Zeker ook voor het bezoeken van de westkant van Yellowstone, Old Faithfull deel.
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Heb een vraagje ivm de overnachting in Seattle. Ik ben al een tijdje aant het proberen via priceline, maar nog steeds geen succes.
Via booking.com is het mij ook opgevallen dat de overnachtingen heel duur zijn. Voor een simpel motel betaal je al minimum 80 euro.. en we slapen toch liever iets luxueuzer dan een gewoon motel.
Maar wat ik nog gekker vind is dat de prijzen voor 7 september het dubbel zijn van de prijzen voor bijvoorbeeld een zaterdag in maart.. Heeft dit puur te maken met het feit dat het dan nog zomer is? Of is er misschien toevallig iets te doen dat weekend in Seattle? Ik had zelf al eens gegoogled en het enigste wat ik vond was dat er dat weekend een aantal marathons/traitlons te doen zijn rondom Seattle. Kan het dat dit zorgt voor de hogere prijzen?

Weet er iemand misschien een betaalbaar hotel in de buurt van pike place?
Afbeelding
Bertus
Amerikafan

Bericht door Bertus »

Beste Evelien
Labor Day weekend en Bumbershoot 2013 (dit is een muziekfestival ) vandaar de drukte en de hogere prijzen
Vrgr Bertus
Bertus
Amerikafan

Bericht door Bertus »

Sorry Evelien Labor Day weekend en Bumbershoot zijn een weekend voordat julli aankomen
Bertus
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Yup inderdaad das een week vroeger. Het enigste wat ik nu kan vinden zijn de marathons..
Hoop dat we toch nog iets betaalbaar gaan vinden. Ben volop met priceline bezig, maar ook daar zit ik al met een redelijk hoog bod.
Afbeelding
Bertus
Amerikafan

Bericht door Bertus »

Beste Evelien ik zag toevallig dat een kamer in het Holliday inn Seatac op 7 sept 2013 $116 kost
Vrgr Bertus
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

bedankt!
Maar we zouden toch liever in het centrum zelf slapen.. Is toch wat handiger, maarja dan liggen de prijzen onmiddellijk hoger eh..
Afbeelding
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Zojuist het eerste hotel gescoord via priceline, voor onze laatste nacht in redondo beach! :) Blij! :D toch meer als de helft erop uitgespaard!
Afbeelding
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Eventjes er tussenuit geweest, maar nu kan het plannen terug beginnen. Ik heb vandaag al eens liggen zoeken achter campgrounds, maar dat blijkt dit jaar toch moeilijker te gaan. Ben al tot het volgende gekomen:

Olympic NP:
Heart of the hills
Mora/kalaloch

Allebei afhankelijk van de planning, het ambetante is wel dat de campgrounds in olympic np niet te boeken zijn. Heeft iemand ervaring met deze campgrounds? Zijn er altijd nog plaatsen beschikbaar? Of zijn er andere campgrounds in de buurt die wel te reserveren zijn?

Mount rainier:
cougar rock (is te reserveren dus geen probleem, wel nog twijfel of we hier langst gaan of niet)

Columbia river gorge:
Dit vind ik ook een moeilijke plaats. Ik vind hier moeilijk campgrounds waar je met de tent kan staan, en vaak zijn ze niet te reserveren.. Weet iemand hier een aangename campground?
Tot nu toe is de beste optie de KOA omwille van reserveerbaarheid en douches. Douches zijn echter hier wel een voorwaarde vermits we gaan raften. Maar eigenlijk slapen we liever niet op een commerciele campground zoals KOA. Dus als iemand hier een toffe rustige campground weet hoor ik het graag ! :-)

We gaan waarschijnlijk naar de pendleton round up. Is hier iemand al geweest? Is deze de moeite?? Dus ook een campground hier in de buurt gezocht! Blijkt ook weer niet zo makkelijk te zijn... Ofwel zijn er geen tentplaatsen, ofwel niet reserveerbaar... Iemand die een toffe camprgound weet ik Pendleton of La Grande?

Yellowstone:
Ik dacht aan Madison voor de eerste 3 nachten, omdat we langst daar binnen komen, en grant 1 nacht omdat deze al dichter bij grand teton ligt? Iemand ervaring?

Grand teton/jackson:
Ook hier weer problemen. Het plan is om smorgens uit yellowstone te vertrekken en savonds jackson te bezoeken. Dus overnachting rond Jackson leek ideaal, maar ook hier vind ik weer geen geschikte campground. Dus tips zijn alweer meer dan welkom! :)

Colorado National Monument:
Iemand ervaring met saddle horn campground? Deze is niet reserveerbaar maar naar het schijnt zijn er altijd wel plaatsen beschikbaar. Klopt dit? Wij zullen pas savonds aankomen..

Voila, een hele boterham. Maar hopelijk hebben jullie heel wat goede tips!! :)
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer