Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis dinne: rondreis schoonouders
Reis dinne: rondreis schoonouders
Allen,
kunnen jullie mij meehelpen met een indeling voor een reis van mijn schoonouders (alle 2 60+) vertrek eind augustus 2013, voor 1 maand.
Vliegtickets reeds geboekt richting Denver, terugvlucht vanuit Vegas.
Onderstaande parken zouden ze zeker bezoeken, ik ken ze ook voldoende. Enige dat ik niet echt kan inschatten hoeveel tijd ik moet inlassen voor alles. Ik en mijn vrouw doen graag lange stukken in de auto, voor hun wordt dat wat moeilijker. Wandelingen mogen ook maar rond het uur lopen, en conformt moet aanwezig zijn: ze gaan reizen met SUV, en slapen in motels, of in lodges in de parken.
Helpen jullie met de juiste indeling? Thx!
Denver
Rocky Mountain National Park
Custer State Park
Badlands National Park
Mount Rushmore
Thunder Basin National Grassland
Grand Teton National Park
Yellowstone
Banff National Park
Jasper National Park
Glacier National Park
Victoria (walvis tochten)
Olympic National Park
Mount Rainier National Park
Crater Lake National Park
Columbia Gorge Highway
Lassen Volcanic National Park
kunnen jullie mij meehelpen met een indeling voor een reis van mijn schoonouders (alle 2 60+) vertrek eind augustus 2013, voor 1 maand.
Vliegtickets reeds geboekt richting Denver, terugvlucht vanuit Vegas.
Onderstaande parken zouden ze zeker bezoeken, ik ken ze ook voldoende. Enige dat ik niet echt kan inschatten hoeveel tijd ik moet inlassen voor alles. Ik en mijn vrouw doen graag lange stukken in de auto, voor hun wordt dat wat moeilijker. Wandelingen mogen ook maar rond het uur lopen, en conformt moet aanwezig zijn: ze gaan reizen met SUV, en slapen in motels, of in lodges in de parken.
Helpen jullie met de juiste indeling? Thx!
Denver
Rocky Mountain National Park
Custer State Park
Badlands National Park
Mount Rushmore
Thunder Basin National Grassland
Grand Teton National Park
Yellowstone
Banff National Park
Jasper National Park
Glacier National Park
Victoria (walvis tochten)
Olympic National Park
Mount Rainier National Park
Crater Lake National Park
Columbia Gorge Highway
Lassen Volcanic National Park
Re: Reis dinne: rondreis schoonouders
Als ik dit lijstje zie vind ik het wel veel, Mijn mening iets te veel, maar ik ken je schoonouders niet. Denk dat dit haasten wordt. Hebben ze wel vaker gereisd in de USA? Dan wordt het al weer wat makkelijker. Misschien is het een idee een route te maken en daar de km. bij te zetten. Dan kun je redelijk inschatten welke afstand ze per dag moeten of kunnen rijden. Ook de overnachtingsplekken zijn dan beter in te schatten. Je kan dan ook bepalen hoe lang ze in een park blijven. Als dit alles hebt kun je bepalen als alles haalbaar is of dat de route aangepast moet worden. Succes met de voorbereiding. Klaas

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ze hebben al meerdere malen in Amerika gereisd, en gaan gemiddeld 4 maand/jaar op reis, dus ze zijn het ritme wel gewoon 
Waar ik het meest over pieker zijn idd de lange reistijden...

Waar ik het meest over pieker zijn idd de lange reistijden...
Heb je al eens met Google maps een globale indeling gemaakt van de route? De kale route is alleen al ca. 7000 km zonder mooie omwegen of dagtrips.
Wij zijn ook in veel van deze plekken/parken geweest en heb eens erachter gezet hoeveel dagen ik er minimaal voor zou uittrekken
Denver (2) (waarvan 1 de dag van aankomst)
Rocky Mountain National Park (1)
Custer State Park (1)
Badlands National Park (1)
Mount Rushmore (combineren met een van bovenstaande)
Thunder Basin National Grassland (1)
Grand Teton National Park (2)
Yellowstone (3)
Banff National Park (2)
Jasper National Park (2)
Glacier National Park (2)
Victoria (walvis tochten) (2)
Olympic National Park (2)
Mount Rainier National Park (1)
Crater Lake National Park (1)
Columbia Gorge Highway (1)
Lassen Volcanic National Park (1)
Daarmee zit je al op 24 dagen,ik zou dan ook nog eens grofweg gemiddeld een halve dag tellen aan reistijd tussen de locaties en dan kom je op 8-9 dagen, waarmee je totaal op 32-33 dagen uitkomt. Het is te doen, maar het wordt een behoorlijk vermoeiende reis iets dat voor een week of 2-3 wel te doen is, maar bijna 5 weken is naar mijn idee wat veel.
Wij zijn ook in veel van deze plekken/parken geweest en heb eens erachter gezet hoeveel dagen ik er minimaal voor zou uittrekken
Denver (2) (waarvan 1 de dag van aankomst)
Rocky Mountain National Park (1)
Custer State Park (1)
Badlands National Park (1)
Mount Rushmore (combineren met een van bovenstaande)
Thunder Basin National Grassland (1)
Grand Teton National Park (2)
Yellowstone (3)
Banff National Park (2)
Jasper National Park (2)
Glacier National Park (2)
Victoria (walvis tochten) (2)
Olympic National Park (2)
Mount Rainier National Park (1)
Crater Lake National Park (1)
Columbia Gorge Highway (1)
Lassen Volcanic National Park (1)
Daarmee zit je al op 24 dagen,ik zou dan ook nog eens grofweg gemiddeld een halve dag tellen aan reistijd tussen de locaties en dan kom je op 8-9 dagen, waarmee je totaal op 32-33 dagen uitkomt. Het is te doen, maar het wordt een behoorlijk vermoeiende reis iets dat voor een week of 2-3 wel te doen is, maar bijna 5 weken is naar mijn idee wat veel.
ok, we zitten al een beetje verder
De reis is reeds geregeld van Denver tem Yellowstone. NU komt het moellijkste stuk voor mij: canada richting Vancouver (waar ik zelf nog niet geweest ben)
Wie kan mij helpen? Zou in max 6 dagen van Bozeman naar Vancouver moeten geraken... (zeker met Banff, Jasper, Glacier np, Calgary en misschien waterton)
Thx!
De reis is reeds geregeld van Denver tem Yellowstone. NU komt het moellijkste stuk voor mij: canada richting Vancouver (waar ik zelf nog niet geweest ben)
Wie kan mij helpen? Zou in max 6 dagen van Bozeman naar Vancouver moeten geraken... (zeker met Banff, Jasper, Glacier np, Calgary en misschien waterton)
Thx!
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij hebben de route Vancouver-Jasper-Banff-Yellowstone gereden
Ik zou ook direct naar Banff of Canmore rijden i.p.v. naar Calgary (Calgary schijnt niet zo bijzonder te zijn)
Canmore ligt vlakbij Banff en is veel goedkoper om te overnachten.
Wij hebben het zo gedaan:
Canmore- Jasper
Jasper
Jasper -Clearwater
Clearwater - Lillooet
Lillooet- Vancouver
Je kunt alles teruglezen in ons reisverslag USA/Canada 2008, zie hier
Ik zou ook direct naar Banff of Canmore rijden i.p.v. naar Calgary (Calgary schijnt niet zo bijzonder te zijn)
Canmore ligt vlakbij Banff en is veel goedkoper om te overnachten.
Wij hebben het zo gedaan:
Canmore- Jasper
Jasper
Jasper -Clearwater
Clearwater - Lillooet
Lillooet- Vancouver
Je kunt alles teruglezen in ons reisverslag USA/Canada 2008, zie hier
Hallo,
Misschien nog een tip indien je grens oversteekt tussen Amerika en Canada doe de going to the sun road.
Je mag zeker niet vergeten waterton lakes park te doen. Het is een heel mooi park en het mag zeker naast banff en jasper staan.
Indien je tijd over hebt kan je ook nog glacier national park doen.
Vanuit Glacier national park kan je dan richting Kootenay NP en zo naar Banff.
Wat ik ook zou doen is naar lake moraine gaan. Een hele mooie plaats is Golden.
Ik ga wel eerlijk zijn 6 dagen is niet haalbaar voor al die parken.
Als je nog wil wandelen en een bezoek brengen aan de athabasca Glacier, sulfur mountain, Icefield parkway, Maligne Lake, ...
Misschien nog een laatste mogelijkheid vanuit Vancouver met de boot richting Amerika. Zo kunnen ze wat mijls verminderen.
groetjes
Misschien nog een tip indien je grens oversteekt tussen Amerika en Canada doe de going to the sun road.
Je mag zeker niet vergeten waterton lakes park te doen. Het is een heel mooi park en het mag zeker naast banff en jasper staan.
Indien je tijd over hebt kan je ook nog glacier national park doen.
Vanuit Glacier national park kan je dan richting Kootenay NP en zo naar Banff.
Wat ik ook zou doen is naar lake moraine gaan. Een hele mooie plaats is Golden.
Ik ga wel eerlijk zijn 6 dagen is niet haalbaar voor al die parken.
Als je nog wil wandelen en een bezoek brengen aan de athabasca Glacier, sulfur mountain, Icefield parkway, Maligne Lake, ...
Misschien nog een laatste mogelijkheid vanuit Vancouver met de boot richting Amerika. Zo kunnen ze wat mijls verminderen.
groetjes
Hey allen,
mijn schoonouders zijn nu reeds 2 weken in Canada, en zijn mede dankzij jullie tips, een super trip aant beleven! Waarvooor dank!
Nu heb ik een volgende vraag. Morgen doen ze Wells Gray, en 's avonds slapen ze in Clearwater. Nu moet ik ze van daar naar Vancouver krijgen. Mijn plan is om dit in 2 dagen te doen, daar ze max 250 mijl per dag willen doen.
Dag 1 Clearwater - Lillooet (Seton Lake, Joffre Lake pp)
Dag 2 Lillooet - Vancouver ( Brandy Wine Falls pp, Shannon falls pp, Porteau Cove pp, cypress pp)
Wat is er allemaal te doen, zien in deze 2 etappes wat ik nog niet voorzien ? vooral dag 1 graag.
merci!
mijn schoonouders zijn nu reeds 2 weken in Canada, en zijn mede dankzij jullie tips, een super trip aant beleven! Waarvooor dank!
Nu heb ik een volgende vraag. Morgen doen ze Wells Gray, en 's avonds slapen ze in Clearwater. Nu moet ik ze van daar naar Vancouver krijgen. Mijn plan is om dit in 2 dagen te doen, daar ze max 250 mijl per dag willen doen.
Dag 1 Clearwater - Lillooet (Seton Lake, Joffre Lake pp)
Dag 2 Lillooet - Vancouver ( Brandy Wine Falls pp, Shannon falls pp, Porteau Cove pp, cypress pp)
Wat is er allemaal te doen, zien in deze 2 etappes wat ik nog niet voorzien ? vooral dag 1 graag.
merci!
- AnnInBC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Waarom niet van Clearwater naar Whistler? Whistler is eigenlijk wel een leuke plaats, vrij toeristisch maar wel gezellig met mooie zichten. Er is ook een kabelbaan die naar de top van Whistler Mountain gaat en van daarboven kan de de Peak 2 Peak gondola nemen naar Blackcomb Mountain...zeker de moeite op een mooie dag. Boven op Whistler Mountain zijn er verschillende wandel trails om te doen (van kort tot langer), Harmony Lake Trail & Loop is een mooie wandeling: http://www.whistlerblackcomb.com/events ... eeing.aspx
Verder zijn er in de buurt van Whistler verschillende mooie meertjes en kan je bijvoorbeeld een fiets huren waarmee je de Whistler Valley Trail kan doen (zo'n 30km in totaal). Voor het huren van fietsen kan je hier eens kijken: http://bike.whistlerblackcomb.com/rentals/index.aspx
Groetjes,
Ann
Verder zijn er in de buurt van Whistler verschillende mooie meertjes en kan je bijvoorbeeld een fiets huren waarmee je de Whistler Valley Trail kan doen (zo'n 30km in totaal). Voor het huren van fietsen kan je hier eens kijken: http://bike.whistlerblackcomb.com/rentals/index.aspx
Groetjes,
Ann
ok bedankt!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 1966 Weergaves