Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rondreis sofie1983: Denver 2013 - vraagstukken!!!
-
sofie1983
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Rondreis sofie1983: Denver 2013 - vraagstukken!!!
Hallo,
Ben eindelijk begonnen aan de planning per dag van onze Denver rondreis van dit jaar en natuurlijk zit ik nog met een heleboel vragen of dagen waaraan ik twijfel hoe we die moeten invullen! Hierbij dus al de vragen (ook nog even bij vermelden dat al onze overnachtingsplaatsen reeds geboekt zijn, dus wijzigen liever niet meer):
1. Wat is de mooiste route om te nemen van Denver naar Estes Park, gewoon de makkelijkste weg die Google maps geeft, of mooier via de groenere gedeelten (door het stadje Nederland, enz)?
2. Dag 5,6 &7 begint bij ons met een rit van Cheyenne naar Rapid City, daar blijven we dan 3 nachten, ik had volgende planning in gedachten:
- Dag 5: Cheyenne - Scottsbluff - Mount Rushmore - Rapid City
- Dag 6: Rapid City - Custer State Park
- Dag 7: Rapid City - Badlands
3. Rapid City --> Sheridan
- via I-90W, passeren dan via Devils Tower
- via US-16W, via Black Hills Nat. Forest
4. Sheridan --> Cody
- via Bighorn Scenic Byway
- via Medicine Wheel Passage (richting Lovell)
5. Cody --> Yellowstone NP, mooiste route is naar ik vernomen heb via de Beartooth Scenic Byway, welke route dan best volgen? Of best gewoon rechtstreeks van Cody naar de East entrance? Hebben in totaal 4 overnachtingen in Yellowstone zelf.
6. Moab --> Montrose
- via Grand Junction & Colorado Nat. Mon. (is dit wel de moeite,)
- beter doorrijden en tijd besteden aan Black Canyon of the Gunnison...
7. Dit is een ander soort vraagje: van Moab naar Canyonlands (Island in the Sky) zou ongeveer 4u rijden zijn?! Ik vraag me af als in totaal die dag al 8u moet rijden of het dan wel de moeite is om tot daar te gaan. Overal lees je dat Moab dé uitvalsbasis is om dit park te bezoeken, maar veel tijd om uit te stappen en te wandelen is er dan toch niet.
8. De laatste dag van ons verblijf in Moab zouden we misschien de La Sal Mountain Loop willen doen, heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja, de moeite waard of onze dag beter op een andere manier invullen!
Dit was het,voorlopig toch!
Ben eindelijk begonnen aan de planning per dag van onze Denver rondreis van dit jaar en natuurlijk zit ik nog met een heleboel vragen of dagen waaraan ik twijfel hoe we die moeten invullen! Hierbij dus al de vragen (ook nog even bij vermelden dat al onze overnachtingsplaatsen reeds geboekt zijn, dus wijzigen liever niet meer):
1. Wat is de mooiste route om te nemen van Denver naar Estes Park, gewoon de makkelijkste weg die Google maps geeft, of mooier via de groenere gedeelten (door het stadje Nederland, enz)?
2. Dag 5,6 &7 begint bij ons met een rit van Cheyenne naar Rapid City, daar blijven we dan 3 nachten, ik had volgende planning in gedachten:
- Dag 5: Cheyenne - Scottsbluff - Mount Rushmore - Rapid City
- Dag 6: Rapid City - Custer State Park
- Dag 7: Rapid City - Badlands
3. Rapid City --> Sheridan
- via I-90W, passeren dan via Devils Tower
- via US-16W, via Black Hills Nat. Forest
4. Sheridan --> Cody
- via Bighorn Scenic Byway
- via Medicine Wheel Passage (richting Lovell)
5. Cody --> Yellowstone NP, mooiste route is naar ik vernomen heb via de Beartooth Scenic Byway, welke route dan best volgen? Of best gewoon rechtstreeks van Cody naar de East entrance? Hebben in totaal 4 overnachtingen in Yellowstone zelf.
6. Moab --> Montrose
- beter doorrijden en tijd besteden aan Black Canyon of the Gunnison...
7. Dit is een ander soort vraagje: van Moab naar Canyonlands (Island in the Sky) zou ongeveer 4u rijden zijn?! Ik vraag me af als in totaal die dag al 8u moet rijden of het dan wel de moeite is om tot daar te gaan. Overal lees je dat Moab dé uitvalsbasis is om dit park te bezoeken, maar veel tijd om uit te stappen en te wandelen is er dan toch niet.
8. De laatste dag van ons verblijf in Moab zouden we misschien de La Sal Mountain Loop willen doen, heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja, de moeite waard of onze dag beter op een andere manier invullen!
Dit was het,voorlopig toch!
Re: Rondreis Denver 2013 - vraagstukken!!!
Leuk dat jullie deze rijs maken, geniet van de voorbereiding. Bij een groot gedeelte van jullie planning kan ik jullie niet helpen. Dat gedeelte hebben we nog niet gehad. Heb nog wel een paar vragen. Met hoeveel personen gaan jullie en reis je met de auto of camper? In in welke periode gaan jullie?
Wat Moab en Island in the Sky betreft. De reistijd is veel korter, kijk maar op google maps. Reistijd tot in het park max. ongeveer 1,5 uur tot Grand Vieuw Point Overlook. Als je een dag gaat heb je ook nog wel tijd op Dead Horse State Park te bezoeken. Misschien heb je ook wat aan ons reisverslag, zie onder aan de banner. Succes met de planning.
Wat Moab en Island in the Sky betreft. De reistijd is veel korter, kijk maar op google maps. Reistijd tot in het park max. ongeveer 1,5 uur tot Grand Vieuw Point Overlook. Als je een dag gaat heb je ook nog wel tijd op Dead Horse State Park te bezoeken. Misschien heb je ook wat aan ons reisverslag, zie onder aan de banner. Succes met de planning.

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
1: Als je de tijd hebt zou je de mooiere weg via Nederland moeten rijden
2: Ik zie dat je Rapid City als basis hebt voor de Black Hills. Goeie keus. De Black Hills zijn niet zo heel groot. In 3 kwartier rij je naar Custer State Park en in 1 uur naar Badlands.
3: Oké
4: Oké
5: Als je 4 dagen in Yellowstone hebt kun je je de omweg via Red Lodge en de Beartooth Pass best veroorloven. Mooie weg en zeker de omweg waard
6: Colorado nat mon. is zeker de moeite waard en in mijn ogen veel mooier dan de black canyon of the Gunnison
Info Colorado nat. mon. : http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... ument.html
7; Hahaha, welke routeplanner gebruik je ? Nog een voor paard en wagen of zo ? Met de auto is het ongeveer een uurtje rijden.
8: Mooie route. Ik vind vooral het stuk langs de Colorado (Hwy 128) het mooist
2: Ik zie dat je Rapid City als basis hebt voor de Black Hills. Goeie keus. De Black Hills zijn niet zo heel groot. In 3 kwartier rij je naar Custer State Park en in 1 uur naar Badlands.
3: Oké
4: Oké
5: Als je 4 dagen in Yellowstone hebt kun je je de omweg via Red Lodge en de Beartooth Pass best veroorloven. Mooie weg en zeker de omweg waard
6: Colorado nat mon. is zeker de moeite waard en in mijn ogen veel mooier dan de black canyon of the Gunnison
Info Colorado nat. mon. : http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... ument.html
7; Hahaha, welke routeplanner gebruik je ? Nog een voor paard en wagen of zo ? Met de auto is het ongeveer een uurtje rijden.
8: Mooie route. Ik vind vooral het stuk langs de Colorado (Hwy 128) het mooist
-
sofie1983
- Amerikafan
Alvast bedankt voor jullie reacties! We gaan met ons tweetjes met de wagen in juni! Met paard en kar zou nochtans ook zijn charmes hebben...
Ik heb dit nochtans opgezocht via Google Maps, maar waarschijnlijk is hier dan iets mis gegaan! Ga dit meteen opnieuw ingeven...
CeesA, bij puntje 3 & 4 zet je OK, maar welke van de twee voorgestelde routes is de beste? Ik heb het misschien niet zo duidelijk gezet dat we twijfelen tussen die twee.
Wat betreft Yellowstone, we vertrekken smorgens vanuit Cody dus ik "denk" dat we dan misschien wel tijd genoeg hebben.
Ik heb dit nochtans opgezocht via Google Maps, maar waarschijnlijk is hier dan iets mis gegaan! Ga dit meteen opnieuw ingeven...
CeesA, bij puntje 3 & 4 zet je OK, maar welke van de twee voorgestelde routes is de beste? Ik heb het misschien niet zo duidelijk gezet dat we twijfelen tussen die twee.
Wat betreft Yellowstone, we vertrekken smorgens vanuit Cody dus ik "denk" dat we dan misschien wel tijd genoeg hebben.
V.w.b. punt 3 en 4 zie ik nu ook dat je 2 verschillende wegen opgeeft. (wordt tijd voor een leesbrilletje denk ik )
Ik moet hier het antwoord schuldig blijven.
Ik ben rechtstreeks, over de grote weg, via Sheridan en Hwy 14 van Rapid City naar Cody gereden. Devils Tower overgeslagen.
Het doel was zsm in Cody te komen, want we wilden Buffalo Bill museum nog bezoeken.
Bij punt 5 bedoelde ik eigenlijk dat jullie tijd genoeg hebben om Yellowstone te zien en dingen te ondernemen.
Ik lees hier soms in schema's dat men slechts 1 of 2 dagen voor Yellowstone reserveert.
Tja, dan moet je niet te veel omwegen via Bear Tooth en andere Pasjes gaan rijden natuurlijk want dan is iedere seconde kostbaar.
Ik moet hier het antwoord schuldig blijven.
Ik ben rechtstreeks, over de grote weg, via Sheridan en Hwy 14 van Rapid City naar Cody gereden. Devils Tower overgeslagen.
Het doel was zsm in Cody te komen, want we wilden Buffalo Bill museum nog bezoeken.
Bij punt 5 bedoelde ik eigenlijk dat jullie tijd genoeg hebben om Yellowstone te zien en dingen te ondernemen.
Ik lees hier soms in schema's dat men slechts 1 of 2 dagen voor Yellowstone reserveert.
Tja, dan moet je niet te veel omwegen via Bear Tooth en andere Pasjes gaan rijden natuurlijk want dan is iedere seconde kostbaar.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Voor vraag 1 t/m 5 zou je misschien eens in ons 2007-verslag kunnen kijken. Wij hebben toen exact dezelfde route gereden. Tussen Rapid City en Sheridan zijn we toen via Devils Tower gereden. De volgende dag hebben we toen Bighorn Canyon Recreation Area bezocht.
Elly
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
sofie1983
- Amerikafan
De reistijd is inderdaad veel korter, oef, een pak van mijn hart! Hopelijk lukt Canyonlands dan in één dag, is toch vooral het Island in the Sky stuk...
Nu heb ik ook nog ergens gelezen dat je vanuit Cody ook via de Chief Joseph Scenic Byway kan gaan, keuzes keuzes keuzes... want ook deze weg lijkt wel heel mooi.
Heb me ondertussen ook gerealiseerd dat we in Yellowstone een beetje dom zijn geweest, logeren 2 nachten in een cabin aan de Canyon Lodge en twee nachten aan de Lake Lodge... Volgens mij liggen die plaatsen eigenlijk te dicht bij elkaar om het de moeite te maken om van locatie te wisselen. Hadden beter iets in West Yellowstone geboekt voor 2 nachtjes. Ben wel blij dat we al iets geboekt hadden want alles is echt volzet, misschien in de toekomst nog ergens een gaatje... Alleszins nog een paar maanden om alles te plannen
Nu heb ik ook nog ergens gelezen dat je vanuit Cody ook via de Chief Joseph Scenic Byway kan gaan, keuzes keuzes keuzes... want ook deze weg lijkt wel heel mooi.
Heb me ondertussen ook gerealiseerd dat we in Yellowstone een beetje dom zijn geweest, logeren 2 nachten in een cabin aan de Canyon Lodge en twee nachten aan de Lake Lodge... Volgens mij liggen die plaatsen eigenlijk te dicht bij elkaar om het de moeite te maken om van locatie te wisselen. Hadden beter iets in West Yellowstone geboekt voor 2 nachtjes. Ben wel blij dat we al iets geboekt hadden want alles is echt volzet, misschien in de toekomst nog ergens een gaatje... Alleszins nog een paar maanden om alles te plannen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt de acocmmodatie in het park gratis annuleren, dus dat is ook nog een mogelijkheid. De cabins bij Lake Lodge zijn niet geweldig, dus misschien niet zo gek om dat te wijzigen. Ik vind Old Faithful (de Inn) prachtig om te zitten, maar West Yellowstone is ook een mogelijkheid. Of doe 4 nachten Canyon, als dat nog mogelijk is, dan hoef je niet te verkassen. Met meerdere nachten op dezelfde locatie vond ik het eten wat lastig; je bent snel uitgekeken als je aldoor bij hetzelfde restaurant gaat eten. Maar je kunt natuurlijk ook ergens anders eten en na het eten nog terugrijden naar je cabin; met als voordeel dat je wildlife kunt spotten onderweg.
Marianne
Marianne
-
sofie1983
- Amerikafan
Hallo Marianne,
Ja heb inderdaad op het forum al gelezen dat de cabins daar niet zo geweldig zijn... Het enige is dat je op dit moment geen andere accomodaties binnen het park meer vrij vindt, van goedkoop tot duur, alles is bezet de dagen dat wij ze nodig hebben!!!
West Yellowstone is inderdaad nog de optie, heb zo'n beetje zitten kijken, hier is de middenklasse er ook al tussenuit, heel goedkoop vindt je nog wel iets, maar tripadvisor is hier dan ook wel niet positief over en natuurlijk de zeer prijzige opties hebben ook nog wel iets vrij!
Ik ga nu gewoon regelmatig op de site van Xanterra kijken of er in de toekomst nog iets vrij komt!
Blijkbaar is volgens het forum het restaurant aan de Lake Lodge ook niet al te best... Maar ja, het voornaamste is natuurlijk de prachtige natuur en hopelijk weegt de rest dan niet te zwaar door hé!
Ja heb inderdaad op het forum al gelezen dat de cabins daar niet zo geweldig zijn... Het enige is dat je op dit moment geen andere accomodaties binnen het park meer vrij vindt, van goedkoop tot duur, alles is bezet de dagen dat wij ze nodig hebben!!!
West Yellowstone is inderdaad nog de optie, heb zo'n beetje zitten kijken, hier is de middenklasse er ook al tussenuit, heel goedkoop vindt je nog wel iets, maar tripadvisor is hier dan ook wel niet positief over en natuurlijk de zeer prijzige opties hebben ook nog wel iets vrij!
Ik ga nu gewoon regelmatig op de site van Xanterra kijken of er in de toekomst nog iets vrij komt!
Blijkbaar is volgens het forum het restaurant aan de Lake Lodge ook niet al te best... Maar ja, het voornaamste is natuurlijk de prachtige natuur en hopelijk weegt de rest dan niet te zwaar door hé!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het restaurant bij Lake Lodge is meer een cafetaria, maar je zit op loopafstand van het Lake Hotel en daar kun je prima eten. En anders rij je naar Canyon of Old Faithful; het is lang licht dus je kunt dan ook nog voor het donker weer terug zijn als je bij Lake Lodge overnacht.
Het is erg leuk om in de OF Inn te eten. denk er aan dat je dat op tijd reserveert. Bij OF is de Obsedian Dining Room een aanrader.
Marianne
Het is erg leuk om in de OF Inn te eten. denk er aan dat je dat op tijd reserveert. Bij OF is de Obsedian Dining Room een aanrader.
Marianne
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Martin & Marianne schreef:De cabins bij Lake Lodge zijn niet geweldig, dus misschien niet zo gek om dat te wijzigen.
Bij Lake Lodge zijn er diverse soorten cabins in verschillende prijsklassen.sofie1983 schreef:Ja heb inderdaad op het forum al gelezen dat de cabins daar niet zo geweldig zijn.
<-- knip -->
Blijkbaar is volgens het forum het restaurant aan de Lake Lodge ook niet al te best.
Wij zaten in 2010 in een Western Cabin en die was uiterst comfortabel.
Het restaurant van Lake Lodge is geen sterrenrestaurant, maar wij hebben er prima gegeten. En de entourage van de uit boomstammen opgetrokken lodge heeft zeker zijn charme.
Zie bij de AllesAmerikabeoordelingen: http://beoordelingen.allesamerika.com/5 ... dge+Cabins
Misschien doe je nog ideeën op uit ons reisverslag 2010; bij dag 7 komen wij in Lake Village aan: http://www.dutchmarco.com/reisverslag/u ... _index.htm
Ik begrijp niet goed waarom je vast blijft houden aan die (vaak primitieve) accomodatie in het park.
Voor het uitzicht ? 's nachts slaap je en heb je daar weinig aan. Voor de afstand ? Canyon ligt net zo ver van Old Faithfull als West Yellowstone.
Zoek toch iets in Gardiner (op 5 min. rijden van Mammoth Hot Springs) en West Yellowstone. Meer keuze, meer kwaliteit voor minder geld en ook nog eens betere restaurants.
Als prijs belangrijk is, kijk dan eens bij deze Super 8 . http://www.super8.com/hotels/montana/we ... e=&rooms=1
Ligt net buiten West Yellowstone en is daarom vaak lager geprijsd dan de hotels in West Yellowstone
Voor het uitzicht ? 's nachts slaap je en heb je daar weinig aan. Voor de afstand ? Canyon ligt net zo ver van Old Faithfull als West Yellowstone.
Zoek toch iets in Gardiner (op 5 min. rijden van Mammoth Hot Springs) en West Yellowstone. Meer keuze, meer kwaliteit voor minder geld en ook nog eens betere restaurants.
Als prijs belangrijk is, kijk dan eens bij deze Super 8 . http://www.super8.com/hotels/montana/we ... e=&rooms=1
Ligt net buiten West Yellowstone en is daarom vaak lager geprijsd dan de hotels in West Yellowstone
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
1: Ik zou de Peak-to-Peak scenic byway (of is het highway?) rijden. Een heel mooie route, echt een aanrader.
2: Lijkt me een prima planning!
3: Wij hebben Devils Tower niet gedaan, en in de Black Hills ook niet zoveel gezien. Het is een mooie omgeving, maar ik vond het niet spectaculair. We hebben wel in het dorpje Deadwood rondgekeken, maar dat vonden we erg tegenvallen.
4: Wij zijn vanuit Sheridan rechtstreeks naar Cody gereden, waar we nog de dam en het museum hebben bekeken.
5: Als je genoeg tijd hebt, is de Beartooth Highway echt een must. Wij zijn vanuit Cody over Chief Joseph Highway naar de Beartooth highway gereden en dat zou ik een volgende keer weer zo doen. Prachtig!
6: Wij hebben Colorado National Monument nog niet gezien, maar dat schijnt wel echt geweldig te zijn! Black Canyon of the Gunnison hebben we wel gezien, en vonden we best mooi, maar het staat niet in onze top 10 of zo. Maar ik denk dat beide parken erg verschillen. Wat spreekt je het meest aan?
7: Dat klopt niet. Vanuit Moab naar het Island of the Sky visitor Center (aan het begin van het park) is het een klein uurtje rijden. Tijd genoeg dus om het park te verkennen!
8: Wij hebben de La Sal Mountain loop gereden. Als je helemaal boven bent, is vooral het uitzicht over de rode rotsen en de "vallei" bij de Colorado Rivier erg mooi. In het najaar is de route wat mooier omdat de bomen dan ook verkleuren. Als je vanaf de Loop doorrijdt naar de Colorado rivier, is het wel erg de moeite waard! Maak het rondje naar Moab dan af via de UT-128, een prachtige route! Je zou 's avonds met zonsondergang kunnen dineren in het restaurant van de Red Cliffs Lodge (ligt langs de route). Heerlijk eten! Maar vooral het uitzicht is hier geweldig. Reserveer tevoren en vraag een plaatjes op het deck, je kijkt dan op de Colorado rivier uit en de zon zakt weg achter de rode rotsen waar je op uitkijkt. Onvergetelijk! Wat de tijd betreft dus goed kijken wanneer de zon onder gaat. reserveer dan zeker een half uur eerder, of misschien een uurtje, zodat je heerlijk kan genieten.
2: Lijkt me een prima planning!
3: Wij hebben Devils Tower niet gedaan, en in de Black Hills ook niet zoveel gezien. Het is een mooie omgeving, maar ik vond het niet spectaculair. We hebben wel in het dorpje Deadwood rondgekeken, maar dat vonden we erg tegenvallen.
4: Wij zijn vanuit Sheridan rechtstreeks naar Cody gereden, waar we nog de dam en het museum hebben bekeken.
5: Als je genoeg tijd hebt, is de Beartooth Highway echt een must. Wij zijn vanuit Cody over Chief Joseph Highway naar de Beartooth highway gereden en dat zou ik een volgende keer weer zo doen. Prachtig!
6: Wij hebben Colorado National Monument nog niet gezien, maar dat schijnt wel echt geweldig te zijn! Black Canyon of the Gunnison hebben we wel gezien, en vonden we best mooi, maar het staat niet in onze top 10 of zo. Maar ik denk dat beide parken erg verschillen. Wat spreekt je het meest aan?
7: Dat klopt niet. Vanuit Moab naar het Island of the Sky visitor Center (aan het begin van het park) is het een klein uurtje rijden. Tijd genoeg dus om het park te verkennen!
8: Wij hebben de La Sal Mountain loop gereden. Als je helemaal boven bent, is vooral het uitzicht over de rode rotsen en de "vallei" bij de Colorado Rivier erg mooi. In het najaar is de route wat mooier omdat de bomen dan ook verkleuren. Als je vanaf de Loop doorrijdt naar de Colorado rivier, is het wel erg de moeite waard! Maak het rondje naar Moab dan af via de UT-128, een prachtige route! Je zou 's avonds met zonsondergang kunnen dineren in het restaurant van de Red Cliffs Lodge (ligt langs de route). Heerlijk eten! Maar vooral het uitzicht is hier geweldig. Reserveer tevoren en vraag een plaatjes op het deck, je kijkt dan op de Colorado rivier uit en de zon zakt weg achter de rode rotsen waar je op uitkijkt. Onvergetelijk! Wat de tijd betreft dus goed kijken wanneer de zon onder gaat. reserveer dan zeker een half uur eerder, of misschien een uurtje, zodat je heerlijk kan genieten.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Cees, tuurlijk zijn de kamers in West Yellowstone en Gardiner luxer en goedkoper. Daar moeten ze het ook van hebben, want qua ligging kunnen ze uitzonderingen daargelaten (*) niet concurreren. We zijn wel eens met een ranger mee geweest om om half zes ‘morgens beren te gaan spotten op de Dunraven Pass. Heb je een cabin in Canyon dan scheelt dat een uur in het donker rijden ten opzichte van West Yellowstone en drie kwartier ten opzichte van Gardiner.
Idem dito voor de Hayden Valley. Een prachtig gebied om ’s avonds na het eten, vlak voor het donker wordt, nog even dieren te gaan bekijken. Een kwartiertje rijden van Canyon Village, maar als je in West Yellowstone of Gardiner zit moet je nog een uur in het donker terug rijden.
De mooiste sterrenhemel die we ooit hebben gezien? Die vanaf het terras van de Old Faithful Inn 's avonds laat. Eén van de mooiste wandelingen die ik heb gemaakt? Eentje ’s morgens vroeg om zes uur in de ochtendschemer over de volkomen verlaten boardwalks langs de geisers bij Old Faithful. Tuurlijk kan dat ook allemaal vanuit de randplaatsen, alleen net wat lastiger en je moet eerder opstaan.
Ook, maar dat is persoonlijk, vind ik verblijven in het park meer sfeer hebben dan er buiten overnachten, maar nogmaals wie buiten het park wat luxer en goedkoper wil zitten, daar is niks mee en heeft weer andere voordelen.
(*) Voor een bezoek aan Mammoth Hot Spings zit je in Gardiner wel beter dan in Canyon of in Old Faithful.
@sofie De route die Jasmino beschrijft
Martin
Ps. De mooiste “kamer” die we hadden in Yellowstone was een kamer zonder eigen douche in Old Faithful. Zie: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 0&start=20
Idem dito voor de Hayden Valley. Een prachtig gebied om ’s avonds na het eten, vlak voor het donker wordt, nog even dieren te gaan bekijken. Een kwartiertje rijden van Canyon Village, maar als je in West Yellowstone of Gardiner zit moet je nog een uur in het donker terug rijden.
De mooiste sterrenhemel die we ooit hebben gezien? Die vanaf het terras van de Old Faithful Inn 's avonds laat. Eén van de mooiste wandelingen die ik heb gemaakt? Eentje ’s morgens vroeg om zes uur in de ochtendschemer over de volkomen verlaten boardwalks langs de geisers bij Old Faithful. Tuurlijk kan dat ook allemaal vanuit de randplaatsen, alleen net wat lastiger en je moet eerder opstaan.
Ook, maar dat is persoonlijk, vind ik verblijven in het park meer sfeer hebben dan er buiten overnachten, maar nogmaals wie buiten het park wat luxer en goedkoper wil zitten, daar is niks mee en heeft weer andere voordelen.
(*) Voor een bezoek aan Mammoth Hot Spings zit je in Gardiner wel beter dan in Canyon of in Old Faithful.
@sofie De route die Jasmino beschrijft
Dat hebben wij de laatste keer ook gedaan en toen via de NorthEest Entrance het park ingereden. Dat is inderdaad een prachtige route.Als je genoeg tijd hebt, is de Beartooth Highway echt een must. Wij zijn vanuit Cody over Chief Joseph Highway naar de Beartooth highway gereden en dat zou ik een volgende keer weer zo doen. Prachtig!"
Martin
Ps. De mooiste “kamer” die we hadden in Yellowstone was een kamer zonder eigen douche in Old Faithful. Zie: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 0&start=20
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 15 jan 2013, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn nu 2 keer in Yellowstone geweest. De eerste reis hebben we in het park overnacht (2 nachten Mammoth, 2 nachten Lake Yellowstone), de tweede reis verbleven we in West Yellowstone. Dat laatste zou ik persoonlijk dus NOOIT meer doen. Vreselijk vond ik dat. Ten eerste is het gat echt een troosteloos geheel, en veel goede restaurants heb je er ook niet. Daarnaast hebben wij alle dagen enorm last gehad van files om het park in te komen. Allemaal vanwege wildlife op de weg. Een andere route is geen optie...........Je moet immers die weg nemen om in het park te komen.
De nachten in het park zijn misschien iets minder comfortabel, maar je bent veel sneller op de plek van bestemming, en je kunt -zoals Marianne ook aangeeft- veel gemakkelijker nog rond zonsondergang op pad, of 's ochtends vroeg. Een volgende keer zal ik dus beslist ook in het park willen overnachten. Ik vond West Yellowstone dus geen aanrader.
Wat het eten betreft, kan ik iets heel simpels aanraden in Yellowstone: in de grote winkel bij Old Faithfull, tegenover het visitor center en schuin tegenover Old Faithfull Lodge, heb je aan de zijkant een soort snackbar met een paar zitjes. Daar hebben wij 2 keer echt overheerlijke nacho's gegeten met chili con carne. Niet duur, en super lekker!
De nachten in het park zijn misschien iets minder comfortabel, maar je bent veel sneller op de plek van bestemming, en je kunt -zoals Marianne ook aangeeft- veel gemakkelijker nog rond zonsondergang op pad, of 's ochtends vroeg. Een volgende keer zal ik dus beslist ook in het park willen overnachten. Ik vond West Yellowstone dus geen aanrader.
Wat het eten betreft, kan ik iets heel simpels aanraden in Yellowstone: in de grote winkel bij Old Faithfull, tegenover het visitor center en schuin tegenover Old Faithfull Lodge, heb je aan de zijkant een soort snackbar met een paar zitjes. Daar hebben wij 2 keer echt overheerlijke nacho's gegeten met chili con carne. Niet duur, en super lekker!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
@Jasmino:
Sorry, maar je reactie is wel heel erg gekleurd door je persoonlijke overtuiging dat alleen een overnachting in een park de moeite waard is.
Alsof er altijd buffels op de weg bij West Yellowstone liggen en file veroorzaken. Volgens mij kan dat overal in Yellowstone gebeuren.
En dat je de snackbar bij Old Faithfull prefereert boven de restaurants in West Yellowstone ............. Tja.....................
@ Martin:
Ik zie dat je het weer hebt overgenomen van je echtgenote.
We kennen inmiddels elkaars voorkeuren en ik respecteer die van jullie en de redenen die je daarvoor aanvoert.
Ik ben wel van mening dat mensen die hier om advies vragen en die vaak de plaatselijke omstandigheden minder goed kennen het volledige verhaal moeten kennen.
Een deel van dat verhaal, ook al heeft dat niet je persoonlijke voorkeur, is dat dat er ook buiten nationale parken overnachtingsmogelijkheden zijn.
Overnachtingsmogelijkheden die veel minder lang van tevoren vastgelegd hoeven te worden en die vaak ook een betere prijs/kwaliteitverhouding hebben.
Dat je bij die buiten het park gelegen hotels wat verder moet rijden om (weer) in het park te komen is een feit.
Soms is dat slechts 5 minuten (Gardiner - Mammoth) . Soms, afhankelijk waar je naar toe wil, wat langer (West Yellowstone - Old Fathfull = 45 min rijden)
Als je dat als een onoverkomelijk nadeel beschouwt moet je niet buiten een nationaal park gaan slapen.
Niet voor iedereen zal dat echter zo onoverkomelijk zijn. Ligt er maar aan hoe je je tijd wil besteden, hoeveel tijd je hebt en welke prioriteiten je stelt.
Als je, zoals jij, om 5.30 uur wolven wil gaan spotten kun je inderdaad beter zo dicht mogelijk bij die plaats slapen.
Stel je immers voor dat Jasmino's buffel weer op de weg bij West Yellowstone ligt. Ben je mooi de pineut.
Ik persoonlijk vind het na een hele dag rondsjouwen in een park een welkome afwisseling om in een plaatsje rond te lopen, in een goed restaurant te eten (ja Jasmino, die zijn er echt buiten nationale parken) en in een goed, comfortabel hotelbed te slapen. Dat ik daarvoor de volgende ochtend iets verder moet rijden neem ik op de koop toe.
Groetjes, Cees
Sorry, maar je reactie is wel heel erg gekleurd door je persoonlijke overtuiging dat alleen een overnachting in een park de moeite waard is.
Alsof er altijd buffels op de weg bij West Yellowstone liggen en file veroorzaken. Volgens mij kan dat overal in Yellowstone gebeuren.
En dat je de snackbar bij Old Faithfull prefereert boven de restaurants in West Yellowstone ............. Tja.....................
@ Martin:
Ik zie dat je het weer hebt overgenomen van je echtgenote.
We kennen inmiddels elkaars voorkeuren en ik respecteer die van jullie en de redenen die je daarvoor aanvoert.
Ik ben wel van mening dat mensen die hier om advies vragen en die vaak de plaatselijke omstandigheden minder goed kennen het volledige verhaal moeten kennen.
Een deel van dat verhaal, ook al heeft dat niet je persoonlijke voorkeur, is dat dat er ook buiten nationale parken overnachtingsmogelijkheden zijn.
Overnachtingsmogelijkheden die veel minder lang van tevoren vastgelegd hoeven te worden en die vaak ook een betere prijs/kwaliteitverhouding hebben.
Dat je bij die buiten het park gelegen hotels wat verder moet rijden om (weer) in het park te komen is een feit.
Soms is dat slechts 5 minuten (Gardiner - Mammoth) . Soms, afhankelijk waar je naar toe wil, wat langer (West Yellowstone - Old Fathfull = 45 min rijden)
Als je dat als een onoverkomelijk nadeel beschouwt moet je niet buiten een nationaal park gaan slapen.
Niet voor iedereen zal dat echter zo onoverkomelijk zijn. Ligt er maar aan hoe je je tijd wil besteden, hoeveel tijd je hebt en welke prioriteiten je stelt.
Als je, zoals jij, om 5.30 uur wolven wil gaan spotten kun je inderdaad beter zo dicht mogelijk bij die plaats slapen.
Stel je immers voor dat Jasmino's buffel weer op de weg bij West Yellowstone ligt. Ben je mooi de pineut.
Ik persoonlijk vind het na een hele dag rondsjouwen in een park een welkome afwisseling om in een plaatsje rond te lopen, in een goed restaurant te eten (ja Jasmino, die zijn er echt buiten nationale parken) en in een goed, comfortabel hotelbed te slapen. Dat ik daarvoor de volgende ochtend iets verder moet rijden neem ik op de koop toe.
Groetjes, Cees
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Uiteraard, het is ook mijn persoonlijke mening en mijn persoonlijke ervaringen. Ik schrijf nergens dat mijn mening de enige waarheid is. Hele volkstammen doen het anders, ik zou het alleen niet meer zo doen. Ik vond West Yellowstone erg tegenvallen. En wij hebben dus 4 dagen achter elkaar file gehad. En dan ben je dus gemakkelijk 2 uur kostbare tijd kwijt per dag.Cees A schreef:@Jasmino:
Ik schrijf ook niet dat ik de snackbar prefereer boven de restaurants in West Yellowstone, waar haal je dat vandaan? Ik geef een tip over eten in het Yellowstone park. Als je daar toevallig bent, vind ik dat een aanrader. Wij hebben echter ook op vele andere plekken gegeten. Zowel in het park als in West Yellowstone. En dat vond ik allemaal niet zo heel bijzonder. Het eten in het park vind ik van bijzonder slechte kwaliteit. In West Yellowstone is het zeker wel iets beter, maar ik zou om die reden dus niet naar West Yellowstone rijden of er verblijven.
Maar hé, nogmaals, het is mijn PERSOONLIJKE mening. De ts mag zelf doen wat hij blieft, maar het is gemakkelijker om een mening te vormen als je verschillende meningen van anderen op een rij zet.
Laatst gewijzigd door Jasmino op 15 jan 2013, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Winston Churchill
Winston Churchill
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
De scenic 14 A is erg mooi, maak ook even een stop in Bighorn Canyon. Via Devil Canyon Overlook tot aan Barry's Landing. Prachtig!4. Sheridan --> Cody
Vanaf Cody neem je de 120, dan de 72 en vervolgens de 308 naar red Lodge. Van daar uit de Beartooth Pass, een schitterende route! Na de Beartooth Pass kun je via de NE Entrance het park binnen. Als je nog tijd en zin hebt hebt kun je daarna ook nog de Chief Joseph Higway (296) nemen, dan naar Cody en via de East Entrance het park binnen rijden. Dit rondje hebben wij gereden, zie ons verslag5. Cody --> Yellowstone NP, mooiste route is naar ik vernomen heb via de Beartooth Scenic Byway, welke route dan best volgen? Of best gewoon rechtstreeks van Cody naar de East entrance? Hebben in totaal 4 overnachtingen in Yellowstone zelf.
Ik zou absoluut voor Colorado NM! Black Cayon of the Gunnison is mooi maar valt wat mij betreft in het niet bij Clorado NM. Dit is één vd mooiste parken die wij op onze Amerika reizen bezocht hebben. Zie onze verslagen voorColorado NM hier en voor Black Canyon hier6. Moab --> Montrose
'- beter doorrijden en tijd besteden aan Black Canyon of the Gunnison...
Wij hebben deze route gereden in 2010 en vonden hem prachtig, zie hier ons verslag en de foto's.8. De laatste dag van ons verblijf in Moab zouden we misschien de La Sal Mountain Loop willen doen, heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja, de moeite waard of onze dag beter op een andere manier invullen!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb zelf TS aangeraden om in West Yellowstone te kijken, en TS gaf aan dat daar al niet veel meer te vinden was.Cees A schreef:Ik ben wel van mening dat mensen die hier om advies vragen en die vaak de plaatselijke omstandigheden minder goed kennen het volledige verhaal moeten kennen.
Meestal heb je tussen de parken in ook voldoende gelegenheid om in een plaats of stad te overnachten; juist de afwisseling vinden wij leuk. Maar zoals al gezegd geeft iedereen zijn persoonlijke voorkeur aan, en het lijkt me niet nodig om daarover te gaan discussiëren.Cees A schreef:Ik persoonlijk vind het na een hele dag rondsjouwen in een park een welkome afwisseling om in een plaatsje rond te lopen, in een goed restaurant te eten (ja Jasmino, die zijn er echt buiten nationale parken) en in een goed, comfortabel hotelbed te slapen. Dat ik daarvoor de volgende ochtend iets verder moet rijden neem ik op de koop toe.
Marianne
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier heb ik de eerste keer overheen gelezen, maar ik vind dat je mijn reactie nu wel erg uit zijn verband trekt hoorCees A schreef:Ik persoonlijk vind het na een hele dag rondsjouwen in een park een welkome afwisseling om in een plaatsje rond te lopen, in een goed restaurant te eten (ja Jasmino, die zijn er echt buiten nationale parken)
ik weet als geen ander dat je buiten de NP's heerlijk kunt eten, alleen niet in West Yellowstone
Maar ik heb op dit forum al heel wat adviezen gegeven over goede restaurants of restaurants op bijzondere plekjes. Ik woon weliswaar in de buurt van A'dam, maar ik heb Limburgse roots en zal dus altijd een bourgondiër blijven die lekker eten zeer kan waarderen. Dat kun je soms even goed in een snackbar als in een upper-class restaurant hoor
Maar goed, ik heb al eerder gezegd dat ik hier alleen maar mijn persoonlijke mening schrijf. En als iedereen dat doet, hoeven we daarover niet te discussiëren en kunnen we het misschien eens zijn over het feit dat we van mening verschillen
Winston Churchill
Winston Churchill
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 2374 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 27 Reacties