Ten eerste om zelf wat ervaringen te delen, maar ook vooral jullie advies te vragen in een nieuwe trip die op de planning staat voor aug/sep 2013.
Mijn vrouw en ik hebben al een aantal USA reizen gemaakt in Nevada, Arizona, Californie en Utah.
Nu willen we een reis in 3 weken maken van Seattle naar Chicago. De huur auto blijft in USA, dus ophalen in Seattle en terugbrengen in Chicago.
We hebben al gedacht om in Vancouver te landen, maar dat zorgt denk ik alleen maar voor huur auto drop off issues.
Dit is het schema wat ik vandaag heb uitgewerkt;
dag 1 - Aankomst Seattle (11.15u 's ochtends)
dag 2 - Seattle
dag 3 - Seattle
dag 4 - Seattle -> Vancouver
dag 5 - Vancouver & Victoria
dag 6 - Vancouver -> via Moses Lake naar Spokane
dag 7 - Spokane -> Glacier NP (Kallispell?)
dag 8 - Glacier NP bezoek en 's avonds naar Missoula
dag 9 - Missoula -> Yellowstone NP
dag 10 - Yellowstone NP
dag 11 - Yellowstone NP
dag 12 - Yellowstone NP / Grand Teton NP
dag 13 - Grand Teton NP
dag 14 - Grand Teton NP > Buffalo / Bighorn National Forest
dag 15 - Buffalo -> Rapid City (Mount Rushmore bezoek)
dag 16 - Rapid City (Custer State Park en omgeving)
dag 17 - Rapid City -> door Badlands NP naar Sioux Falls
dag 18 - Sioux Falls -> via Omaha naar Des Moines
dag 19 - Des Moines -> Chicago
dag 20 - Chicago
dag 21 - Chicago
dag 22 - Chicago (vertrek 18.15u 's avonds)
Met Google Maps kom ik op zo'n 4800 km uit.
Ik ben zelf tevreden met de route en wil het liefst geen 'grote' plek overslaan. Begrijpelijk met die afstanden dat er een aantal sleepover plekken bij zitten zoals bijv. Spokane, Missoula, Sioux Falls, Des Moines die ik los niet zo snel zou bezoeken, maar puur op de route liggen en dus moet meepakken. Dat is niet erg.
De 'rechte' route van Sioux Falls naar Chicago vond ik niet zo interessant, heb dan ook een alternatief bedacht om via Omaha (lijkt me leuk stadje), en Des Moines te gaan.
Toch maak ik mij een klein beetje zorgen over sommige afstanden. In West Amerika was het normaal gesproken zo'n 3 uur per dag rijden van plaats naar plaats. Nu is het bij zo'n 6 dagen tegen de 5 uur per dag. En dan reken ik niet eens de ritjes in de parken mee, maar alleen de snelste weg via google maps (vaak interstates).
Voor de lezers die deze routes al eens gedaan hebben, hoe ervaren jullie deze afstanden, en loopt het allemaal wel los of race je tegen de klok?
Zoals ik zei, die 3 uurtjes per dag rijden aan de Westcoast vond ik zo voorbij gaan, maar ben benieuwd hoe je dit ervaart als het 5 uur per dag zijn in Noord/Midden Westen.
We zijn sowieso van het vooraf boeken van overnachtingen.
Wat vinden jullie?