Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis RemcoE: Advies gevraagd Northwest route

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
RemcoE
Amerika-newbie

Reis RemcoE: Advies gevraagd Northwest route

Bericht door RemcoE »

Na ontzettend veel forum threads met plezier gelezen te hebben in de afgelopen jaren besloten om mezelf lid te maken van dit forum.
Ten eerste om zelf wat ervaringen te delen, maar ook vooral jullie advies te vragen in een nieuwe trip die op de planning staat voor aug/sep 2013.

Mijn vrouw en ik hebben al een aantal USA reizen gemaakt in Nevada, Arizona, Californie en Utah.
Nu willen we een reis in 3 weken maken van Seattle naar Chicago. De huur auto blijft in USA, dus ophalen in Seattle en terugbrengen in Chicago.
We hebben al gedacht om in Vancouver te landen, maar dat zorgt denk ik alleen maar voor huur auto drop off issues.

Dit is het schema wat ik vandaag heb uitgewerkt;

dag 1 - Aankomst Seattle (11.15u 's ochtends)
dag 2 - Seattle
dag 3 - Seattle
dag 4 - Seattle -> Vancouver
dag 5 - Vancouver & Victoria
dag 6 - Vancouver -> via Moses Lake naar Spokane
dag 7 - Spokane -> Glacier NP (Kallispell?)
dag 8 - Glacier NP bezoek en 's avonds naar Missoula
dag 9 - Missoula -> Yellowstone NP
dag 10 - Yellowstone NP
dag 11 - Yellowstone NP
dag 12 - Yellowstone NP / Grand Teton NP
dag 13 - Grand Teton NP
dag 14 - Grand Teton NP > Buffalo / Bighorn National Forest
dag 15 - Buffalo -> Rapid City (Mount Rushmore bezoek)
dag 16 - Rapid City (Custer State Park en omgeving)
dag 17 - Rapid City -> door Badlands NP naar Sioux Falls
dag 18 - Sioux Falls -> via Omaha naar Des Moines
dag 19 - Des Moines -> Chicago
dag 20 - Chicago
dag 21 - Chicago
dag 22 - Chicago (vertrek 18.15u 's avonds)

Met Google Maps kom ik op zo'n 4800 km uit.

Ik ben zelf tevreden met de route en wil het liefst geen 'grote' plek overslaan. Begrijpelijk met die afstanden dat er een aantal sleepover plekken bij zitten zoals bijv. Spokane, Missoula, Sioux Falls, Des Moines die ik los niet zo snel zou bezoeken, maar puur op de route liggen en dus moet meepakken. Dat is niet erg.

De 'rechte' route van Sioux Falls naar Chicago vond ik niet zo interessant, heb dan ook een alternatief bedacht om via Omaha (lijkt me leuk stadje), en Des Moines te gaan.

Toch maak ik mij een klein beetje zorgen over sommige afstanden. In West Amerika was het normaal gesproken zo'n 3 uur per dag rijden van plaats naar plaats. Nu is het bij zo'n 6 dagen tegen de 5 uur per dag. En dan reken ik niet eens de ritjes in de parken mee, maar alleen de snelste weg via google maps (vaak interstates).

Voor de lezers die deze routes al eens gedaan hebben, hoe ervaren jullie deze afstanden, en loopt het allemaal wel los of race je tegen de klok?
Zoals ik zei, die 3 uurtjes per dag rijden aan de Westcoast vond ik zo voorbij gaan, maar ben benieuwd hoe je dit ervaart als het 5 uur per dag zijn in Noord/Midden Westen.
We zijn sowieso van het vooraf boeken van overnachtingen.

Wat vinden jullie? :)
RemcoE
Amerika-newbie

Re: Advies gevraagd Northwest route

Bericht door RemcoE »

Ik heb nog geen reactie gekregen, maar ben in ieder geval voor mezelf eruit dat we maar 2 dagen Seattle doen en 1 extra dag toevoegen aan Glacier NP.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Als je voldoende tijd hebt tussen Badlands NP en Omaha is een omweg via de sandhills van Nebraska misschien de moeite waard. Dit onbekende gebied vonden wij heel mooi. Je moet er wel van houden. Heel leeg. Een groene zee van met gras bedekte duinen. Mijlen lang geen boom of huis te zien. Ten zuiden van Valentine (NE). Zie ook ons verslag (Sandhills Journey Scenic Byway).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

RemcoE schreef:Ik heb nog geen reactie gekregen, maar ben in ieder geval voor mezelf eruit dat we maar 2 dagen Seattle doen en 1 extra dag toevoegen aan Glacier NP.
Geen reacties betekent meestal dat het er goed uitziet! Ik zie maar 2 dagen Seattle staan in je route, of tel je de dag van aankomst ook nog mee? Ik weet niet of je dan nog veel doet. Het lijkt mij een prima route maar zelf zou ik wat meer tijd voor Yellowstone nemen. Misschien die extra dag glacier zo inplannen dat je ook wat meer tijd voor YS overhoudt, of iets minder tijd voor Grand Teton? Wel jammer dat je zo weinig van Washington ziet. Zie voor Seattle en omgeving ons 2006-verslag, en voor Yellowstone - South Dakota ons 2004-verslag. Het zijn lange afstanden maar wel goed te oden.

Marianne
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Heb op google maps even naar de afstanden gekeken. Er zitten inderdaad lange afstanden tussen. Zoals Marianne schreef is het te doen maar wel pittig. Daardoor heb je weinig tijd om onderweg dingen te zien of te doen. Wij zijn momenteel ook druk bezig met een route te plannen en plannen echt korte routes in of een hele lange dag zodat de andere dagen rustiger zijn. Is het ook een idee Vancouver en Vitoria te laten schieten, daardoor krijg je iets meer ruimte. Misschien is het een idee de geschrapte steden voor een volgende USA/canada met bijv. Alaska of naar beneden naar San Francisco te bewaren. Heb je ook weer iets in het vooruitzicht. Succes met de planning. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
RemcoE
Amerika-newbie

Bericht door RemcoE »

Dank jullie wel voor de berichten! Ik heb besloten om Vancouver toch niet te doen. Ik heb de route (de weg van Seattle naar Glacier NP) aangepast naar het volgende:

29 aug - Aankomst Seattle (11u 's ochtends)
30 aug - Seattle
31 aug - Seattle -> via Snoqualmie Falls > Mt. Rainier overnachting
01 sep - Mt. Rainier -> Coeur d'Alene
02 sep - Coeur d'Alene -> Kallispell
03 sep - Glacier NP
04 sep - Glacier NP
05 sep - Glacier NP > Butte
06 sep - Butte -> Yellowstone NP
07 sep - Yellowstone NP
08 sep - Yellowstone NP
09 sep - Yellowstone NP / Grand Teton NP
10 sep - Grand Teton NP
11 sep - Grand Teton NP > Buffalo / Bighorn National Forest
12 sep - Buffalo -> Rapid City (Mount Rushmore bezoek)
13 sep - Rapid City (Custer State Park en omgeving)
14 sep - Rapid City -> door Badlands NP naar Sioux Falls
15 sep - Sioux Falls -> via Omaha naar Des Moines
16 sep- Des Moines -> Chicago
17 sep - Chicago
18 sep - Chicago
19 sep - Chicago (vertrek 18.15u 's avonds)

Ik twijfel alleen nog over waar te slapen bij Mt. Rainier. Bij Paradise Inn of National Park Inn kan ik alleen nog kiezen uit kamers zonder badkamer. Dat lijkt me niet zo fijn.
Mountain View Lodge in Packwood zit vol via reserveringsform, ik heb ze nog even een mail gestuurd voor de zekerheid.
Nog leuke tips om ergens te overnachten?

En ik hoor het ook graag wanneer er nog een mooier alternatief is ipv Mt. Rainier op 31 aug.

groet Remco!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis RemcoE: Advies gevraagd Northwest route

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben voor ons bezoek aan Mt Rainier in Packwood overnacht, zie ons verslag. Heel eenvoudig, maar goed genoeg. Wij hebben in Yellowstone onze mooiste overnachting gehad in de Inn waar we geen eigen badkamer hadden. Ik weet niet hoe he in Mt Rainier is, maar ik zou me niet direct laten weerhouden door het ontbreken van een badkamer.
Waar ga je in Grand Teton overnachten? Het is een aardig rit naar Buffalo. Je kunt door Yellowstone en via COdy rijden. Sheridan is ook een mogelijkheid. zie voor dat stuk ons 2004-verlsag.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer