Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

cranberry coast

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
alken
Amerikafan

cranberry coast

Bericht door alken »

Wij passeren hier 2de helft van augustus .
De oorspronkelijke planning is/was:
15-8 Sequim
16+17/8 Quileute
18/8 Quinault
19/8 Longview
20+21/8 Packwood

Als we vanaf Aberdeen, de 105 naar het zuiden volgen tot aan Seaport/ Westport , komen we dan langs de cranberry velden en is dit de moeite ? Heeft iemand een idee wanneer ze rijp zijn en geoogst worden (vooral 'wet' harvesting lijkt wel de moeite om eens te zien)?
shutterbug
Amerika-ontdekker

Re: cranberry coast

Bericht door shutterbug »

Tussen half september/half oktober is normaal gesproken de periode waarin het wet harvesten plaatsvind. Er zijn in die periode ook veel cranberry festivals/fairs langs de kust.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Hey Nathalie, wij passeren daar ook begin september (7 september). Lijkt me leuk om eens te bekijken. Zijn er zo ook adresjes waar je een rondleiding kan doen ? We zouden er wel wat voor moeten omrijden, maar niet zo heel ver als ik Google Maps bekijk.
Alvast bedankt voor de tip. :wink:

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Maar cranberry fields zijn toch helemaal niet zo mooi? Is gewoon een laag bij de grond groeiend plantje dat aan het einde roze/rood kleurt. Behalve dat het misschien leuk is om langs de kant van de weg, bij een boer, cranberries te kopen, vraag ik me af wat eraan te zien is...
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Het gaat om het 'harvesten'. Zoek maar eens op google afbeeldingen. Lijkt me leuk om eens in het echt te zien!
Grts, Bart

alken
Amerikafan

Bericht door alken »

Vooral "wet" harvesting lijkt mij wel de moeite om te zien.
In Longbeach/ Ilwaco is er blijkbaar een museumpje http://www.cranberrymuseum.com. Ik vrees alleen dat wij er te vroeg gaan zijn , het festival is pas 9-10 oktober
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik denk dat het voor ons beiden veel te vroeg is, op dezelfde site vind je ook dit terug:

You are welcome to tour our farm and get a first-hand look at different varieties of cranberries, irrigation systems, and how crops are planted and cultivated. During October, visitors can also see the crop being harvested.

Bart
Grts, Bart

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer