Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Beste reistijd noordwesten

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Désirée
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Beste reistijd noordwesten

Bericht door Désirée »

Hallo mensen.

Wij willen volgend jaar een rondje in het noordwesten gaan maken, een van de hoogtepunten zal dan Yellowstone zijn. Nou vroeg ik me af wat de beste reistijd is. We zaten zelf aan eind mei/ begin juni of september te denken.

Alvast bedankt!
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
Dude
Moderator

Re: Beste Reistijd noordwesten

Bericht door Dude »

Dat hangt er een beetje vanaf wat jullie willen gaan doen.
Wij waren afgelopen juni in Yellowstone (ongeveer half juni) en wij hadden nog enorm veel sneeuw. De Beartooth was maar net open en net nadat wij gepasseerd waren ging hij weer even terug dicht.
Ook heel veel wandelingen waren nog afgesloten vanwege de vele sneeuwval. Ik moet er wel bijzeggen dat het dit jaar vrij uitzonderlijk was, zo laat en zo veel sneeuw is er gevallen.
Hou ook rekening dat als je voor september kiest, dat er al veel accomodaties de deuren sluiten vanaf half september.

Zie ons verslag van 2011 voor onze avonturen :wink:

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Beste reistijd noordwesten

Bericht door Rob »

Eind mei is wat aan de vroege kant maar juni vinden wij een hele mooie periode vooral omdat alles net in bloei komt en er volop jong spul rond loopt bij al het wildlife, september vinden we wat minder omdat alles al geel/bruin wordt en (naar onze ervaring) er minder wildlife te spotten valt.
Wij zaten vorig jaar gelijk met Bart (Dude) in Yellowstone dus ook last van nog veel sneeuw maar dat is voor die periode gelukkig wel uitzonderlijk.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Juni is inderdaad mooi. Ik zou niet te vroeg gaan, maar dat is ook afhankelijk van wat je nog meer wilt bezoeken in het noordwesten. Wij hebben Yellowstone (2004 en 2008) en het noordwesten (2006) in het hoogseizoen bezocht en dat was qua weer heel mooi. In juli hadden we in 2006 nog wel veel sneeuw op versccllende trails.

Marianne
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Ik heb voor september 4 nachten in Yellowstone geboekt, maar nu ik lees dat alles dan wat minder is (minder bloemen/minder wildlife) slaat de twijfel hard toe.
Zal ik dan toch maar de laatste nacht annuleren en die ergens anders besteden?
Ik kom eigenlijk na Yellowstone al dagen te kort.
16x USA / 30 staten
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

4 nachten = 3 dagen die krijg je ook zonder wildflower en wildlife echt wel vokl in dit schitterende park hoor maar bij tijdgebrek op de rest van de route zou je na een dag voor de noordloop en 1 dagvoor de zuidloop verder kunnen trekken, je hebt dan de hoofdpunten van het park wel gezien.
Aan de andere kant raak je er nooit uitgekeken maar dat heb je met meerdere parken/plekken.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

wij zijn 2 keer in september naar Yellowstone geweest. Inderdaad misschien wat minder groen, maar niettemin mijn nummer 1 park!
We hebben helaas beide keren geen beren gezien, maar wel bizons, herten, coyotes, roofvogels, wolven, elanden en kleinere dieren als eekhoorns natuurlijk.
En gewoon lekker vroeg uit de veren en nog voor je gaat ontbijten een rondje wildlife spotten op zonsopgang. Maar los daarvan is alleen al het thermische karakter van Yellowstone genoeg om je een paar dagen te vermaken!

Ik vond het reizen in het noorden van Californie en zuiden van Oregon in juni een stuk minder aangenaam dan de andere keren in september (waaronder ook het noordwesten). De natuur was wel mooi groen en we hebben eindelijk de volle watervallen in Yosemite gezien (daarom gingen we ook in juni de laatste keer), maar de algehele temperatuur was in de 2 reizen daarvoor veel aangenamer en constanter, met veel minder neerslag. We hadden in juni veel meer te maken met wisselende temperatuur.
Désirée
Amerikakenner

Bericht door Désirée »

Wij gaan uiteraard nog meer bezoeken, maar nog niet in verdiept verder, maar Yellowstone is een must althans. We houden erg van wandelingen maken dus dat is voor ons ook belangrijk. Ik besef als je in september gaat dat alles an droger is, wat ik jammer zou vinden als je in juni zou gaan je door sneeuw bepaalde dingen niet kan zien, vandaar ook de vraag. Uiteraard zou je daar omheen kunnen plannen.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is toch wel handig om te weten waar je nog meer naar toe gaat. Als je het bijvoorbeeld combineert met de parken bij Moab dan kun je daar eerst naar toe gaan, en Yellowstone later doen, mocht je in juni gaan. Als je het wilt combineren met Glacier NP, of de parken in Washington, dan is juni wel erg vroeg, zeker als je wilt wandelen. Dan kun je nog het beste eerst naar Yellowstone gaan, omdat daar zonder vele te wandelen ook nog genoeg te zien is.
Je kunt het ook combineren met South Dakota, het lijkt me dat juni daarvoor een mooie maand is.
In het algemeen is juni eel prettig omdat je lange dagen hebt. September is ook mooi, maar het is vaak rond 7 uur al donker. In Yellowstone gaan in de loop van september al veel voorzieningen dicht, dus als je in september gaat zou ik zo vroeg mogelijk in de maand naar Yellowstone gaan.

Marianne
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Ik dacht dat het Yellowstone seizoen tot half oktober loopt?
Er gaan zo veel mensen in september, dan zal het toch niet zo zijn dat winkels of hotels gesloten zijn?
Ik heb twee hotels in het park kunnen reserveren voor half september, maar ik hoop dan natuurlijk wel dat winkels en visitor centers gewoon open zijn.
16x USA / 30 staten
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik weet niet of er een seizoen is, het park is altijd open, maar niet alle voorzieningen en alle wegen zijn altijd open. Zie hier voor de sluitingsdata van de verschillende voorzieningen.
En ik zou me niet ongerust maken, het lijkt me heerlijk in september!

Marianne
Désirée
Amerikakenner

Bericht door Désirée »

@ Marianne, we weten nog niet wat we nog meer willen zien, enigste wat zeker is is yellowstone. Reistijd is ook puur voor orientatie. Uiteraard als ik meer weet zal ik hier een route plaatsen, zodat ik weer advies kan krijgen.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Mij lijkt dat de rest van de route best wel een rol speelt bij de keuze tussen juni of september. Als je Yellowstone combineert met bijvoorbeeld Glacier, Crater Lake, Lassen of Mount Rainer, zou ik eerder voor september kiezen, zeker als je ook in de hogere delen wilt wandelen. In de genoemde parken heb je in juni nog een heel grote kans op sneeuw op de wandelpaden.
De situatie is heel anders als je voor een meer zuidelijke route kiest.

Succes bij de keuze.
Groet,

Old Faithful
Désirée
Amerikakenner

Bericht door Désirée »

Oke bedankt.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
plume
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door plume »

Afgelopen jaar zijn wij ook in september geweest en hebben toen ongelooflijk mooi weer gehad. Het is inderdaad wat eerder donker maar daar staat weer tegenover dat je niet in het hoofdseizoen zit en het dan wat minder druk is in de parken. Wat wild betreft hebben we beren, elken en nog veel meer gezien, zonder dat we echt op zoek zijn gegaan.
Misschien heb je wat aan ons reisverslag http://maartenenmarianne8.blogspot.com/
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Hier staan de openingstijden van de diverse Yellowstone voorzieningen:

http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/o ... edates.htm

We zijn één keer in september in Yellowstone geweest en hadden zon, kou, regen en sneeuw.
In het noorden van het park (Mammoth Hotsprings) lopen altijd wapiti herten maar in de bronstijd is het hier extra interessant!
De laatste jaren zijn in september redelijk weinig beren zichtbaar.

We zijn 2 keer eind mei geweest. Heel veel jonge dieren (beren, bisons) en de beren zijn all over the place.
Er kunnen nog wegen afgesloten zijn, Dunraven Pass is vaak nog dicht en we hebben regelmatig sneeuw gehad. Het grote voordeel is dat het park nog niet zo druk is.

Grand Teton vonden wij overigens mooier/beter in September!
Een volgende keer gaan wij weer in mei.

Gr. Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Het kan dus alle kanten op met het weer, begrijp ik wel.
Nou, we zien wel wat het wordt, je verandert toch niets aan het weer, dus we zorgen gewoon dat we op alles voorbereid zijn.
Ik vraag me alleen af of we echt een dikke winterjas/ski-jas mee moeten nemen of dat dat een beetje overdreven is.
Eigenlijk wil ik zo'n jas niet meenemen op reis, maar ik las dat het ook al aardig kan vriezen in september, dus misschien moeten we het toch maar doen.

Bovendien zitten we helemaal aan het eind van september op Vancouver Island en gaan daar het water op, dus dat zal ook behoorlijk koud zijn, denk ik.
16x USA / 30 staten
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

In mei 2010 had ik geen winterjas meegenomen. Wel een zomerjas en fleecevest.
Uiteindelijk was het zo koud dat ik in de winkel in Tower/Yellowstone een winterjas heb gekocht.

Laagjes zijn altijd goed maar als wij teruggaan neem ik zeker mijn in Yellowstone gekochte winterjas mee.

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
kraaltje
Amerikafan

Bericht door kraaltje »

Wij zijnin 2009 eind mei/begin juni geweest,voor 5 dagen,en wij vonden het een hele mooie periode,zo vreselijk veel wildlife gezien elke dag wel beren,coyotes,wolven,echt heel prachtig,het enige nadeel vond ik dat er begin juni al zo heel veel toeristen komen met name veel kinderen,de drukte neemt dan toe.dit jaar gaan we 15 mei voor 5 dagen,hebben we bewust voor gekozen,ik heb gehoord dat je rond half / eind mei de beste kans hebt op beren.ben benieuwd!
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Wij twijfelden ook tussen juni of september. Bij ons is het september geworden omdat we naast Yellowstone en Grand Teton ook naar Glacier NP gaan. In juni ligt daar nog te veel sneeuw. Wij houden van lange (berg)wandelingen en dan is september beter. Wildlife kan je denk ik in beide maanden zien, je moet een beetje geluk hebben. En ik weet niet of wildlife(beren) op een trail wel zo'n aangename ontmoeting is?
De volledige route zal doorslaggevend zijn om te bepalen wanneer de beste reistijd is.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer