Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Westen: noord + zuid te combineren?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Mel79
Amerikakenner

Westen: noord + zuid te combineren?

Bericht door Mel79 »

2 jaar terug hebben we het rondje SF - LA gedaan. Het was een prachtige reis waar we leuke staden, dorpjes en mooie natuurparken bezocht hebben. Nu willen we het noordelijk deel van het westen graag eens gaan verkennen, maar we hebben een deel van het zuidelijk deel ook nog niet gezien. Zou dit te combineren zijn?

De natuurparken die we deze reis graag willen bezoeken zijn o.a:
Grand Teton, Yellowstone, The Rocky Mountains, Arches, Capitol Reef, Canyonland

Onze vraag, naar welke stad kunnen we het beste vliegen en vanaf welke stad kunnen we het beste vertrekken? Seatlle vinden we te ver uit de slag. We zouden ook graag op of vanaf SF willen vliegen, daar hebben we een kennis wonen. Maar ja, dat is ook weer zover uit de slag he. Of kun je op 1 dag van SF naar Salt Lake rijden?

Denk dat Salt Lake, Vegas en Denver de beste opties zijn toch? Maar welke route is dan het handigst om alle natuurparken te zien die we willen zien?

Mijn eerste gedachten was oke we vliegen op Salt Lake dan rijden we richting Yellowstone om daarna af te zakken naar het zuiden om dan via Vegas terug te vliegen. Maar toen las ik weer dat Salt Lake niet zo heel bijzonder is qua stad. En het is toch wel leuk om een dagje na aankomst te kunnen acclimatiserenin een leuke stad.

Ik heb zoals je leest een hoop vragen. Kunnen jullie me misschien helpen?
Laatst gewijzigd door kastelke op 05 mar 2012, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangepast
Nordschleife
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Help! Ik heb reisadvies nodig..

Bericht door Nordschleife »

Wij gaan deze zomer hetzelfde rondje doen. Hoelang gaan jullie?
Hieronder de link naar mijn topic.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=33533
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
Mel79
Amerikakenner

Re: Westen: noord + zuid te combineren?

Bericht door Mel79 »

We willen 3 weken gaan. Ga je topic ook eens doorlezen thx!
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hebben in 20o6 ook deze parken gecombineerd. Misschien kun je wat ideëen opdoen uit ons verslag
Steve & Patty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Steve & Patty »

Mel,

Heen- en terugvliegen op Denver zou wel een goede optie zijn denk ik. De route van Nordschleife kan je dan deels/volledig ook doen.
In de praktijk is San Francisco - Salt Lake City vast en zeker te doen, maar wil je dat wel is de vraag. Als je met twee of meer 'autorijders' bent, kan je goed afwisselen.
Wil je wat rustigere variant, dan kan je een overnachting nemen in Reno wellicht. Goede goedkope overnachtigen zijn daar makkelijk te vinden.

Succes met plannen!
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Denver is een goede keuze denk ik. Of een one way Denver - SF.
Misschien kun je wat tips uit ons 2008-verslag halen voor Yellowstone/Moab, en uit ons 2004-verslag voor Denver-RMNP -Yellowstone - SF.

Marianne
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Wij hebben ervoor gekozen om in Las Vegas te beginnen en dan de volgende route: North Rim Grand Canyon - Page - - Monument Valley - Moab - Vernal - Grand Teton - Yellowstone en terugrijden naar Salt Lake City om van daaruit terug te vliegen.
Wij slaan dus Denver en Rocky Mountains NP over, maar daar zijn we al eens geweest en eerlijk gezegd vonden wij het niet heel erg de moeite waard als je Yellowstone, Grand Teton en de Canadese Rockies al gezien hebt
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij gaan komende zomer ook deze parken doen. Kijk eens op onze site naar het kaartje http://michelly.nl/USA_2012/route.htm
Wij hebben 4 weken de tijd maar als je Las Vegas en de Sawtooth Mountains overslaat, gaat dat makkelijk in 3 weken.

Elly
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

vana schreef:Wij hebben in 20o6 ook deze parken gecombineerd. Misschien kun je wat ideëen opdoen uit ons verslag
Super leuk verslag! Jullie zijn ook in MV en Mexican Hat geweest zag ik. Dat ligt inderdaad ook op de route. We zijn er de vorige keer al geweest, dat was zeker voor herhaling vatbaar. Heb in ieder geval leuke stadjes en dorpjes in je verslag gezien. Ga er zeker iets mee doen!
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Steve & Patty schreef:Mel,

Heen- en terugvliegen op Denver zou wel een goede optie zijn denk ik. De route van Nordschleife kan je dan deels/volledig ook doen.
In de praktijk is San Francisco - Salt Lake City vast en zeker te doen, maar wil je dat wel is de vraag. Als je met twee of meer 'autorijders' bent, kan je goed afwisselen.
Wil je wat rustigere variant, dan kan je een overnachting nemen in Reno wellicht. Goede goedkope overnachtigen zijn daar makkelijk te vinden.

Succes met plannen!
Reno trekt me niet zo.. Denk dat het Denver Denver wordt of Denver SF. Maar moet nog wel een goede route zien te vinden dan.
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Martin & Marianne schreef:Denver is een goede keuze denk ik. Of een one way Denver - SF.
Misschien kun je wat tips uit ons 2008-verslag halen voor Yellowstone/Moab, en uit ons 2004-verslag voor Denver-RMNP -Yellowstone - SF.

Marianne
Ik ga er eens naar kijken. Misschien vind ik wel een goede combi tussen jullie 2 reizen. En het is sowieso altijd leuk om reisverslagen te lezen! Thx!
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Vito schreef:Wij hebben ervoor gekozen om in Las Vegas te beginnen en dan de volgende route: North Rim Grand Canyon - Page - - Monument Valley - Moab - Vernal - Grand Teton - Yellowstone en terugrijden naar Salt Lake City om van daaruit terug te vliegen.
Wij slaan dus Denver en Rocky Mountains NP over, maar daar zijn we al eens geweest en eerlijk gezegd vonden wij het niet heel erg de moeite waard als je Yellowstone, Grand Teton en de Canadese Rockies al gezien hebt
Ja dat is ook een optie. Mooie gebieden ook, maar de GC en Page daar zijn we 2 jaar geleden al geweest. De Rockies hebben we nog nooit gezien. Dat willen we dan eigenlijk liever mee pikken
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

michelly schreef:Wij gaan komende zomer ook deze parken doen. Kijk eens op onze site naar het kaartje http://michelly.nl/USA_2012/route.htm
Wij hebben 4 weken de tijd maar als je Las Vegas en de Sawtooth Mountains overslaat, gaat dat makkelijk in 3 weken.

Elly
Mooie route ja! Ook wel te doen voor ons denk ik. Alles wat we willen zien zit er in ieder geval wel in. Hoe lang rijden jullie gemiddeld per dag? Of weet je dat niet?
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik heb even gekeken. Wij rijden ongeveer 200 km gemiddeld per dag. Daarbij zijn wat langere rijdagen maar ook een aantal dagen dat we op dezelfde plek blijven. Onze route zit niet helemaal logisch in elkaar omdat we in Yellowstone en Moab met familie afgesproken hebben. Wij hebben Rocky Mountain NP opgesplitst. Aan het begin 1 dag en aan het einde 2 dagen. Ook is het logischer om eerst Grand Teton te doen en dan pas Yellowstone.

Ook in onze eerdere reizen hebben wij een gedeelte van deze route gedaan. Hier vind je onze verslagen http://www.michelly.nl

Elly
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

200 km per dag is niet veel. Zo blijft de reis tenminste nog relaxt, dat vind ik ook wel belangrijk. Niet dat je alleen maar aan het gaan gaan gaan bent. Je route komt wel het meest in de buurt van wat wij willen. Op een paar aanpassingen na Ik ga er in ieder geval eens mee spelen. Kijken waar we op uit komen. Whis me luck ;)

En wat een leuke blog! Orgineel en ook wel nostalgisch met de boekenlook! :thumbup:
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Oke opzet 1! Er moeten nog flinke veranderingen komen en misschien doen we de route wel andersom. Niet dat we in Yellowstone Parkenmoe zijn. Ik moet me ook nog verdiepen in afstanden en leuke stadjes en dorpjes op de route. Weet ook absoluut nog niet hoe lang je per plek nodig hebt. Maar misschien kunnen jullie me helpen om het schema te optimaliseren.

1 Amsterdam – Denver
2 Denver – Aspen (Maroon Bells)
3 Aspen – Moab
4 Moab (Dead Horse Point, Canyonlands)
5 Moab (Arches)
6 Moab – Monument Valley (Moki Dugway)
7 Monument Valley – Capitol Reef
8 Capitol Reef
9 Capitol Reef – Ceder Breaks
10 Ceder Breaks – Cathedral Gorge
11 Cathedral Gorge – Salt Lake (Bonneville Salt Flats)
12 Salt Lake – Grand Teton (Bear Lake)
13 Grand Teton
14 Grand Teton – Yellowstone
15 Yellowstone
16 Yellowstone
17 Yellowstone – ??? (Mount Rushmore)
18 ??? – Rockey Mountains
19 Rocky Mountains
20 Rocky Mountains – Denver
21 Denver - Amsterdam of NY
22 NY
23 NY
24 NY - Amsterdam
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Als je ook Mount Rushmore wilt bezoeken, zou ik wat meer tijd in South Dakota plannen. Er is daar zoveel te zien met oa Custer SP, Badlands NP, Crazy Horse en Wind Cave NP. Ik zou dan Monument Valley overslaan en rechtstreeks van Capitol Reef naar Salt Lake City gaan. Kijk ook eens in ons verslag van 2007 http://michelly.nl/USA_2007/voorkant.htm

Elly
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Ja dat kan inderdaad, zijn we 2 jaar geleden toch al geweest. En het scheelt weer 2 dagen die we dan ergens anders op een nieuwe plek kunnen plannen. Heb je verslag gister ook al gezien! Echt heel leuk gemaakt :thumbup: Zal het snel ook eens gaan lezen!
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

1 Amsterdam – Denver
2 Denver – Aspen (Maroon Bells)
3 Aspen – Moab
4 Moab (Dead Horse Point, Canyonlands)
5 Moab (Arches)
6 Moab – Capitol Reef
7 Capitol Reef – Ceder Breaks
8 Ceder Breaks – Cathedral Gorge
9 Cathedral Gorge – Salt Lake (Bonneville Salt Flats)
10 Salt Lake – Grand Teton (Bear Lake)
11 Grand Teton
12 Grand Teton – Yellowstone
13 Yellowstone
14 Yellowstone
15 Yellowstone – ??? (Mount Rushmore)
16 ??? – ???
17 ??? -Rocky Mountains
18 Rocky Mountains – Denver
19 Denver - Amsterdam of NY

21 NY
23 NY
24 NY - Amsterdam

Dit is mijn nieuwe schema. We hebben nog 2 dagen over in het westen. We hebben daar dus ipv 19 dagen 21 dagen te besteden. Waar zou ik die het beste kunnen besteden? Is het te doen om een of meerdere van deze opties (Custer SP, Badlands NP, Crazy Horse en/of Wind Cave NP) in onze reis te verwerken of ligt dat te ver uit de slag?

Nog een paar vraagjes:
- Is 1 dag in Grand Teton plannen nodig?
- Is het verstandig om in de Rockey Mountains 1 volle dag te plannen?
- Zijn 2 volle dagen in Yellowstone genoeg
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor Yellowstone is een of twee extra dagen wel prettig. Misschien ten koste van een dag Grand teton. Tussen Yellowstone en South Dakota hadden wij 2 tussenstops, maar met 1 kan het ook. Als je naar Mt Rushmore gaat zou ik zeker de andere bezienswaardigheden daar bezoeken zoals Elly al zei. Kijk ook eens in ons 2004-verslag daarvoor en voor Rocky Mountain NP.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer