Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis dinne 2012
Reis dinne 2012
Hey iedereen , als 3 de Amerika reis zouden we deze zomer graag in combinatie de stad en staat Washington verkennen.
Kleine vraagjes:
* Wat is de beste periode: 2 keuzes
- 1ste 3 weken van Augustus: niet te veel volk dan?
- 3 weken vanaf 13 september: nog warm genoeg om te kamperen?
* is het mogelijk om parken met de tent te doen (Yellowstone, Mt Ranier,..) (temperatuur 's nachts!)
* hoeveel dagen trek ik uit voor Yellowstone?
* is er veel te doen aan de Westkust van deze staat?
* wat zouden we zeker willen doen? Washington DC, Seattle, Yellowstone.
*wat misschien? Mount Rushmore (de moeite om omweg te nemen?), Vancouver, Mt Rainier
Je ziet dat de lijst van plaatsen die we willen zien nog niet ruim is, mede omdat de streek me nog een beetje onbekend is, dus de must-see-pareltjes ken ik niet...
Alvast bedankt!
Kleine vraagjes:
* Wat is de beste periode: 2 keuzes
- 1ste 3 weken van Augustus: niet te veel volk dan?
- 3 weken vanaf 13 september: nog warm genoeg om te kamperen?
* is het mogelijk om parken met de tent te doen (Yellowstone, Mt Ranier,..) (temperatuur 's nachts!)
* hoeveel dagen trek ik uit voor Yellowstone?
* is er veel te doen aan de Westkust van deze staat?
* wat zouden we zeker willen doen? Washington DC, Seattle, Yellowstone.
*wat misschien? Mount Rushmore (de moeite om omweg te nemen?), Vancouver, Mt Rainier
Je ziet dat de lijst van plaatsen die we willen zien nog niet ruim is, mede omdat de streek me nog een beetje onbekend is, dus de must-see-pareltjes ken ik niet...
Alvast bedankt!
Re: Reis dinne 2012
Even om een duidelijk beeld te krijgen. Washington DC ligt niet in de staat Washington. Ben je van plan om bijvoorbeeld in Washington DC te beginnen en dan met een auto naar Seattle te rijden en onderweg de Nationale Parken te bezoeken die je tegenkomt?
Laatst gewijzigd door Ebelix op 25 jan 2012, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
ow sorry voor de verwarring!!
1 st Washington voor dag of 4, en dan doorvliegen naar Seattle, auto huren, en rijden tot bijvoorbeeld Salt Lake City
1 st Washington voor dag of 4, en dan doorvliegen naar Seattle, auto huren, en rijden tot bijvoorbeeld Salt Lake City

Waarom dan niet een auto huren in Washington DC en via de Dakota's (Badlands, MT Rushmore) naar Yellowstone en vandaar kiezen of je via Canada naar Seatlle gaat of via Colorado, Utah naar Oragon en Washington. Ik geef toe het zal een flink stuk rijden zijn maar je kan wel alles zien wat je wilt zien.
Omdat ik ter plaatse nog wil zien hoe het weer is. Mijn madam wil zeker een paar dagen zomerweer, en als dat niet het geval is tussen Seattle en Salt Lake City, zouden we eventueel nog doorrijden naar Vegas om daar nog een dag of 3, 4 te genieten van de zomer...
Ik begrijp je standpunt wel, maar de route die je voorstelt, is toch wel veel rijden lijkt me... Niet?
Ik begrijp je standpunt wel, maar de route die je voorstelt, is toch wel veel rijden lijkt me... Niet?
Ja, maar de route die jij in gedachte hebt is ook heel veel rijden. Zeker als je ook nog Vegas in de planning wil meenemen. Wat je het beste kan doen is een planning per dag maken en die door een routeplanner te halen om te zien hoe groot de afstanden zijn.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
4 dagen DC dus maar 2,5 week voor het noordoosten?
Als je in Las Vegas wilt eindigen zou ik vliegen naar Seattle, dan een weekje Washington, rijden naar Yellowstone, Grand Teton en dan naar Las Vegas.
September kan prima, maar in Yellowstone zijn veel voorzieningen al wel gesloten. Augustus is veel drukker, maar wij hebben het toch nooit té druk gevonden in Yellowstone (zie ons 2004- en 2008-verslag).
Je kunt ook vliegen naar SLC en zo snel mogelijk naar Yellowstone gaan, en dan eindigen in Seattle. Of van Yellwotone naar South Dakota (Badlands, Mount Rushmore, Crazy Horse) en eindigen in Denver.
Kijk voor Washington eens in ons 2006-verslag.
Marianne
Als je in Las Vegas wilt eindigen zou ik vliegen naar Seattle, dan een weekje Washington, rijden naar Yellowstone, Grand Teton en dan naar Las Vegas.
September kan prima, maar in Yellowstone zijn veel voorzieningen al wel gesloten. Augustus is veel drukker, maar wij hebben het toch nooit té druk gevonden in Yellowstone (zie ons 2004- en 2008-verslag).
Je kunt ook vliegen naar SLC en zo snel mogelijk naar Yellowstone gaan, en dan eindigen in Seattle. Of van Yellwotone naar South Dakota (Badlands, Mount Rushmore, Crazy Horse) en eindigen in Denver.
Kijk voor Washington eens in ons 2006-verslag.
Marianne
Zou inderdaad 3 weken in totaal weg zijn, en je plan lijkt me wel wat: eerst 4 dagen DC, vliegen naar Seattle dan een weekje Washington, rijden naar Yellowstone, Grand Teton en dan naar Las Vegas. Dan hebben we toch alweer een serieus stuk gezien lijkt me! Zien we dat we er rap doorkunnen, er zijn genoeg parken in de buurt om een extra dag te voorzien lijkt me...
Daar was ik al bang voor van september, zeker tentgewijs...
En Yellowstone? een dag of 3?
Daar was ik al bang voor van september, zeker tentgewijs...
En Yellowstone? een dag of 3?
2 eventuele routes (in heel grote lijnen!): te doen?
http://g.co/maps/9fsz7
of
http://g.co/maps/zzpn2
http://g.co/maps/9fsz7
of
http://g.co/maps/zzpn2
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die tweede lijkt me wat minder; erg veel extra kilometers en relatief weinig moois, of zie ik dat verkeerd? wat had je daar gepland? Crater Lake, Lassen?
Het is handiger om het gewoon even per dag of per plaats/park uit te schrijven.
Marianne
Het is handiger om het gewoon even per dag of per plaats/park uit te schrijven.
Marianne
De meesten zullen mij zot verklaren zeker?
Toch enkele puntjes:
* De bedoeling blijft om zoveel mogelijk in de tent te slapen, en dus vroeg wakker te zijn, en vroeg op baan te zijn voor de (soms) verre verplaatsingen...
* Ik zoek eigenlijk nog een mooie plek om te overnachten tussen Mount Rainier en Yellowstone. Ik heb nu Coeur D'alene gekozen, wat denken jullie hiervan?
* Wij vinden in de auto zitten en zo het land verkennen ook heel interessant en reizen op zich
30-jul Brussel - DC
31-jul DC
1-aug DC
2-aug DC - Seattle
3-aug Seattle
4-aug Seattle - Olympic NP
5-aug Olympic Np
6-aug Olympic Np - Mount Rainier
7-aug Mount Rainier - Coeur D'Alene
8-aug Coeur D'Alene - Yellowstone
9-aug Yellowtone
10-aug Yellowstone
11-aug Yellowstone - Grand Teton
12-aug Grand Teton
13-aug Grand Teton - Salt Lake City
14-aug Salt Lake City - Las Vegas
15-aug Las Vegas
16-aug Las Vegas
17-aug Las Vegas
18-aug Las Vegas - Brussel
Toch enkele puntjes:
* De bedoeling blijft om zoveel mogelijk in de tent te slapen, en dus vroeg wakker te zijn, en vroeg op baan te zijn voor de (soms) verre verplaatsingen...
* Ik zoek eigenlijk nog een mooie plek om te overnachten tussen Mount Rainier en Yellowstone. Ik heb nu Coeur D'alene gekozen, wat denken jullie hiervan?
* Wij vinden in de auto zitten en zo het land verkennen ook heel interessant en reizen op zich
30-jul Brussel - DC
31-jul DC
1-aug DC
2-aug DC - Seattle
3-aug Seattle
4-aug Seattle - Olympic NP
5-aug Olympic Np
6-aug Olympic Np - Mount Rainier
7-aug Mount Rainier - Coeur D'Alene
8-aug Coeur D'Alene - Yellowstone
9-aug Yellowtone
10-aug Yellowstone
11-aug Yellowstone - Grand Teton
12-aug Grand Teton
13-aug Grand Teton - Salt Lake City
14-aug Salt Lake City - Las Vegas
15-aug Las Vegas
16-aug Las Vegas
17-aug Las Vegas
18-aug Las Vegas - Brussel
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Zou persoonlijk voor Missoula Montana kiezen ipv Coeur D'Alene maar hangt er ook vanaf hoe laat je bij Mount Rainier NP wil vertrekken.
Heb nu al een paar weken de vliegprijzen in de gaten gehouden, en denk dat we daarom toch in September zullen gaan.... Er zit een verschil van bijna 500 euro op p.p. (+ hotels en auto zullen ook veel duurder zijn wegens hoogseizoen).
Wat lijkt jullie een correcte prijs voor: Brussel - Washington; Washington- Seattle en Las Vegas- Brussel?
In augustus kom ik op 1430 pp(rechtstreekse vluchten behalve treugvlucht)
september 900pp
Ook heb ik het moeilijk om een rechtstreekse vlucht naar Washington DC te vinden. Van waar vlieg ik best naar daar? Brussel, Schiphol, Parijs,...?
Bedankt!
Wat lijkt jullie een correcte prijs voor: Brussel - Washington; Washington- Seattle en Las Vegas- Brussel?
In augustus kom ik op 1430 pp(rechtstreekse vluchten behalve treugvlucht)
september 900pp
Ook heb ik het moeilijk om een rechtstreekse vlucht naar Washington DC te vinden. Van waar vlieg ik best naar daar? Brussel, Schiphol, Parijs,...?
Bedankt!
De kogel is door de kerk, we gaan in september!
Dit zou onze route zijn:
12-sep Brussel - Washington DC
13-sep Washington DC
14-sep Washington DC
15-sep Washington DC - Seattle
16-sep Seattle
17-sep Seattle - Olympic Np
18-sep Olympic Np
19-sep Olympic Np - Spokane
20-sep Spokane - Glacier Np
21-sep Glacier Np
22-sep Glacier Np - Helena
23-sep Helena - Yellowstone
24-sep Yellowstone
25-sep Yellowstone
26-sep Yellowstone - Grand Teton
27-sep Grand Teton
28-sep Grand Teton - Salt lake City
29-sep Salt lake City - Las Vegas
30-sep Las vegas
1-okt Las vegas
2-okt Las Vegas
3-okt Las Vegas - Brussel
Nog opmerkingen of suggesties? Please let me know!
Dit zou onze route zijn:
12-sep Brussel - Washington DC
13-sep Washington DC
14-sep Washington DC
15-sep Washington DC - Seattle
16-sep Seattle
17-sep Seattle - Olympic Np
18-sep Olympic Np
19-sep Olympic Np - Spokane
20-sep Spokane - Glacier Np
21-sep Glacier Np
22-sep Glacier Np - Helena
23-sep Helena - Yellowstone
24-sep Yellowstone
25-sep Yellowstone
26-sep Yellowstone - Grand Teton
27-sep Grand Teton
28-sep Grand Teton - Salt lake City
29-sep Salt lake City - Las Vegas
30-sep Las vegas
1-okt Las vegas
2-okt Las Vegas
3-okt Las Vegas - Brussel
Nog opmerkingen of suggesties? Please let me know!
Heeft er iemand ervaring met de Madison Campground in Yellowstone? Is dit een goede uitvalsbasis om Yellowstone in 3 dagen te verkennen? Of ligt dit eerder niet zo gunstig?
http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/madisoncg.htm
http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/madisoncg.htm
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Hou er wel rekening mee dat het kan vriezen in Yellowstone in september, wij waren er verleden jaar en 's ochtends stond het ijs op de ruiten van de auto.
Voor de rest prachtig weer gehad in september, maar dat is nooit vooruit te voorspellen.
Voor de rest prachtig weer gehad in september, maar dat is nooit vooruit te voorspellen.
Op zich geen probleem, dat vriezen, we hebben goed materiaal om te overnachten, al dikwijls in vriestemperaturen geslapen ermee 
Op de website: http://www.yellowstonenationalparklodges.com/ Kun je daar achteraf kosteloos annuleren? Weet iemand of ik dit ergens kan vinden?

Op de website: http://www.yellowstonenationalparklodges.com/ Kun je daar achteraf kosteloos annuleren? Weet iemand of ik dit ergens kan vinden?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Yes, heerlijk, een booking kunnen doen!Na overleg met de madam hebben we toch geopteerd om voor Yellowstone te kiezen voor een lodge ipv een tent. We slapen nu 3 nachten in de lake lodge! De rest van de reis doen we dan wel met de tent!
Ik ben van plan om vanuit Portland de Columbia River Highway (Gorge) te doen (naar het oosten). Nu vraag ik mij af tot waar het mooiste stuk is. Helemaal tot Hermiston, of is dit veel te ver? Iemand hier al ervaring mee? Ik wil ook niet te ver gaan, want erna gaat het richting Olympia NP, dus ik moet zeker een stuk terugrijden...
Ah ja, de route is trouwens weer 'definitief' gewijzigd
het gaat dus over 15/sep
Datum Traject
12/sep Brussel - DC
13/sep DC
14/sep DC
15/sep DC - Portland
16/sep Portland - Olympic NP
17/sep Olympic Np
18/sep Olympic Np - Seattle
19/sep Seattle
20/sep Seattle - Coeur d 'Alene