route Glacier NP - West Yellowstone

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
lynn
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 06 mar 2011, 18:29
Aantal x V.S. bezocht: 7

route Glacier NP - West Yellowstone

Bericht door lynn »

Op dag 8 van onze reis rijden we van St.Mary de going to the sun road. (Hopelijk is ie open!) Daarna willen we ergens in Montana overnachten om de volgende dag richting West Yellowstone te rijden. Heeft iemand tips voor een mooie route en evt een leuke overnachtingsplaats?
Gebruikersavatar
Yeehaw
Amerika-expert
Berichten: 9644
Lid geworden op: 15 aug 2006, 10:36

Re: route Glacier NP - West Yellowstone

Bericht door Yeehaw »

Whitefish is een aardige plaats om te overnachten. Wij logeerden in Big Mountain maar dat zou ik niet aanraden (te veel extra miles) We hebben ook in Polson overnacht in het Kwa TagNuk resort aan het meer (Flathead Lake). Neem zo veel mogelijk tijd voor Glacier.
Yeehaw
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: route Glacier NP - West Yellowstone

Bericht door Old Faithful »

Wij hebben in Kalispell overnacht en reden aan de oostkant van het meer via 83 naar Missoula. Je komt dan 200 km voornamelijk niets tegen. Dat heeft echter ook zo zijn charmes. De rit naar Yellowstone zal een hele dag in beslag nemen. Wij reden overigens niet verder dan Belgrade.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Inge
Amerikakenner
Berichten: 1469
Lid geworden op: 13 sep 2004, 11:22
Contacteer:

Re: route Glacier NP - West Yellowstone

Bericht door Inge »

Wij hebben in Glacier (in 2005) aan beide kanten van het park overnacht. Eerst een nacht aan de westkant in een cabin van de Apgar Village Lodge, op een steenworp afstand van Lake McDonald. Tussen de cabins en de meer stond alleen nog een hotelletje met uitzicht over het meer. Dat lijkt me ook wel wat! Dat is de Village Inn.
De cabin was heel netjes; met een bed en bureautje en badkamer met douche en wc. Wij vonden het een goed uitgangspunt voor de Going-to-the-Sun Road, maar kan natuurlijk ook als eindpunt.
Na een paar dagen aan de oostkant zijn we toen zo snel mogelijk (in 1 dag) naar Yellowstone (Gardiner) gereden, maar op de heenweg zijn we over de 93 omhoog gereden. We hebben toen voor de snelle route langs het meer gekozen (de oostkant), dan zie je niet zoveel van het meer, maar het gaat een stuk sneller dan de westkant. We zijn toen wel gestopt bij de National Bison Range. Dat vonden wij ook de moeite van het stoppen waard.
lynn
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 06 mar 2011, 18:29
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: route Glacier NP - West Yellowstone

Bericht door lynn »

Wij overnachten in St.Mary in de glacier trailhead cabins. De volgende dag doen we dus de going to the sun road en dan kijken hoever we komen. We hadden dus ook Missoula in de planning voor een overnachting om de volgende dag verder te rijden naar west yellowstone. Ik zal de kaart er eens bij pakken en me wat verder inlezen, bedankt voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
Karinita
Amerikakenner
Berichten: 1084
Lid geworden op: 18 sep 2006, 13:16
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: route Glacier NP - West Yellowstone

Bericht door Karinita »

Wij hebben in 2009 ook in St. Mary overnacht en hebben onderweg naar Yellowstone overnacht in Missoula. We hadden die dag voldoende tijd voor de Going-to-the-Sunroad en hebben in Missoula aan het einde van de middag nog een bezoekje gebracht aan de smokejumpers. Zie dag 15 van ons reisverslag.

Karin
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: route Glacier NP - West Yellowstone

Bericht door vana »

Wij hebben in 2008 ook in st Mary overnacht. De volgende dag zijn we over de Going to the Sun road, via de oostkant van Flathead Lake naar Missoula gereden en daar overnacht in een Best Western. De volgende dag via Gardiner naar Yellowstone.

Zie ons reisverslag dag 10 en 11.

Marjon
Gebruikersavatar
Inge
Amerikakenner
Berichten: 1469
Lid geworden op: 13 sep 2004, 11:22
Contacteer:

Re: route Glacier NP - West Yellowstone

Bericht door Inge »

Vergeet bij je bezoek aan de oostkant van het park het gedeelte Many Glacier niet! Een prachtig stukje natuur, waar wij toevallig onze enige beer gespot hebben en een enorm eland vlak langs de weg.
lynn
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 06 mar 2011, 18:29
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: route Glacier NP - West Yellowstone

Bericht door lynn »

Ik denk dat we dan het beste toch maar richting Missoula rijden om daar dan te overnachten. Many Glacier nemen we zeker nog mee!
Alessandro
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 13 aug 2008, 19:08
Partner van: Els (sinds 1970)
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: route Glacier NP - West Yellowstone

Bericht door Alessandro »

Wij hebben in mei 2009 de route van West Yellowstone naar Glacier gereden.

Wij hadden graag de hele going-to-the-sun-road willen rijden, maar je mag met een 32' motorhome maar een gedeelte rijden. Wij reden vanaf de oostzijde omhoog en bij het punt, waar we niet verder mochten konden we keren. Het was toch zeer de moeite waard.

Ik zou dus zeker via Columbia Falls rijden en daar overnachten op Columbia
Falls RV Park, dat een nieuwe eigenaar heeft, die keihard werkt. Slapen met oordoppen, gezien de colereherrie van de passerende treinen; dat gaat dag en nacht door, maar dat is heel vaak het probleem in die streken en daar wen je aan ;-)
We've been long together, through pleasant and through cloudy weather. (Anna Laetitia Barbauld)

http://elssander.waarbenjij.nu
RoyBergen
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 15 mar 2008, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Bergen-Noorwegen

Re: route Glacier NP - West Yellowstone

Bericht door RoyBergen »

Wij overnachten in kallispel, volgens mij in een heel oud hoteL midden in de stad, echt een aanrader,neem goed de tijd voor glacier het is prachtig...... Wij wandelden toen naar de huckelberry lookout, een aantal uur wandelen, maar we kregen toen heel veel beargrass te zien wat we graag wouden omdat we geintreseerd zijn in wilde planten.
Vanuit kallispel reden we toen de snelste weg naar yellowstone, waar we in de middagen om een uur of vier aankwamen, volgens mij hete het hotel grand hotel of zoiets, ik schreef hier een recensies dacht ik, heerlijk ontbijt en het heeft wel wat met een hotel van begin vorige eeuw....
Wij sliepen toen in cooke city wat nog een heel stuk door yellowstone rijden is....... Het is goed te doen, maar beschouw het dan wel als een rijdag.

Veel plezier !
lynn
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 06 mar 2011, 18:29
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: route Glacier NP - West Yellowstone

Bericht door lynn »

We hebben onze overnachting al geboekt in St.Mary. De volgende dag gaan we dan Glacier bekijken en hopelijk kunnen we de going to the sun road rijden. Het is dan 20 juni en heb gelezen dat ie rond die tijd nog dicht kan zijn. Voor de 21e ga ik geen overnachting vooruit boeken. Ik denk dat we richting Missoula rijden. We zien wel hoever we komen. Stel dat de weg gesloten is dan moeten we alsnog onze plannen wijzigen....
jolanxyz
Amerika-expert
Berichten: 1607
Lid geworden op: 03 dec 2009, 09:29

Re: route Glacier NP - West Yellowstone

Bericht door jolanxyz »

Wij deden het als volgt.... komend vanuit Waterton.

Waterton (Canada) - Glacier NP (Going to the sun road) - Kalispell
Kalispell - Garnet (http://www.garnetghosttown.net/) - Mammoth hot Springs

We waren trouwens blij dat we niet verder hoefden dan Kalispell. We hadden in Glacier een hike gemaakt naar the Hidden Valley overlook, alle viewpunten bekeken en in combinatie met wegwerkzaamheden, grensformaliteiten en in de namiddag noodweer was Kalispell het verst haalbare.

Het was een volle dag van Kalispell naar Mammoth maar door de onderbreking (en het is een omweg om er te komen) in Garnet was het wel een leuke dag. Ik geloof dat we rond een uur of 8 zijn gaan rijden en rond een uur of 5 in Mammoth waren, waar we een cabin gehuurd hadden. Na het inchecken/eten hebben we nog een wandeling gemaakt langs de terrassen. Pas de volgende dag zijn we verder Yellowstone in gegaan. Gardiner ligt niet eens zo ver weg van Mammoth dus als je dat denkt te halen, dan is Mammoth ook te halen (en naar mijn idee leuker omdat je dan toch al in Yellowstone bent).
lynn
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 06 mar 2011, 18:29
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: route Glacier NP - West Yellowstone

Bericht door lynn »

Ah, ok. Er zijn natuurlijk ook zoveel mogelijkheden, klinkt ook goed! Denk toch dat Gardiner niet echt een optie is voor ons. De planning is om 3 nachten in West Yellowstone te blijven en vandaaruit 1 dag de bovenste en 1 dag de onderste loop te doen. Dag 3 rijden we richting Jackson. Ben nu bezig met de accomodatie te boeken in West Yellowstone bij het one horse motel.
Er is niet meer zoveel beschikbaar en denk dat het in Gardiner dan nog moeilijker word, toch? Ben nu ook al aan het twijfelen om nu 3 of 4 nachten te boeken.
Vind het zowiezo wel moeilijk om de tijd in Yellowstone een beetje te plannen. Ben normaal ook helemaal niet van het plannen etc maar wil er natuurlijk ook wel uithalen wat er in zit.
Gebruikersavatar
Yeehaw
Amerika-expert
Berichten: 9644
Lid geworden op: 15 aug 2006, 10:36

Re: route Glacier NP - West Yellowstone

Bericht door Yeehaw »

Als je je niet wil verplaatsen in Yellowstone is West Yellowstone veel beter dan Gardiner om dagtochten te maken.
jolanxyz
Amerika-expert
Berichten: 1607
Lid geworden op: 03 dec 2009, 09:29

Re: route Glacier NP - West Yellowstone

Bericht door jolanxyz »

Gardiner of Mammoth Hot springs ligt niet echt centraal als uitvalsbasis, maar je kan er ook voor kiezen om 1 nacht bij Gardiner/Mammoth te slapen en de rest in West Yellowstone. Wij zijn toen ook van Mammoth naar Old Faithfull gegaan en vervolgens nog naar Canyon lodge. Het was verplaatsen, maar je rijdt toch de hele dag rond dus of die koffers nu achter in liggen of niet... dat maakt in mijn ogen niet zoveel verschil.
JohanenRené
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 26 okt 2008, 13:23

Re: route Glacier NP - West Yellowstone

Bericht door JohanenRené »

Lynn, misschien heb je iets aan onze plannen voor de komende zomer.
Wij reizen overigens met een camper. Komende uit Canada overnachten we ook in St. Mary en gaan dan naar Red Lodge, aan de NO ingang van Yellowstone NP. Via de Beartooth pass rijden we naar Canyon Village om de volgende dag via het zuidelijke deel naar West Yellowstone te gaan. Daar blijven we een paar nachten om de verschillende delen van Yellowstone te bekijken.

Succes met je planning,

René
lynn
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 06 mar 2011, 18:29
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: route Glacier NP - West Yellowstone

Bericht door lynn »

Bedankt voor alle reacties :thumbup: . We gaan vanaf Glacier richting Missoula om daar ergens te overnachten. Dan de volgende dag door richting West Yellowstone waar we 3 nachten blijven. We hebben dan 1 dag voor de onderste en 1 dag voor de bovenste loop. Van daaruit gaan we dan door naar Grand Teton.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer