Route door Idaho en Montana

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Gast

Route door Idaho en Montana

Bericht door Gast »

@ Marjan,
Een routekaartje kan ik niet maken voor je maar als je de atlas voor je hebt van Idaho zal ik je vertellen hoe we gereden zijn.
Vanuit Canada bij Kingsgate/Eastport over de grens gegaan, toen de 95 naar beneden Idaho in tot aan Coeur d'Alene.
De volgende dag verder gedaald kronkelend meestal over de 3, later weer over de 95 via Grangeville naar White Bird, een prachtige afwisselende route! Toen terug naar Highway 12, stukje omhoog dus, en oostwaarts gereden via de 12 Montana in. Echt een geweldige weg, kronkelend langs de rivier de Lochsa, met prachtige campgrounds onderweg! Over de Lolo Pass gegaan met bovenop een prachtig nieuw visitor centre waar je beslist even moet stoppen. Gratis koffie en gratis een internetcomputer hebben ze daar ook nog.
Bovenop de Lolo pass ligt de grens van Idaho/Montana. Wij zijn doorgereden tot aan Lolo en toen zuidwaarts de 93 op.
Wil je ook onze route door Montana weten?
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Gypsygirl schreef:Een routekaartje kan ik niet maken voor je maar als je de atlas voor je hebt van Idaho zal ik je vertellen hoe we gereden zijn.
Vanuit Canada bij Kingsgate/Eastport over de grens gegaan, toen de 95 naar beneden Idaho in tot aan Coeur d'Alene.
De volgende dag verder gedaald kronkelend meestal over de 3, later weer over de 95 via Grangeville naar White Bird, een prachtige afwisselende route! Toen terug naar Highway 12, stukje omhoog dus, en oostwaarts gereden via de 12 Montana in. Echt een geweldige weg, kronkelend langs de rivier de Lochsa, met prachtige campgrounds onderweg! Over de Lolo Pass gegaan met bovenop een prachtig nieuw visitor centre waar je beslist even moet stoppen. Gratis koffie en gratis een internetcomputer hebben ze daar ook nog.
Bovenop de Lolo pass ligt de grens van Idaho/Montana. Wij zijn doorgereden tot aan Lolo en toen zuidwaarts de 93 op.
Hoi Ingrid,

Lijkt onderstaande route er een beetje op?
Afbeelding
Wil je ook onze route door Montana weten?
Heel graag en alvast bedankt voor de moeite.

Gr. Marjan
Laatst gewijzigd door hekkie op 05 mar 2006, 17:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gast

Bericht door Gast »

Ja! Zo klopt het, ik sla dat kaartje meteen op, dank je!
Ik zal ook voor Montana zo'n route voor je geven, we zijn er afgelopen zomer 2x geweest dus er komen dan 2 verschillende routes. Ik ga er even voor zitten.
Gast

Bericht door Gast »

We waren bij Lolo aangekomen en namen de weg naar het zuiden, de 93 tot aan the Lost Trail pass (die was toch hoog!) Van daaruit naar het oosten de 43 op tot aan Wisdom. Toen via de 278 naar onze ranchkennissen in the Bitterroot Range, tussen Wisdom en Jackson in.
Toen weer verder de 278 zuid gevolgd tot aan Dillon. Toen namen we de 41 naar Twin Bridges, vervolgens de 287 naar Ennis. Bij Ennis de Highway 287 naar West Yellowstone en zo naar Wyoming.
Vervolgens zijn we dwars door Wyoming, Nebraska, South en North Dakota gereden om bij Beach Montana weer in te komen. (Interstate 94)
Bij Glendive snel de interstate weer af, want daar houden we niet zo van ;-). Soms kan het even niet anders....Bij Glendive schuin omhoog naar het westen de 200s op. Tot aan Circle, daar westwaarts de 200 op.
Na 31 mile rechtomhoog, de 24 is dat, naar een zeer eenzame verlaten campground, Nelson Creek, aan de droge arm van Fort Peck Lake.
De volgende dag weer naar het zuiden, de 200 west weer opgezocht. In een klap doorgereden over eenzame uitgestrekte prairies naar Lewistown. Aldaar nog een klein stukje door langs de 200/highway 87, toen linksaf de 191 op, naar Harlowtown (heeft een hotel waar het echt spookt, Graves Hotel) Voor de 2e keer bezocht, maar de vorige eigenaars (2 jaar geleden net begonnen aldaar) waren alweer gevlucht.
Mr. Graves himself schijnt daar rond te dwalen, wij zijn 2 jaar geleden binnen geweest en zelfs Cor, die zoals je weet nergens voor terugdeinst ;-) voelde een koude rilling over zijn lijf gaan. Nou er was daar echt wat, ik ben best wel nuchter maar er gebeurde daar vanalles. Brrr...
We gaan weer verder, de highway 12 op, westwaarts. Even over de helft zie je een grijs pad naar het noorden lopen, naar de campground Spring Creek. Daar hebben we voor de 3e keer in ons leven overnacht. Geweldig daar! Terug naar de 12 west, door naar White Sulphur Springs, daar de 89 noord genomen, omhoog dus, en zo naar Great Falls.
Vanuit Great Falls de 87 noord genomen tot aan Carter, daar de Missouri overgestoken met een historisch pontje, en weer terug.
Terug naar Great Falls, klein stukje interstate 15, bij afrit 290 eraf, west/noordwaarts de mooie 89 gereden, prachtige route tot aan Browning.
Toen naar St. Mary en daar de Going tot the Sun Road heen en weer gereden. Vandaaruit terug naar Canada, richting Cardston.
Gast

Bericht door Gast »

Misschien kun je dit topic beter 'Route door Idaho/Montana' noemen?
'T is maar een idee.. :wink:
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Gypsygirl schreef:Misschien kun je dit topic beter 'Route door Idaho/Montana' noemen?
'T is maar een idee.. :wink:
Geregeld..... :wink:
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Gypsygirl schreef:We waren bij Lolo aangekomen en namen de weg naar het zuiden, de 93 tot aan the Lost Trail pass (die was toch hoog!) Van daaruit naar het oosten de 43 op tot aan Wisdom. Toen via de 278 naar onze ranchkennissen in the Bitterroot Range, tussen Wisdom en Jackson in. .>>>knip
Hoi Ingrid,

Ik heb zowel het Montanagedeelte als de rest van de route maar weer in kaart gebracht met behulp van je weblog. Heel interessant allemaal en ik ga het zeker verder bestuderen. Als ik vragen heb, hoor je het wel.

Afbeelding

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer