Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis riet: reis 2011: rondje Denver - SLC - Yellowstone

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
riet
Amerika-ontdekker

Reis riet: reis 2011: rondje Denver - SLC - Yellowstone

Bericht door riet »

Ook wij willen graag onze voorgenomen reis naar het noordwesten op het forum zetten. Deze reis staat gepand voor 16 augustus tot en met 5 september 2011.
De vluchten van en naar Denver zijn reeds geboekt. De getallen achter de routes zijn het te rijden aantal kilometers.

1e dag DÜSSELDORF – DENVER
2e dag DENVER – CUSTER 565
3e + 4e CUSTER
5e dag CUSTERS - SHERIDAN 465
6e dag SHERIDAN – CODY 235
7e dag CODY – MAMMOTH 215
8e dag MAMMOTH – WEST YELLOWSTONE 80
9e dag WEST YELLOWSTONE
10e dag WEST YELLOWSTONE – JACKSON 210
11e dag JACKSON – SALT LAKE CITY 440
12e dag SALT LAKE CITY
13e dag SALT LAKE CITY – TORREY 435
14e dag TORREY – MOAB 360
15e + 16e MOAB
17e dag MOAB – GLENWOOD SPRINGS 480
18e dag GLENWOOD SPRINGS – DENVER 405
19e + 20e DENVER
21e dag DENVER – DÜSSELDORF

Wij zouden graag jullie commentaar horen over deze voorgenomen reis.

Alvast bedankt.

Riet en Stef
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis riet: reis 2011: rondje Denver - SLC - Yellowstone

Bericht door Old Faithful »

Hallo riet,

Zo op het eerste gezicht leek het me een mooie route. Nog steeds hoor. :wink:

Op datzelfde eerste gezicht viel het me op dat jullie in Denver aankomen en ook weer vertrekken zonder Rocky Mountains National Park aan te doen. Tot ik de afstanden eens beter bekeek. Van Glenwood Springs naar Denver is minder dan de 405 km die jij aangeeft............, behalve als je via RMNP rijdt. Is dat misschien de bedoeling? :?:
Ook zo bij dag 14. Van Torrey naar Moab is via Ut24 met Goblin Valley S.P. en Little Wild Horse Canyon, I-70 en Ut 191 250 km terwijl jij 360 km aangeeft. Heb jij misschien een andere route in gedachte? Via Ut95 en Natural Bridges misschien? :?:
Op dag 5 van Custer naar Sheridan is ook maar 350 km en niet 465. Als je via Devils Tower rijdt klopt het beter maar misschien wil je wel via Deadwood rijden.
Misschien kun je wat meer aangeven welke plaatsen je wilt gaan bezoeken.

Maar toch, een mooie route. Sterker nog, het eerste deel van onze route van enkele maanden geleden leek heel erg veel op de eerste tien dagen van jullie route.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
riet
Amerika-ontdekker

Bericht door riet »

Ha Old Faithful, en anderen,

Hier een korte toelichting op onze reis :

Na aankomst in Denver, willen we in één dag rechtstreeks naar Custer rijden, zonder onderweg echt ergens iets te bezoeken.
In Custer willen we dan één dag naar Badlands, en één dag naar Custer S.P. / Mount Rushmore / Wind Cave N.P. en Crazy Horse memorial.
Daarna vanuit Custer via Devil's Tower naar Sheridan.
Van Sheridan vervolgens via Bighorn Mountains / Canyon naar Cody.
Vanuit Cody rijden we via Chief Josef en Beartooth Highway naar de noordelijke ingang van Yellowstone (Mammoth / Gardiner).
De volgende dag vanuit Mammoth / Gardiner de noordelijke loop van Yellowstone, en dan overnachten in West Yellowstone, van waaruit we de dag erna de zuidelijke loop willen doen.
Na Yellowstone willen we de dag erna via Grand Teton N.P. naar Jackson.
Van Jackson vervolgens naar Salt Lake City, waar we ook de dag erna willen blijven.
Vanuit SLC daarna in één ruk naar Torrey.
Daags erna van Torrey, via Capitol Reef, Goblin Valley S.P. en Little Wild Horse Canyon naar Moab.
In Moab vervolgens één dag naar Dead Horse Point S.P. en Canyonlands en één dag naar Arches.
Vanuit Moab daarna via Goblin Valley N.P. en Colorado National Monument naar Glenwood Springs.
En tenslotte van Glenwood Springs via Hot Sulphur Springs, Rocky Mountain N.P. en Estes Park terug naar Denver, waar we dan nog 2,5 dag hebben.

Op een eerdere reis hebben we Bryce, Zion, Grand Canyon, Page en Monument Valley al bezocht. We wilden eigenlijk nu ook nog naar Mesa Verde, maar dat lijkt ons te ver uit de richting liggen. Belangrijkste vraag van ons is of we met de uitgestippelde route voldoende tijd hebben om alles fatsoenlijk te zien. Ook hebben we nu wel een idee van de afstanden, maar nog niet echt van de reistijd. En 100 km op een rechte autoweg gaat toch echt sneller dan 50 km in de bergen. We weten dus niet precies of onze route reëel is.
Sheridan, Jackson en Glenwood Springs hebben we gekozen omdat ze ongeveer halverwege de af te leggen reisroute liggen. Alle ander overnachtingsplaatsen hebben we gekozen vanwege de bestemming zelf of een nabijgelegen bezienswaardigheid.
Ook accomodatietips in de genoemde plaatsen zijn welkom.

Groetjes,

Riet en Stef
Old Faithful
Amerika-expert

riet schreef:Ha Old Faithful, en anderen,

Hier een korte toelichting op onze reis :

Na aankomst in Denver, willen we in één dag rechtstreeks naar Custer rijden, zonder onderweg echt ergens iets te bezoeken.
In Custer willen we dan één dag naar Badlands, en één dag naar Custer S.P. / Mount Rushmore / Wind Cave N.P. en Crazy Horse memorial.
Daarna vanuit Custer via Devil's Tower naar Sheridan.
Van Sheridan vervolgens via Bighorn Mountains / Canyon naar Cody. Hele mooie route. Ik zou proberen op tijd in Cody te zijn, zodat je nog een paar uur voor het Buffalo Bill Historical Center hebt. Ze sluiten volgens mij om 18.00u.Vanuit Cody rijden we via Chief Josef en Beartooth Highway naar de noordelijke ingang van Yellowstone (Mammoth / Gardiner). Je rijdt dus Wy 120 en 296 (Chief Joseph Highway) en je slaat op de kruising met Wy 212 rechtsaf om naar Beartooth Pass te rijden en vervolgens een stuk dezelfde weg terug naar Mammoth?De volgende dag vanuit Mammoth / Gardiner de noordelijke loop van Yellowstone, en dan overnachten in West Yellowstone, van waaruit we de dag erna de zuidelijke loop willen doen.
Na Yellowstone willen we de dag erna via Grand Teton N.P. naar Jackson.
Van Jackson vervolgens naar Salt Lake City, waar we ook de dag erna willen blijven.
Vanuit SLC daarna in één ruk naar Torrey.
Daags erna van Torrey, via Capitol Reef, Goblin Valley S.P. en Little Wild Horse Canyon naar Moab.
In Moab vervolgens één dag naar Dead Horse Point S.P. en Canyonlands en één dag naar Arches.
Vanuit Moab daarna via Goblin Valley N.P. :?: :?: Wat bedoel je hiermee? Goblin Valley S.P. heb je tussen Torrey en Moab al gedaan. Ik kan je Ut 128 aanbevelen. en Colorado National Monument naar Glenwood Springs.
En tenslotte van Glenwood Springs via Hot Sulphur Springs, Rocky Mountain N.P. en Estes Park Ik zou daar overnachten, maar dat komt ook omdat grote steden mij niet zo trekken. Je wint dan wel tijd voor RMNP. terug naar Denver, waar we dan nog 2,5 dag hebben.

Op een eerdere reis hebben we Bryce, Zion, Grand Canyon, Page en Monument Valley al bezocht. We wilden eigenlijk nu ook nog naar Mesa Verde, maar dat lijkt ons te ver uit de richting liggen. Belangrijkste vraag van ons is of we met de uitgestippelde route voldoende tijd hebben om alles fatsoenlijk te zien. Ook hebben we nu wel een idee van de afstanden, maar nog niet echt van de reistijd. En 100 km op een rechte autoweg gaat toch echt sneller dan 50 km in de bergen. We weten dus niet precies of onze route reëel is.
Sheridan, Jackson en Glenwood Springs hebben we gekozen omdat ze ongeveer halverwege de af te leggen reisroute liggen. Alle ander overnachtingsplaatsen hebben we gekozen vanwege de bestemming zelf of een nabijgelegen bezienswaardigheid.
Ook accomodatietips in de genoemde plaatsen zijn welkom.

Groetjes,

Riet en Stef
Groet,

Old Faithful
Somviel
Amerika-ontdekker

Bericht door Somviel »

Beste Riet,
goed als ik jouw reis op bouw beetje meevolg?
ik zou van 10 september naar Denver trekken en ook +- jouw traject volgen, alleen zou ik het super vinden moest de mogelijkheid erin zitten om in Vegas te eindigen, heb hier alvast nog wat prutswerk! ;)

jij zit al iets verder op schema als ik 8)
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

riet schreef: Na aankomst in Denver, willen we in één dag rechtstreeks naar Custer rijden, zonder onderweg echt ergens iets te bezoeken.
Ik neem aan dat je niet bedoelt dat je vanuit het vliegtuig meteen achter het stuur kruipt en naar Custer rijdt :shock:
De rechtstreekse rit van Denver naar Custer is een lange, saaie en slaapverwekkende rit. Misschien dat je de dagen die je nu aan het eind in Denver en Estes Park hebt gepland beter aan het begin van je verblijf kunt doen. Dan heb je de tijd om de acclimatiseren aan de combinatie van tijdsverschil en de hoogteverschil; minimaal 1600 meter alleen al in Denver. Er is genoeg in Denver te doen om jezelf een paar dagen te vermaken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is een goed voorstel van Loek om niet in een keer naar Custer te rijden. Als je de eerste dag naar RMNP gaat heb je een prettig kleine afstand voor een eerste dag. Het is dan echter wel uitkijken voor de hoogte waar je dan in één keer mee geconfronteerd wordt.
Jullie hebben een mooie route. Zelf zou ik meer tijd voor Yellowstone uittrekken, ten koste van bijvoorbeeld SLC, maar dat is een persoonlijke keuze., hoewel je je in Yellowstone echt niet moet verkijken op de afstanden en rijtijden/opostoppingen.
Misschien hebben jullie iets aan ons 2004-verslag voor een groot deel van jullie route, en ons 2008 verslag voor onder andere Yellowstone.

Het Buffalo Bill museum was toen wij er waren ook nog 's avonds geopend, inderdaad zeer de moeite waard.

Marianne
riet
Amerika-ontdekker

Bericht door riet »

@ Loek: Aangezien het al wat later in het seizoen is als wij in Amerika komen (16 augustus) waren we van plan zo snel mogelijk richting Yellowstone te gaan. Maar wellicht is het idd beter in 2 dagen naar Custer te rijden.

@ Marianne: Is er volgens jou voor de rest van de route wel voldoende tijd ?
We vragen ons af wat we merken van het hoogteverschil in combinatie met tijdverschil bij aankomst. Wat moeten we ons daar bij voorstellen? posting.php?mode=reply&f=16&t=31402

@ Old Faithful: we dachten ook ergens een Goblin Vallye N.P. gezien te hebben.

We duiken zeer binnenkort weer verder in de route.

Groet
Riet en Stef
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jullie hebben naar mijn idee verder voldoende tijd overal. Als je extra dagen hebt is een overnachting in Grand Teton ook niet verkeerd; het is prachtig om daar heel vroeg in de ochtend rond te rijden als je veel wild kunt spotten.
Als je naar Rcky Mountain NP wilt is 1 volle dag (dus 2 nachten) wel mooi, zeker als je wilt wandelen.
Je kunt last krijgen van hoogteziekte als je snel vanuit een laaggelegen plaats de bergen in gaat. Wij hadden er in 2004 wat last van. Om dat te voorkomen zou je RMNP het beste op het laatst kunnen doen. Of een paar dagen in Denver blijven zoals Loek aangaf.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert

riet schreef:@ Loek: Aangezien het al wat later in het seizoen is als wij in Amerika komen (16 augustus) waren we van plan zo snel mogelijk richting Yellowstone te gaan. Maar wellicht is het idd beter in 2 dagen naar Custer te rijden.
Het is op zich best mogelijk om in één dag van Denver naar Custer te rijden. Wij hebben dat op 25 augustus j.l. ook gedaan. Wat Loek volgens mij bedoelde is dat het niet verstandig is om dat op de dag van aankomst nog te doen. Dus overnachten bij het vliegveld in Denver en dan de volgende dag naar Custer rijden. En omdat je waarschijnlijk toch vroeg op bent vanwege het tijdverschil, heb je misschien ook nog tijd om onderweg Scotts Bluff te bezoeken.
Groet,

Old Faithful
gyatso
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door gyatso »

Somviel schreef:Beste Riet,
goed als ik jouw reis op bouw beetje meevolg?
ik zou van 10 september naar Denver trekken en ook +- jouw traject volgen, alleen zou ik het super vinden moest de mogelijkheid erin zitten om in Vegas te eindigen, heb hier alvast nog wat prutswerk! ;)

jij zit al iets verder op schema als ik 8)
Gaat gezellig worden rond dat tijdstip in Denver en omgeving, wij zullen als alles goed gaat op zaterdag 3 september die kant op vertrekken. Dus ik lees ook graag mee met dit draadje. Onze route zal ongeveer zo zijn: Denver, Estespark, Hot Springs, Rapid City, Sheridan, Cody, Yellowstonepark, Jackson, Salt Lake City, Moab, Monument Valley, Durango, Grand Junction, Denver. Zit alleen nog te twijfelen of we RMNP als eerste of als laatste zullen gaan doen. In iedergeval zullen we er drie weken voor uit trekken.
riet
Amerika-ontdekker

Bericht door riet »

Na een korte stilte i.v.m. overlijden (schoon)moeder pakken we de draad weer op.
We hebben onze route ngo iets aangepast en horen graag jullie commentaar : zijn de afstanden te berijden op één dag ? hebben we zo voldoende tijd op de diverse locaties ? hebben jullie nog tips ? moeten we op sommige plekken onze accomodatie al van te voren boeken ? e.d. Onze reis vindt plaats in de tweede helft van augustus / eerste week van september dit jaar. We vliegen heen en terug op Denver.

1e dag DÜSSELDORF – DENVER
2e dag DENVER – CUSTER 605 km
3e dag CUSTER 400 km Badlands/Mt. Rushmore
4e dag CUSTER 140 km Mt. Rushmore/Custer State Park
5e dag CUSTERS - SHERIDAN 520 km Devil's Tower
6e dag SHERIDAN – CODY 315 km
7e dag CODY – GARDINER 350 KM Chief Josef Hw/ Beartooth Hw/Yellowstone : noordelijke loop tot Canyon Village
8e dag GARDINER – WEST YELLOWSTONE 180 km Yellowstone : Mammoth Hot Springs/Canyon Vilage/Fishing Bridge/Norris
9e dag WEST YELLOWSTONE - Grant Village 155 km Yellowstone : Madison/Old Faithful/Fishing Bridge
10e dag Grant Village – JACKSON 125 km Grand Teton
11e dag JACKSON – SALT LAKE CITY 440 km
12e dag SALT LAKE CITY
13e dag SALT LAKE CITY – HANKSVILLE 450 km Capitol Reef
14e dag HANKSVILLE – MOAB 410 KM Capitol Reef/Goblin Valley
15e dag MOAB 245 km Dead Horse Point SP/Canyonlands NP
16e dag MOAB 60 km Arches
17e dag MOAB – GRANBY 510 km
18e dag GRANBY – DENVER 270 km Rocky Mountain NP
19e dag DENVER
20e dag DENVER
21e dag DENVER – DÜSSELDORF
MainOffender
Amerika-ontdekker

Bericht door MainOffender »

Martin & Marianne schreef: Zelf zou ik meer tijd voor Yellowstone uittrekken, ten koste van bijvoorbeeld SLC, maar dat is een persoonlijke keuze., hoewel je je in Yellowstone echt niet moet verkijken op de afstanden en rijtijden/opostoppingen.
Misschien hebben jullie iets aan ons 2004-verslag voor een groot deel van jullie route, en ons 2008 verslag voor onder andere Yellowstone.

Marianne
Wat bedoel je met de afstanden en rijtijden in Yellowstone? Zijn deze langer dan je zou verwachten of net niet?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

13e dag SALT LAKE CITY – HANKSVILLE 450 km Capitol Reef
Hier zou ik voor Torrey kiezen, Hanksville is een verlopen gat waar niets te beleven valt en de motels zien er ook niet echt fraai uit.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

MainOffender schreef:
Martin & Marianne schreef: Zelf zou ik meer tijd voor Yellowstone uittrekken, ten koste van bijvoorbeeld SLC, maar dat is een persoonlijke keuze., hoewel je je in Yellowstone echt niet moet verkijken op de afstanden en rijtijden/opostoppingen.

Marianne
Wat bedoel je met de afstanden en rijtijden in Yellowstone? Zijn deze langer dan je zou verwachten of net niet?
Yellwostone is een enorm groot park, dus lange rijtijden. En je schiet vaak niet erg op omdat bizons ook wel eens van de weg gebruik maken, of omdat er beren of elanden te zien zijn. Nieuwkomers in het park herken je omdat ze ook al voor een bizon stoppen, maar dat doe je later alleen nog maar als ze echt midden op de weg staan. Voor een beer stopt iedereen.
Check ook de NPS-site voor wegafsluitingen, er vinden regematig werkzaamheden plaats.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert

Ik ben het eens met Rob wat de overnachting in Torrey betreft en met Marianne wat Yellowstone betreft. Ik zou in ieder geval de verdeling nog eens goed bekijken, m.n. dag 7 lijkt me erg ambitieus.

Van Hanksville naar Moab is echt maar 175 km en geen 440. Van Torrey naar Moab is 250 km.

Ik vind dat je weinig tijd voor RMNP uittrekt. Ik zou op dag 18 de Trailridge Road verkennen en in Estes Park overnachten. Op dag 19 zou je dan een wandeling bij Bear Lake kunnen maken en vervolgens naar Denver rijden. Of heb je een dringende reden om twee dagen in Denver te zijn?

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Misschien hebben jullie iets aan ons weblog van 2008?
Zie onderschrift, er staat ook een kaartje bij.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer