Ongeval aangeven in Oregon

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
NoraL
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 13 mar 2010, 21:30

Ongeval aangeven in Oregon

Bericht door NoraL »

In Augustus heb ik met een gehuurde wagen van Avis een ongeval veroorzaakt in de staat Oregon. De politie is ter plaatse gekomen, alle nodige papieren werden ingevuld, ik gaf alles netjes af aan Avis. Conslusie: alles okee, niets moeten betalen, goed verzekerd.

Nu is er echter een staartje aan het verhaal gekomen. Ik kreeg onlangs een brief van de Driver and Motor Vehicle Services Division van de staat Oregon, die me zei dat ik nog steeds het ongeval niet had aangegeven. Ten eerste wist ik natuurlijk niet dat ik dat ongeval moest aangeven - de politieagent had me uitgelegd dat ik dat enkel moest doen als ik inwoner was van de VS en ten tweede was de datum waarop ik mijn aangifte moest doen zeer kort dag.
Aangezien ik heel wat gegevens nodig had van Avis had ik aan Connections (die onze auto en vlucht boekten) gevraagd om de brief aan Avis door te geven met de vraag of zij alle nodige gegevens konden verschaffen ed. Zij deden dit echter niet op tijd en ik weet dat ik toen beter even naar Avis had gebeld, maar de tijd ging zo snel dat ik het wat uit het oog verloren had. Ik vind het echter raar dat ik die aangifte moet doen, vb. ik moet de aangifte enkel doen als de schade boven 1500 dollar ligt. Ik kan toch zelf niet weten hoe groot de schade was aangezien Avis dit heeft geregeld. ik moet ook informatie geven over de verzekering die ik niet zelf heb afgesloten e.d.
Nu heb ik een mail ontvangen van de DVM:

Thank you for your inquiry. Since you do not live in Oregon or in this
area you may not have known the laws. Oregon law requires you to report
the accident to the licensing agency. Since you did not you received the
notification. Your driving privileges are currently suspended. In order
to clear it you will need to fill out the attached accident report and
provide all information you have including the insurance information.
Since the driving privileges are now suspended you will also need to pay
a reinstatement fee of $75. You may mail it to the address listed below
along with the accident report. Please provide the "customer" number in
the memo line of the check or money order of 2853982. You will need to
be sure the check is from the bank and for US Funds since you are in
another country.

Heeft iemand hier al ervaring mee gehad? Kan er een andere manier zijn om dit op te lossen of is het idd zo dat je als huurder van een huurwagen ook 'je plan moet trekken' hiermee?

Alvast bedankt, en sorry als het verhaal wat warrig is...
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Ongeval aangeven in Oregon

Bericht door JeroenB »

Ik zou hierover eens contact opnemen met AVIS aangezien de huurauto van hun was.

En verder mag je dus niet meer rijden aangezien je de wet niet kon en geen aangifte hebt gedaan. :lol:

Maar het is erg vreemd dat ze je dat niet kenbaar hebben gemaakt daar, zowel de agent als AVIS had naar mijn idee toch dit verhaal aan je kenbaar moeten maken. Ik hoop dat er iemand van het forum in die regio woont die je hiermee kan helpen als AVIS het niet wil/kan..
Gebruikersavatar
Yeehaw
Amerika-expert
Berichten: 9644
Lid geworden op: 15 aug 2006, 10:36

Re: Ongeval aangeven in Oregon

Bericht door Yeehaw »

Dit is een vervelend geval Noral. Als ik jou was zou ik deze vraag op het Oregon forum van Tripadvisor zetten: http://www.tripadvisor.com/ShowForum-g2 ... regon.html en de kans is groot dat Half-Brit (of iemand anders) zal reageren. Zet er voor de zekerheid even bij dat ik deze suggestie heb gedaan, dat vergroot je kans op een antwoord...humhum. Mijn naam op TA is Tet14.
Yeehaw
marcuscj
Amerikakenner
Berichten: 1015
Lid geworden op: 15 feb 2004, 21:55
Locatie: oregon,usa

Re: Ongeval aangeven in Oregon

Bericht door marcuscj »

Heel vervelend, ik had hetzelfde probleem met de DMV in Oregon.
Mijn California rijbewijs was niet geldig in Oregon.(ik wist het niet)
Ik werd aangehouden 2 jaren later ,the charges were : Driving with a suspended license.
Ik ben gewoon voor de rechter gegaan en alles aan hem uitgelegd.
The case was dismissed en hoefde niets te betalen.
Ik zou gewoon een brief naar de DMV sturen en alles uitleggen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer