Dit keer gaat de reis naar het noordwesten van Amerika en Canada.
Ik vlieg a.s. zaterdag vanaf Dusseldorf met Lufthansa via Chicago naar Seattle.
Deze reis ga ik 11 National Parks in Amerika en Canada aandoen . De geplande trip zal zo'n 6000km zijn door 7 staten in beide landen.
Hoogtepunten zullen worden o.a. de bekende Crypt Lake Hike in Waterton Lakes National Park (18km, lijkt op de Angels Landing Hike met lopen langs smalle afgronden en kettingen) en vele mooie hikes in Yellowstone waar ik drie nachten verblijf. Bijzonder zal een factory tour zijn aan een in werking zijnde kerncentrale in Idaho (de enige bezoekbare kerncentrale!). Verder staat een bezoek aan een drietal Ghosttowns op het programma en nog zo'n 40 stops bij allerlei vreemde, leuke en bijzondere echt amerikaanse bezienswaardigheden. Ook bijzondere American Byways zoals de Waterfall Highway (US 138 Umpqua Highway) en Hurrican Ridge in Olympia National Park ga ik rijden. Als laatste zal ik een bezoek brengen aan Widbey Island in Puged Sound, de eilandengroep tussen Amerika en Canada.
Mijn reis zal ik o.a. vastleggen met bijzondere opname methodes zoals een time-lapse camera, highspeed camera (1000 f/s) en een action-cam. Ik ga weer proberen veel foto's te maken in Panorama formaat en HDR (High Dynamic Range).
Beleef mijn 22e Amerikareis de komende drie weken mee op www.usa-reizen.com
Groeten,
Ronald