Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

pinnen (ATM) in Wa.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
kermit77
Amerika-ontdekker

pinnen (ATM) in Wa.

Bericht door kermit77 »

Komende maand september gaat deze zeeuw een kijkje nemen in de staat Washington (yay me)...

Nu weet ik al dat je geld kunt opnemen bij alle ATM machines die het maestro logo dragen. Gewoon met je postbank pasje...

Is dit logo aanwezig op de meeste (zo niet alle) ATM's of zijn er maar een handjevol banken die dit ondersteunen? In het laatste geval zou ik van iemand die er verstand van heeft graag een l;ein lijstje willen van banken waar je als kaaskop wel kunt pinnen.

Vervolgens kan ik aan mijn amerikaanse vrienden vragen of er in hun plaats een atm van die bank(en) is.

Hardstikke bedankt! :)
Bushmaster
Amerika-expert

Re: pinnen (ATM) in Wa.

Bericht door Bushmaster »

bij "alle" banken kan je pinnen, mits je de "wereldpas" hebt.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Zoals hierboven aangegeven, pinnen kan tegenwoordig bij elke geldautomaat. Het logo staat in de regel wel aangegeven op de automaat.

Je kunt trouwens elke geldautomaat opzoeken via deze site. Wellicht handig.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
kermit77
Amerika-ontdekker

Bericht door kermit77 »

Pak van mn hart! Bedakt voor het ophelderen! Heb gelijk een mail gestuurd naar mijn bank of een standaard postbank/ ING pas ook een wereldkaart is, maar kreeg enkel een link naar een infopagina dat je je betaalpas kunt gebruiken in het buitenland. Niets over "wereldkaarten" of dat je dat apart aan zou moeten vragen. :? Ik neem voorlopig maar even aan dat een betaalpas gewoon werkt als zodanig.

@ Coyote

Dat was net het soort site dat inderdaad erg handig is om gerustgesteld te worden. Bedankt! :beerchug:

Richard
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik neem aan dat je ook een credit card bij je hebt? Aleen een bankpas lijkt mij wat riskant.

Wij hebben trouwens neergens gewoon gepind, maar altijd bij het boodschappen doen in een supermarkt extra afgerekend zodat we weer wat contanten hadden.
Veel contant geld heb je niet nodig, op deze manier hadden we altijd voldoende op zak.

Marianne
kermit77
Amerika-ontdekker

Bericht door kermit77 »

:oops: Nee een creditcard bezit ik niet helaas....

Maar om het zekere voor het onzekere te nemen neem ik wel wat contant geld mee natuurlijk :wink: . En een belletje naar nederland lost ook het een en ander op mocht ik in de problemen komen :lol:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Oeps, ik weet niet of dat allemaal wel verstandig is.
Heb je alle overnachtingen al geboekt? Het gaat ter plaatse alleen om uitgaven voor het eten, attracties, etc? En hoe ga je dat doen met de borg voor de autohuur? Of huur je geen auto?
Veel contant geld meenemen lijkt me niet handig, zorg dan voor een extra pasje, van een andere bank, voor het geval er iets mis gaat met jouw asje (voriig jaar was mijn bakpas al na 2 dagen om de een of andere reden niet meer te gebruiken).

Misschien is onder reizen algmeen wel meer te vinden, gebruik de zoekfunctie eens.
En anders wel een aardig topic voor dat forum: kun je zonder redit card naar de VS?

Marianne
kermit77
Amerika-ontdekker

Bericht door kermit77 »

Nee nee,...

Ik zal overnachten bij vrienden daar. Geen hotels of huurauto's en dat soort zaken :roll:

Het gaat hier puur en alleen om de "zakcentjes". Ik kan dus vantevoren alles in cash meenemen maar laten we eerlijk zijn, niemand gaat op reis met al zijn of haar bestedingsgeld in contanten, toch?

Ik heb wat speurwerk gedaan en het blijkt dat mijn gewone ING/ Postbank betaalpas zou moeten werken op alle ATM's met óf het maestro logo 'of het cirrus logo.
Mijn Ing/ Postbankpas zou dus automatisch al een wereldpas moeten wezen...

Is er iemand hier die daar ervaring mee heeft uit eerste hand? Iemand bij de voormalige postbank aangesloten?

Richard
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Kijk eens in dit topic over de problemen met deze passen in het buitenland en hoe het later reuze meevalt zoals uit ervaringen is te lezen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
kermit77
Amerika-ontdekker

Bericht door kermit77 »

Bedankt voor het plaatsen van de link. Was dit topic nog niet tegengekomen :oops:

Gelukkig (denk ik) ben ik één van die mensen die bij de postbank zat voor die fuseerde met ING. Ik heb dan ook (tot 2013) de oude vertrouwde blauwe giropas waar we mee zijn opgegroeid hier in ons kouwe kikkerlandje... :P

Denk dus niet dat ik problemen op dat vlak tegen zal komen...

Richard
Arlette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Arlette »

Hey,
die site van de ATM met die mastercard logo's is fantastisch zeg, ben net gaan zien in New York en daar 'smijten' ze ermee naar uwe kop :lol: Da's wel superhandig. Ik zal geen geld tekort komen ginder :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer