Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor Vancouver Island

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Tips voor Vancouver Island

Bericht door Iris_1982 »

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar krijg heel veel hits voor alleen Vancouver, of allemaal topics waarin Vancouver Island alleen in de route genoemd wordt.
Maar mijn vraag is: wat zijn dingen die je "moet" doen als je 1 dag op Vancouver Island bent?
We komen om 10 uur 's morgens met de boot aan vanuit Port Angeles en zullen overnachten in Victoria. De dag erna reizen we door naar Vancouver
We hebben dus een volle dag op het eiland maar ik weet eigenlijk helemaal niet wat de highlights zijn of dat er bijv, een mooie wandeling is die bijzonder is..of ..nou ja..alle tips dus welkom :)
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Tips voor Vancouver Island

Bericht door Jasmino »

Met 1 dag op het eiland zul je niet zoveel kunnen doen, het eiland is enorm groot. Om de highlights te kunnen doen heb je eigenlijk een paar dagen extra nodig.

Met 1 dag kun je eigenlijk alleen maar Victoria en omgeving bezichtingen. Het stadje Victoria is niet zo groot, en met een halve dag heb je dat wel gezien. Je zou de andere helft kunnen besteden aan Butchart Gardens, dat is wel de moeite waard om een halve dag te vertoeven. Verder is Ford Rod Hill wel leuk, daar kun je een leuke vuurtoren zien, en ook een oorlogssite. Leuk om 2 uurtjes door te brengen. En Chemainus is niet al te ver weg, in dat plaatsje kun je een aantal mooie muurschilderingen zien.

Mocht je nog besluiten om meer overnachtingen te plannen, dan zou ik zeker naar Tofino gaan en het Pacific Rim NP bezoeken. Prachtig! En onderweg naar dat park (vanuit Victoria is het 3½ uur rijden) zijn er ook nog wel een aantal mooie stops te maken.

De boottochten naar en van Vancouver Island zijn niet goedkoop, ik denk dat je bijna $100 kwijt bent voor beide overtochten. Als je dan alleen maar Victoria kunt bezoeken, vind ik dat eigenlijk jammer geld. Ik zou in dat geval overwegen om Vancouver Island over te slaan, en een dag langer in Vancouver te besteden. Die stad vonden wij veeeeeel leuker dan Victoria.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Saskiam
Amerika-ontdekker

Bericht door Saskiam »

Walvissen kijken? Wij hebben het toen vanuit Victoria gedaan, maar vanuit Tofino schijnt het ook goed te doen te zijn.
Wij waren er in September. Ik weet eigenlijk niet of er een bepaalde tijd voor is.

Whale watching
It does not matter what you did yesterday,
what matters is what you do from this moment on.
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door GinoW »

Pacific Rim NP is the highlight denk ik, maar dat red je niet als je maar 1 dag gaat.
Dan zou ik het houden bij Victoria.
Top things to do in Victoria
The Butchart Gardens
Fort Rodd Hill and Fisgard Lighthouse
Victoria Harbour Ferry Tours
Pacific Undersea Gardens
Cathedral Grove in MacMillan Provincial Park
Afternoon Tea at the Fairmont Empress Hotel
Whale Watching
Royal BC Museum
Beacon Hill Park
Emily Carr House

Voor meer info: http://www.explore.canada.travel/ctc/ke ... ocaleId=16
en: http://www.tourismvictoria.com/
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door GinoW »

Voor wat meer tips de site van Ann:
http://www.angelfire.com/super2/nationa ... route.html
kraaltje
Amerikafan

Bericht door kraaltje »

wij zijn in juni naar vancouver island geweest,en zijn 1 dag in victoria geweest en 3 dagen in tofino,en 1 dag in nanaimo,en nog niet alles gezien.vancouver island is echt prachtig mooi.kan je aanraden naar tofino te gaan en whale watch tour te doen.wij hebben een tour van 8 uur gedaan.hebben whales,bald eagles,zeerobben,pilot whales,en de tourguide zei dat we op de terug weg waarschijnlijk ook nog beren zouden gaan zien,maar jammer genoeg niet ,we zijn ook nog bij een hotsprings geweest,waar we konden gaan zwemmen en wandelen,erg mooi.als wij ooit terug gaan naar vancouver island blijven we daar zeker een week.
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Dag Iris,

Ja, één dag op VI is wel erg krap, het eiland is ruim 450 km lang. Je bent er te kort om naar Tofino te rijden (met Pacific Rim National Park), Telegrah Cove of de Sunshine Coast.

Wij vinden Victoria een heerlijk plaatsje. Met goed weer kun je lekker rond het haventje struinen, eventueel een orka-tocht doen, fietsen huren voor een tochtje langs de kust, of een bezoek aan de Butchart Gardens (stukje verderop). Met slecht weer zou ik een bezoek brengen aan het Royal BC Museum, dat is zonder twijfel één van de mooiste musea van Noord-Amerika.

Zie ons bezoek: http://home.planet.nl/~marqu042/Canada% ... s_2006.htm

Groet,
Ferry
Brundle
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Brundle »

Iris,

Wat wij in 2005 in ieder geval op Vancouver Island hebben gedaan is een korte vlucht met een watervliegtuig in Tofino. Op Vancouver Island zie je die dingen in overvloed door de lucht gaan en het is echt een aanrader om het eiland vanuit de lucht te bezichtigen. Daarnaast is zo'n watervliegtuig natuurlijk een heel aparte ervaring.

Verder hebben we in Tofino en omgeving een bear watch gedaan, waarbij we vanuit een zodiac heel dicht bij tal van beren zijn gekomen. Ongelooflijk indrukwekkend was dat. :P
Vanuit Victoria zijn we ten slotte nog de zee opgeweest om Orca's te bekijken. Kijk maar eens op orcaspirit.com. We hadden toen het geluk dat zo'n Orca vlak voor onze zodiac volledig uit de zee oprees en voor onze boot in het water neerkwam. :lol: :lol:
Je zult een keuze moeten maken nu je maar één dag op het eiland bent.

Greetz
Brundle
02:NYC,03:South-Africa,04:SW-USA,05:W-Canada,06:NYC,Florida&Bahama's,07:Midw.USA,08:NE USA,09:NW USA&Hawaii,10:Deep South,12:Route 66,13:E-Australia,14:Texas&ZW,15:Curacao,16:NYC+NW USA (Glacier),17:Florida&SE-USA,9/18:California
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Bedankt voor alle tips so far!!
We beseffen dat een dag kort is en je er rustig ook een week door kunt brengen, maar ja......helaas hebben we maar 22 dagen en dan moet je keuzes maken! Wellicht gaan we nog eens een aparte rondreis door Canada maken en hebben we er meer tijd voor.
USdaydreamer
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door USdaydreamer »

Ik heb al veel gelezen en gevonden over de whale watching mogelijkheden in Victoria. Is het verstandig om dit vooraf te reserveren, wij gaan op 17 juli een tocht doen. (volgens ons dichtgetimmerde schema) Of kunnen we dit reserveren op de dag daarvoor, dan zijn we toch al vroeg in Victoria. Nog leuke tips welke organisatie we zouden moeten nemen?
Saskiam
Amerika-ontdekker

Bericht door Saskiam »

Wij zijn met deze geweest: Prince of Whales. Wel van te voren gereserveerd.
Lijkt me wel verstandiger om teleurstelling te voorkomen.
It does not matter what you did yesterday,
what matters is what you do from this moment on.
kiamzo
Amerikakenner

Bericht door kiamzo »

Hallo Brundle zoals je zegt dat het zeer mooi is de walvistoer in tofino ,wij gaan op 21 /06 TOT 23/06 naar tofino.kun je ons zeggen wanneer de beste tijd is voor walvissen is dat voormiddag of namiddag of maakt het niet uit waarneer.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Wij zijn vanuit Victoria met http://www.seafun.com/ naar orca's wezen kijken. We hadden echt vette mazzel want we kwamen om in de orca's.We hadden een goede marine bioloog die de zodiac bestuurde en ons begeleidde.

We zijn heel wat wijzer geworden over orca's en ook konden we heerlijk genieten van de geluiden van de orca's vanwege de hydrofoon die hij van tijd tot tijd in het water liet zakken.

Ook vonden wij de zodiac ideaal op het water omdat je heel snel en beweeglijk bent. Ze doken echt onder ons door!! Wat ons betreft een aanrader.

Wij hadden meer pech in Tofino. 1 walvisstaart gezien en meer niet. We zaten op zo'n grote boot en vonden het maar niks! Wij waren er snel weer weg!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer