Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Oregon Coast: Astoria-Florence: Aanraders?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
hans
Amerika-ontdekker

Oregon Coast: Astoria-Florence: Aanraders?

Bericht door hans »

Hallo,

Wij doen deze zomer een stuk van de oregon coastline: van Astoria in het noorden, naar Florence in het midden.

Op http://visittheoregoncoast.com/ vind ik veel informatie, maar ik vroeg me af wat de amerikakenners mij aanraden.

Oregon Dunes valt bijvoorbeeld in de smaak op het forum. Zijn er nog andere dingen de moeite, zoals Sea lions caves?

Wat raden jullie aan om te doen/bezichtigen langs (dit deel van) de oregon kustlijn ?

Groetjes,
Hans
Aïda
Amerika-expert

Re: Oregon Coast: Astoria-Florence: Aanraders?

Bericht door Aïda »

De Sea lions caves schijnt niet veel voor te stellen. We hebben dit van verschillende locals gehoord; "it stinks" was een van de oordelen. Wij zijn er dan ook niet naar toe geweest. Als je langs de kust rijdt kun je op diverse punten zeeleeuwen zien liggen. Wij hebben op één punt honderden gezien. Toen we weer verder reden kwamen we ongeveer een mijl verder langs de sea lions caves dus dat verklaarde waarschijnlijk wel waarom ze daar lagen.

Wat wij o.a. heel leuk vonden langs de kust was het Oregon Coast Aquarium in Newport. We hadden ons er niet zoveel bij voorgesteld maar dit is echt een aanrader. We vonden deze véél leuker dan het aquarium in Seattle die hoger op ons verlanglijstje stond.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ook wij vonden het een leuke regio. Wij houden van de kust en de stranden zijn daar heerlijk om over heen te lopen.
Langs die route liggen ook een aantal leuke vuurtorens. Sommige echt prachtig gelegen.

Wij hebben toen twee nachten geslapen in de spa cabins in Yachats. Was zeker een aanrader.
Niet de oude lodgettes, maar zeker die twee nieuwe.
http://www.shamrocklodgettes.com/accommodations.htm#spa
hans
Amerika-ontdekker

Bericht door hans »

Merci, die gasten van sea lion coves antwoorden zelfs niet op mijn mails.
We zien wel als we tijd hebben.

Enige ervaring met die dune buggies? Zijn geld waard?

groetjes
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

De kust van Oregon is prachtig! Wij hebben veel vuurtorens bekeken, de Three Capes scenic byway was leuk om te rijden en verschillende hele mooie uitkijkpunten. We zijn wel gestopt bij de See Lions Cave, maar het was daar zo supertoeristisch en druk dat we niet de grot in zijn gegaan.
Bij dag 17 t/m 19 van ons weblog staat de tocht langs de kust beschreven.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

De kust van Oregon is prachtig, wij hebben er 3 nachten en 4 dagen doorgebracht en we hebben ervan genoten. Langs de kust maakt het wel heel veel uit hoe hoog het tij staat. Sommige plekjes zijn erg mooi bij hoogtij (Devil's PUnchbowl en Cape Perpetua) en sommige plekjes zijn prachtig bij laagtij (Seal Rock en Yaquina Head). Bij laagwater zijn de getijdepoelen erg mooi, maar die vind je niet overal. Ik wil je daarom in elk geval adviseren je goed voor te bereiden en vooraf uit te zoeken wanneer de getijden zijn aan de kust. Dat kun je overigens goed op internet terugvinden, o.a. op deze website.

Mijn favoriete plekjes langs de kust: Oregon Dunes, Heceta Head Lighthouse area, Seal Rock area (incl. tidepools), Yaquina Head Lighthouse area (incl. tide-pools), Newport, Otter Crest area/ Devil's Punchbowl area, Ecola S.P. Deze plekjes vind je allemaal tussen Astoria en Florence.

Ecola en Seal Rock vond ik beiden het meest betoverend. De eerste zagen wij in de ochtend, met veel ochtendnevel dat de kust een prachtige sfeer geeft, en de tweede zagen we tegen de avond met een ondergaande zon bij laagtij. Wij hebben er uren doorgebracht en genoten van de uitzichten en de poelen. Bovendien waren we bij Seal Rock bijna alleen, wat het geheel erg romantisch maakte. Ecola was behoorlijk toeristisch, maar daarom niet minder mooi. De uitzichtpunten zijn hier goed aangelegd, je hebt daarom mooie plaatjes zonder andere toeristen op de foto.

De Sea Lions Cave zou ik beslist overslaan, wij vonden het zonde geld, een enorme toerist trap. Het gat is donker, bij ons was er geen enkele zeehond in de grot, en als ze er al zouden zijn geweest kun je er geen foto's van maken vanwege het hekwerk en het beperkte licht (statief is niet mogelijk). Houd je geld dus maar in de zak! Wat we wel een enorme aanrader vonden is het West Coast Game Park, ongeveer 7 mijl ten zuiden van Bandon. Dat ligt nog een heel stuk zuidelijker dan Florence, maar ik noem het wel even omdat we het prachtig vonden. In deze kleine dierentuin worden veel dieren gefokt voor andere dierentuinen, en die worden allemaal met de hand grootgebracht. Een paar van deze dieren mag je dan ook aaien en van dichtbij bewonderen! Zo hadden wij een luipaard van 3 weken oud in onze handen, zo schattig!

Hier zijn onze foto's te bewonderen van de kust van Oregon en hier de foto's van het West Coast Game Park.

Een voorproefje:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

West Coast Game Park:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jasmino op 10 feb 2009, 18:54, 2 keer totaal gewijzigd.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

hans schreef:Me

Enige ervaring met die dune buggies? Zijn geld waard?

groetjes
Wij zijn met een ATV de duinen op geweest en mijn man vond het helemaal geweldig.
Ik, persoonlijk pas na een half uur wennen op het ding :lol:
Het is een enorm wijds gebied met enorme hoogte verschillen.
Onderweg er naar toe zie je verschillende aanbieders van de verhuur.
Ook in hotels en restaurants vindt je folders over het rijden in de duinen.
Wij hadden de ATV's gehuurd bij een bedrijf in de buurt van Winchester Bay.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Bij Astoria heb je (het nagebouwde) Fort Clatsop. Dat is waar Lewis en Clarke overwinterd hebben. Het stelt als complex niet veel voor maar historisch gezien is het wel interessant. Zie ons 2006-verslag (21 juli).

De Sea Lion Caves hebben wij bijna 20 jaar geleden een keer bezocht. Het enige dat me nog daarvan bij staat is dat ik dacht "hé, verder op kan je ze vast gratis bekijken". Niet veel bijzonders dus, tenzij je van grotten / inhammen in zee houdt.

Martin,

p.s. Jacqueline mooie foto's, ik zou zo weer naar die streek terug willen.
hans
Amerika-ontdekker

Bericht door hans »

Fantastische aanraders, allemaal dikke merci !!
Geen sea lion coves dus. Dan kunnen we meer tijd besteden aan de andere dingen, zo veel te beter.

Groetjes!!
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

In de oregondunes kun je ook op een soort kleine vrachtwagen met een groep de duinen in, wij hebben dat vorig jaar juni gedaan en vonden t echt heel leuk, de guide (chauffeur) vertelde intresante wetenswaardigheden over de dunes en reed ook met die vrachtwagen met grote wielen de stijle hellingen op. echt leuk ! beslist niet overslaan , de volgende keer zou ik een buggy proberen, maar dat is wel zand bijten denk ik....

de uitzichtpunten zijn ook mooi, ik herkende op 1 van de foto's van jasmino :battle rock, daar heb ik ook een foto gemaakt en een broodje gegeten.
Ik heb in 2005 in bandon by the sea overnacht, en heb daar heerlijk over t strand gewandeld.
Vorige zomer heb ik in Seaside overnacht wat ik echt een heel leuk plaatsje vond met de boulevard en mainstreet. Cannon Beach staat bekent om zn kunstenaars en luxe overnachtingsplekken, maar daar ben ik zelf niet gestopt.

Er is ook heel veel te lezen als je de reisgids pacific northwest van lonely planet bekijkt, die hebben ze vast bij de bibliotheek wellicht...

groeten Roy

ps, kan mn verslag wel naar je emailen van 2005 en 2008 als je dat wil...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer