Oregon/Washington State

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
chari swinnen
Amerikafan
Berichten: 148
Lid geworden op: 13 dec 2008, 19:52

Oregon/Washington State

Bericht door chari swinnen »

Hallo,

Wij vertrekken op 15sept. naar San Francisco en terug vanuit Vegas op 5/10.

Wij willen maar 1 dag in San Francisco zijn omdat we hier al geweest zijn. Dan willen we gaan rijden, zeker een stuk langs de kust van Oregon. We willen graag een aantal covered bridges en lighthouses zien en natuurlijk een ruig stuk kust. We willen zeker ook naar Crater Lake NP, misschien Oregon Dunes NRA, Mount Hood, Hells Canyon. Dan in Washington: graag Mt. Saint Helen, Mt. Rainier NP en Olympic NP. Wij zijn actieve mensen die absoluut van de natuur en van moderate en strenuous hiking houden!
We nemen waarschijnlijk een binnenlandse vlucht vanuit Seattle naar Vegas, waar we 2 of 3 nachten zullen verblijven.
Zijn volgende steden de moeite? Salem, Portland, Eugene?
Seattle hebben we reeds bezocht in 2004.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Chari :D
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12929
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Oregon/Washington State

Bericht door vana »

Hoi Chari,

Wij hebben afgelopen zomer o.a. rondgereden in Oregon en Washington. Olympic park en de kust bij Olympic park zijn erg mooi.
Misschi heb je iets aan ons reisverslag. www.wunnik2008.web-log.nl

Marjon
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Oregon/Washington State

Bericht door Rob »

Oregon kust hebben wij weinig van gezien maar een aanrader in de zuidwesthoek van deze staat is Oregon Cavens NM.
Voor Olympic NP mag je wel drie tot vier dagen uittrekken zeker als je ook de standen mee wil nemen.
Een niet te missen stukje kust in deze omgeving is Cape Flattery op het meest noordwestelijke puntje van de 48 aan een gesloten staten.
Voor meer informatie over deze regio kijk op ons verslag van 2006 http://www.robenannie.nl/reisverslag2006.html
Ook Mt. St. Helens en Mt. Rainier kom je daar tegen.
Staceybeesie
Amerika-expert
Berichten: 5154
Lid geworden op: 02 dec 2004, 17:23
Locatie: USA

Re: Oregon/Washington State

Bericht door Staceybeesie »

Hier onder de link naar mijn blog over onze trip naar Washington en Oregon.

http://staceyconnor.blogspot.com/search ... FOR%202008

Vond Portland een leuke stad. Een beetje hippie achtig, met de pleintjes en de vele muzikanten enzo.
In de Oregon duinen hebben we een ATV gehuurd en dat was wel een ervaring op zich voor mij ;-)
Mt Hood vond ik erg mooi en vooral ook de Cascade Locks omgeving.
Er zijn langs de kust diverse vuurtorens die zeker een bezoek waard zijn.
Hecetea lighthouse is zeker een aanrader, die ligt heel mooi aan de kust en de klim naar boven, vanaf de parkeerplaats is best leuk om te doen.
Gebruikersavatar
Kokopelli
Amerikakenner
Berichten: 1009
Lid geworden op: 02 jul 2007, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Oregon/Washington State

Bericht door Kokopelli »

Ook wij hebben een heel geslaagde reis achter de rug in Oregon en Washington. In Salem en Eugene zijn we niet geweest, maar we vonden Portland een gezellige stad. In de diverse Nationale Parken en langs de kust zijn genoeg wandelingen te doen.
Misschien heb je nog iets aan ons verslag van september 2008.
In september naar het Zuidwesten, te volgen via www.noord-amerika.com/reisverslagen/
Gebruikersavatar
Jasmino
Amerika-expert
Berichten: 7090
Lid geworden op: 15 mar 2004, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Oregon/Washington State

Bericht door Jasmino »

Kijk ook eens in dit draadje, hier heb ik iemand anders mijn persoonlijke advies gegeven over de kust in Oregon. Wij zijn er 3½ dag geweest vorig jaar september en hadden super mooi weer. We vonden het overigens een geweldig mooie kust, met enkele uitschieters. Mijn voorkeuren vind je terug in eerder genoemd draadje.

Ik heb trouwens voor onze route een heel overzicht gemaakt met lighthouses en covered bridges, compleet met links. Het is een word document, en ik wil het je graag e-mailen. Laat me in een pb even je e-mail adres weten dan stuur ik het op. Wij vonden het ook erg leuk om de vuurtorens en de covered bridges te bezoeken. Ik heb wel alleen maar langs onze route gekeken, er zijn er veel meer, maar ik stuur je wel de links door waar je ze allemaal kan terugvinden.

Wij zijn in Portland maar 1 dag geweest, ik vond het wel aardig, maar was niet enorm onder de indruk. De andere steden die je noemt hebben wij niet gezien, wij hebben alleen nog Seattle en Vancouver aangedaan en die vond ik allebei erg leuk! Vooral Vancouver heeft trouwens heel veel indruk gemaakt op ons, ik kan me zomaar voorstellen dat ik ooit nog eens 2 weken alleen maar die stad bezoek en dan allerlei uitstapjes maak in de omgeving.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
RoyBergen
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 15 mar 2008, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Bergen-Noorwegen

Re: Oregon/Washington State

Bericht door RoyBergen »

Vergeet niet de oregon dunes, en ook redwood national park als je vanaf san fransisco omhoog rijdt. Oregon heeft eigenlijk heel veel verschillend... van echt lelijke plekken tot supermooie. Ik vond de kust best mooi toen we er deze zomer langs reden, ook olympic national park is de moeite waard door zn diversiteit.
Crater Lake heb ik in 2005 bezocht en vond ik ook mooi.
Kan je wel mn verslagen emailen als je me een emailtje stuurt....

groeten Roy
marcuscj
Amerikakenner
Berichten: 1015
Lid geworden op: 15 feb 2004, 21:55
Locatie: oregon,usa

Re: Oregon/Washington State

Bericht door marcuscj »

chari swinnen schreef:

Zijn volgende steden de moeite? Salem, Portland, Eugene?
Portland is een leuke stad (voor een dag)
Salem en Eugene zijn echt niet de moeite waard.
I should know, ik woon in Oregon voor 30 jaar.
chari swinnen
Amerikafan
Berichten: 148
Lid geworden op: 13 dec 2008, 19:52

Re: Oregon/Washington State

Bericht door chari swinnen »

Beste mensen,

Ik wil graag iedereen bedanken die gereageerd heeft. Het was heel leuk om te lezen en jullie foto's te bekijken. Ik ga zeker de plaatsjes die jullie aanraden allemaal opzoeken, ik heb dus nog wel wat voorbereidingswerk.

Groetjes,

Chari :beerchug:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer