Totaal nieuwe route ivm andere vluchten !

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Totaal nieuwe route ivm andere vluchten !

Bericht door MattRob »

Na al veel met de route bezig geweest te zijn, en al diverse tips ontvangen te hebben, heb ik toch weer alles om moeten gooien (eigenlijk voor een groot deel weer terug naar het begin), na het omgooien van onze vliegroute. We vliegen nu niet heen op San Francisco, maar op Seattle, waardoor we het stuk SF - Seattle overslaan (al lijkt me dat ook erg mooi, maar doen we dan een andere keer maar :wink: ). En we vliegen terug van Denver en niet meer via Chicago. Zo houden we ineens veel tijd over, die we in willen zetten om een stuk Canada mee te pakken (toch) en veel rustpunten in te bouwen. Het ziet er nu als volgt uit, zonder de dagen zelf al helemaal ingevuld te hebben. Graag jullie tips:

vrijdag 10 juli aankomst Seattle 20:25 (US tijd), overn Seattle
zaterdag 11 juli Hele dag in Seattle, Ducktours, Fish Market, Boeing fabrieken, etc, overn Seatlle
zondag 12 juli Hele dag in Seattle, Ducktours, Fish Market, Boeing fabrieken, etc, overn Seatlle
maandag 13 juli 's ochtends vroeg op weg naar Vancouver, Stanley park, etc, overn Vancouver
dinsdag 14 juli Hele dag Vancouver (oa Capilano Suspension Bridge, Robson Street), etc, overn Vancouver
woensdag 15 juli Lange rit naar Clearwater (onderweg naar Jasper NP), overn Clearwater
donderdag 16 juli Verder doorrijden naar Jasper in Jasper NP, overn Jasper
vrijdag 17 juli Diversen in de buurt van Jasper, overn Jasper
zaterdag 18 juli Diversen in de buurt van Jasper, overn Jasper
zondag 19 juli Via Icefields Parkway naar Banff of Canmore, overn Banff / Canmore
maandag 20 juli Diversen omgeving, overn Banff / Canmore
dinsdag 21 juli Dagje Calgary ?
woensdag 22 juli Via Calgary naar de US grens en overnachten bij Glacier NP (nog tips voor overnachtingsplekken ?), bv St Mary of Babb
donderdag 23 juli via deel GTTS road naar Great Falls via US 89, overn Great Falls
vrijdag 24 juli Verder via US 89, langs Kings Hill Pass, the Crazy Mountains, Livingston and the Paradise Valley, overn Chico Hot Springs
zaterdag 25 juli YELLOWSTONE (noordelijk deel), overn Chico Hot Springs
zondag 26 juli YELLOWSTONE, overn Yellowstone zuid ?
maandag 27 juli YELLOWSTONE (zuidelijk deel), overn Yellowstone zuid ?
dinsdag 28 juli Grand Teton, overn Jackson
woensdag 29 juli via Mora, via US 287 naar Riverton en Thermopolis, overn Thermopolis
donderdag 30 juli Waterparken en Dinosaur museum, overn Thermopolis
vrijdag 31 juli via Worland, Ten Sheep Canyon naar Buffalo, Moorcroft, Sundance, Spearfish, Rapid City
zaterdag 1 aug Mt. Rushmore, Custer Park, Badlands, en Bearcountry (soort Beekse Bergen met beren), overn Rapid City
zondag 2 aug Mt. Rushmore, Custer Park, Badlands en Bearcountry (soort Beekse Bergen met beren), overn Rapid City
maandag 3 aug Mt. Rushmore, Custer Park, Badlands en Bearcountry (soort Beekse Bergen met beren), overn Rapid City
dinsdag 4 aug Lange rit naar Denver, overn Estates Park (Rocky Mountains NP)
woensdag 5 aug hele dag Rocky Mountains NP, overn Estates Park (Rocky Mountains NP)
donderdag 6 aug eventueel via plaatsje Nederland naar Denver, rest dag Denver, overn Denver
vrijdag 7 aug Vertrek Denver 11:30

Alle verdere tips voor de dagen zijn welkom uiteraard, al zal ik nog wel wat verslagen gaan lezen. Met name even belangrijke vragen, al begrijp ik dat zoiets persoonlijk is, maar zijn we niet 1 dag teveel in Jasper / Banff ? En wellicht een dag te veel in Rapid City ? En misschien een dag te weinig in Yellowstone ? Als we nog dagen overhouden, zouden we wel naar Olympic NP willen bij Seattle, maar kunnen we ook altijd voor een andere keer bewaren ! Bedankt alvast !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Totaal nieuwe route ivm andere vluchten !

Bericht door hekkie »

Een dagje Jasper kan er wel af. Het plaatsje zelf stelt niet veel voor, maar je kunt vanaf hier wel een mooi tochtje maken naar bijv. Maligne Lake. Twee volle dagen in Jasper is niet echt nodig.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Totaal nieuwe route ivm andere vluchten !

Bericht door nieuwenoord »

Drie dagen Rapid City laten staan! Veel te doen daar in de omgeving en zeker hardstikke leuk voor jouw mannen. Bear Country is gaaf, de prairiedogtowns bij de Badlands ook. Sla je Wall's Drugstore niet over daar? Kan je mooi op de terugweg vanaf de Badlands doen.

Estes Park i.p.v. Estates Park :wink: En drie dagen Yellowstone vind ik voor een eerste keer helemaal prima.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42127
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Totaal nieuwe route ivm andere vluchten !

Bericht door Martin & Marianne »

Drie dagen Yellowstone is mooi, meer kan ook, maar dat hangt er ook van af wat je allemaal wilt doen. Er zijn twee leuke plaatsen waar je kunt zwemmen (helaas voor onze kinderen stond het water in de Firehole river te hoog om te kunnen zwemmen toen wij er waren). Mischien een keer fly fishing, of een rangerwandeling doen. In 2004 hebben onze dochters aan het junior ranger programma meegedaan, leuk voor de kinderne maar ook leerzaam voor de ouders.

Ik zou niet terug gaan naar Chico Hot Springs als je het noordelijke deel van het park hebt gedaan. Waarom niet in Canyon overnachten, of beter misschien bij Tower en dan in de vroege ochtend kijken of je wolven kunt spotten in de Lamar Valley.
Ook leuk bij Tower: een cook out (dwz ik denk dat het leuk is, wij zijn er nog nooit aan toegekomen), zie www.nps.gov/yell/planyourvisit/horseride.htm

Voor het zuidelijke deel van Yellwostone ligt Canyon ook goed, of kijk eens bij LAke Yellowstone hotel of de Old faithful Inn. Wel op tijd reserveren.

In Grand Teton hadden wij een mooi gelegen kamer in de Signal Mountain Lodge in het park. zie ook ons 2008-verslag. Maar Jackson is ook erg leuk om te overnachten.

Marianne
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19663
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Totaal nieuwe route ivm andere vluchten !

Bericht door Petra/VS »

Aangezien wij meer dan drie dagen door hebben gebracht in Rapid City en ons geen moment hebben verveeld: zeker niet minder dagen daar doorbrengen. De prairiedog towns vind je niet alleen in Badlands National Park, maar ook in Wind Cave NP. Veel meer ervan zie je daar. Dat laatste vonden onze kinderen fantastisch, niet alleen om de prairiedogs, maar ook om de kudde bisons, die daar rondlopen. En Wind Cave ondergronds is ook zeker de moeite waard. Verkijk je ook niet op de afstanden daar, want je rijdt langzaam. Het nam de familie Jol een hele dag om Mount Rushmore en Custer State Park te bezoeken!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12929
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Totaal nieuwe route ivm andere vluchten !

Bericht door vana »

Wat een schitterende route!!
Het eerste gedeelte tot Jackson (behalve Seattle) hebben wij dit jaar gedaan. Daar ga je geen spijt van krijgen, Canada is zo mooi.
Je kunt onze ervaringen lezen in ons reisverslag: http://wunnik2008.web-log.nl
Het tweede gedeelte hebben wij in 2006 gedaan: http://www.backtotheusa.web-log.nl/

Je zou eventueel een dag van Jasper af kunnen halen en dan de route Vancouver -Jasper met twee overnachtingen doen. Dan heb je tijd voor de mooie Sea to Sky highway, het olympische plaatsje Whistler en kun je ook nog een bezoek brengen aan het Wells Gray park.
Van Banff/Canmore zou ik geen dag afhalen. Je komt pas eind van de dag aan als je de Icefield Parkway rijdt en dan heb je de volgende dag echt wel nodig om naar lake Louise, lake Moraine (veel mooier) en Johnston Canyon te gaan.
donderdag 23 juli via deel GTTS road naar Great Falls via US 89, overn Great Falls
vrijdag 24 juli Verder via US 89, langs Kings Hill Pass, the Crazy Mountains, Livingston and the Paradise Valley, overn Chico Hot Springs
Dit begrijp ik niet helemaal. Waarom maar een deel van de GTTSR? Wil je halverwege weer terug rijden?
Dat zou ik absoluut niet doen. Het mooiste gedeelte van de GTSR is vanaf de oostkant tot de Logan Pass. Dat is een lang heel bochtig stuk. Ik zou je niet aanraden dat weer helemaal terug te rijden. Bovendien is het tweede stuk van de road ook nog erg mooi. Ik zou de hele GTTSR rijden en dan via Missoula naar Yellowstone gaan.

Marjon
Gebruikersavatar
Rebekka1977
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 12 nov 2007, 20:48
Locatie: Goes

Re: Totaal nieuwe route ivm andere vluchten !

Bericht door Rebekka1977 »

Vergeet ook de Beartooth Pass niet, echt schitterend! Je zou bijvoorbeeld van Great Falls naar Red Lodge kunnen rijden en daar overnachten i.p.v. in Chico Hot Springs. Indien mogelijk zou ik ook proberen om in het park (Yellowstone) zelf te overnachten, de afstanden zijn best fors & het schiet niet echt op (in het hoogseizoen schijnt het soms zelfs file rijden te zijn op de toegangswegen).

Voor de overnachting in Jackson is de Ranch Inn een aanrader. Er is pas een nieuw gedeelte aangebouwd, met mooie, grote kamers.

Nog een tipje voor Seattle: bij (of na) zonsondergang even naar Kerry Park.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Totaal nieuwe route ivm andere vluchten !

Bericht door MattRob »

vana schreef: Dit begrijp ik niet helemaal. Waarom maar een deel van de GTTSR? Wil je halverwege weer terug rijden?
Dat zou ik absoluut niet doen. Het mooiste gedeelte van de GTSR is vanaf de oostkant tot de Logan Pass. Dat is een lang heel bochtig stuk. Ik zou je niet aanraden dat weer helemaal terug te rijden. Bovendien is het tweede stuk van de road ook nog erg mooi. Ik zou de hele GTTSR rijden en dan via Missoula naar Yellowstone gaan.
Je hebt gelijk, dat is niet handig. Komt nog voort uit mijn 'oude' route waarbij ik vanaf de andere kant kwam. Het gaat Missoula worden als tussenstop onderweg.

Bedankt allemaal alvast voor de tips, die ga ik meenemen en verwerken.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
Rebekka1977
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 12 nov 2007, 20:48
Locatie: Goes

Re: Totaal nieuwe route ivm andere vluchten !

Bericht door Rebekka1977 »

MattRob schreef: Je hebt gelijk, dat is niet handig. Komt nog voort uit mijn 'oude' route waarbij ik vanaf de andere kant kwam. Het gaat Missoula worden als tussenstop onderweg.
De route via Missoula ken ik niet maar, de route over de US89 via Great Falls vonden wij erg mooi (het is dacht ik ook een Scenic Byway). Je zou, na het rijden van de GTTSR, ook via de 2 terug kunnen rijden richting East Glacier en dan alsnog over de 89 naar Great Falls.
FerryM
Amerikakenner
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 okt 2008, 14:47
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Totaal nieuwe route ivm andere vluchten !

Bericht door FerryM »

Nog wat tips over Canada:
  • Vancouver: anderhalve dag is prima. Tip is om Stanley Park per fiets te doen, mooie fietsroute tegen de klok in aan de waterzijde, absoluut geweldige trip. Verder natuurlijk Gastown, Granville Island en Robson Street.
    Van Vancouver naar Clearwater in één dag is (te) heftig. Ik zou kiezen voor 2 dagen.
    Wells Gray Park bij Clearwater overslaan? Dat is geen optie, wat een mooi en ruig park. Je kan hier opteren voor een overnachting tegen het park aan en 1 dag de hoogtepunten bekijken langs die enige weg door het park, dat is echt een aanrader. De bergtoppen hebben hier zelfs geen naam, zo weids en uitgestrekt;
    Zie mijn website voor de hoogtepunten van Jasper. Wij gaan naar Canada om te bergwandelen, maar deze mag je ook niet overslaan: Maligne Valley, Maligne Lake, Spirit Island, Mount Edith Cavell en de Jasper Tramway;
    Je kan aan het eind van de Icefields Parkway opteren voor overnachting bij Lake Louise of Field. Lekker in de buurt van Moraine Lake, Emerald Lake en de Yoho Valley. Oh, oh oh, wat mooi;
    Nee, nee, niet naar Calgary, maar via Banff lekker door naar Waterton National Park, echt rustiger + natuurlijk + nog mooier dan Banff. Calgary is leuk hoor (zelf al vaak geweest), maar Canada zonder Waterton... (zie website). Je zit dan gelijk dichtbij Glacier in de USA, goed op de route dus.
    Wil je meer info, zie mijn mailadres op de site.
http://home.planet.nl/~marqu042/index.html

Groet,
Ferry
Gebruikersavatar
Yeehaw
Amerika-expert
Berichten: 9644
Lid geworden op: 15 aug 2006, 10:36

Re: Totaal nieuwe route ivm andere vluchten !

Bericht door Yeehaw »

Ik zou niet drie dagen in Rapid City willen zitten, maar in Custer of Hill City. Leuke kleinere plaatsen en veel dichterbij de caves, Custer SP, Crazy Horse, Mnt Rushmore etc. Onderschat de afstanden en de rijtijden niet in de Black Hills.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12929
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Totaal nieuwe route ivm andere vluchten !

Bericht door vana »

Ik zie nu pas dat je begin augustus in de Black hills zit. Houd er rekening mee dat van 3 tot 9 augustus de Sturgis Motorcycle Rally wordt gereden. En bovendien van 30 juli tot 9 augustus de Custer Cruisin.
Dan is het dus ontzettend druk in dat gebied en zijn de hotelkamers lang van te voren volgeboekt. Wees er dus snel bij, je hebt kans dat de prijzen ook een stuk omhoog gaan.
Wij waren in 2006 van 30 juli tot 1 augustus in Custer en omgeving en het was enorm druk. Het was wel heel gezellig en je zag overal hele kolones motoren rijden.

Marjon
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Totaal nieuwe route ivm andere vluchten !

Bericht door MattRob »

Dank, heel nuttig. Ik had alvast 4 dagen in Rapid City gereserveerd (met mogelijkheid tot annuleren uiteraard); maar goed om te weten dit. Ik kreeg al advies om bijv in Custer te gaan kijken, omdat de afstanden toch groter zijn dan je denkt; dus moet ik hier wel rekening mee houden.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12929
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Totaal nieuwe route ivm andere vluchten !

Bericht door vana »

Custer is een leuke plaats om te overnachten en ligt heel centraal.

Marjon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer