Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Denver - ? - Denver
Denver - ? - Denver
In de zomer van 2009 willen we weer 3 weken met ons gezin (ouders + vier studerende kinderen) naar de USA. We hebben er vroeger een aantal jaren gewoond (North Carolina) en zijn enkele keren terug geweest (oostkant USA). Vorig jaar hebben we het klassieke rondje ZW-USA gedaan en hebben de smaak weer goed te pakken... We hebben nog niets geboekt, maar we denken zelf aan een trip vanuit Denver. We houden van natuur (wandelen), avontuur en gezellige winkelstadjes (mag best een beetje toeristisch zijn). Of is de route Denver-Seattle meer aan te bevelen?
Zelf wil ik graag Moab (Arches N.P. en Canyonlands N.P.) en Black Canyon of the Gunnison N.P. in de route opnemen ten koste van de hoek rond Mount Rushmore. Of missen we dan heel wat moois?
Hier een eerste opzet van een mogelijke route:
Dag 1: Brussel - Denver
Dag 2: Denver - Estes Park
Dag 3: Estes Park (Rocky Mountain N.P.)
Dag 4: Estes park - Vernal
Dag 5: Vernal - Lander (via Flaming Gorge National Recreation Area)
Dag 6: Lander - Dubois - Moran Junction - Yellowstone (Grant Village)
Dag 7: Yellowstone N.P. (Grant Village)
Dag 8: Yellowstone N.P. (Grant village) - Cody
Dag 9: Cody
Dag 10: Cody - Red Lodge - Beartooth Pass - Yellowstone N.P. (Mammoth Hotsprings)
Dag 11: Yellowstone N.P. (Mammoth Hotsprings)
Dag 12: Yellowstone N.P. (Mammoth Hotsprings) - Grand Teton N.P.
Dag 13: Grand Teton N.P.
Dag 14: Grand Teton N.P. - Jackson - Bear Lake
Dag 15: Bear lake - Salt Lake City
Dag 16: Salt Lake City
Dag 17: Salt Lake City - Moab
Dag 18: Moab
Dag 19: Moab
Dag 20: Moab - Black Canyon of the Gunnison N.P. - Gunnison
Dag 21: Gunnison - Denver
Dag 22: Denver - Brussel
Zelf wil ik graag Moab (Arches N.P. en Canyonlands N.P.) en Black Canyon of the Gunnison N.P. in de route opnemen ten koste van de hoek rond Mount Rushmore. Of missen we dan heel wat moois?
Hier een eerste opzet van een mogelijke route:
Dag 4: Estes park - Vernal
Dag 5: Vernal - Lander (via Flaming Gorge National Recreation Area)
Dag 6: Lander - Dubois - Moran Junction - Yellowstone (Grant Village)
Dag 7: Yellowstone N.P. (Grant Village)
Dag 8: Yellowstone N.P. (Grant village) - Cody
Dag 9: Cody
Dag 10: Cody - Red Lodge - Beartooth Pass - Yellowstone N.P. (Mammoth Hotsprings)
Dag 11: Yellowstone N.P. (Mammoth Hotsprings)
Dag 12: Yellowstone N.P. (Mammoth Hotsprings) - Grand Teton N.P.
Dag 13: Grand Teton N.P.
Dag 14: Grand Teton N.P. - Jackson - Bear Lake
Dag 15: Bear lake - Salt Lake City
Dag 20: Moab - Black Canyon of the Gunnison N.P. - Gunnison
Dag 21: Gunnison - Denver
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Denver - ? - Denver
Hallo Felicitas,
Ik vind het een prachtige route zo.
South Dakota is ook prachtig en als je dat eens wilt doen is het wel handig om het op een route Denver - Yellowstone op te nemen. Het zou wel kunnen als je een paar dagen aan de vakantie vast zou kunnen plakken, of door hier en daar wat minder tijd te nemen.
Alvast een tip: ga niet bij Grant Village overnachten maar liever bij Lake yellwostone of Canyon.
Misschien kunnen jullie nog tips uit ons 2004- en 2008-verslag halen.
Marianne
Ik vind het een prachtige route zo.
South Dakota is ook prachtig en als je dat eens wilt doen is het wel handig om het op een route Denver - Yellowstone op te nemen. Het zou wel kunnen als je een paar dagen aan de vakantie vast zou kunnen plakken, of door hier en daar wat minder tijd te nemen.
Alvast een tip: ga niet bij Grant Village overnachten maar liever bij Lake yellwostone of Canyon.
Misschien kunnen jullie nog tips uit ons 2004- en 2008-verslag halen.
Marianne
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Hallo Felicitas,
Mooie route. Wij hebben in 2006 een soortgelijke route gereden maar dan iets uitgebreider. Misschien kun je wat ideëen opdoen uit ons reisverslag: http://www.backtotheusa.web-log.nl/
Marjon
Mooie route. Wij hebben in 2006 een soortgelijke route gereden maar dan iets uitgebreider. Misschien kun je wat ideëen opdoen uit ons reisverslag: http://www.backtotheusa.web-log.nl/
Marjon
Marianne, ik heb al jullie reisverslagen gelezen en heb er heel veel tips uit gehaald. Mede daardoor hebben we vorig jaar een super reis gehad. De komende zomer willen we vooral overal voldoende tijd hebben, vandaar de overweging om South Dakota te laten vallen. Drie weken is het maximum dat we weg kunnen i.v.m. ons werk. Bedankt voor de tip over de overnachting bij Lake Yellwostone of Canyon.
Vorig jaar waren we gemiddeld iets minder dan $200,- (incl. tax etc.) per nacht kwijt voor ons zessen. Dit wil ik ook proberen voor de komende zomer. Met name family suites of cabins met drie double- of queen beds zijn voor ons vaak voordeliger dan twee motelkamers. Tips zijn welkom!
Marjon, toevallig gisteren jullie reisverslag helemaal gelezen. Mooie lange reis en een erg leuk verslag. Zo krijgen we een goed beeld van de omgeving. Ook belangrijk om te weten waar gewinkeld kan worden (zoals Jackson)
Vorig jaar waren we gemiddeld iets minder dan $200,- (incl. tax etc.) per nacht kwijt voor ons zessen. Dit wil ik ook proberen voor de komende zomer. Met name family suites of cabins met drie double- of queen beds zijn voor ons vaak voordeliger dan twee motelkamers. Tips zijn welkom!
Marjon, toevallig gisteren jullie reisverslag helemaal gelezen. Mooie lange reis en een erg leuk verslag. Zo krijgen we een goed beeld van de omgeving. Ook belangrijk om te weten waar gewinkeld kan worden (zoals Jackson)
Joepie. De tickets zijn weer geboekt. Door de gunstige koers van de Britse pond zijn we heel wat goedkoper uit dan vorig jaar en is het voor ons weer mogelijk om komende zomer opnieuw naar de USA te gaan. Via de website van British Airways aparte tickets geboekt van Brussel - Londen (in euro) en Londen - Denver (in pond: goedkoper). De route is iets aangepast en wordt als volgt:
Dag 4: Estes park - Cheyenne, Frontier Days
Dag 5: Cheyenne - Dubois
Dag 6: Dubois - Yellowstone (Canyon Village)
Dag 7: Yellowstone (Canyon Village)
Dag 8: Yellowstone (Canyon Village) - Cody
Dag 9: Cody - Yellowstone (Gardiner)
Dag 10: Yellowstone (Gardiner) - West Yellowstone
Dag 11: West Yellowstone
Dag 12: West Yellowstone - Grand Teton N.P. (Colter Bay)
Dag 13: Grand Teton N.P. - Jackson
Dag 14: Jackson
Dag 15: Jackson - Salt Lake City
Dag 20: Moab - Montrose (Black Canyon of the Gunnison N.P.)
Dag 21: Montrose - Denver
Sommige overnachtingen al geboekt. Heerlijk dat uitzoekwerk...
Dag 4: Estes park - Cheyenne, Frontier Days
Dag 5: Cheyenne - Dubois
Dag 6: Dubois - Yellowstone (Canyon Village)
Dag 7: Yellowstone (Canyon Village)
Dag 8: Yellowstone (Canyon Village) - Cody
Dag 9: Cody - Yellowstone (Gardiner)
Dag 10: Yellowstone (Gardiner) - West Yellowstone
Dag 11: West Yellowstone
Dag 12: West Yellowstone - Grand Teton N.P. (Colter Bay)
Dag 13: Grand Teton N.P. - Jackson
Dag 14: Jackson
Dag 15: Jackson - Salt Lake City
Dag 20: Moab - Montrose (Black Canyon of the Gunnison N.P.)
Dag 21: Montrose - Denver
Sommige overnachtingen al geboekt. Heerlijk dat uitzoekwerk...
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Waarom maken jullie het uitstapje naar Cody midden in jullie Yellowstone-verblijf? Is het niet handiger dit al tussen Dubois en Yellowstone op te nemen. Of gaat het echt om het rijden van de Beartooth Pass op een aparte dag?
Het uitstapje naar Cody heb ik er bewust tussendoor gepland voor de afwisseling (winkelen, museum) en deze route is denk ik ook heel mooi om te rijden. Het is wel 180 km "omrijden". Ik weet niet zeker of dat de moeite waard is?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Mooi is het absoluut! Daarom vroeg ik het ook eigenlijk, als je dit bewust doet, is het wel heel leuk denk ik. Je kan ook de rodeo in Cody nog meepakken 's avonds.
Ja dat lijkt me heel leuk. Wellicht doen we dat ook al in Cheyenne (Frontier Days).
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Hoi Felicitas,
Hou er rekening mee dat het heel moeilijk wordt om een (goedkope) overnachting te vinden tijdens de Cheyenne Frontier days.
Wij probeerden twee jaar geleden in januari al een overnachting te vinden voor die datum en bijna alles zat al vol. De hotels die nog niet vol zaten berekenden minimaal € 200 per nacht.Wij hebben uiteindelijk overnacht in Wheatland maar dat ligt voor jullie niet zo op de route. Lees hier in het topic dat we toen openden, wellicht kun je er nog wat tips uit halen:
viewtopic.php?f=16&t=3759
Succes, Marjon
Hou er rekening mee dat het heel moeilijk wordt om een (goedkope) overnachting te vinden tijdens de Cheyenne Frontier days.
Wij probeerden twee jaar geleden in januari al een overnachting te vinden voor die datum en bijna alles zat al vol. De hotels die nog niet vol zaten berekenden minimaal € 200 per nacht.Wij hebben uiteindelijk overnacht in Wheatland maar dat ligt voor jullie niet zo op de route. Lees hier in het topic dat we toen openden, wellicht kun je er nog wat tips uit halen:
viewtopic.php?f=16&t=3759
Succes, Marjon
Ik ben daar inmiddels ook achter gekomen. Nietsvermoedend heb ik wat motels aangeklikt om te kijken naar de prijzen en naar de beschikbaarheid van kamers en vrijwel alles zat al vol! En de prijzen zijn inderdaad torenhoog. Uiteindelijk in de Rodeway Inn nog twee kamers kunnen boeken voor ons zessen. Per kamer iets meer dan 150 dollar kwijt... Het waren de goedkoopste kamers die ik kon vinden. Toch maar gedaan, want het lijkt me wel heel bijzonder. Op de foto's bij jullie reisverslag zag het er leuk uit!Hou er rekening mee dat het heel moeilijk wordt om een (goedkope) overnachting te vinden tijdens de Cheyenne Frontier days.
- Karinita
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hallo Felicitas,
De Frontier Days in Cheyenne zijn inderdaad een aanrader! Wij zijn er in 2006 geweest en hebben toen op de KOA camping overnacht. We hadden een tent bij ons, maar misschien is er nog wel een cabin vrij op de dagen dat jullie in Cheyenne zijn.
In ons verslag bij dag 17 en 18 kun je lezen wat we in Cheyenne gedaan hebben.
Karin
De Frontier Days in Cheyenne zijn inderdaad een aanrader! Wij zijn er in 2006 geweest en hebben toen op de KOA camping overnacht. We hadden een tent bij ons, maar misschien is er nog wel een cabin vrij op de dagen dat jullie in Cheyenne zijn.
In ons verslag bij dag 17 en 18 kun je lezen wat we in Cheyenne gedaan hebben.
Karin
Leuk om dit verslag weer te zien. Vorig jaar had ik al het eerste gedeelte gelezen (toen een rondje ZW USA gemaakt), maar nu komt het tweede deel goed van pas! Er is geen parade op de dag dat wij in Cheyenne zijn, maar we willen wel naar de rodeo en de volgende morgen naar het Pancake Breakfast.In ons verslag bij dag 17 en 18 kun je lezen wat we in Cheyenne gedaan hebben.
De cabins op de KOA-campings hebben we overwogen (dan zouden we dat op meer plaatsen willen doen), maar we twijfelen nog. We moeten dan zes slaapzakken meenemen en wat kampeergerei huren/kopen. En met zes personen zit de auto al behoorlijk vol. Dus ik denk dat we het bij motels of liever nog cottages/familyrooms (met kitchen) houden.
-
Dries Molemans
- Amerikafan
- Contacteer:
Waauw! Wat een route! Wij zouden een gelijkaardige route willen maken voor ons 2de Amerika-reisje.
MAARR we hebben waarschijnlijk maar 14 dagen tijd dit jaar...
Wat laat ik vallen? Wie helpt..??
Alvast bedankt!
MAARR we hebben waarschijnlijk maar 14 dagen tijd dit jaar...
Wat laat ik vallen? Wie helpt..??
Alvast bedankt!
Als je in veertien dagen een soortgelijk rondje wilt doen als de route die wij de komende zomer in drie weken willen doen zou ik voor zoiets gaan:Wij zouden een gelijkaardige route willen maken voor ons 2de Amerika-reisje. MAARR we hebben waarschijnlijk maar 14 dagen tijd dit jaar...
Dag 1: Aankomst Denver
Dag 4: Estes park - Lander
Dag 5: Lander - Cody
Dag 6: Cody - Yellowstone (Gardiner of Mammoth Hot Springs)
Dag 7: Yellowstone (Mammoth Hot Springs) - Yellowstone (Canyon Village)
Dag 8: Yellowstone (Canyon Village)
Dag 9: Yellowstone (Canyon Village) - Grand Teton N.P.
Dag 10: Grand Teton N.P. - Jackson
Dag 11: Jackson - Vernal (of SLC)
Dag 12: Vernal (of SLC) - Moab
Dag 13: Moab
Dag 14: Moab - Denver
Dag 15: Vertrek uit Denver
Of Cody overslaan en van Lander gelijk naar Yellowstone, dan heb je een dag extra in Moab. Maar wij zijn in dit gebied nog niet geweest, dus ik weet niet of dit te gehaast is?
Dat zou ik jullie ook aanraden Felicitas. In een dag (ca 6 uur) van Cheyenne naar Cody rijden, dan een dag in Cody (BB museums, rodeo) en dan via de east entrance naar Yellowstone. Of, als je geen dag in Cody wil blijven via Cooke City en Lamar Valley naar Yellowstone eventueel via Beartooth Pass.
Yeehaw
Yeehaw
Om in één dag van Cheyenne naar Cody te rijden had ik nog niet overwogen. Ik dacht dat er twee dagen voor nodig waren...In een dag (ca 6 uur) van Cheyenne naar Cody rijden
Nu heb ik Cody als uitstapje tijdens ons Yellowstone bezoek gepland (ook om het afwisselend te houden). We kunnen dan twee mooie routes aan de oostkant van Yellowstone rijden: hwy 26 van Dubois naar Moran Junction en hwy 14 van Yellowstone naar Cody. Vanuit Cody willen we dan via de Beartooth Pass naar Gardiner. Het is een bewuste omweg... ik denk er nog over. Zijn hwy 26 en hwy 14 bij Yellowstone mooi en een langere rit waard?
Beide routes zijn prachtig. En voor Dubois, spreek uit: DOEH-boys.....
DOEH-boys..... Da's goed om te weten als ik bel voor een reservering. Anders had ik het vast op zijn frans uitgesproken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 33 Reacties
- 8664 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 22 Reacties