Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
NW USA + Canada sep/okt 2009
NW USA + Canada sep/okt 2009
Hallo Allemaal,
Na in september 2007 in USA ZW geweest te zijn hebben wij nu het plan opgevat om naar NW USA + Canada te gaan.
Wij hebben voorlopig het volgende opgeschreven:
1 Aankomst Seattle
2 Seattle
3 Naar Olympic NP
4 Olympic NP
5 Naar Mt St. Helens
6 Naar Grand Teton
7 Grand Teton
8 Naar West Yellowstone
9 West Yellowstone
10 West Yellowstone
11 Naar Glacier NP
12 Glacier NP
13 Waterton Lakes
14 Banff
15 naar Jasper via Icefields parkway
16 Jasper
17 Kootenay
18 Yoho
19 ---
20 Whistler
21 Vancouver
22 Vancouver/Vancouver Island
23 Vancouver Island
24 Seattle
25 Terugvlucht
We zitten alleen wel met een aantal vragen.
-Is het toe doen om van Mt St Helens naar Grand Teton te rijden?
-Hoe ver is Yoho van Whistler en wat is een leuke tussenstop?
-Zijn er in onze planning punten die jullie liever over zouden slaan?
-Zijn er parken die we veel te krap (of te ruim??) hebben gepland?
-Is de route enigzins logisch?
-Zijn er parken die erg veel op elkaar lijken waardoor we dus veel van hetzelfde zien?
-Hoe is het weer van half sept tot half okt? Is het misschien verstandig om de route anders in te delen ivm het weer?
-Zijn er nog andere aan-/opmerkingen of aanvullingen?
We hebben nog niets gepland en kunnen dus in principe alles omgooien.
We willen in principe 25/26 dagen weg dus schuiven kan en dagen aanpassen ook.
Jullie reacties zijn ERG welkom.
Groeten,
Gino
Na in september 2007 in USA ZW geweest te zijn hebben wij nu het plan opgevat om naar NW USA + Canada te gaan.
Wij hebben voorlopig het volgende opgeschreven:
1 Aankomst Seattle
2 Seattle
3 Naar Olympic NP
4 Olympic NP
5 Naar Mt St. Helens
6 Naar Grand Teton
7 Grand Teton
8 Naar West Yellowstone
9 West Yellowstone
10 West Yellowstone
11 Naar Glacier NP
12 Glacier NP
13 Waterton Lakes
14 Banff
15 naar Jasper via Icefields parkway
16 Jasper
17 Kootenay
18 Yoho
19 ---
20 Whistler
21 Vancouver
22 Vancouver/Vancouver Island
23 Vancouver Island
24 Seattle
25 Terugvlucht
We zitten alleen wel met een aantal vragen.
-Is het toe doen om van Mt St Helens naar Grand Teton te rijden?
-Hoe ver is Yoho van Whistler en wat is een leuke tussenstop?
-Zijn er in onze planning punten die jullie liever over zouden slaan?
-Zijn er parken die we veel te krap (of te ruim??) hebben gepland?
-Is de route enigzins logisch?
-Zijn er parken die erg veel op elkaar lijken waardoor we dus veel van hetzelfde zien?
-Hoe is het weer van half sept tot half okt? Is het misschien verstandig om de route anders in te delen ivm het weer?
-Zijn er nog andere aan-/opmerkingen of aanvullingen?
We hebben nog niets gepland en kunnen dus in principe alles omgooien.
We willen in principe 25/26 dagen weg dus schuiven kan en dagen aanpassen ook.
Jullie reacties zijn ERG welkom.
Groeten,
Gino
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: NW USA + Canada sep/okt 2009
Hoi Gino,
Mooie route. Ik zou zelf een extra dag in de omgeving van Banff nemen en dan Kootenay of Yoho weglaten. Er is heel veel te zien in de omgeving van Banff en daar heb je op de dag dat je van Waterton komt geen tijd voor. Bovendien is het naar mijn idee iets teveel van het goede zoveel parken op een rij.
Bovendien moet je dan eerst over de Icefield Parkway naar Jasper en dan weer de hele Icefield Parkway terug naar Yoho en Kootenay, erg vermoeiend.
Ik zou twee nachten Banff (of Canmore) doen, dan de icefield parkway en dan twee nachten Jasper.
vervolgens vanaf Jasper met één tussenstop (bijv. in Clearwater) naar Whistler rijden. Dan heb je weer een dag extra te besteden.
Mount st Helen's - Grand Teton is naar mijn idee niet te doen in één dag, het is 936 miles! Het is een hele lange vermoeiende route en ik zou er minimaal twee dagen over doen.
In het geheel vind ik je route erg vermoeiend. Wij hebben vrijwel dezelfde route gereden in 29 dagen (maar dan zonder Seattle).
ik weet niet of Seattle een must is maar anders zou ik een rondje vanaf Vancouver maken en Seattle overslaan.
En in dat geval kun je denk ik beter eerst naar Vancouver Island gaan i.p.v. aan het eind van de reis.
Ik weet niet of je ons reisverslag al hebt gelezen, misschien kun je er wat ideëen uit halen:
http://wunnik2008.web-log.nl
Marjon
Mooie route. Ik zou zelf een extra dag in de omgeving van Banff nemen en dan Kootenay of Yoho weglaten. Er is heel veel te zien in de omgeving van Banff en daar heb je op de dag dat je van Waterton komt geen tijd voor. Bovendien is het naar mijn idee iets teveel van het goede zoveel parken op een rij.
Bovendien moet je dan eerst over de Icefield Parkway naar Jasper en dan weer de hele Icefield Parkway terug naar Yoho en Kootenay, erg vermoeiend.
Ik zou twee nachten Banff (of Canmore) doen, dan de icefield parkway en dan twee nachten Jasper.
vervolgens vanaf Jasper met één tussenstop (bijv. in Clearwater) naar Whistler rijden. Dan heb je weer een dag extra te besteden.
Mount st Helen's - Grand Teton is naar mijn idee niet te doen in één dag, het is 936 miles! Het is een hele lange vermoeiende route en ik zou er minimaal twee dagen over doen.
In het geheel vind ik je route erg vermoeiend. Wij hebben vrijwel dezelfde route gereden in 29 dagen (maar dan zonder Seattle).
ik weet niet of Seattle een must is maar anders zou ik een rondje vanaf Vancouver maken en Seattle overslaan.
En in dat geval kun je denk ik beter eerst naar Vancouver Island gaan i.p.v. aan het eind van de reis.
Ik weet niet of je ons reisverslag al hebt gelezen, misschien kun je er wat ideëen uit halen:
Marjon
Laatst gewijzigd door vana op 04 dec 2008, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
sluit me aan bij de reactie van vana. twee dagen banff (canmore), en twee dagen jasper, en niet weer terug naar kootenay osv, maar vanuit jasper via de mount robson kant richting vancouver.
Vancouver verdient wel minimaal 3 dagen vind ik.... (fijn met een rustpuntje aan het eind ook..... )
Stuur me een pb met je email. Ik kan je dan mn verslag emailen van 2008 wat ongeveer dezelfde dingen gaat, maar dan andersom....
Uhm 936 miles is echt een beetje teveel , zelfs voor een autorijdenfan zoals mij....
Anders ga je heel veel mooie dingen zien
Vancouver verdient wel minimaal 3 dagen vind ik.... (fijn met een rustpuntje aan het eind ook..... )
Stuur me een pb met je email. Ik kan je dan mn verslag emailen van 2008 wat ongeveer dezelfde dingen gaat, maar dan andersom....
Uhm 936 miles is echt een beetje teveel , zelfs voor een autorijdenfan zoals mij....
Anders ga je heel veel mooie dingen zien

Bedankt voor de reacties tot zover 
Ik zat zelf al te denken om eventueel van Seattle naar boven te gaan en dan te eindigen in Grand Teton.
Om zo via een binnenlandse vlucht naar NL terug te gaan.
Dat scheelt weer
Die dagen bij Banff en Jasper ga ik zeker in proberen te lassen.
Verder vroeg ik mij af of ik Glacier, Yellowstone & Grand Teton tijd genoeg heb.

Ik zat zelf al te denken om eventueel van Seattle naar boven te gaan en dan te eindigen in Grand Teton.
Om zo via een binnenlandse vlucht naar NL terug te gaan.
Dat scheelt weer

Die dagen bij Banff en Jasper ga ik zeker in proberen te lassen.
Verder vroeg ik mij af of ik Glacier, Yellowstone & Grand Teton tijd genoeg heb.
Tja Seattle is geen must, maar ik vind wat ik van Olympic NP gezien heb echt prachtig en Mt St Helen heb ik op NatGeo al 3x een docu gezien, dus die wil ik graag zien.vana schreef:Hoi Gino,
Marjon
Is heen en weer rijden vanaf Seattle naar beiden een optie?
Dan zouden we gewoon in Seattle kunnen blijven en dan zien we tussen door genoeg van Seattle.
Scheelt ook weer een dag

Ik heb jullie web-log gescand en ook een paar anderen

En Yoho en Kootenays staan er hoog in de top 10 van beste NP's van Canada en VS samen dus ik dacht dat ook maar eens te bekijken.
Maar goed alles is te schrappen en om te gooien want er staat nog niets vast

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Over de Canadese Rockies: we zijn een aantal keer geweest. Yoho is top, in Kootenay is wat minder te beleven. Op m'n website zie je wel aantal tips wat je daar allemaal kunt zien (kijk bijv. ook op de pagina met Tips en Voorbereiding, ook voor een beschrijving van het klimaat). Banff en Jasper zijn zo groot, daar kun je je gemakkelijk meerdere dagen vermaken.
Ideale route: Glacier - Waterton - Banff (of Canmore) - Field (in Yoho National Park, 25 km van Lake Louise) - direct de Icefields Parkway op - Jasper - Clearwater - Whistler - Vancouver. Zie ook bijv onze reis van 2005, 2007 en 2008.
Groet,
Ferry
http://home.planet.nl/~marqu042/
Ideale route: Glacier - Waterton - Banff (of Canmore) - Field (in Yoho National Park, 25 km van Lake Louise) - direct de Icefields Parkway op - Jasper - Clearwater - Whistler - Vancouver. Zie ook bijv onze reis van 2005, 2007 en 2008.
Groet,
Ferry
http://home.planet.nl/~marqu042/
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Wij waren vorig jaar juli in Mt St Helens. De dag dat we aankwamen was de berg helemaal niet te zien, gehuld in mist.
We besloten om de volgende dag weer terug te komen, helaas ook nu was Mt St Helens niet te zien.
Datzelfde geldt trouwens ook Mt Rainier. Vonden we erg jammer, maar het schijnt in dat gebied vaker zo te zijn.
Wellicht iets om rekening mee te houden.
We besloten om de volgende dag weer terug te komen, helaas ook nu was Mt St Helens niet te zien.
Datzelfde geldt trouwens ook Mt Rainier. Vonden we erg jammer, maar het schijnt in dat gebied vaker zo te zijn.
Dank je wel! Mooie tips.
Ik ga je verslagen zeker lezen!
Ik ga je verslagen zeker lezen!
Dank je daar hou ik zeker rekening meeSouraia schreef:Wij waren vorig jaar juli in Mt St Helens. De dag dat we aankwamen was de berg helemaal niet te zien, gehuld in mist.

- SonjaV
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Het weer in Canada kan je geen pijl op trekken.
Onze 1e vakantie daar (in september) hadden we schitterend weer.
De 2e keer (zelfde periode) hebben we veel regen gehad.
Je moet maar net geluk hebben.
Ik zou wel de route omkeren in verband met het weer.
Eerst naar het noorden en dan afzakken naar het zuiden.
Hoe noordelijker des te eerder kans op sneeuw.
Kootenay zou ik ook schrappen.
Persoonlijk vonden wij Jasper en Yoho de mooiste parken.
Banff is het meest toeristisch.
Dat merk je vooral in het stadje Banff. Helemaal geöriënteerd op Aziaten.
In Jasper kom je ook de busladingen Japanners tegen, maar hoofdzakelijk bij de meest bekende bezienswaardigheden.
In Yoho is het een stuk rustiger.
Op http://www.verenigdestatenvanamerika.com/rsvh/sv02.html staat ons verslag van de verregende, maar desondanks toch mooie vakantie.
Onze 1e vakantie daar (in september) hadden we schitterend weer.
De 2e keer (zelfde periode) hebben we veel regen gehad.
Je moet maar net geluk hebben.
Ik zou wel de route omkeren in verband met het weer.
Eerst naar het noorden en dan afzakken naar het zuiden.
Hoe noordelijker des te eerder kans op sneeuw.
Kootenay zou ik ook schrappen.
Persoonlijk vonden wij Jasper en Yoho de mooiste parken.
Banff is het meest toeristisch.
In Jasper kom je ook de busladingen Japanners tegen, maar hoofdzakelijk bij de meest bekende bezienswaardigheden.
In Yoho is het een stuk rustiger.
Op http://www.verenigdestatenvanamerika.com/rsvh/sv02.html staat ons verslag van de verregende, maar desondanks toch mooie vakantie.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij vonden het plaatsje Banff ook niet zo geweldig. we hebben overnacht in Canmore, een veel knusser plaatsje en nog een stuk goedkoper ook.SonjaV schreef: Banff is het meest toeristisch.
.
Marjon
-
- Amerika-expert
Peyto lake mag je niet missen, een korte wandeling langs de icefields parkway, ook sluit ik me aan bij de opmerking over canmore, aanzienelijk goedkoper en wellicht net zo goed !
Ik heb een nieuwe vakantie planning gemaakt op basis van de diverse adviezen.
Ik heb Mt St Helen toch maar laten vallen, wat extra dagen ingepland op andere locaties en de reis wat omgekeerd:
Aankomst Jackson Hole Airport ???
Grand Teton
Naar Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone
Glacier NP (GTTS)
Glacier NP
Waterton Lakes
Canmore (Banff NP)
Canmore (Banff NP)
Field (Yoho )
naar Jasper via Icefields parkway
Jasper
Jasper
Clearwater
Whistler
Vancouver
Vancouver
Vancouver Island (Ferry Schwarz Bay-Tsawassen??)
Vancouver Island
Naar Olympic NP (Ferry Victoria-Seattle??)
Olympic NP
Naar Seattle
Terugvlucht Seattle - Ams
Wat vinden jullie hiervan? Is deze trip beter uitgebalanceerd?
Is er een vliegveld in de buurt van Grand Teton waar je redelijk makkelijk kunt komen?
(Vanaf Amsterdam omdat we daar maar 10 vandaan wonen en liefst maar 1 tussenstop)
Ik heb Mt St Helen toch maar laten vallen, wat extra dagen ingepland op andere locaties en de reis wat omgekeerd:
Aankomst Jackson Hole Airport ???
Grand Teton
Naar Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone
Glacier NP (GTTS)
Glacier NP
Waterton Lakes
Canmore (Banff NP)
Canmore (Banff NP)
Field (Yoho )
naar Jasper via Icefields parkway
Jasper
Jasper
Clearwater
Whistler
Vancouver
Vancouver
Vancouver Island (Ferry Schwarz Bay-Tsawassen??)
Vancouver Island
Olympic NP
Naar Seattle
Terugvlucht Seattle - Ams
Wat vinden jullie hiervan? Is deze trip beter uitgebalanceerd?
Is er een vliegveld in de buurt van Grand Teton waar je redelijk makkelijk kunt komen?
(Vanaf Amsterdam omdat we daar maar 10 vandaan wonen en liefst maar 1 tussenstop)
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind het een hele mooie route zo.
Niets op aan te merken.
Marjon
Niets op aan te merken.
Vanaf Victoria neem je de ferry Victoria- Port Angeles.GinoW schreef:Vancouver Island
Marjon
-
- Amerika-expert
mooie route
, overnachting in port townsend voor bezoek olympic, ik weet dat dit iets verder weg is, maar het dorp is veel leuker dan port angeles. en vanuit daar kun je makkelijk naar seattle, gewoon via de bainbridge island ferry, die gaat naar downtown seattle, voor de rest, MOOI MOOI MOOI.
Ik heb geen erfaring met het vliegen op jackson hole, dit is wellicht een stuk duurder dan bv salt lake city ?

Ik heb geen erfaring met het vliegen op jackson hole, dit is wellicht een stuk duurder dan bv salt lake city ?
vana schreef:Ik vind het een hele mooie route zo.
Niets op aan te merken.
Vanaf Victoria neem je de ferry Victoria- Port Angeles.GinoW schreef:Vancouver Island
Marjon
Dat klinkt inderdaad logischer

Ok dank je Misschien kunnen we dat beter doenRoyBergen schreef:mooie route, overnachting in port townsend voor bezoek olympic, ik weet dat dit iets verder weg is, maar het dorp is veel leuker dan port angeles. en vanuit daar kun je makkelijk naar seattle, gewoon via de bainbridge island ferry, die gaat naar downtown seattle, voor de rest, MOOI MOOI MOOI.

Geen idee, maar 5 uur rijden vanaf SLC na 13-14 uur onderweg geweest te zijn dat vind ik wat veel van het goede.RoyBergen schreef:Ik heb geen erfaring met het vliegen op jackson hole, dit is wellicht een stuk duurder dan bv salt lake city ?
Maar als er andere vliegvelden zijn waar het redelijk makkelijk op aanvliegen dan hou ik mij aanbevolen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Jackson Hole is het dichtstbijzijnde vliegveld bij Grand Teton. Wij zijn daar een paar jaar geleden heengevlogen. Het is natuurlijk ontzettend klein, maar daardoor ook makkelijk met inchecken e.d. Vanuit Washington hadden wij een overstap in Denver, maar ze vliegen ook naar Chicago. Dus een overstap terug vanaf Amsterdam moet lukken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- SonjaV
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Jackson Hole Airport is inderdaad maar klein, geen internationale luchthaven.
We zijn er alleen maar langs gereden, maar het stelde niet veel voor.
Ik zou wel eerst even kijken naar de mogelijkheden van autohuur in Jackson Hole en of het dan ook mogelijk is om de auto in Seattle achter te laten voordat je de vlucht boekt.
Anders is SLC de beste optie. Dichtsbijzijnde international airport.
Dezelfde dag dan gaan rijden richting Jackson Hole is inderdaad geen optie. Je bent al doodmoe als je in Amerika aankomt.
Dus het kost je dan 1 dag van je vakantie om naar JH te rijden.
Door de jetlag ben je de 1e dag normaal gesproken wel vroeg wakker dus kan je vroeg gaan rijden
We zijn er alleen maar langs gereden, maar het stelde niet veel voor.
Ik zou wel eerst even kijken naar de mogelijkheden van autohuur in Jackson Hole en of het dan ook mogelijk is om de auto in Seattle achter te laten voordat je de vlucht boekt.
Anders is SLC de beste optie. Dichtsbijzijnde international airport.
Dezelfde dag dan gaan rijden richting Jackson Hole is inderdaad geen optie. Je bent al doodmoe als je in Amerika aankomt.
Dus het kost je dan 1 dag van je vakantie om naar JH te rijden.
Door de jetlag ben je de 1e dag normaal gesproken wel vroeg wakker dus kan je vroeg gaan rijden

Petra en Sonja,
Bedankt.
Ik had inmiddels wel uitgezocht dat het zelfs met 1 stop mogelijk is om er uberhaupt te komen
Autohuur is inderdaad een punt waar ik nog niet echt aan gedacht had. Zeker omdat ik Seattle in wil leveren.
Ik ga SLC toch ook maar nader bekijken voor het geval dat het toch moeilijk wordt.
Nu maar eens voorzichtig op zoek naar leuke overnachtings mogelijkheden op het forum en internet.
Als iemand nog tips heeft, dan hoor ik ze graag
Bedankt.
Ik had inmiddels wel uitgezocht dat het zelfs met 1 stop mogelijk is om er uberhaupt te komen

Autohuur is inderdaad een punt waar ik nog niet echt aan gedacht had. Zeker omdat ik Seattle in wil leveren.
Ik ga SLC toch ook maar nader bekijken voor het geval dat het toch moeilijk wordt.
Nu maar eens voorzichtig op zoek naar leuke overnachtings mogelijkheden op het forum en internet.
Als iemand nog tips heeft, dan hoor ik ze graag

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2089 Weergaves
-
Laatste bericht door Paul.Becker
-