Yellowstone Lodging

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
Pushkin
Amerikafan
Berichten: 243
Lid geworden op: 29 apr 2005, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Mechelen

Yellowstone Lodging

Bericht door Pushkin »

Hoi allen :)

Ik weet maar niet te beslissen waar we nou net gaan overnachten in het park :s
We hebben 4 nachten in het park, de eerste nacht spenderen we in Mammoth Springs Cabins.
De volgende 3 geen idee... heeft er iemand suggesties?

We zouden evt. in Canyon Village en Old Faithfull Inn willen slapen, maar welke van de 2 gaat voor 2 nachten?
Canyon Village 2 nachten en onze laatste in Old Faithfull Inn? Of 1 nachtje Canyon en 2 in Old Faithfull... ik heb al zoveel gelezen, evenals, waar is het 's avonds het meeste te beleven in de zin van "eten" of iets dergelijks, want ik heb begrepen dat er in sommige slaapplaatsen maar 1 resto is en that's it... ik kan er even niet meer aan uit, dus heel graag jullie ervaringen hieromtrent! :D

Voor degenen die vinden dat we veel van de één naar andere slaapplaats verhuizen, we houden daarvan! :p
Telkens weer een verrassing ;) we rijden trouwens via Red Lodge/ Cooke City, Yellowstone binnen en via Grand Teton zo weer naar buiten, richting Jackson :)

Bedankt alvast voor jullie ideeën!

Ellen
mei/juni 2017: Hawai & Vegas!
aug/september 2017: Amalfikust, Italië
http://www.2discover.be
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Yellowstone Lodging

Bericht door Rob »

Ligt er aan waar je route na Yellowstone naar toe gaat denk ik.
Gebruikersavatar
Pushkin
Amerikafan
Berichten: 243
Lid geworden op: 29 apr 2005, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Mechelen

Re: Yellowstone Lodging

Bericht door Pushkin »

Hoi Rob :)

Zoals ik al zei, we rijden na 4e nachtje Yellowstone naar Jackson richting Moab ;)

Ellen
mei/juni 2017: Hawai & Vegas!
aug/september 2017: Amalfikust, Italië
http://www.2discover.be
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Yellowstone Lodging

Bericht door Rob »

Pushkin schreef:Hoi Rob :)

Zoals ik al zei, we rijden na 4e nachtje Yellowstone naar Jackson richting Moab ;)

Ellen
:oops: maar half gelezen.
zou voor 1 nacht Canyon Village en 2 Old Faitful gaan, zeker als je daarna via Grand Teton naar Jackson wil.
GT kan je namelijk gemakkelijk een volle dag door brengen.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Yellowstone Lodging

Bericht door GJ »

In Old Faithful heb je ook meer te kiezen qua eten dan in Canyon, volgens mij. Dus als je op één plaats twee nachten wilt blijven, zou ik dat zeker doen. Je zou ook bv. een nacht Canyon, een nacht Old Faitful en een nacht Lake kunnen doen...
Johan en Ellen
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 jan 2008, 12:43

Re: Yellowstone Lodging

Bericht door Johan en Ellen »

Wanneer ga je precies? Houdt er in ieder geval rekening mee dat er al aardig wat vol kan zitten!! Dus wellicht bepaald dat ook je keuze....

Ellen
Gebruikersavatar
Pushkin
Amerikafan
Berichten: 243
Lid geworden op: 29 apr 2005, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Mechelen

Re: Yellowstone Lodging

Bericht door Pushkin »

Hoi Ellen :)

We zouden gaan begin 3e week van september, dus ergens halfweg de maand september... ik ben er nog steeds niet uit.
We hebben nog wel even voor we reserveren omdat het nog te vroeg is, maar ik wil toch al een idee hebben in mijn hoofd zie je ;)

Evt 1 nachtje Mammoth Springs, 1 nacht Canyon en 2 nachten Old Faithfull?
We komen van richting Beartooth Pass het park ingereden. Misschien 2e optie 2 nachten Canyon Village en 2 nachten Old Faithfull?

Wat denk je?

Ellen
mei/juni 2017: Hawai & Vegas!
aug/september 2017: Amalfikust, Italië
http://www.2discover.be
pacific
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 dec 2007, 19:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Yellowstone Lodging

Bericht door pacific »

Hallo daar,

Wij zijn pas enkele dagen terug en hebben ook 4 nachten in of in de buurt van Yellowstone overnacht.
We kwamen van Cody via de Beartooth Pass (prachtig gewoon!) het park binnen via de northeast entrance, reden toen via de Lamar Valley, waar we meteen veel buffels en ook 2 zwarte beren zagen, naar Mommoth Hot Springs en overnachtten in Gardiner, net boven het park.
De volgende ochtend zijn we eerst gaan raften op de Yellowstone river, vertrek in Gardiner, nadien bezoek aan Mammoth Hot Springs dat bij ons een heel klein beetje tegenviel, om daarna door te rijden naar Canyon Village , waar we 2 nachten verbleven in de Western Cabins. Tamelijk veel ruimte (meer dan verwacht in ieder geval), vernieuwde cabins met heel mooi interieur en een goed bed. Rustige ligging. In Canyon heb je verschillende eetgelegenheden, van buffet tot snackbar. Ook verschillende winkeltjes en een postkantoortje, echter geen dokter.
Vanuit Canyon reden we de volgende dag naar beneden, via de Grand Canyon of the Yellowstone tot aan Lake (bezoekje aan de clinic wegens insectenallergie) en keerden toen terug.
De laatste dag reden we via Norris naar het gebied van Old Faithful en sliepen in Grant Village (mooie kamer in lodge).
De dag nadien waren we dan vlug in Grand Teton, waar we rond Jenny lake wandelden en dan naar Hidden Falls en Inspiration Point. Terug met de boot en dan naar het motel in Jackson.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Ria
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Yellowstone Lodging

Bericht door Rob »

Pushkin schreef:Hoi Ellen :)

We zouden gaan begin 3e week van september, dus ergens halfweg de maand september... ik ben er nog steeds niet uit.
We hebben nog wel even voor we reserveren omdat het nog te vroeg is, maar ik wil toch al een idee hebben in mijn hoofd zie je ;)

Evt 1 nachtje Mammoth Springs, 1 nacht Canyon en 2 nachten Old Faithfull?
We komen van richting Beartooth Pass het park ingereden. Misschien 2e optie 2 nachten Canyon Village en 2 nachten Old Faithfull?

Wat denk je?

Ellen
Zou even rekening houden met onderstaande:

2008 Summer Season Opening & Closing Dates
Summer Season 2008 Opening 11:00 a.m. Closing 11:00 a.m.
Canyon Lodge May 30 Sept. 21
Grant Village May 23 Sept. 28
Lake Lodge and Cabins June 10 Sept. 21
Lake Yellowstone Hotel and Cabins May 16 Oct. 5
Mammoth Hot Springs Hotel and Cabins May 2 Oct. 6
Terrace Grill and Gift Shop May 2 Oct. 12
Old Faithful Lodge May 16 Sept. 28
Bake Shop May 16 Oct. 2
Gift Shop May 16 Oct. 2
Old Faithful Inn May 9 Oct. 10
Old Faithful Snow Lodge May 2 Oct. 19
Geyser Grill and Gift Shop April 18 Nov. 2
Roosevelt Lodge and Cabins June 6 Sept. 1
Gebruikersavatar
Pushkin
Amerikafan
Berichten: 243
Lid geworden op: 29 apr 2005, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Mechelen

Re: Yellowstone Lodging

Bericht door Pushkin »

Hoi Ria & Rob,

daar heb ik zeker wat aan!! :dance:
Was het raften fijn trouwens? Ik zie geen reisverslag ofzo staan van jullie reis, dus vraag ik het maar meteen hier :)
Zou er ook nog mogelijkheid zijn om te raften in september? Dat zou dan zijn rond de 10e september ofzo...
Via welke site heb je dat gereserveerd?

Onze trip loopt in feite van Hill City naar Sheridan, en dan weet ik het niet goed... ik heb al zoveel reisverslagen gelezen en vraag me dus af... als we nog een overnachting zouden nemen bvb in Cody, wat doe je daar dan?? Wat is er zo speciaal aan Cody? Want anders had ik willen overwegen om van Sheridan naar Red Lodge te rijden en daar te overnachten OF in één keer van Sheridan via Beartooth Pass naar Mammoth Hot Springs te rijden, of is dat helemaal te gek? :hm:

Rob, welbedankt voor de data, we zitten er nog net voor zie ik, maar het is toch wel heel handig om weten! ;)

Groetjes Ellen
mei/juni 2017: Hawai & Vegas!
aug/september 2017: Amalfikust, Italië
http://www.2discover.be
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Yellowstone Lodging

Bericht door markro »

Pushkin schreef:vraag me dus af... als we nog een overnachting zouden nemen bvb in Cody, wat doe je daar dan?? Wat is er zo speciaal aan Cody?
Het is een westernstadje zoals je er meerdere hebt, maar er zijn wel een aantal interessante bezienswaardigheden te bezoeken. Zeker als je geïnteresseerd bent in een stukje geschiedenis van het "wilde westen".
Zoals het Buffalo Bill Historical Center, dat uit 5 musea bestaat. Dat is erg de moeite waard.
Ook de Old Trail Town met het Museum of the Old West is een bezoek waard.

Kijk anders ook eens in ons 2004-reisverslag en dan vanaf dag 13. In de linker kolom vind je de buttons voor de dagverslagen en de foto's.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
pacific
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 dec 2007, 19:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Yellowstone Lodging

Bericht door pacific »

Dag Ellen,

Wat Cody betreft : Wij hadden Cody gekozen om daar dan naar de rodeo te gaan die in de zomer iedere avond plaatsvindt. Voor september weet ik niet of dat nog dagelijks is. Uiteindelijk zijn we niet daar, maar de dag voordien in Sheridan naar de rodeo geweest, omdat daar op dat moment een kampioenschap was met Indian relay e.d. , met een soort kermis errond en heel veel volk, veel ambiance, vooral mensen van ter plaatse, wat toch een andere sfeer geeft. De volgende morgen was er dan de jaarlijkse parade in Sheridan, waardoor we maar rond de middag vertrokken zijn. Voor Cody zelf sluit ik me aan bij de tips van Markro, maar wij hebben het museum niet bezocht omdat we na het shoppen in het gezellige stadje, op tijd wilden vertrekken om de Beartooth pass te rijden.

Raften : wij hadden niet op voorhand geboekt, vlak bij ons motel (Super 8), was er een organisatie, montanawhitewater, ze hebben echter ook een site onder die naam. Het water was voor ons nog woelig genoeg, maar in september zou dit dus al anders kunnen zijn.

Ik ben van plan nog een reisverslag te schrijven, maar we hebben wel een blog bijgehouden : www.oldfaithful08.blogspot.com
Daar vind je misschien nog meer informatie en ook wat foto's.

Groetjes

Ria (ook uit België)
Jez
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 27 okt 2005, 00:53

Re: Yellowstone Lodging

Bericht door Jez »

Ik denk niet dat je nog veel keus hebt. Als je bijvoorbeeld op 15 september een overnachting wilt in Yellowstone, kun je alleen nog bij Canyon Lodge of Grant Village terecht. De rest zit vol. Op de 16e heeft alleen Canyon Lodge nog plaats. Je hebt dus nog maar beperkt keus en ik zou daarom niet te lang wachten met boeken. Annuleren kan altijd nog.
Gebruikersavatar
Pushkin
Amerikafan
Berichten: 243
Lid geworden op: 29 apr 2005, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Mechelen

Re: Yellowstone Lodging

Bericht door Pushkin »

Super bedankt! :)

Ik ga zeker eens kijkje nemen op jullie reisverslagen ;)

Jez, ik kreeg het plots warm wat je daar zei van die overnachtingen, dat ze al vol waren?? :shock: maar toen kwam ik tot het besef dat je waarschijnlijk bedoelt september 2008... wij zouden pas willen gaan in 2009.

Ok, ik ben er misschien een beetje vroeg bij, maar wij reizen naar Azie in september nu en ik wil NU al rondkijken voor een route hoe en wat, zodat we de vlucht einde oktober meteen kunnen vastleggen, als je net terug bent van vakantie komt dat er toch niet meteen van, en ik wil nu al goed voorbereid zijn!! ;)

Alvast bedankt hoor, ik heb weer aardig wat tips kunnen noteren ;)

Ellen
mei/juni 2017: Hawai & Vegas!
aug/september 2017: Amalfikust, Italië
http://www.2discover.be
Johan en Ellen
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 jan 2008, 12:43

Re: Yellowstone Lodging

Bericht door Johan en Ellen »

Hoi naamgenoot!

Ha,ha,ha, ja ik dacht ook dat je dit jaar in september zou gaan en waarschuwde ook dus voor volle plekken!!
Verstandig dat je er vlot bij bent want het gaat echt heel snel.
Wij gaan deze zomer totaal 12 nachten (van 30/8 tot 11/9) naar Yellowstone, nl. 2 nachten Mammoth Hot Springs (frontier cabin), 5 nachten Canyon Village (western cabins) en 5 nachten Old Faithful Snow Lodge ("helaas" lodge rooms).
Wij hebben ergens in februari al de overnachtingen geregeld en wilden eigenlijk ook de western cabins van Old Faithful snow lodge maar die waren dus in de bewuste periode (toen al!) vol!!!
Succes alvast met de voorbereidingen!!

Groetjes,
Ellen
Jez
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 27 okt 2005, 00:53

Re: Yellowstone Lodging

Bericht door Jez »

Ik dacht inderdaad dat je 2008 bedoelde! Zoals Ellen aangeeft, kun je best zo vroeg mogelijk boeken. En als je later van gedachten verandert, kun je altijd nog annuleren. Dat hebben wij vorig jaar moeten doen en we kregen netjes ons geld terug.
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1325
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Yellowstone Lodging

Bericht door Reny »

Hou er rekening mee dat half/eind september de Beartooth highway al dicht kan zijn (al is het maar voor enkele dagen).
Als je eind september gaat zou ik zeker 1 nacht in Mammoth slapen. Het is daar dan zo leuk met al die elk (wapitit herten) die door het dorp lopen/rennen/brullen, helemaal geweldig.

Als ik de keuze had zou ik langer in Canyon logeren, ligt veel centraler dan Old Faithfull.
Wij zijn eerlijk gezegd in het Old Faithfull gebied snel uitgekeken. Een (halve!) dag en wij hebben wel genoeg geisers gezien.
Vanuit Canyon kun je naar het zuiden (Lake) of naar het noorden via Dunraven Pass naar Tower (waar veel beren gespot worden)

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Jann
Amerikafan
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 feb 2006, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Ieper (België)

Re: Yellowstone Lodging

Bericht door Jann »

Hoi Ellen,
als ik je berichten hier zowat lees denk ik dat een stuk van jullie route precies dezelfde is zoals wij die vorige maand hebben gereden.
Wij kwamen van Keystone en reden dan via Devils Tower (zeker doen !) langs Sheridan naar Yellowstone.
Langs Billings reden we dan ook naar Red Lodge (een heel leuk plaatsje!) om via Cooke City het park binnen te rijden.
We overnachtten er 3 keer. Nacht één in Mammoth, nacht twee in Canyon V en nacht drie in Old Faithful.
Wij kozen er bewust voor om de oostlus (langs de Yellowstoneriver en Lake) van het park niet te doen.
Dat doen we een volgende keer.
We vonden dat in de drie plaatsen meer dan genoeg te zien was en waren dan ook heel blij met de keuze van onze overnachtingen.
Als jullie er nog een nacht bij hebben, zou ik die vierde ook in Old Faithful boeken. Van daaruit kan je toch ook makkelijk het gebied rond
Yellowstone Lake en ev. wat verder bezoeken en 's anderendaags ben je toch lekker dicht van de South Entrance om naar Jackson te rijden.
Dan heb je zoals wij een volle dag om van Grand Teton te genieten, en neem aan het park is zeker de moeite !
Wij waren in de positieve zin verrast door de mooiheid van het park.
Misschien heb je hier wat aan.
In ons reisverslag 2008 kan je nog meer erover lezen.
Succes,
Jann
reis 2018 + roadbooks vorige reizen
noordwest 2009 - zuidwest 2010 - Canada 2011 - zuidwest 2012 - oost USA 2013 - Florida 2014 - zuid USA 2015 - Texas 2016 - Californië 2017 - Vancouver Island 2018
nienna
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:05

Re: Yellowstone Lodging

Bericht door nienna »

Zijn die frontier & pioneer cabins nog te doen? Of zijn die echt oud, versleten en ongemakkelijk? Zijn er ook mensen die buiten het park geslapen hebben, Gardiner of West Yellowstone? We willen graag ons budget een beetje in de perken houden.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Yellowstone Lodging

Bericht door Old Faithful »

In 1996 hebben we drie nachten in West Yellowstone geslapen. Je hebt daar legio overnachtingsmogelijkheden, maar je moet wel elke dag hetzelfde stuk heen en terug rijden.
Afgelopen zomer hebben we drie nachten in een Pioneer Cabin in Canyon Village geslapen. Lekker centraal in het park. De buitenkant zag er wel wat verweerd uit, maar binnen viel het ons reuze mee. Van enige luxe is echter geen sprake. De uitrusting is behoorlijk basic. Douche, w.c., twee bedden en een kachel, dat was alles. Anderen hebben overigens een veel minder positieve mening. Lees ook dit topic maar eens.
Voor de kosten hoef je het niet te laten. Wij betaalden $76, dacht ik. Tijdig reserveren via http://www.xanterra.com is aan te raden.

Veel succes.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer