Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

strand van Oregon

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
mootje
Amerikafan

strand van Oregon

Bericht door mootje »

Hallo,

Klopt het dat je niet kunt liggen aan de stranden van Oregon?? Om lekker van de zon te genieten en bruin te worden, even relaxen.
1 omdat het altijd heel veel waait, klopt dat??
2 omdat de stranden daar niet op "gemaakt" zijn, maar juist veel ruiger en dus rosten hebben ( dat ligt niet makkelijk zeg maar).

Waar dan wel????

Gr. Monique
AfbeeldingAfbeelding

2006-Florida 2007- Florida -2008-Oregon/Washington-2010-New York.
PDX
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: strand van Oregon

Bericht door PDX »

Volgens mij is het vooral zo dat het op de meeste stranden van Oregon het zeer onverstandig is om te gaan zwemmer vanwege sterke stromingen.. En op een strand liggen zonder dat je kan zwemmen in de zee is natuurlijk niet heel erg leuk. Misschien ook dat eventuele kust mist in de zomer er wat mee te maken heeft?

Toch zijn er behoorlijk wat resorts in bijvoorbeeld een plaats als Cannon Beach. :blink:
1997 CA, NV, AZ, UT 1998 NY, 2000 NY, NJ, 2001 NJ, NY, 2007 WA, OR, CA, 2008 WA, OR, CA, NV, AZ, UT, 2009 WA, OR, 2010 NY, NJ, PA, MD, DE 2010 MT, CO, WY, ID, UT, AZ, NM, SD, NE, 2011 WA, OR, CA, NV.

2012 CO, WY, MT, AB, BC, WA
mootje
Amerikafan

Bericht door mootje »

Oke, dan ga ik daar eens op verder zoeken misschien dat ik dan nog wijzer wordt :wink:

Gr. Monique
AfbeeldingAfbeelding

Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Ik vond het strand niet echt uitnodigend om op te gaan liggen toen wij er waren, ruige branding, veel stroming, veel wind, rotsen, koud, maarja dat was maar een momentopname, misschien hebben andere mensen andere ervaringen.
Het was hartje zomer, juli, toen wij er waren, jaren terug, maar ik kon ook geen aanwijzingen vinden dat er wel eens gezonnebaad werd, waar wij waren althans.
We hebben er ge-pootjebaad (koud) maar werden gelijk de zee ingetrokken door de sterke stroming en renden er dus maar weer snel uit.
Wel ontzettend mooi daar met al die rotspartijen in zee!
mootje
Amerikafan

Bericht door mootje »

Gypsygirl1,

Wat jij nu schrijft dat had ik namelijk ook al een paar keer gelezen, vandaar mijn vraag ook.
Ik zie namelijk ook geen foto's in de brochure's staan die ik thuis heb over Oregon en de kust, dat ze daar dus heerlijk liggen te zonnen, zoals b.v. foto's van Miami Brochure's.
Plus hebben de meeste hotels die ik heb gezien het zwembad overdekt liggen.....

Dan houden we het maar op een zwembad van het hotel....... :(

Wie weet waar nu precies de zee leeuwen/zeehonden liggen bij Astoria in de buurt???
Klopt het dat het aan de 30 ligt vlakbij Marine Drive??

Ik zou ze graag willen zien.....

Gr. Monique
AfbeeldingAfbeelding

marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Hoi,
Het zeewater is inderdaad veel te koud om te zwemmen.
Soms is daar veel wind op de kust.
Maar daar zijn veel plaatsen waar ook geen wind is vooral in de maand Juli.
Je kan de sealions overal zien op de kust, de meeste liggen op de rotsen (te ver om goed te zien)
De beste plaats is in Newport bayfront marina.
Daar kan je ze zien van ongeveer 10 meter( net als Fisherman,s warf in San Francisco)
In Lincoln City is een grote outlet mall.
De meeste Portlanders gaan naar Canon beach, er zijn minder mensen in Lincoln city en Newport.
Groetjes
mootje
Amerikafan

Bericht door mootje »

Jeetje wat ben ik blij dat het toch nog kan.....
Beetje gebruint naar huis staat toch altijd wel leuk :wink:
En lekker aan het strand even relaxen voor we naar huis terug vliegen is wel zo lekker.

Dus toch maar daar wat boeken en zoeken........

Nog leuke tips voor de overnachting....

Kan je ook eventueel een boottocht maken om de zeeleeuwen te zien??

Gr. Monique
AfbeeldingAfbeelding

enthusiast
Amerikafan

Bericht door enthusiast »

Hoi,

Wij hebben in september vorig jaar een paar dagen doorgebracht langs de kust in Oregon met wisselend succes qua strandbezoek. De eerste dag hebben we overnacht boven Astoria bij het St. Stevens state park. Daar heb je een prachtig zandstrand met een half ingegraven scheepswrak erop. Ze noemen het dan ook Shipwreck beach. Daar hebben we heerlijk in het zand gelegen en ook gezwommen. Dé attractie van de middag was echter een walvis ongeveer 100 m voor de kust. Prachtig!

De overige 3 dagen zijn we zuidwaarts richting Californie gereden met 2 overnachtingen bij Reedsport. Daar heb je ook zandstranden (bij de Sand Dunes), maar het was zo koud en mistig dat je daar echt niet voor je plezier ging liggen. Bovendien waren de strandjes die wij bezocht hebben, alleen via een flinke wandeling te bereiken.

Onderweg hebben we prachtige stranden gezien en verleidelijke baaitjes. Helaas was het mooie weer na 1 dag over en hebben we dus nergens meer in de zon gelegen of gezwommen. Je moet dus een beetje mazzel hebben om van de kust te kunnen genieten.

De zeeleeuwen kun je ook zien in een grot vlak boven Astoria. Je gaat dan met een lift naar beneden en staat dan midden tussen een stinkende, brullende zeeleeuwenkolonie. Als je geluk hebt en ze zitten in de grot, tenminste. Toen wij er naar toe wilde, waren ze allemaal op zee. Gelukkig werden we op de P-plaats al gewaarschuwd. Je moet namelijk een flinke entree betalen, zonder garantie dat je ze ook echt ziet.
http://www.oregon.com/attractions/sealioncave.cfm

Nog een leuke dierentip als je in Oregon bent is het Dierenpark in Bandon. Daar fokken ze dieren voor dierentuinen. Toen wij er waren hadden ze een babybeer, babytijger, babylynx en nog een aantal schattige dieren. Zooo leuk.
http://www.gameparksafari.com/

Veel plezier! Skanda
mootje
Amerikafan

Bericht door mootje »

Oke bedankt, ga de linken bekijken op mijn gemakkie en bij mijn favo's zetten.

Het is ook allemaal zo moeilijk......Astoria vond ik denk ik ook wel leuk en zo......dus misschien 1 dag daar en dan naar Lincoln city en Newport.....dat wordt nog kiezen, zoals zoveel :wink:

Gr. Monique
AfbeeldingAfbeelding

Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

enthusiast schreef: De overige 3 dagen zijn we zuidwaarts richting Californie gereden met 2 overnachtingen bij Reedsport. Daar heb je ook zandstranden (bij de Sand Dunes), maar het was zo koud en mistig dat je daar echt niet voor je plezier ging liggen. Bovendien waren de strandjes die wij bezocht hebben, alleen via een flinke wandeling te bereiken.

Onderweg hebben we prachtige stranden gezien en verleidelijke baaitjes. Helaas was het mooie weer na 1 dag over en hebben we dus nergens meer in de zon gelegen of gezwommen. Je moet dus een beetje mazzel hebben om van de kust te kunnen genieten.

Waar hebben jullie in Reedsport overnacht als ik vragen mag?
Wij zullen twee dagen aan de kust van Oregon verblijven en heb een leuke cabin in Yachats geboekt.
Maar zoek ook nog iets voor de dag erna iets zuidelijker.
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

enthusiast schreef:Hoi,

Wij hebben in september vorig jaar een paar dagen doorgebracht langs de kust in Oregon met wisselend succes qua strandbezoek. De eerste dag hebben we overnacht boven Astoria bij het St. Stevens state park.
Wij willen ook in de buurt van het Fort Stevens State Park overnachten. Heb je misschien nog tips voor een overnachting daar?

Bedankt!
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
enthusiast
Amerikafan

Bericht door enthusiast »

In St. Stevens hebben we een cabin gehuurd op de KOA. Daar hadden ze ook een zwembad met bubbelbad, dus erg lekker om s avonds nog even in te weken..... :)

Bij Reedsport hebben we gekampeerd in ons tentje. We stonden op de camping bij Umpqua Lighthouse in de Oregon Dunes, eigenlijk dichter bij Winchester Bay dan Reedsport. Ze hebben op een aantal campings in die buurt ook luxe Yurts, héle grappige tenten op houtenvlonders. Kijk maar: http://oregoncoast.craigslist.org/vac/610646574.html
Helaas was er daar geen meer van beschikbaar toen wij er waren, die moet je dus reserveren vooraf.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer