Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
seattle-san francisco in september
seattle-san francisco in september
Hoi,
wij hebben een beetje zitten puzzelen en zijn tot de volgende route gekomen:
30 aug: vlucht amsterdam-seattle
31 aug: seattle
1 sep: seattle-mount rainier
2 sep: mount rainier
3 sep: vancouver (familiebezoek), als dat niet lukt gaan we meteen naar vancouver island
4 sep: vancouver-vancouver island
5 sep: vancouver island
6 sep: vancouver island
7 sep: vancouver island-olympic np via ferry victoria-port angeles
8 sep: olympic np
9 sep: olympic np-mount st helens
10 sep: mount st helens-crater lake np
11 sep: crater lake np-redwood np
12 sep: redwood np-lassen volcanic np
13 sep: lassen volcanic np
14 sep: lassen volcanic np-yosemite np via tioga road
15 sep: yosemite np
16 sep: yosemite np
17 sep: yosemite np-sequoia np
18 sep: sequioa np
19 sep: sequoia np-san francisco
20 sep: san francisco
21 sep: san francisco
22 sep: vlucht san francisco-amsterdam
23 sep: aankomst amsterdam
Nu willen we graag weten of deze route goed te doen is. Hebben jullie nog tips van wat we absoluut moeten zien of juist niet. Hebben we ergens teveel of te weinig tijd voor uitgetrokken. We gaan met de tent, maar hebben net voor Labor Weekend in Seattle een hotel gereserveerd: Univerity Inn op aanraden van een aantal forummers!
Groetjes Raquel
wij hebben een beetje zitten puzzelen en zijn tot de volgende route gekomen:
30 aug: vlucht amsterdam-seattle
31 aug: seattle
1 sep: seattle-mount rainier
2 sep: mount rainier
3 sep: vancouver (familiebezoek), als dat niet lukt gaan we meteen naar vancouver island
4 sep: vancouver-vancouver island
5 sep: vancouver island
6 sep: vancouver island
7 sep: vancouver island-olympic np via ferry victoria-port angeles
8 sep: olympic np
9 sep: olympic np-mount st helens
10 sep: mount st helens-crater lake np
11 sep: crater lake np-redwood np
12 sep: redwood np-lassen volcanic np
13 sep: lassen volcanic np
14 sep: lassen volcanic np-yosemite np via tioga road
15 sep: yosemite np
16 sep: yosemite np
17 sep: yosemite np-sequoia np
18 sep: sequioa np
19 sep: sequoia np-san francisco
20 sep: san francisco
21 sep: san francisco
22 sep: vlucht san francisco-amsterdam
23 sep: aankomst amsterdam
Nu willen we graag weten of deze route goed te doen is. Hebben jullie nog tips van wat we absoluut moeten zien of juist niet. Hebben we ergens teveel of te weinig tijd voor uitgetrokken. We gaan met de tent, maar hebben net voor Labor Weekend in Seattle een hotel gereserveerd: Univerity Inn op aanraden van een aantal forummers!
Groetjes Raquel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: seattle-san francisco in september
Hallo Raquel,
Ik vind het een mooie route! Er ziten wel een paar lange rijdagen tussen.
Van Lassen naar Yosemite via de Tioga Pass (en Lake tahoe?) is erg veel, en jammer van alles waar je dan onderweg niet aan toe komt (Bodie, Mono Lake, en de oostkant van het park).
Wij hebben dit in 2006 gereden (zie ons reisverslag), maar toen in South Lake Tahoe overnacht.
Ook voor het stuk tussen Mt St Helens en Crater Lake zou een extra overnachting niet gek zijn, dan kun je nog iets van de Columbia River Gorge en de route via Bend/Three Sisters doen.
Misschien Redwood schrappen?
Marianne
Van Lassen naar Yosemite via de Tioga Pass (en Lake tahoe?) is erg veel, en jammer van alles waar je dan onderweg niet aan toe komt (Bodie, Mono Lake, en de oostkant van het park).
Wij hebben dit in 2006 gereden (zie ons reisverslag), maar toen in South Lake Tahoe overnacht.
Ook voor het stuk tussen Mt St Helens en Crater Lake zou een extra overnachting niet gek zijn, dan kun je nog iets van de Columbia River Gorge en de route via Bend/Three Sisters doen.
Marianne
Ik mis maar één ding, maar dat ligt waarschijnlijk aan mij ...
(hoofdletters)
* Note mod (Rob)
Het nut van dit soort opmerkingen ontgaat mij volledig, ze dragen niets bij en maken een topic erg onrustig/onleesbaar.
(hoofdletters)
* Note mod (Rob)
Het nut van dit soort opmerkingen ontgaat mij volledig, ze dragen niets bij en maken een topic erg onrustig/onleesbaar.
Je maakt me nu toch nieuwsgierig?
www.raquel.reislogger.nl (wordt aan gewerkt)
2007 denver-yellowstone-las vegas-denver
2008 seattle-san francisco
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Raqueel,Raquel schreef:Je maakt me nu toch nieuwsgierig?
Maak je niet ongerust, het gaat hier niet over je route (die is prachtig), maar slechts over het niet gebruiken van hoofdletters bij de plaatsnamen....

Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Karinita
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik weet niet of jullie in Port Angeles gaan overnachten, maar daar hebben wij vorig jaar op een mooie camping gestaan met de tent: Elwha Dam RV Park. De camping ligt net buiten Port Angeles.
Karin
Karin
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Een mooie campground met beren (houtsnijwerk) schone restrooms en een goede laundry en een heel vriendelijke eigenaars echtpaar.Karinita schreef:Ik weet niet of jullie in Port Angeles gaan overnachten, maar daar hebben wij vorig jaar op een mooie camping gestaan met de tent: Elwha Dam RV Park. De camping ligt net buiten Port Angeles.
Karin
Rob
Bedankt tot zover!
Groetjes Raquel
Tja, ik wil Redwood heel graag zien. Die grote Redwoods lijken me zo geweldig om te zien. En het is een andere soort dan in Yosemite. Wij zaten al te twijfelen of we Mount st Helens wel in onze route op moesten nemen. En na Mariannes berichtje twijfelen we of we Crater Lake of Mt. St. Helens eruit moeten laten. Wat vinden jullie?Hallo Raquel,
Marianne
Groetjes Raquel
www.raquel.reislogger.nl (wordt aan gewerkt)
- Karinita
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik vond Redwood ook heel erg de moeite waard. Wij hebben toen veel informatie over Redwood op de site van Henriëtte gevonden. Niet alleen wandelingen, maar ook mooie routes met de auto over deels onverharde wegen.
Crater Lake zijn wij niet geweest, maar Mt. St. Helens vond ik erg indrukwekkend. We hadden toen wel een beetje pech met het weer, het was nogal bewolkt. Maar het is erg interessant om de verschillende visitor centra te bezoeken en wat trails te lopen.
Karin
Crater Lake zijn wij niet geweest, maar Mt. St. Helens vond ik erg indrukwekkend. We hadden toen wel een beetje pech met het weer, het was nogal bewolkt. Maar het is erg interessant om de verschillende visitor centra te bezoeken en wat trails te lopen.
Karin
-
- Amerikafan
Hoi,
Wij hebben het afgelopen jaar ook deze route gedaan en na Mount st Helens (wat we erg mooi vonden en met een helicopter vlak langs de crater zijn gevlogen) hebben wij een aantal dagen aan de kust van Oregon doorgebracht voor we naar Redwood gingen. We hebben Crater lake niet gezien. Aan de kust hebben we gekampeerd bij Astoria (st. stevens state park, aan het strand) en bij Reedsport (om de duinen te bezichtigen en heerlijk vis te eten,
).
Redwood vond ik erg mooi, leuke wandelingen en een grappig bezoek aan trees of Mystery (http://www.treesofmystery.net/tofm.htm). Van buitenaf ziet dat eruit als een ontzettende tourist trap met een enorme pratende reus voor de deur, maar het is een hele leuke wandeling tussen prachtige bomen, (een trouwkapel in een boom, tunnels door bomen, enorme hoge en brede bomen) een kabelbaan naar een mooi uitzichtpunt en de meest steile wandeling van onze vakantie (je kunt ook met de kabelbaan mee terug, maar wij wilden wel eens kijken of onze kuiten 45% helling aan zouden kunnen....
). Aan het eind nog een mooi museum over Native Americans.
Lassen was echt een van de hoogtepunten van onze vakantie. Wij hebben er voor gekozen om de snelste route naar Yosemite te nemen, over de snelweg naar de westingang. Deden we ook nog een uur of 4 over, volgens mij.
Heel veel plezier tijdens deze trip! Skanda
Wij hebben het afgelopen jaar ook deze route gedaan en na Mount st Helens (wat we erg mooi vonden en met een helicopter vlak langs de crater zijn gevlogen) hebben wij een aantal dagen aan de kust van Oregon doorgebracht voor we naar Redwood gingen. We hebben Crater lake niet gezien. Aan de kust hebben we gekampeerd bij Astoria (st. stevens state park, aan het strand) en bij Reedsport (om de duinen te bezichtigen en heerlijk vis te eten,

Redwood vond ik erg mooi, leuke wandelingen en een grappig bezoek aan trees of Mystery (http://www.treesofmystery.net/tofm.htm). Van buitenaf ziet dat eruit als een ontzettende tourist trap met een enorme pratende reus voor de deur, maar het is een hele leuke wandeling tussen prachtige bomen, (een trouwkapel in een boom, tunnels door bomen, enorme hoge en brede bomen) een kabelbaan naar een mooi uitzichtpunt en de meest steile wandeling van onze vakantie (je kunt ook met de kabelbaan mee terug, maar wij wilden wel eens kijken of onze kuiten 45% helling aan zouden kunnen....

Lassen was echt een van de hoogtepunten van onze vakantie. Wij hebben er voor gekozen om de snelste route naar Yosemite te nemen, over de snelweg naar de westingang. Deden we ook nog een uur of 4 over, volgens mij.
Heel veel plezier tijdens deze trip! Skanda
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij vonden Mt St Helens ook erg de moeite waard; we hebben daar ook een rondvlucht gemaakt, maar ook zonder rondvlucht is het erg indrukwekkend om een bezoek te brengen aan de visitor centers, en een stuk rond te wandelen.
Wij hadden geluk met het weer; het was onbewolkt. Als het erg bewolkt is, is het minder mooi; je zou een bezoek aan Mt st Helens van het weer kunenn laten afhangen.
Persoonlijk vond ik Crater Lake wat minder, maar dat kwam misschien omdat we daar maar weinig tijd aan besteed hebben.
Redwood hebben we heel lang geleden eens gedaan, grappig, door de beschrijving van Skanda komen de herinneringen daaraan weer helemaal boven. Het is inderdaad de moeite waard, en ook anders dan de sequoia's in Sequoia/Kings Canyon of Yosemite.
Marianne
Wij hadden geluk met het weer; het was onbewolkt. Als het erg bewolkt is, is het minder mooi; je zou een bezoek aan Mt st Helens van het weer kunenn laten afhangen.
Persoonlijk vond ik Crater Lake wat minder, maar dat kwam misschien omdat we daar maar weinig tijd aan besteed hebben.
Redwood hebben we heel lang geleden eens gedaan, grappig, door de beschrijving van Skanda komen de herinneringen daaraan weer helemaal boven. Het is inderdaad de moeite waard, en ook anders dan de sequoia's in Sequoia/Kings Canyon of Yosemite.
Marianne
Je hebt een goede tijd gekozen, na laborday (1 Sept) is het hoogseizoen over.
De meeste kinderen gaan terug naar school.
Victoria is mijn favorite stadje.
Als je nog iets wil kopen ,dan is Oregon de juiste plaats.
We hebben geen salestax, dat scheelt ongeveer 8-9 %,ook in de restaurants.
De meeste kinderen gaan terug naar school.
Victoria is mijn favorite stadje.
Als je nog iets wil kopen ,dan is Oregon de juiste plaats.
We hebben geen salestax, dat scheelt ongeveer 8-9 %,ook in de restaurants.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 51 Reacties
- 6726 Weergaves
-
Laatste bericht door Thierry73
-
- 5 Reacties