Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Schema route Amerika - Canada
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Schema route Amerika - Canada
We zijn al zoveel aan het puzzelen geweest dat we eigenlijk nog niet precies weten wat we nou gaan doen volgend jaar.
Hier een schema van Amerika en Canada. Schiet er maar op zou ik zeggen, al hoewel hij veel lijkt op die van Marjon en Des.
Dag 1 Amsterdam - Seattle
Dag 2 Seattle - Vancouver
Dag 3 Vancouver
Dag 4 Vancouver - Whistler
Dag 5 Whistler - Clearwater
Dag 6 Clearwater - Jasper
Dag 7 Jasper
Dag 8 Jasper
Dag 9 Jasper - Golden
Dag 10 Golden (Glacier NP, Mount Revelstoke)
Dag 11 Golden (Moraine Lake, Lake Louise)
Dag 12 Golden - Banff (Yoho NP, Banff NP)
Dag 13 Banff (Kootenay NP, Banff NP)
Dag 14 Banff - Whitefish (Glacier NP, indien pass open)
Dag 15 Whitefish - Great Falls
Dag 16 Great Falls - Cody
Dag 17 Cody (Beartooth en Chief joseph highway)
Dag 18 Cody - Yellowstone
Dag 19 Yellowstone
Dag 20 Yellowstone
Dag 21 Yellowstone
Dag 22 Yellowstone
Dag 23 Yellowstone - Jackson (Grand Teton)
Dag 24 Jackson - Ontario, Oregon
Dag 25 Ontario - Woodland
Dag 26 Woodland - Chehalis (Mount st. Helens)
Dag 27 Chehalis - Seattle (mount Rainier)
Dag 29 Seattle (Boeing fabriek)
Dag 30 Seattle - Amsterdam
We hadden er eerst nog Rapid city in zitten, maar dat wordt te veel heen en weer hoewel het ons zeer spijt. misschien moeten we Whistler overslaan en in Kamloops overnachten om zo nog een dat te sparen en door te rijden naar Jasper.
Groetjes,
Erika.
Hier een schema van Amerika en Canada. Schiet er maar op zou ik zeggen, al hoewel hij veel lijkt op die van Marjon en Des.
Dag 1 Amsterdam - Seattle
Dag 2 Seattle - Vancouver
Dag 3 Vancouver
Dag 4 Vancouver - Whistler
Dag 5 Whistler - Clearwater
Dag 6 Clearwater - Jasper
Dag 7 Jasper
Dag 8 Jasper
Dag 9 Jasper - Golden
Dag 10 Golden (Glacier NP, Mount Revelstoke)
Dag 11 Golden (Moraine Lake, Lake Louise)
Dag 12 Golden - Banff (Yoho NP, Banff NP)
Dag 13 Banff (Kootenay NP, Banff NP)
Dag 14 Banff - Whitefish (Glacier NP, indien pass open)
Dag 19 Yellowstone
Dag 20 Yellowstone
Dag 21 Yellowstone
Dag 22 Yellowstone
Dag 23 Yellowstone - Jackson (Grand Teton)
Dag 24 Jackson - Ontario, Oregon
Dag 25 Ontario - Woodland
Dag 26 Woodland - Chehalis (Mount st. Helens)
Dag 27 Chehalis - Seattle (mount Rainier)
Dag 29 Seattle (Boeing fabriek)
Dag 30 Seattle - Amsterdam
We hadden er eerst nog Rapid city in zitten, maar dat wordt te veel heen en weer hoewel het ons zeer spijt. misschien moeten we Whistler overslaan en in Kamloops overnachten om zo nog een dat te sparen en door te rijden naar Jasper.
Groetjes,
Erika.
Misschien zou je nog een extra nacht in Clearwater kunnen blijven om het Wells Gray park te bezoeken?
Laatst gewijzigd door Des op 06 nov 2007, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
2005 Ca-Az-Ut-Nv
2006 Ca-Az-Ut-Nv
2008 Or-Wa-Bc-Ab-Mt-Wy-Ut-Nv
2009 Florida + cruise Bahamas
2006 Ca-Az-Ut-Nv
2008 Or-Wa-Bc-Ab-Mt-Wy-Ut-Nv
2009 Florida + cruise Bahamas
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hou rekening met een (waarschijnlijk) duurdere overnachting in Whistler - plus in Whistler is niet zo heel veel te beleven, met een uurtje heb je het daar wel gezien...
Misschien het overwegen waard om een extra dag/nacht in Vancouver te blijven (waar heel veel te zien en doen is), en via Whistler verder te rijden naar/richting Clearwater (i.p.v. overnachten in Whistler)?
Misschien het overwegen waard om een extra dag/nacht in Vancouver te blijven (waar heel veel te zien en doen is), en via Whistler verder te rijden naar/richting Clearwater (i.p.v. overnachten in Whistler)?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Daar ben ik het niet mee eens eigenlijk. Wij hebben vorig jaar in Whistler een hele leuke dag gehad. Het is daar best leuk terrasjes zitten, beetje shoppen en vooral de kabelbaan was gaaf! Wij zijn met de kabelbaan naar boven gegaan, Albert en Peet zelfs ook nog het laatste stuk van de berg. Je gaat dan de Olympische skipistes over en kunt al sfeer proeven voor de Spelen van 2010.
De route van Whistler naar Lilloët is heftig, maar spectaculair mooi!
Van Jasper naar Golden en daar overnachten en vervolgens later weer terug naar Banff? Vind ik geen logische route.
Van Jasper naar Golden is een lange rit over een van de mooiste wegen ter wereld, de Icefields Parkway. Onderweg héél veel te zien (o.a. Peyto Lake, Columbia Icefield, Athabasca falls),
Het lijkt me praktischer om over de Icefield parkway van Jasper naar Banff te rijden en daar dan een paar nachten te logeren. Je hebt dan iets meer tijd voor de Icefields Parkway en kunt vanuit Banff dan Lake Louise, Moraine Lake, Johnston Canyon en Yoho Nat. Park te bezoeken.
Van Jasper naar Golden is een lange rit over een van de mooiste wegen ter wereld, de Icefields Parkway. Onderweg héél veel te zien (o.a. Peyto Lake, Columbia Icefield, Athabasca falls),
Het lijkt me praktischer om over de Icefield parkway van Jasper naar Banff te rijden en daar dan een paar nachten te logeren. Je hebt dan iets meer tijd voor de Icefields Parkway en kunt vanuit Banff dan Lake Louise, Moraine Lake, Johnston Canyon en Yoho Nat. Park te bezoeken.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Schema route Amerika - Canada
Waarom ga je via Great Falls naar Cody en dan vanaf Cody weer terug naar de Beartooth Pass en Chief Joseph HW?Erika schreef: Dag 14 Banff - Whitefish (Glacier NP, indien pass open)
Via Great Falls is niet zo logisch, behalve als je de Going to the sun road van west naar oost wilt rijden.
Een logischere route zou zijn : Banff- Waterton/Glacier (going to the Sun road) -Whitefish en dan verder via Missoula.
Je kunt dan van verder via Red Lodge de Beartooth Highway en Chief Joseph Highway naar Cody nemen, hoef je niet heen en weer te rijden.
Wel zou ik dan één dag minder in de omgeving van Banff nemen ( 5 dagen lijkt me erg veel en een overkill aan parken (ik zou persoonlijk Glacier NP en Mount Revelstroke laten zitten, het worden wel erg veel parken zo) Je hebt dan één dag extra voor de route Banff Yellowstone en kunt die gebruiken om via Glacier/Waterton te gaan.
De route zou dan bijvoorbeeld worden;
Dag 13 Banff -(Waterton NP) -St Mary
Dag 14 st Mary-Going to the sun road- Whitefish
Dag 15 Whitefish - omgeving Bozeman
Dag 16 Bozeman - Red Lodge -Beartooth en Chief joseph highway- Cody
Dag 17 Cody
Marjon
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is maar net waar je voor gaat, natuurlijk. Als je voor terrasjes gaat, dan ja: terrasjes zijn er genoeg, maar voor de rest is het eigenlijk een echt wintersportstadje waar naast (dure) winkels en terrasjes in de zomer niet zo heel veel te doen is - al is het wel een mooi stadje.nieuwenoord schreef:Daar ben ik het niet mee eens eigenlijk. Wij hebben vorig jaar in Whistler een hele leuke dag gehad. Het is daar best leuk terrasjes zitten, beetje shoppen en vooral de kabelbaan was gaaf! Wij zijn met de kabelbaan naar boven gegaan, Albert en Peet zelfs ook nog het laatste stuk van de berg. Je gaat dan de Olympische skipistes over en kunt al sfeer proeven voor de Spelen van 2010.
Je kunt inderdaad met de kabelbaan naar boven, maar als ik moest kiezen tussen daar een dag blijven en de kabelbaan nemen, wat terrasjes pikken of window shopping, of meer van de omgeving zien en bij de prachtige stukken stoppen die je onderweg richting Jasper/Banff/Golden tegen komt, dan zou ik toch voor het laatste kiezen... er is zóveel moois te zien, wat mijns inziens veel meer de moeite waard is dan een hele dag Whistler.
Maar wie ben ik, hè, zei de gek...

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Hoi,
voor Glacier NP neem je wel weinig tijd. Als de pas open is kan je de hele dag doorbrengen op de GTTS road. Echt schitterend.
Mount Revelstoke / Glacier vond ik niet echt de moeite waard. Hidden falls lopen in Glacier NP (USA) vele vele malen mooier
Van Bannf naar Glacier via de highwood pass rijden echt een prachtige route.....
voor Glacier NP neem je wel weinig tijd. Als de pas open is kan je de hele dag doorbrengen op de GTTS road. Echt schitterend.
Mount Revelstoke / Glacier vond ik niet echt de moeite waard. Hidden falls lopen in Glacier NP (USA) vele vele malen mooier
Van Bannf naar Glacier via de highwood pass rijden echt een prachtige route.....
Dirk Jan
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tja je moet ook niet met de hoogtepunten beginnen!nieuwenoord schreef:Tja, wij waren in Whistler ná Yellowstone, Banff, Icefields Parkway, Jasper, Clearwater e.d. en waren blij eens een dag geen bomen te zien

Je moet de route andersom doen...

Maar ik snap wel wat je bedoelt, hoor...
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eh ja, had gekundDento schreef:Tja je moet ook niet met de hoogtepunten beginnen!nieuwenoord schreef:Tja, wij waren in Whistler ná Yellowstone, Banff, Icefields Parkway, Jasper, Clearwater e.d. en waren blij eens een dag geen bomen te zien![]()
![]()
Je moet de route andersom doen...![]()

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
nieuwenoord schreef:Eh ja, had gekundDento schreef: Tja je moet ook niet met de hoogtepunten beginnen!![]()
![]()
Je moet de route andersom doen...![]()

Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Marjon, jou suggestie heb ik overgenomen. van Banff gaan we nog even via Drumheller om daar nog hoodoos te bekijken en zullen dan verblijven ongeveer richting lethbridge. Daarna via Glacier naar Whitefish en vervolgens Bozeman en dan via de twee highways naar Cody.
We zijn het schema al weer verder aan het aanpassen en hebben Glacier en Revelstoke er eerst weer uitgehaald. Misschien gaan we toch nog stoppen in Los Angeles.
We zijn het schema al weer verder aan het aanpassen en hebben Glacier en Revelstoke er eerst weer uitgehaald. Misschien gaan we toch nog stoppen in Los Angeles.
De Hoodoos zijn ook erg mooi.
Je kunt makkelijk in 1 dag van Vancouver naar Clearwater rijden en nog tijd overhouden. Verder is Clearwater niet zo spannend. Maar Wells Gray is ontzettend mooi (Dawson falls, Helmcken, Shadow Lake). Dat moet je echt niet missen! Dus als je die 2 dagen reizen in 1 dag verandert kun je 1 dag in Wells Gray blijven.
Ook de icefields parkway mis ik volgens mij. Het is daar zo ontzettend mooi.
Wil je Glacier NP alleen doorheen rijden? Want dat vond ik zowat het mooiste park wat ik ooit gezien heb. Daar heb je zeker 3 dagen voor nodig.
En de Boeing fabriek, die moet je even reserveren zodat je wel zeker bent van een rondleiding.
Je kunt makkelijk in 1 dag van Vancouver naar Clearwater rijden en nog tijd overhouden. Verder is Clearwater niet zo spannend. Maar Wells Gray is ontzettend mooi (Dawson falls, Helmcken, Shadow Lake). Dat moet je echt niet missen! Dus als je die 2 dagen reizen in 1 dag verandert kun je 1 dag in Wells Gray blijven.
Ook de icefields parkway mis ik volgens mij. Het is daar zo ontzettend mooi.
Wil je Glacier NP alleen doorheen rijden? Want dat vond ik zowat het mooiste park wat ik ooit gezien heb. Daar heb je zeker 3 dagen voor nodig.
En de Boeing fabriek, die moet je even reserveren zodat je wel zeker bent van een rondleiding.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik had begrepen dat de weg via Whistler, de highway 99, wegwerkzaamheden waren ivm met de Olympische spelen. Eigenlijk komt de overnachtign van Whistler van het reisbureau af maar dat vinden we een te kleine afstand, dus dachten we misschien aan Kamloops. The icefields parkway doen we wel als we in jasper zijn. Daar zijn we twee volle dagen.
Ja, 1 dag om alleen door Glacier heen te rijden. Het is te hopen dat de weg open is aangezien we in september gaan.
Groetjes, Erika.
Ja, 1 dag om alleen door Glacier heen te rijden. Het is te hopen dat de weg open is aangezien we in september gaan.
Groetjes, Erika.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Er wordt inderdaad voortdurend gewerkt aan de Sea-to-Sky Highway.Erika schreef:Ik had begrepen dat de weg via Whistler, de highway 99, wegwerkzaamheden waren ivm met de Olympische spelen
Op onderstaande link vind je een overzicht en kun je de meest actuele situatie vinden.
http://www.seatoskyimprovements.ca/
Marjon
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
bedankt voor de link Marjon. Erg handig.
Hier een nieuwe versie van onze geplande reis:
1 Amsterdam - Seattle
2 Seattle - Seattle, boeing fabriek
3 Seattle - Vancouver
4 Vancouver
5 Vancouver - Lilooet
6 Lilooet - Jasper
7 Jasper
8 Jasper
9 Jasper - Golden
10 Golden, Lake Louise en Moraine Lake
11 Golden - Banff, Yoho NP, Banff NP
12 Banff, Kootenay NP, Banff NP
13 Banff - Lethbridge, drumheller hoodoos
14 Lethbridge - Whitefish, Glacier NP
15 Whitefish - Bozeman
16 Bozeman - Cody, Chief Joseph en Beartooth Highways
17 Cody - Yellowstone
18 Yellowstone
19 Yellowstone
20 Yellowstone
21 Yellowstone - Jackson, Grand Teton
22 Jackson - Salt lake city, bear lake
23 Salt Lake City, Kennecott Coppermine
24 Salt Lake City - Bryce Canyon
25 Bryce Canyon
26 Bryce Canyon - Las Vegas
27 Las Vegas, Little Finland of Valley of Fire
28 Las Vegas - Anaheim
29 Anaheim, Disney
30 Anaheim, Disney
31 Anaheim - Amsterdam
Groetjes, Erika.
Hier een nieuwe versie van onze geplande reis:
1 Amsterdam - Seattle
2 Seattle - Seattle, boeing fabriek
3 Seattle - Vancouver
4 Vancouver
5 Vancouver - Lilooet
6 Lilooet - Jasper
7 Jasper
8 Jasper
9 Jasper - Golden
10 Golden, Lake Louise en Moraine Lake
11 Golden - Banff, Yoho NP, Banff NP
12 Banff, Kootenay NP, Banff NP
13 Banff - Lethbridge, drumheller hoodoos
14 Lethbridge - Whitefish, Glacier NP
15 Whitefish - Bozeman
16 Bozeman - Cody, Chief Joseph en Beartooth Highways
17 Cody - Yellowstone
18 Yellowstone
19 Yellowstone
20 Yellowstone
21 Yellowstone - Jackson, Grand Teton
22 Jackson - Salt lake city, bear lake
23 Salt Lake City, Kennecott Coppermine
24 Salt Lake City - Bryce Canyon
25 Bryce Canyon
26 Bryce Canyon - Las Vegas
27 Las Vegas, Little Finland of Valley of Fire
28 Las Vegas - Anaheim
29 Anaheim, Disney
30 Anaheim, Disney
31 Anaheim - Amsterdam
Groetjes, Erika.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
We kunnen er nog niet helemaal uitkomen qua reis.
We hebben het idee dat we de reis op sommige punten wat te kort hebben en zitten eigenlijk een beetje te denken om de reis wat op te splitsen en uit te voeren in twee jaar.
We hadden in onze eerste opzet ook nog Mount Rushmore en Crazy horse gecombineerd met Devils Tower.
We zijn een beetje bang dat we de reis nu zo hebben ontmanteld dat er nog een heel stuk overblijft om heen te rijden.
Onze insteek was om zoveel mogelijk in het noorden te blijven maar hebben een beetje onze twijfels of we nu niet te veel parken gaan aandoen en zo de al eerder genoemde overkill aan natuurparken te krijgen.
Wat er in ieder geval in moet blijven is Yellowstone en omgeving en de rest is weer een grote legpuzzel geworden.
Mischien dat we Canada als geheel op een volgende reis moeten doen maar ik weet nu nog niet hoe alles in elkaar te laten passen.
Help?????????
Groetjes ,Erika
We hebben het idee dat we de reis op sommige punten wat te kort hebben en zitten eigenlijk een beetje te denken om de reis wat op te splitsen en uit te voeren in twee jaar.
We hadden in onze eerste opzet ook nog Mount Rushmore en Crazy horse gecombineerd met Devils Tower.
We zijn een beetje bang dat we de reis nu zo hebben ontmanteld dat er nog een heel stuk overblijft om heen te rijden.
Onze insteek was om zoveel mogelijk in het noorden te blijven maar hebben een beetje onze twijfels of we nu niet te veel parken gaan aandoen en zo de al eerder genoemde overkill aan natuurparken te krijgen.
Wat er in ieder geval in moet blijven is Yellowstone en omgeving en de rest is weer een grote legpuzzel geworden.
Mischien dat we Canada als geheel op een volgende reis moeten doen maar ik weet nu nog niet hoe alles in elkaar te laten passen.
Help?????????
Groetjes ,Erika
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 37 Reacties
- 10850 Weergaves
-
Laatste bericht door Jedinja