Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisplan Vana (Marjon) 2008- Het Noordwesten en Canada

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
DPlane
Amerika-ontdekker

Bericht door DPlane »

Als je redelijk goedkoop en centraal wil zitten in downtown EN veel ruimte wil hebben dan raad ik het Century Plaza Hotel aan. Toen ik in Vancouver woonde verbleven familie en vrienden van mij daar (mijn studio apartementje had geen ruimte voor meerdere gasten!)

De kamers zijn erg ruim, komen met een kleine keuken, als je geluk hebt zit je wat hoger in de toren en je hebt een uitzicht + je zit erg centraal in downtown. Je zit aan Burrard Street, 1 van de hoofdstraten van Vancouver. Als je iets luxer wilt zitten kan je altijd de straat oversteken naar het daargelegen Sheraton hotel.

Vanuit deze locatie zit je op loopafstand van bijv. Davies Street en Robson Street, 2 leuke maar erg verschillende (lange) winkelstraten.Als je Burrard helemaal afloopt kom je uit vlakbij Canada Place (dat cruiseship terminal gebouw met de zeilen op het dak). Onderweg kom je langs het Marine Building, een erg mooie art deco wolkenkrabber die vaak gebruikt word in films, met name de lobby (loop de draaideur door).

Zoiezo worden er veel films en series opgenomen in Vancouver dus onthoudt het allemaal goed en de volgende keer dat je een stad ziet in een Amerikaanse film kan het goed zijn dat het Vancouver is. Ze maskeren dit vaak door bijv. in vogevluchtsbeelden een Amerikaanse stad te laten zien ipv Vancouver.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Het museum aan Robsonstreet wordt daarvoor ook veel gebruikt... heel raar als je daar middeleeuwse monniken :shock: rond zie lopen.
Maar ik vind dat best wel leuk ook later als je een amerikaanse serie/film ziet die in Vancouver is opgenomen, je herkent het zo.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

vana schreef: Is het een beetje makkelijk om parkeerplek te vinden in downtown Vancouver en zoja is het duur?
Wat zijn de andere opties voor vervoer downtown vanuit North Vancouver?
Marjon
Openbaar vervoer is perfect geregeld. Parkeren is vaak geen probleem onder de wolkenkrabbers van Robsonstreet zitten allemaal parkeergarages (plek zat). Als je na een bepaalde tijd parkeerd dan betaal je (ik weet het niet meer 100%) ik dacht 12 dollar voor de hele dag. Maar je kunt ook een dagkaart kopen voor het openbaar vervoer 8 dollar voor de hele dag onbeperkt reizen, maar als je dat x4 doet dan wordt het te duur dan kun je beter met de auto gaan. Reizen met de auto door Vancouver is een eitje en ook weer geweldig geregeld.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Wij zijn met de auto Vancouver in gegaan en inderdaad zat parkeergarages bij Robson Street. Ik weet alleen niet precies meer wat we betaald hebben.

Karin
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

vana schreef: 20 en 21 juli Yellowstone:Canyon Lodges (Western Cabin)

22 en 23 juli Jackson: Ranch Inn Motel

Marjon
Hoi Marjon,
Wij hebben net telefonisch een overnachting in Jackson en Grand Teton vastgelegd.
21 juli in de Ranch Inn en 22 juli in de Signal Mountain Lodge. De Signal Mountain Lodge is maar 3 kwartier rijden van Jackson, maar het leek ons wel leuk om ook in het park te overnachten. Het ligt aan Jackson Lake en ziet er goed uit.

Marianne
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Jammer, missen we elkaar net in de Ranch Inn. Maar misschien komen we elkaar de 22e nog wel tegen in Grand Teton.

Marjon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

vana schreef:Jammer, missen we elkaar net in de Ranch Inn. Maar misschien komen we elkaar de 22e nog wel tegen in Grand Teton.

Marjon
Ja, wie weet, zwoegend naar Inspiration Point, of wachtend op de boot bij Jenny Lake. :wink:

Marianne
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Martin & Marianne schreef:
vana schreef:Jammer, missen we elkaar net in de Ranch Inn. Maar misschien komen we elkaar de 22e nog wel tegen in Grand Teton.

Marjon
Ja, wie weet, zwoegend naar Inspiration Point, of wachtend op de boot bij Jenny Lake. :wink:

Marianne
Laten we daar maar wachtend op de boot van maken :D
Ik ga de hike naar Inspiration point niet nog een keer doen, misschien gaan wij een stuk langs het meer wandelen.

Marjon
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reisplan Vana (Marjon) 2008- Het Noordwesten en Canada

Bericht door vana »

Nick heeft defintief besloten om niet met ons mee te gaan dit jaar.
De route hoeft dus niet veranderd te worden en we kunnen ons nu concentreren op de "things to do" en de nog in te vullen overnachtingen.

Onze overnachting in St. Mary willen we toch maar vastleggen. Heeft iemand een tip voor een motel? Ik kan alleen het Red Eagle motel vinden en die heeft heel wisselende reviews. Het hoeft niet luxe te zijn.

In Bend en omgeving willen we waarschijnlijk 3 nachten blijven. Wie heeft een tip voor een leuk hotel, motel, of eventueel een cottage o.i.d.

Marjon
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wij hebben in 2006 op Johnson's of St. Mary campground gestaan daar hebben ze ook een Bed&Breakfast mogelijkhied misschien is dat een optie.
http://www.johnsonsofstmary.com
Rob
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

vana schreef:Nick heeft defintief besloten om niet met ons mee te gaan dit jaar.

Marjon
Is dat de eerste keer, dat hij niet mee gaat op een lange vakantie? Zal wel vreemd zijn voor Joyce en jullie, of niet?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Petra/VS schreef: Is dat de eerste keer, dat hij niet mee gaat op een lange vakantie? Zal wel vreemd zijn voor Joyce en jullie, of niet?
Nee, vorig jaar naar Italië is hij ook al niet meer mee geweest. We vinden het natuurlijk wel jammer en Joyce ook natuurlijk. Maar hij is 19 dus het is niet zo vreemd.
Hij heeft heel lang getwijfeld. Hij wil eigenlijk met ons mee maar hij vind het ook heerlijk om 4 weken alleen thuis te zijn en leuke dingen met zijn vrienden te doen. Helaas kan hij niet tegelijkertijd op twee plekken zijn, dus hebben we de knoop maar doorgehakt, de tickets worden ook steeds duurder.
Mocht hij op het laatste moment toch nog mee willen, dan zien we wel, maar we gaan de route er niet meer op aan passen, dan moet hij zich aan ons aanpassen (en eventueel zelf bijbetalen als het erg duur is).

Het zou voor Nick wel goed geweest zijn om twee weken met ons mee te gaan want voordat wij weg gaan gaat hij eerst twee weken met 7 vrienden naar llorett de Mar. Had hij in Amerika even uit kunnen rusten en bijkomen.
Nu gaat hij nog gewoon 4 weken door met feesten :beerchug:

Voor Joyce is het wel jammer natuurlijk maar die kan zich alleen en met ons gelukkig ook goed vermaken.
We hebben haar wel gewaarschuwd dat we haar nu extra veel aandacht gaan geven maar dat vind ze niet erg als dat betekent dat ze nu ook extra veel kleding mag kopen :D :wink:

Marjon
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ha ha, ja, dat kan natuurlijk een groot voordeel zijn! Ik zie onze kinderen voorlopig nog wel meegaan op langere vakanties, hoewel vanaf volgend schooljaar Katja's spring break anders zal zijn, dan die van de andere kinderen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Omdat er op de route tussen Whistler en Jasper niet heel veel hotels liggen en we precies in het weekend daar zijn hebben we toch maar besloten onze hotels daar vast te leggen.

12 juli overnachten we in Lillooet in het Goldpanner Hotel : http://www.goldpannerhotel.com/index.html

13 juli overnachten we in Clearwater in het Clearwater Valley Resort&Koa campground: http://www.clearwatervalley.com/

Het lukt nog niet om een overnachting in St Mary te boeken, de websites van de hotels doen het niet of geven aan dat we nog niet kunnen reserveren. Waarschijnlijk is alles nog gesloten daar.

Ook de auto hebben we eindelijk geboekt.

Marjon
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Inmiddels hebben we het Red Eagle motel in st Mary geboekt.

Maar voor Vancouver Island hebben we een probleem.
We wilden daar drie nachten blijven ( van 3/8 tm 5/8) en geen hotel van te voren reserveren. Maar ik heb ontdekt dat alle redelijk betaalbare hotels al vol zitten op 3/8.
Dit komt waarschijnlijk omdat 4/8 Canada Day is en veel mensen er een lang weekend van maken.
Nu willen we pas op 4/8 naar Vancouver isalnd vertrekken en dan 2 nachten in Victoria blijven voor we weer teruggaan naar Vancouver voor de thuisreis.
Dan lijkt het me wel verstandig om alvast een hotel vast te leggen.

Is iemand bekend met:
-Paul's Motor Inn
-Super 8 Victoria ???

Paul's Motor Inn lijkt me gunstiger te liggen, op loopafstand van het centrum.

Marjon
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Marjon, ik heb al eens gekeken naar volgende hotels:
Nanaimo: Tigh-Na-Mara Seaside Spa Resort 125 dollar/n via hotel.com, geen annuleringskosten
Victoria: Best Western Carlton Plaza Hotel hotel.com 106/n
Harbour Towers Hotel & Suites 97/n
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Elke.
De Best Western is ook niet vrij op de 3e .
Harbour Towers & Suites wel maar die vind ik iets te prijzig. We willen niet zo heel duur het is toch alleen om te slapen.
Pauls Motor Inn is maar $ 109 per nacht, heeft goede reviews en ligt in het centrum, dus dat lijkt ons wel wat. http://www.paulsmotorinn.com/

Ik kwam nu wel Dalton Hotel & Suites in Victoria tegen, die is wel vrij op de 3e en niet zo heel duur.
Is iemand daarmee bekend?

Marjon
Anja en renee
Amerika-ontdekker

Bericht door Anja en renee »

Hoi,

Ik wil niet al te betweterig over komen, maar wij hebben in 2004 en 2006 zo'n 3 weken rondgetourd door het westen van Canada en hebben het idee, dat we nog lang niet alles gezien hebben.
Zeker de nationale parken rond Jasper en Banff en Vancouver Island zijn zeer de moeite waard.
Ik zou een keuze maken tussen Noordwest USA of West Canada, zodat je veel meer kunt genieten van al het moois op een rustige manier.

Succes met plannen en een fijne reis!
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

vana schreef:Ik kwam nu wel Dalton Hotel & Suites in Victoria tegen, die is wel vrij op de 3e en niet zo heel duur.
Is iemand daarmee bekend?
Niet mee bekend, maar ik kijk even met jou mee, omdat ik ook nog mijn Canadareis aan het voorbereiden ben.
Ik kan op hun website niets vinden over een parkeerplaats/garage. Of ik kijk er overheen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Anja en renee schreef:Hoi,

Ik wil niet al te betweterig over komen, maar wij hebben in 2004 en 2006 zo'n 3 weken rondgetourd door het westen van Canada en hebben het idee, dat we nog lang niet alles gezien hebben.
Zeker de nationale parken rond Jasper en Banff en Vancouver Island zijn zeer de moeite waard.
Ik zou een keuze maken tussen Noordwest USA of West Canada, zodat je veel meer kunt genieten van al het moois op een rustige manier.

Succes met plannen en een fijne reis!
Wij gaan al over 3 weken en zijn dus niet van plan nog iets aan de route te veranderen.
Ons plan was om het Noordwesten van Amerika te bezoeken en dan meteen de kans te grijpen om kennis te maken met Canada omdat we er zo dicht in de buurt zijn.
Als we net zo dol worden op Canada als dat we op Amerika zijn, komen we vast nog een keertje terug.
We brengen totaal zo'n 12 dagen in Canada door, we doen drie dagen over de route Vancouver -Jasper en brengen in totaal 4 dagen in Jasper en Banff NP door. Naar mijn idee kunnen we dan toch een beetje een indruk van dat gedeelte van Canada krijgen.
Ik begrijp dat we dan nog niet veel van Canada gezien hebben, maar na in totaal 60 dagen in Amerika doorgebracht te hebben hebben we ook niet de illusie dat we alles gezien hebben.

Ik heb van een aantal mensen gelezen dat ze Canada toch iets teveel van hetzelfde vonden (vergeleken met Amerika) en vooral heel veel bomen, zodat ze blij waren weer in Amerika te zijn. Daarom durfden we het niet aan om onze hele vakantie in Canada door te brengen, dat zou misschien iets teveel zijn, we hebben ook nog een 17 jarige dochter bij ons. We kunnen helaas geen 2 maanden op reis en we willen absoluut ook weer een tijdje doorbrengen in Amerika.
Naar mijn idee hebben we zo een goede mix.

@ Marco: ik kan er ook niets over vinden, ik ben bang dat het geen gratis parkeren is anders stond het er wel bij.
Bij Pauls Motor Inn kun je wel gratis parkeren.

marjon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer