Als ik ook ergens zou willen gaan wonen zou het rond Seattle/Vancouver zijn.
Ik vond Olympic NP heel mooi.
Forks is bekend vanwege Twilight. Grappig om in dat inieminie (*en nogal deprimerende) plaatsje toch nog even de Highschool van Edward en Bella te gaan bekijken en zo. Je begrijpt ook meteen waarom de schrijfster van die boeken door deze regio geinspireerd raakte want het is grijs en grauw en al die donkere bossen.
Ik vond Olympic schitterend (*vooral de paarse en oranje zeesterren in de tidal pools bij Rialto beach) maar na 2,5 dag was ik blij dat we weer richting zon vetrokken want ik werd een beetje stemmig van al die donkere wouden
Seattle is naast New York en San Francisco echt absoluut mijn favoriete stad in de VS! Wij hadden ook wel 3 dagen volop zon daar, maar ik vond de stad zo relaxed en de ligging in die baai (*Puget Sound) is echt prachtig. Ik heb ook geen slechte straat of eng stukje in de stad kunnen ontdekken.
Wij hebben vooral veel rondgelopen. De bibliotheek is qua architectuur een aanrader om te gaan bekijken.
Een van de hoogtepunten vonden wij ook het uitzicht vanuit Kerry Park (op Queen Ann hill) op de skyline
We waren eerst naar boven gereden, hebben daar een heerlijk pizza gekocht en hebben die toen in het parkje opgegeten terwijl de zon onderging en de Space Needle prachtig verlicht werd.
Queen Ann Hill is sowieso uberschattig en zeker een leuk stukje om te bezoeken!
Yellowstone spreekt voor zich
Wij vonden de rit door Montana wel echt prachtig overigens. Jammer dat we daar geen tijd hadden om te stoppen!!!
Goh ik word helemaal jaloers, want zou zo weer terug gaan naar deze regio
Salt Lake vonden wij absoluut niet de moeite, maar voor ons was het ook een tussenstop vanuit Grand Teton op weg naar Moab. We hebben een outlet bezocht maar verder vond ik het geen boeiende stad.