Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Njit en SpaceAce: rondje Noord West - juni 2013 [tips?]

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Re: Reis Njit en SpaceAce: rondje Noord West - juni 2013 [ti

Bericht door Iris_1982 »

Mooie route! Eigenlijk wel mijn favoriete reis die we gemaakt hebben in de Vs. Vond het Zuidwesten abssoluut mooi en indrukwekkend maar het Noordwesten heeft op mij nog meer indruk gemaakt
Als ik ook ergens zou willen gaan wonen zou het rond Seattle/Vancouver zijn.

Ik vond Olympic NP heel mooi.
Forks is bekend vanwege Twilight. Grappig om in dat inieminie (*en nogal deprimerende) plaatsje toch nog even de Highschool van Edward en Bella te gaan bekijken en zo. Je begrijpt ook meteen waarom de schrijfster van die boeken door deze regio geinspireerd raakte want het is grijs en grauw en al die donkere bossen.
Ik vond Olympic schitterend (*vooral de paarse en oranje zeesterren in de tidal pools bij Rialto beach) maar na 2,5 dag was ik blij dat we weer richting zon vetrokken want ik werd een beetje stemmig van al die donkere wouden :-).

Seattle is naast New York en San Francisco echt absoluut mijn favoriete stad in de VS! Wij hadden ook wel 3 dagen volop zon daar, maar ik vond de stad zo relaxed en de ligging in die baai (*Puget Sound) is echt prachtig. Ik heb ook geen slechte straat of eng stukje in de stad kunnen ontdekken.
Wij hebben vooral veel rondgelopen. De bibliotheek is qua architectuur een aanrader om te gaan bekijken.
Een van de hoogtepunten vonden wij ook het uitzicht vanuit Kerry Park (op Queen Ann hill) op de skyline
We waren eerst naar boven gereden, hebben daar een heerlijk pizza gekocht en hebben die toen in het parkje opgegeten terwijl de zon onderging en de Space Needle prachtig verlicht werd.
Queen Ann Hill is sowieso uberschattig en zeker een leuk stukje om te bezoeken!

Yellowstone spreekt voor zich :-)
Wij vonden de rit door Montana wel echt prachtig overigens. Jammer dat we daar geen tijd hadden om te stoppen!!!

Goh ik word helemaal jaloers, want zou zo weer terug gaan naar deze regio

Salt Lake vonden wij absoluut niet de moeite, maar voor ons was het ook een tussenstop vanuit Grand Teton op weg naar Moab. We hebben een outlet bezocht maar verder vond ik het geen boeiende stad.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Met nog éxact 150 dagen te gaan, vond ik het wel eens tijd om dit topic een schopje omhoog te geven :)

Onze weblog is vandaag online gegaan: http://usatour2013.wordpress.com/

Uiteraard kun je jezelf weer aanmelden om zo op de hoogte te blijven van alle updates!

Afbeelding
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Hoi,

Inmiddels heb ik redelijk wat ervaring met het noordwesten. Ik heb gewerkt in Olympic NP en ben er vaker terug gekeerd. Vrienden in Forks en Port Angeles.
Voor de dagen tussen Olympia, Forks en Seattle zou ik de volgende dingen aanraden:
Tussen Olympia en Forks stoppen bij Second Beach en naar het Hoh Rainforest. Bij zonsondergang naar Rialto Beach, en eventueel wanneer het eb is want dan kan je de zeesterren en andere dieren en planten bekijken in de tidal Pools. Forks is heel klein en heeft een houthakkershistorie. Persoonlijk vind ik het een heel aparte sfeer hebben. Ik kende het al voor de Twilight gekte, maar het heeft nog dezelfde uitstraling. Soort einde van de wereld, donker en nat op de meeste dagen, houthakkers, ambtenaren, native americans en Mexicanen als inwoners. 1 grote supermarkt, een kettingzagenwinkel...
Tussen Forks en Seattle zou je naar de SolDuc watervallen kunnen wandelen, je komt onderweg naar Port Angeles langs Lake Crescent. Leuke plaats om te lunchen bij Corner House in het centrum. Als het weer vrij open is wil je Hurricane Ridge niet missen vanuit Port Angeles. Dan heb je alle landschappen van Olympic gezien in twee dagen.

Heel veel plezier en doe de groeten aan ranger Jon Preston in het visitor center van het Hoh Rainforest!

Groetjes,
Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Klein schopje omhoog...

Inmiddels nog vijf hotels geboekt en de autohuur is ook gereserveerd. Vier hotels via Hotwire geboekt (zie dit topic ) en het hotel in Forks gewoon via het hotel.

Was ik laatst op de site van Glacier NP, zie ik het volgende staan:
The earliest the Going-to-the-Sun Road could be accessible for its entire length is June 21, 2013. The actual date of opening will depend on whether Spring plowing is complete. Please visit our plowing status page to see plowing progress. In 2012, Logan Pass was accessible on June 19.

In onze planning zouden we die weg dus rijden op 14 juni... Grote kans dat de weg dus helemaal niet open is :(

Als alternatief hebben we een route door Palouse hills gepland. Ga ik me daar dus voorlopig op storten.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

SpaceAce schreef:In onze planning zouden we die weg dus rijden op 14 juni... Grote kans dat de weg dus helemaal niet open is :(
daar moet je zeker en vast rekening mee houden. Wij waren er in 2011 op 28 juni en ook toen was de weg nog niet helemaal open...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer