Jasmino schreef:Laten we dan tevoren onze nummers in elk geval uitwisselen, en de -te verwachten- reisplanning, wie weet brengt "het lot" ons dan toch nog samen

Dat zou leuk zijn! Heb jij de planning trouwens ergens op het forum staan? Of op een andere plek? Ik ben wel benieuwd naar jullie route!
Tegen de tijd, dat wij op vakantie gaan "bespreken" wij nog wel even wat wij doen met eventuele telefoonnummers uitwisselen. Rina houdt zich altijd bezig met het telefoongebeuren en ik houd mij daar afzijdig van. Zij belt met het thuisfront (kinderen/ouders). Voorheen met telefoonkaarten, die wij in Amerika kochten. Ook hadden wij wel contact vanuit de VS via MSN op de laptop, of lieten ons bellen, na een SMSje of MSN-berichtje naar de kinderen, via Telediscount. Vorige keer hadden wij een pre-paid telefoontje met beltegoed (uit Amerika) gekregen.
Misschien kopen wij nu wel in Canada een pre-paid-telefoontje voor een paar dollar en dan weet ik van te voren geen nummer.
Een routeplanning heb ik nog niet klaar en is dus ook niet te vinden op het internet. Ik ben nog info aan het verzamelen over routes, bezienswaardigheden en dergelijke uit boeken, brochures en op het internet. Ik zet van alles in een Excelsheet, print dat tzt. uit en neem dat mee op reis.
Als leidraad gebruik ik de blauwe Lannoo reisgids West Canada, Wat en Hoe reisgids Vancouver & de Canadese Rockies, The Rough Guide The Pacific Northwest, The Rough Guide Canada en niet te vergeten de routebeschrijving van Ann (is o.a. aktief op het Canada.startpagina.nl / prikbord) (
Ann's verslag).
En zoals ik al eerder schreef, wij gaan op ons gemak een rondreis maken in het westen van Canada en misschien ook wel noordwest VS. Echt helemaal afhankelijk van het weer en waar wij zin in hebben. Wij hoeven niet meer zo nodig een vaste planning, waarbij van alles al is vastgelegd. Wij reizen graag op ons gemak, avonturen graag en laten ons verrassen op het moment, dat wij daar zijn.
Ons eerste idee was om een rondje Vancouver - Calgary - Vancouver te maken. In drie weken heb je dan weinig, of geen tijd, voor Vancouver Island. Later kregen wij het idee om de westkant van Canada wat meer uit te diepen en wel Vancouver Island te bezoeken. En misschien ook wel het Olympic NP en omgeving.
En dan misschien later, tijdens een volgende reis naar Calgary en de bekende nationale parken daar in de buurt.
Maar als het weer aan de westkust slecht is, trekken wij wel de bergen in als het daar beter weer is. Dus wij zien wel.